Přejít na obsah

Jak zajet nové pístní kroužky?


Doporučené příspěvky

Zdravím, zítra bych měl dostat auto ze servisu, kde mi mění pístní kroužky a tak bych se chtěl zeptat, jak dlouho je mám zajíždět a jak je mám zajet, tzn. do kolika otáček můžu motor vytáčet a je lepší jezdit jen v nižším pásmu otáček nebo střídat nížší a vyšší otáčky? Předem díky za odpověď :D

Odkaz ke komentáři

To je právě to, že nevím jak se novej motor zajíždí, tzn. kolik km a jakým stylem? Jinak jsem je měnil, protože mi motor žral olej (cca 1,5 litru na 1000km), vyměnil jsem gufera na ventilech (sice byly tvrdý jako beton), ale stejně to nepomohlo, tak přišly na řadu kroužky. Co zatím vím, tak na dvou pístech byly zapečený pístní kroužky a na dvou byly zapečený stírací kroužky, tak snad teď bude klid :D

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahoj, výměnu jsem dělal v neorigo servise (v origo bych se nedoplatil) a při výměně gufer na ventilech jsem platil 4030,- (v tom je zahrnuto gufera, těsnění pod hlavu, těsnění pod výfuk, nějaký silikon a práce), myslel jsem že gufera pomůžou, ale v mém případě výměna nepomohla vůbec, tak přišly na řadu kroužky.

Kroužky jsem si koupil sám (tady tyto: http://www.cc-autodily.cz/sada-pist-krouzku-81mm ), v servisu mi řekli, že je lepší použít speciální kroužky na vyběhaný motory, ale že i tyto budou dobrý. Jinak cena výměny kroužků byla 5200,- (těsnění pod hlavou, těsnění pod výfuk, těsnění víka ventilů, 1l oleje, 3l benzínu na mytí a práce), když to celé sečtu i s pořízenýma kroužkama, tak mě to vyšlo na cca 10 700,-.

Kdybych to nechal udělat vše zároveň (v servisu mi to doporučovaly), tak bych se pohyboval kolem 8000,- což už není zase tak hrozná cena, ale většinou jsem slyšel, že výměna gufer pomůže (tím pádem je oprava i levnější) a tak jsem zvolil tu levnější variantu opravy, ale u mě bohužel nepomohla..., takže tobě doporučím nech si rovnou vyměnit gufera a i ty kroužky a budeš mít 100% jistotu, že ti motor přestane žrát olej a nebude tě to stát ani tolik peněz :palec:

Odkaz ke komentáři

Při 198 000 km, podle mě je to teda dost brzo...!!! Všechny kroužky byly zapečený karbonem, když mechanik vytáhl písty z motoru, tak se prý ty kroužky vůbec nerozevřely, ale zůstaly souběžně se stěnou pístu!!! Nevím jak je to možný, že se to tak zapeklo, když jsem motor za studena nevytáčel na víc jak 3000 ot. a po celou dobu (skoro 4 roky) co mám octu jsem tankoval jen ten úžasnej předraženej Shell V-Power, co má mít ty čistící účinky... teď tankuju jen obyč. natural a auto jede stejně jako na ten V-Power (po zajetí kroužků, by mělo jet o něco líp než předtím) :palec:

Odkaz ke komentáři

Já nevím,vyzkoušel jsem hodně benzínek i tu slavnou Shellku........a doporučuji Benzinu. Auto krásně tahá,žádné cukání,kolísání otáček atd.

Potom dej hlavně vědět,jestli ti ta výměna pístních kroužků opravdu pomohla.

Díky

 

 

Jinak moje zkušenost. Auto mi začalo žrát olej cca 1,5 l na 1000 km........,chtěl jsem to začít nějak řešit(výměna gufer,pístních kroužků a podtlakových hadic-měl jsem je rozežrané).......,nakonec jsem vyměnil jen hadice,dal nové svíčky,olej a začal tankovat Vervu 100.Světe div se,kontroluji pravidelně a olej stále drží. Nyní najeto 1853 km :palec:

Odkaz ke komentáři

kinqdave: u tebe pravděpodobně pomohla výměna těch hadic, protože se mi nezdá, že by změna benzínu měla vliv na spotřebu oleje... :palec:

 

Jinak moje poznatky jsou takové, po výměně kroužků mám najeto 280km (z toho asi 90km po dálnici rychlostí 100-110km/h) a olej je pořád pod horním zlomem na měrce, takže to vypadá, že ty kroužky byly opravdu kámen úrazu a že teď po výměně nebude motor olej žrát vůbec, tak jak tomu bylo doposud než se vyskytla tato závada ;)

Upraveno uživatelem Konny
Odkaz ke komentáři

No, to taky není pár korun. Ale co se dá dělat. Mě to žralo tak litr na 5000km, což si myslim, že je poměrně dobrá hodnota, ale teď přez zimu je to horší tak 2,5l/1000km uvidim na jaře jesli se to nezlepší. Jinak sem čerstvě překonal 190 000, tak mam z toho trochu strach. Tankuju převážne albert nebo globus benzín, což je dle mýho názoru stejnej jako shell a při výměně oleje tam naleju takovej ten čistič vstřiků.

Odkaz ke komentáři

Tak při takové obrovské spotřebě oleje to řeš co nejdřív (ne až na jaře), protože pokud to neteče někde venkem po motoru, tak hrozí velké riziko, že ti odejde katalizátor a lambda sonda a to už potom je dost peněz navíc (a myslím, že zbytečně)!!! U mě zjistili, že mi špatně funguje právě ta lambda sonda (a to jsem měl spotřebu oproti tobě jen 1,5l/1000km), ale neměnil jsem ji, počkám až zajedu ty kroužky a pak motor třeba na dálnici podržím pod krkem, aby se ta sonda opálila a budu doufat, že bude zase fungovat tak jak má... Jinak nová sonda Bosch stojí cca 2200,- a novej univerzální katalizátor stojí nevím asi 2000-3000,- takže toto opravdu řeš co nejdříve :palec:

Odkaz ke komentáři

Pokud puvodni krouzky nebyly polamany a vypadaly jeste k svetu, cely bych to vycistil a dal je tam z5 presne tak jak byly.

Jde o to, ze steny valce jsou vybehany do tvaru elipsy a pokud tam dam novy krouzky, ktery maj kruhovej tvar, tak to nebude sedet.

Novy budes zajizdet 100 let :-)

Jaka byla komprese pred vymenou a po "zajeti"?

Odkaz ke komentáři

Myslím si že novýma kroužkama se nic nedá pokazit!!! V servise mi doporučili výměnu za nové kroužky, protože se může stát, že když tam dají zpět ty staré kroužky, tak už si nemusí sednout a platit další rozborku motoru by se mi opravdu nechtělo... To že stěny válců jsou vyběhaný do elipsy je pravda, každopádně nový kroužky se zajedou během 1000 km max. 2000 km. Sám mám najeto kolem 300 km a už jde dost cítit, že si kroužky sedají a dovolím si tvrdit, že nyní jede motor stejně jako předtím a to ještě ty kroužky vlastně nejsou pořádně zajetý!!! Já si nemůžu vůbec stěžovat a dovolím si tvrdit, že po zajetí bude motor o dost pružnější než předtím a hlavně se mi už nebude strácet olej. Co se týká komprese, tak před výměnou naměřili v rozmezí 8,5-9,5 (v jakých jednotkách to je nevím, asi atm), jaká je komprese teď to nevím...

 

PS: je to sice mimo, ale když jsem na pionýrovi, kterého mám doma měnil kroužky, tak byly zajetý během 100 km, tak u auta se musí bezproblémů taky zajet :)

Odkaz ke komentáři
Myslím si že novýma kroužkama se nic nedá pokazit!!! V servise mi doporučili výměnu za nové kroužky, protože se může stát, že když tam dají zpět ty staré kroužky, tak už si nemusí sednout a platit další rozborku motoru by se mi opravdu nechtělo... To že stěny válců jsou vyběhaný do elipsy je pravda, každopádně nový kroužky se zajedou během 1000 km max. 2000 km. Sám mám najeto kolem 300 km a už jde dost cítit, že si kroužky sedají a dovolím si tvrdit, že nyní jede motor stejně jako předtím a to ještě ty kroužky vlastně nejsou pořádně zajetý!!! Já si nemůžu vůbec stěžovat a dovolím si tvrdit, že po zajetí bude motor o dost pružnější než předtím a hlavně se mi už nebude strácet olej. Co se týká komprese, tak před výměnou naměřili v rozmezí 8,5-9,5 (v jakých jednotkách to je nevím, asi atm), jaká je komprese teď to nevím...

 

PS: je to sice mimo, ale když jsem na pionýrovi, kterého mám doma měnil kroužky, tak byly zajetý během 100 km, tak u auta se musí bezproblémů taky zajet ;)

 

Nebudu ti brat iluze :-) To ze se krouzky zajedou po max. 2000 km je nesmysl. To je u novyho auta, kde jsou presne vybrouseny valce. (Navic se rika, ze idealni spotreba je az po 20 tis :-) Takze pocitej, ze se ti to zajede po 50 tis jestli vubec. Uvidis casem kolik Ti to bude brat oleje. Ted citis zmenu, je to logicke, kdyz ti netesnila pulka motoru.

Ale zas na druhou stranu, co s takovym autem, lepsi novy krouzky nez šroťák.

Odkaz ke komentáři

Nevím, ale 50 tis km na zajetí je podle mě blbost... vícero lidí mi říkalo (i mechanici), že během max. několika tisíc km to bude zajetý, tak se uvidí časem. No zatím za těch 300 km (vím, není to moc) je olej pořád na stejném místě, kdežto se starýma kroužkama bych měl o 4 dcl oleje míň. Myslím si, že nemá cenu diskutovat jestli je dobře dávat nový kroužky do vyběhaných válců nebo ne, každej na to má jiný názor, ale já té výměny nelituju ;)

Odkaz ke komentáři

To Konny: Promin, dneska sem si teprve všiml, že jsem napsal blbost - 2,5l/1000km, ale chtěl sem napsat 2,5l/5000km, takže jen takovéhle zvýšení spotřeby. Nějak sem byl zmatenej ;)

 

Podle mě očištění starejch kroužků je hloupost. Ikdyž tam dáš starý, tak jejich očištěním stejně poškodíš výběhy proti válci. Takže se zajet musí stejně. Vzhledem k větším vůlím to nebude trvat tak dlouho, ale zase skrz ně proteče víc oleje... A kroužky z druhovýroby určitě nebudou z tak kvalitního materiálu, takže když připočtěm vyjeté vložky válců zajedou se za těch 5000km v pohodě.

Odkaz ke komentáři

Tak pokud je ta spotřeba na 5000 km, tak to ještě ''jde'', ale i tak bych tu opravu dlouho neodkládal, tzn. během jara to opravit, protože motoru určitě taková dlouhodobá spotřeba oleje neprospěje.

 

Co se týká těch kroužků, jsem rád že si myslíš to samé co já, jako nic proti tobě otmene nemám, ale kroužky se měnily, mění a měnit budou a kdyby se těžce zajížděly (nebo vůbec), tak by se přece tyto výměny nedělaly ;)

Odkaz ke komentáři

Já ti to řeknu takhle, můžeš vyměnit jen gufera, ale nemáš 100% jistotu že problém se strátou oleje vymizí, chtěl jsem taky ušetřit, proto jsem udělal nejdřív jen ty gufera a nakonec to dopadlo tak, že kdybych to udělal všechno zaráz, tak bych měl 4000,- ušetřený :D . Holt chybama se člověk učí a pokud by se mi taková situace měla opakovat u příštího auta, tak rovnou udělám jak gufera, tak i kroužky... Na závěr ti jen řeknu, že je to na tobě, kterou variantu zvolíš (jestli levnější, ale možná 2x placenou nebo dražší), ale prostě musíš počítat s tím, že jen gufera ti nemusí pomoct :palec:

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Konny: Nema smysl se hadat, mas svou pravdu.

Jen si dovolim poznamku ohledne servisů. Servis ti vzdycky rekne, ze je to v pohode, protoze by jinak nemel kšeft. Oni vi, ze generalku motoru delat nebudes, ze se to nevyplati, tak z tebe aspon vytahnou prachy jinak.

Jinak mam dotaz, jak jsi psal, ze jsi mel zapeceny krouzky, ty jsi nekdy auto prehral? Na jaky olej jezdis?

Odkaz ke komentáři

Neříkám, že mám pravdu (nevím ani kde ty bereš takovou jistotu), ale opravdu cítím zlepšení v jízdní dynamice než se starýma kroužkama, dál je pro mě hodně důležitý, že mi motor přestal žrát olej... Co se týká servisů, vícero lidí (důvěrní lidi a servisáci) mi řekli, že si kroužky bezproblémů sednou (u motorky si taky sednou, tak proč by neměly u auta?) a určitě mi to neříkali jen z důvodu, že nechci dělat komplet GO motoru, prostě pokud by to nemělo cenu měnit jen kroužky, tak by mi to zaručeně řekli... S těma zapečenýma kroužkama jsem to možná řekl blbě, ale při vytažení pístů se kroužky nerozevřely, ale zůstaly pořád souběžně se stěnou pístu a byly kompletně ''zalepeny'' karbonem... jo a motor přehřátej nebyl. Jaký olej tam dával předchozí majitel a co prováděl s motorem nevím, ale já tam dávám olej Mogul Racing 5W-40...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ten Mogul by ti mel casem vycistit olejovy hospodarstvi, tzn. odstranit olejovy usazeniny a kaly. Predchozi majitel tam mohl klidne nalit mineralni olej a menit ho po 50 tis. Jsou i dnes takovy experti. Dusledek je pri prehrati zapeceni.

Ja jsem kdysi koupil Formana a po nejake dobe jsem zjistil, ze jeden valec netesni a olej dost bere. Takze jsem tam dal novy krouzky. Pak jsme s tim najeli aspon 40-50tis km, ale spotreba oleje uz nebyla tak idealni, jak u zdravyho motoru, proto jsem k vymenam krouzku uz dosti skeptickej. A to nebyla moje prvni vymena krouzku. Dost jsem toho delal na 105/120 a nikdy uz to nebylo idelani. Holt zkusenosti jen tak prejit nejdou.

Nesrovnavej motorky a auta. Např. u Pionyra je uplne jina teplota motoru, jiny otacky a hlavne jinej olej. Proto je tam vetsi opotrebeni, rekl bych odhadem az nekolikanasobny. Pri dnesni kvalite syntetickych oleju je opotrebeni motoru minimalni, coz ti zabeh novych krouzku moc neusnadni. Kazdopadne ti preju rychle zajeti

Odkaz ke komentáři

piestne krúžky zabehávať na motore čo má 200tis nejak by som to ani neriešil skôr ma prekvapilo to že sa nájde aj taký ktorý by tam dal späť tie staré , stačí len vyskúšať :daj do valca cca 2cm od vrchu nový krúžok a daj naň starý jeden koniec daj na oboch zarovno a na druhom konci krúžka uvidíš rozdiel medzi novým a starým najväčší rozdiel by mal byť na spodnom (stierací) na tie km bude určite pravda nie každý motor sa oplatí krúžkovať keď sú opotrebené valce veľké ryhy a pod. ale to nebude Konnyho prípad olej mu to nežerie a o to mu snáď šlo ta že :angry:

Odkaz ke komentáři
piestne krúžky zabehávať na motore čo má 200tis nejak by som to ani neriešil skôr ma prekvapilo to že sa nájde aj taký ktorý by tam dal späť tie staré , stačí len vyskúšať :daj do valca cca 2cm od vrchu nový krúžok a daj naň starý jeden koniec daj na oboch zarovno a na druhom konci krúžka uvidíš rozdiel medzi novým a starým najväčší rozdiel by mal byť na spodnom (stierací) na tie km bude určite pravda nie každý motor sa oplatí krúžkovať keď sú opotrebené valce veľké ryhy a pod. ale to nebude Konnyho prípad olej mu to nežerie a o to mu snáď šlo ta že :)

 

Jak muzes s jistotou napsat, ze ty stare by tam treba jeste 50 -100 tis. nefungovaly uspokojive? Pokud byly jeste trosku k svetu, neni duvod je tam nedat.

Ja pises, duleziy jsou valce, pokud jsou v haji, tak zadny, ani pozlaceny krouzky Te nezachrani.

Odkaz ke komentáři
Ten Mogul by ti mel casem vycistit olejovy hospodarstvi, tzn. odstranit olejovy usazeniny a kaly. Predchozi majitel tam mohl klidne nalit mineralni olej a menit ho po 50 tis. Jsou i dnes takovy experti. Dusledek je pri prehrati zapeceni.

Ja jsem kdysi koupil Formana a po nejake dobe jsem zjistil, ze jeden valec netesni a olej dost bere. Takze jsem tam dal novy krouzky. Pak jsme s tim najeli aspon 40-50tis km, ale spotreba oleje uz nebyla tak idealni, jak u zdravyho motoru, proto jsem k vymenam krouzku uz dosti skeptickej. A to nebyla moje prvni vymena krouzku. Dost jsem toho delal na 105/120 a nikdy uz to nebylo idelani. Holt zkusenosti jen tak prejit nejdou.

Nesrovnavej motorky a auta. Např. u Pionyra je uplne jina teplota motoru, jiny otacky a hlavne jinej olej. Proto je tam vetsi opotrebeni, rekl bych odhadem az nekolikanasobny. Pri dnesni kvalite syntetickych oleju je opotrebeni motoru minimalni, coz ti zabeh novych krouzku moc neusnadni. Kazdopadne ti preju rychle zajeti

 

Zase tak tomu nerozumím, ale nyní jsou ty motory jiný (myslím vlastnosti použitého materiálu apod.), než jaký měl favorit a Škodovky, tak proto si to už nemuselo sednout, každopádně u mě výměna pomohla na 100%, nyní mám najeto 1200 km a oleje neubylo ani půl mm (kamarád ze servisu nad tím kroutí hlavou, že si motor nic nevzal...), dřív bych měl skoro 2 litry oleje v čudu. Já si myslím, že si ty koužky tak dobře sedly, protože jsem je opatrně zajížděl (vlastně ještě zajíždím), ale hlavně to bude asi tím, že válce jsou v perfektním stavu (při najetých 200 000 km jsou téměř jako ,,nové,, , protože při projetí prstem po stěně válce nebyl cítit skoro žádný schodek...). To zajíždění u motorky např. u toho pionýra je samozřejmě jiný, ale když to vezmeš v globálu, tak i u 4T motorky se bezproblémů nové kroužky zajedou :lol:

 

 

piestne krúžky zabehávať na motore čo má 200tis nejak by som to ani neriešil skôr ma prekvapilo to že sa nájde aj taký ktorý by tam dal späť tie staré , stačí len vyskúšať :daj do valca cca 2cm od vrchu nový krúžok a daj naň starý jeden koniec daj na oboch zarovno a na druhom konci krúžka uvidíš rozdiel medzi novým a starým najväčší rozdiel by mal byť na spodnom (stierací) na tie km bude určite pravda nie každý motor sa oplatí krúžkovať keď sú opotrebené valce veľké ryhy a pod. ale to nebude Konnyho prípad olej mu to nežerie a o to mu snáď šlo ta že :)

 

 

Skoro ve všem s tebou souhlasím, jen si myslím, že i kdyby měl motor natočených 400tis, tak nové kroužky se musí zajet (aspoň nekolik set km), je to přece jen nový materiál, který se musí ve válcích obrousit a kdyby jsi tomu hned dával kotel, tak by mohli propouštět tlak a tím pádem by nedošlo k dokonalému utěsnění a hrozilo by, že motor bude i nadále žrát olej (myslím to v případě, že se koužky mění z důvodu spotřeby oleje...) :)

Odkaz ke komentáři

Ted jsem tu mel doma mechanika, byl se divat na jedno auto, tak jsem se ho v rychlosti zeptal na ty pistni krouzky. Sam rikal, ze by se po vymene melo jezdit v normalnim rezimu, nepodtacet a hlavne nevytacet motor!!! Ty krouzky si musi sednout. :P

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...