Konny Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Není to kroucení kotoučů způsobeno spíš stylem jízdy než velikostí kotoučů? Co bysme dělali my, co máme 256mm kotouče, to by se museli kroutit jen když se na ně podívám :D . Sice 1.6 je lehčí a proto má i menší brzdy, ale diesel přece není o tolik těžší (odhadem o 100kg), aby to nevydržely větší brzdy...? . Sám mám nějaký neznačkový kotouče a desky a někdy jim dám dost zabrat, že jsou brzdy fakt rozpálený a smrdí jak bolavá noha a nikdy se nic nestalo, spíš bych řekl, že se z velké části kroutí kotouče z důvodu špatné přední nápravy... :) 0 Quote Link to comment
kocka87 Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Těžko říct co způsobuje kroucení, možná je to i samotnou konstrukcí brzd jako takových. Nápravu jsem se snažil mít vždy ok, ale stejně docházelo ke kroucení TDI bude min o těch 100kg těžší, ta váha už je znát a dovolím si říct, že 280tky jsou na tohle auto málo. Rychle vadnou :D 0 Quote Link to comment
Luks Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 No já brzdám moc na prdel nedávám a tyhle bremba jdou do kytek hodně rychle.Kolegyně z práce má FII a kotoče se jí kroutěj taky po pár tisících.Napadaj mě vůle v ložisku,ale jedno bylo měněný před vánocema a druhý před cca 50 000km. 0 Quote Link to comment
Konny Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Těžko říct co způsobuje kroucení, možná je to i samotnou konstrukcí brzd jako takových. Nápravu jsem se snažil mít vždy ok, ale stejně docházelo ke kroucení TDI bude min o těch 100kg těžší, ta váha už je znát a dovolím si říct, že 280tky jsou na tohle auto málo. Rychle vadnou :D Je to jen moje úvaha, protože je divný že se větší brzdy kroutí a malý ne. Rozdíl váhy bude okolo 100kg, moje octa váží okolo 1250kg a nafta nebude mít víc jak 1400kg, takže zase takový rozdíl to není, to je jak 1-2 osoby v autě, což nic není... Tak fakt nevím, buď je to stavem nápravy, stylem jízdy nebo fakt tou váhou auta, ale to se mě osobně moc nezdá ;) No já brzdám moc na prdel nedávám a tyhle bremba jdou do kytek hodně rychle.Kolegyně z práce má FII a kotoče se jí kroutěj taky po pár tisících.Napadaj mě vůle v ložisku,ale jedno bylo měněný před vánocema a druhý před cca 50 000km. U tebe bych řekl, že to může být opravdu tou nápravou, že tam bude něco špatně, když se ti kotouče kroutí i když jim nedáváš zabrat :) , to by měl posoudit někdo, kdo tomu opravdu rozumí, ale tuším, že tu už bylo napsáno, že na kotouče má velký vliv stav nápravy :) 0 Quote Link to comment
Luks Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Náprava se dala do kupy 2 měsíce předtim než sem kupoval brzdy... 0 Quote Link to comment
Konny Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Tak to by mělo být OK, takže by to bylo opravdu tou větší váhou? :o 0 Quote Link to comment
kocka87 Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Já dělal taktéž komplet generálku nápravy, ale kroucení to nevyřešilo, už sem byl bezradnej :( sáhl jsem po větších brzdách a je už díky bohu klid. Nevím jestli by to mohlo být i tím, že 288/312 má jinak rešenou těhlici a uchycení brzd. Jinak 150kg je hóóódně znát ;) 0 Quote Link to comment
Luks Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 (edited) Předtim sem tam měl zimmermany a na ně sem najel 70 000km než zrezly a začaly naprd brzdit.Fakt netušim,každopádně už příště brembo neberu. // nj jenže vyměnit brzdy za větší výjde na strašnou pálku + bych nemohl jezdit na origo 15" kolech. Edited September 3, 2013 by Luks 0 Quote Link to comment
ketys Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Ja nevím, jestli tomu mam dat jeste šanci a udělat teda GO nápravy a novy stejný kotouče anebo tam prdnout 288/312 brzdy... Pokud das 288 tak 15ky můžeš ;) 0 Quote Link to comment
kocka87 Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 je to věc názoru a zkušeností lidí, někdo říká to a druhý něco jiného a pak si má člověk vybrat :D jinak dneska už přestavba nestojí takovou raketu jako před pár lety, každopádně za to ta investice stojí a 15tky kola jdou bez problémů 0 Quote Link to comment
KaJe Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Jinou těhlicí na 288 to asi nebude, protože pár lidí co mělo s kroucením kotoučů problém dali na normální těhlice pro 280 kotouče 288, které stočily na 280 a ty se jim již nezkroutily. 0 Quote Link to comment
Konny Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Tak to asi fakt bude tou váhou, i když já mám teda cca o 150kg míň, malý noname brzdy, někdy dostávají celkem za uši a už cca 60tis km drží , tak je to fakt zajímavý, ale když to větší brzdy většinou vyřeší, tak asi není co řešit ;) Jinak i na 288mm brzdy se 15'' kola vlezou a co se týká Zimmermannů, tak jsem na ně zrovna velkou chválu neslyšeš a i mě se bubny Zimmermann po 2 letech zešišatěly, takže kvalita nic moc a vím, že Zimmermann mi na auto příště nepůjdou :) 0 Quote Link to comment
KaJe Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Asi to fakr bude v těch nábojích. Já když si pročítám třeba DP, kde uvádí, že když sundáš kolo, tak si ho napřed máš označit jak tam bylo, která díra na kteroum, aby se tam pak dalo zpět přesně a to i třeba u brzdových kotoučů, když je sundaváš a pak dáváš zpět, tak to má prý vliv na házivost kotoučů atd. 0 Quote Link to comment
kocka87 Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 (edited) Asi to fakr bude v těch nábojích. Já když si pročítám třeba DP, kde uvádí, že když sundáš kolo, tak si ho napřed máš označit jak tam bylo, která díra na kteroum, aby se tam pak dalo zpět přesně a to i třeba u brzdových kotoučů, když je sundaváš a pak dáváš zpět, tak to má prý vliv na házivost kotoučů atd. Teoreticky to možné je, ale prakticky když si člověk před montáží zkotroluje a řádně očistí dosedací plochy, tak dle mého značení nemá smysl. Edited September 3, 2013 by kocka87 0 Quote Link to comment
ketys Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 Pozor na to, 288 jsou 25mm široké kdežto 280 jsou jen 22mm, když je teda stocite, tak mate 280x25 místo 280x22 :) 0 Quote Link to comment
kocka87 Posted September 3, 2013 Share Posted September 3, 2013 jj, jako bonus se musí zbrousit deska aby se tam kotouč vešel, no je snad lepší tam dát celé tehlice než toto :D 0 Quote Link to comment
Dakie Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Tak já už mám na Brembo Max najeto 11tkm a zatím stále krásně brzdí a žádné zvuky, vibrace necítím 0 Quote Link to comment
ketys Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Vidíš dakie, to mě klidna jízda vydržela tak 2000 km :/ 0 Quote Link to comment
Dakie Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 To by mě zajímalo, co dělám "špatně", že se mi nekroutí :) Zajížděl jsem je cca 500 km, ale doporučené brždění na 0km/h jsem neprovedl. Prostě prvních 500km jsem se snažil brzdit lehce (jezdím stále stejné trasy, tak to není problém) a pak jsem zase začal jezdit normálně 0 Quote Link to comment
KaJe Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Neděláš nic špatně, špatně to dělají ti, co se jim to kroutí. Já mám předek origo ATE, najeto 120 tisíc km a vše v pořádku. Kotouče mají ještě tloušťku 21mm, takže vydrží snad ještě jednou tolik, jen musím dát nové desky. Ty plíšky co drží desky na místě mi nějak odrezly a upadly, jinak tloušťka desek taky super, škoda jich. Já ty brzdy moc netrápím, není to závoďák. 0 Quote Link to comment
kocka87 Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Já se ptal plno lidí jak správně zajíždět brzdy a každý mi řekl úplně něco jiného, dle mého to správně neví ani samotní prodejci co jsem tak vypozoroval :D pak jsem narazil na jednoho člověka, který se upravám brzd věnuje mnoho let a bylo mi sdělono, že se zajížděním 280tek by se člověk neměl moc mazat a spíše než zajíždět dlouho pozvolna tak zajet lehce apak jim dávat sodu. Taky mi řekl, že stav přední nápravy nemá na kroucení prakticky žádný vliv, že je to jen blud co koluje mezi lidmi. Může za to spíše stav brzd jako takových (brzdič, vodící kolíky, křivá těhlice atd.) Sám jsem o tom po mém dlohudobém laborování čím dál tim víc přesvědčen :) 0 Quote Link to comment
Guest Vita Vob Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 čáu chlapy mám otázku pokud sem četl správně tak pokud mám přední kotouče 288/25 a chtěl bych tam dát brzdy z octavie RS tak m stačej vyměnit pouze brzdiče plus koupit větší kotouče? co brzdový hadičky budou dostačující? Děkuji za odpověd :-) 0 Quote Link to comment
Konny Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Brzdiče jsou tuším stejné, ale musíš dát těhlice z RS a 312mm kotouče, nic jinýho se měnit nemusí ;) 0 Quote Link to comment
Dakie Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Těhlice už má 288 s odnímatelnýma držákama brzdičů, takže vyměnit držáky brzdičů, kotouče a je to ;) Hadičky v pohodě 0 Quote Link to comment
kocka87 Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 čáu chlapy mám otázku pokud sem četl správně tak pokud mám přední kotouče 288/25 a chtěl bych tam dát brzdy z octavie RS tak m stačej vyměnit pouze brzdiče plus koupit větší kotouče? co brzdový hadičky budou dostačující? Děkuji za odpověd :-) Stačí vyměnit držák třmenu (brzdiče) za RS a kotouč. Vše ostatní (třmeny, hadice, těhlice) je naprosto stejné, nic víc nemusíš řešit. 0 Quote Link to comment
KaJe Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 A jestli má 15ky kola tak ještě vyměnit ty. :D 0 Quote Link to comment
kocka87 Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Jj, ale na to už přijde sám :D :D 0 Quote Link to comment
Konny Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Těhlice už má 288 s odnímatelnýma držákama brzdičů, takže vyměnit držáky brzdičů, kotouče a je to ;) Hadičky v pohodě Díky, to jsem nevěděl, zase jsem o něco chytřejší 0 Quote Link to comment
Bohouš Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Ahoj ve spolek, také řeším brzdy na motorizaci 1.9TDI-PD 130PS+ a původní přední brzdy 288*25mm a vzadu 238*9mm jsou na opakované prudší přibrždění ( např při ostrejší jízdě na dálnici a prudkém zpomalení ) slabé a řešil jsem, jestli dát lepší kotouče a desky nebo předělat na RS třmeny a př. kotouče 312x25 ( komplet podvozek mám díky tomu by nebylo moc starostí ) a nakonec dopadne varianta 4píst bud menší nebo větší třmen a kotouče 304*30mm nebo 330x30mm s podchlazeným plovoucím kotoučem s třecími segmenty polosport. Nárust brzdného účinku si nedokážu ani představit je to věda 0 Quote Link to comment
kocka87 Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Ahoj, z 288 na 312 z mé zkušenosti už není takový rozdíl jako např. z 280 na 288 ;) pokud ti tedy 288 nestačí, rovnou bych investoval do 4 nebo 6 pístu a rovnou bych pořešil i zadek 0 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.