Přejít na obsah

mizejici voda


Doporučené příspěvky

ciao panove

 

mam problem s mizejici vodou z nadrzky chladice, naleju do max hladiny, zapnu motor, trosku ho turuju a a je videt, jak voda klesa....pak zhasnu motor a kouknu a voda je niz...kdyz otevru viko tak to nasaje vzduch a voda trosku povyleze nahoru, ale ne do ty hladiny, co byla puvodne.....

ted jsem jel z italie z hor a asi v pulce cesty mi to hlasilo, ze musim doplnit vodu do chlazeni....nic jsem s tim nedelal, dojel jsem cca 400 kilaku do prahy a motor se drzl porad na 90' stupnu....kde muze bejt chyba? praskle testeni pod hlavou?

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Myslím že sis udělal zbytečně problém v hlavě :D

 

Dolej, jezdi a sleduj, Pokud uvidíš vodu v expanzce, tak neřeš kolik jí tam je, výkyvy jsou normální, jezdi a ještě sleduj ... pokud Ti zmizí i z expanzky, tak začni řešit, to je někde opravdu únik.

 

Pak:

Doplň vodu, projeď to aby se to zahřálo a natlakovalo (už neotvírej chladič a postav to na nejlépe nějakou pěknou podlahu - za dvě hodiny se jdi podívat zda to neteče - kaluž pod autem...

 

koukni do oleje - jak víčkem tak měrkou - fridex (G12) v oleji dělá bílý šlem a taky bys mohl mít na měrce hodně oleje nad rysku..

 

co z výfuku? nejde pára? (trocha do prohřátí výfuku je normální)

 

To ubývání vody a držení se na spodní rysce mi dělala snad všechna auta... po povolení víčka to stoupne. Je to proto, že celý systém je přetlakový a pára nahromaděná ve volném prostoru expanzky stlačí vodu níže - "nafouknou" se hadice. Tento efekt ještě podpoří tlak čerpadlem. Pokud vičko povolíš, přetlak uteče a voda stoupne. Pod spodní rysku by to opakovaně trvale klesat nemělo, jednorázově bez opakování jsem to v průběhu let zažil víckrát... prostě trochu najednou trochu vody zmizelo... dolil jsem a další půl-rok to bylo OK.

 

Autoervisy mají přípravek - víčko expanzky s ventilem a hadičkou a mohou celou chladící soustavu přetlakovat víc než motor a sledovat kde to teče...

 

Hlava a těsnění jsou dost katastrofické scénáře (ne nereálné) ale daleko větší šance je že teče pumpa... popř si obdržel kamínkem a sákne chladič...

 

Ale myslím že předčasně vidíš problém a žádný nebude.. Kdyby byl, nedojel bys 400km...

Odkaz ke komentáři
  • o 2 roky později...

Podle mě kdyby byla prasklá hlava nebo těsnění tak to nežere tolik té vody !!! Úniky by byly malé a pravidelné. Tohle klidně může dělat chladič !! Máš na autě Eco-vanu a díky tomu Ti třeba voda neteče na zem a nevidíš jí ale když vezmeš světlo a z vrchu z motorové části koukneš dolů na Eco-vanu není mokrá ? Vím,že se někdy bohužel stává,že není třeba vycentrovaná Sahara a jak se točí a není pod ní kryt tak lopatkami se dotéká o chladič a časem ho prostě prodrbne!! a všichni hned vidí nejhorší možnou variantu problému :) Kdyby praskla hlava tak by to ani snad nejelo, nemělo by to tlaky a taky by to bylo asi vše pěkně špinavé ne ? ale co píšeš tak úbytek vody je dcl velký a proto si myslím nějaká netěsnost, chladič, vodní pumpa apod....

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

uz nejakou dobu mi mizi voda, nejdrive jsem si myslel ze za unik muze jen pokriveny naustek na hlinikovem chladici oleje, na vymeniku byly vysrazene krystaly G12. Vymenik vymenen ale problem pretrvava. Nejak se ztracim v tom cim presne by to mohlo byt respektive kde zacit s diagnostikou nez rovnou sundat hlavu dat ji natlakovat.

 

2005 BKD 250 000km

 

Aktualni projevy na 500km jizdy ( do 120km/h) si to vezme tak 1cm vody, ja sam jsem na jednom rozjezdu zpozoroval bilej oblacek a kluci co jezdili za mnou po Worthu rikali ze si taky neceho vsimly.

 

Jako dalsi problem/projev je to ze kdyz je auto v zatezi ( typicky 4. 5. 6. rychlostni stupen do kopce pod plynem) prestane tlacit turbo jednou nebo dvakrat je to be hlasky na maxidotu po treti uz se objevi Emise do dilny ! Diag ukaze prekroceni plniciho tlaku turba, nic dalsiho. Turbo je po repasu a ma po nem najeto tak 60 000 km.

 

Prvni plan je zkusit udelat bypas na chladici zpetneho vedeni vyfukovych plynu, jako test mi bylo doporuceno zkusit otevrit nadobku chladici kapaliny a zkusit pridat plyn jestli nestoupne hladina, hladina po pripdani plynu poklesne tak o 4mm a po ubrani plynu se vrati zpet. To same kdyz jsem k vyfuku prilozil desku, urcite jsem je dokonale neucpal to ne. Opet pokles o 4mm a navrat. Kdyz jsem oddelal desku kterou to bylo zakryte uvidel jsem dva cerne krouzky presne ve tvaru koncovek. Jsou vlhke nevim jestli voda nebo olej. viz. foto

IMG_00000139.jpg

Odkaz ke komentáři

poznam h*vn* a nepotrebuju na to diag vidim to na polaru. Turbo me netrapi vyndat ho ven a dat na kontrolu je to posledni, jde o to vyresit unik vody coz se mozna podarilo bypassem chladice zpetneho vedeni vyfuk. plynu, dneska jeste neco najezdim a uvidime jestli voda ubyde nebo ne.

Odkaz ke komentáři

ja resim 1cm na 500km ale 1cm na 1000km se mi zda dost, fotku bypassu ti udelam jakmile budu bud menit ten chladic nebo pokracovat dal v diagnostice zavady. V zasade ale potrebujes 5-10cm trubicku na vodu prumer je tusim 25mm nebo tak neco. ty hadice jsou blizko sebe takze fakt kousek. Chladic je na zadni strane motoru pod hadici sani vzduchu.

 

03G131512L.JPG

Odkaz ke komentáři

A jak dlouho můžu lítat s tím bypasem? Možná bych to vyřešil tak, že bych dal rovnou novej...co pročítám fóra, tak je to asi nejčastější příčina úniku vody. Přijde na to, na kolik ten chladič přijde.

.....

Už jsem se kouk u Jeldy...raději budu dolejvat :lool: :wallbash:

Upraveno uživatelem Holy
Odkaz ke komentáři

Drahy je to jako krava, druhy misto kde voda mizi (kdyz ne zrovna pod hlavou) je chladic oleje ten uz mam novej. Z bypasem se da nejakou dobu jezdit, jestli na trvalo to nevim.

 

Celkove funkce toho chladice mi nejak unika spis mi to pripada ze sice je to nazvane jako chladic zpetneho vedeni spalin ale spis to prispiva k rychlejsimu ohrevu motoru, pokud tohle nekdo ozeli a ma EGR off tak si myslim ze dlouhodobe se s bypasem da jezdit.

 

Ja chladic sehnal za 3000 na vraku uvidime jak bude vypadat az dorazi, ale tech 7500 je darda to jako fakt.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Ahoj,

 

tak poslední měsíc a půl řeším ten samý problém - dolívám a dolívám...

Už dolívám jen vodu, protože mi kapalina mizí hodně rychle.

Někdy si řekne auto o dolití cca po týdnu (200-300 km) někdy stačí ujet 50 km od doplnění na max hladinu a už chce dolívat zas. Co jsem si všiml, uniká to rychleji, když jezdím delší štreky po dálnici apod.

 

Dnes jsem dal auto do servisu. Výsledek: chladící systém je v pořádku. Natlakovali to a nikde nic neuniká. Takže to vypadá na těsnění pod hlavou. Odhad opravy 8-10 tisíc.

 

Myslíte, že má cenu ještě zkusit ten bypass chladiče splodin před komplet rozebráním a výměnou těsnění?

Odkaz ke komentáři

bypass je hotovej za 15 minut a pokud voda mizi tak rychle tak to i rychle poznas, kdyztak ten chladic mam doma necham ho za co jsem ho koupil z vrakace kdyz jsem si myslel ze je to tim. Jinak bych moc neotalel mam takovou teorii ze samozrejme hlava tim ze tam neni dost vody trpi.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Tak na geometrii nezjistí vůli v čepech nebo tyčkách řízení...  Možná by bylo lepší zajet do jiného servisu, kde ví co dělají. Odhalit vůle v řízení a celkově na částech nápravy by měl být základ! 
    • To mne bohužel nenapadlo.. tipoval sem to na ty čepy jelikož sem to auto nedávno kupoval. Také je mi divné že mechanik na geometrii nic špatného nezjistil, řekl jen že geometrie je ok já sedl do auta a žádná změna..krom té geometrie sem mu předem zmiňoval i tu vůli řízení.. 
    • Ahoj, často je i vůle v tyčkách řízení, tak je dobré měnit s čepy i tyčky. To by měl ale dobrý mechanik zjistit ještě před opravou! 
×
×
  • Vytvořit...