Přejít na obsah

Tlumiče páté dveře


Doporučené příspěvky

Tento jev se děje, když si pořídíš neoriginální tlumiče, protože originální mají spomalené dojezdy, aby to tak nemlátilo, kdežto většina neoriginálních (levných) tlumičů spomalené dojezdy nemají a pak to mlátí a ničí panty :(

 

Co ti můžu doporučit, tak si nech původní originální tlumiče zrepasovat zde: http://www.gorcak.cz/ . Já jsem si je tam nechal zrepasovat před 2 lety a pořád fungují jako nové :palec:

Odkaz ke komentáři

Jak jsem psal na začátku tématu a určitě se tu ozve více lidí, tak zkušenosti s Gorčákem jsou velice dobré, vzpěry jsem si u něho nechával repasovat před 2 roky a dodnes fungují perfektně :palec: , do týdne jsem je měl doma opravené a cena taky perfektní ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...
  • o měsíc později...

Zkoušel někdo z vás dát dozadu tyto vzpěry: http://obautodily.cz/eshop/novinky-v-obchode/skoda-octavia-vzpery-predni-kapoty-jom-sada-id:4241.eshop ? Co do velikosti by pasovaly, ale nevím, zda by dokázaly zvednout zadní víko kufru se stěračem?Díky :rolleyes:

Je to na octavia I combi

Nedokázaly Vepředu mám 300Nm vzadu nevím přesně 500 nebo 550 Myslím, že nejsou stejné ani rozměrově.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Chci použít vzpěry na víko nákladního přívěsu, ale narážím na nedostatek informací. Když se dívám na ty odkazy, tak nikde nevidím uvedený parametr sílu. Jak to zjistit?

 

Nebo jinak - věděl by někdo kolik váží ustrojené dveře Octa1 kombi a případně Octa1 sedan? Stačí asi +- 3-5kg třeba. Potřebuji to porovnat s tím mým víkem nákladního přívěsu. Silové poměry po namontování už bych si přepočítal.

 

Na to víko by mi stačily vzpěry i bez tlumičů dojezdu, hlavně jde o to, aby to zvládly silově.

 

Dík předem za případné informace

 

Jinak k Pepa007 - možná se blbě zeptám - co myslíš těmi Nm? V Nm se snad udává kroutící moment, jak to souvisí se silou vzpěry?

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Tak jsem od posledního mého příspěvku sice pokročil jen v teoretické přípravě, ale dost podstatně - už mám solidní představu jak to funguje i jsem našel dost o parametrech (možná tehdy nebylo, nyní mi to šlo vyhledat celkem snadno).

 

Co mne trochu brzdí v propočtech - udávaná síla je síla v roztaženém stavu nebo ve stlačeném? Ty jsou samozřejmě rozdílné... No - pokud se nedozvím teoreticky, tak proměřím po zakoupení a podle toho rozvrhnu uchycení.

 

A ještě něco - potřeboval bych sehnat 4x ty držáky-závity s kuličkou (asi na vzpěry Octa, budu zřejmě kupovat...M6?), u vzpěr to neprodávají. Neměl by někdo doma za poštovné a symbolickou cenu? Chtěl jsem hledat na netu, ale nedaří se. Nebo číslo dílu z Etky (sice mám přístup jako člen OC, ale nějak tomu nehovím a plácám se v tom jak to dostat do počítače) abych mohl hledat přesně...dík předem za pomoc nebo nabídku.

Upraveno uživatelem borlan
Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Potřebuji nové vzpěry na mojí oktu, mám tam malé křídlo, něco jako RS, takže bych koupil ty silnější 550N, ale narazil jsem na problém, že mají zdvih cca 182 mm a ty klasiky obyč co mají 470N mají cca 196 mm. Takže když jsem tam dal tu 550, tak nezavřu kufr, protože se mi zatlačí vzpěra nadoraz a já bych ještě ten cenťák navíc potřeboval.

 

Obyč:
Délka vzpěry L=492 mm
Zdvih s=196 mm
Výtlačná síla F=470 N

 

RS:

Délka vzpěry L=494 mm
Zdvih s=182 mm
Výtlačná síla F=550 N

 

Poradíte? Origo na repas nemám. Klidně koupím i poláky, když se prý namontují obráceně, tak mají i ten brzdný účinek na konci otevření. Ale Stabilus, Magneti Marelli či Meyle jsou určitě lepší.

Odkaz ke komentáři

Já jen, že asi před měsícem se stal zázrak a to víko přívěsu už maká! :lol: Sice tomu ve finále předcházela ještě dost náročná fáze výpočtu polohy upevnění čepů (aby to mělo správnej úhel otevření pro dosažitelnou rukojeť odpojenej/připojenej vozík a přitom si nerozbil někdo hlavu přpi nakládce a zároveň aby to kladlo odpor těsně před zavřením cca 1kg, a aby to mělo odpor proti zavření v otevřené poloze taky cca 1-2kg aby se na té rukojeti nemuselo viset a nepřevracel se prázdnej odpojenej vozík při zavírání....). Když jsem se ponořil do problematiky, tak jsem zíral co vše s čím souvisí. A vyladit 4 proměnné (jeden čep jak hluboko pod a jak daleko před pant víka, druhej čep jak daleko od pantu víka a potřebnej úhel víka) bylo dost zajímavé...sem to musel zpracovat do PC abych viděl projev změny nějakého parametru (klofat každou změnu do kalkulačky by byl vopruz).

 

No a když jsem už měl přesný místa čepů, tak co myslíte - zrovna to vyšlo tam kde má fotr namontovaný odrazky! :wallbash: Tak jsem musel ještě řešit takové spec. držáky pro ten čep abych se vyhnul.

 

Ale výsledek ok a člověk má pak dobrej pocit když to maká...ten přívěs si ani takovou fajnovou práci vzhledem ke svému stavu nezaslouží... :lool:

 

A ještě - původně jsem chtěl dát na auto nové vzpěry a staré přesunout na přívěs - ouha, koupil jsem levné bez tlumení a na autě peklo! Tak staré origo slouží na Octě dál a nové má otřískaný přívěs, ten to netlumení zkousne...tak asi tak, pozor na to tlumení při koupi! B)

Odkaz ke komentáři

Tak mám vyřešeno. Po pátrání a měření vzpěr v obchodech a "obtěžování" několika prodejců po mailu jsem došel k závěru, že na mou oktu dám nejsilnější vzpěry 500N, tak jsem koupil v autokelly jejich obyč Starline - Objednací kód: 40.14.802, se slevou za 437,- Kč a fungují parádně, nemlátí - mají tu funkci zpomalení při otevírání a záruku 3 roky.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...