Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Rapid je moc hezký, za Octavii bych ho nevyměnil, byl by ale ideální pro manželku. Jsem zvědavý na novou OIII, až bude a jestli bude ve stylu Rapidu, tak to bude pecka. Oficiální fotky Rapidu už jsou na auto.cz

http://www.auto.cz/s...ivejte-se-67634

 

 

delka 4.48 kdyz Octavka ma 4.56 a fabka 4.00 ?

 

Já si myslím, že příští Octavia "povýší", bude prostě větší a delší a dospělejší a asi pravděpodobně taky dražší,

Rapid se asi zaměří na ty, kteří teď po slevách kupují místo Fábie Octávii a taky to bude auto pro referenty ve firmách ....

Odkaz ke komentáři

Mně to zas přijde jako výborný nápad. Rozdíly nebudou jen v rozměrech, Rapid nebude mít nejnovější techniku, určitě se na něm šetřilo, je to poznat už z blinkrů, starých klik atd. Octavia bude někde jinde (nejen motorama). Rapid nahradí očesanou Octavii Tour od +- 270t Kč, která vedle ostatních Octavií, které se mohou vyšplhat i přes 1 mil. Kč působí, promiňte mi to slovo, nedůstojně.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak nějaké ty údaje o motorech:

 

1.2 HTP – benzín, 3 válce

Výkon: 75 k při 5400 ot./min.

Toč. moment: 112 Nm při 3750 ot./min.

Zrychlení 0-100 km/h: 13,9 s

V-max: 175 km/h

Spotřeba: 6,1 l/100 km

Převodovka: 5-ti stupňová manuální

 

1.2 TSI – benzín, 4 válce, turbo

Výkon: 86 k při 4800 ot./min.

Toč. moment: 160 Nm při 1500 ot./min. – 3500 ot./min.

Zrychlení 0-100 km/h: 11,8 s

V-max: 183 km/h

Spotřeba: 5,1 l/100 km

Převodovka: 5-ti stupňová manuální

 

1.2 TSI – benzín, 4 válce, turbo

Výkon: 105 k při 5000 ot./min.

Toč. moment: 175 Nm při 1550 ot./min. – 4100 ot./min.

Zrychlení 0-100 km/h: 10,3 s

V-max: 195 km/h

Spotřeba: 5,4 l/100 km

Převodovka: 6-ti stupňová manuální/7-mi stupňová automatická DSG

 

1.4 TSI – benzín, 4 válce, turbo

Výkon: 122 k při 5000 ot./min.

Toč. moment: 200 Nm při 1500 ot./min. – 4000 ot./min.

Zrychlení 0-100 km/h: 9,5 s

V-max: 206 km/h

Spotřeba: 5,8 l/100 km

Převodovka: 7-mi stupňová automatická DSG

 

1.6 TDI – diesel, 4 válce

Výkon: 90 k při 4200 ot./min.

Toč. moment: 230 Nm při 1500 ot./min. – 2500 ot./min.

Zrychlení 0-100 km/h: ?

V-max: ?

Spotřeba: 4,2 l/100 km (4,3 l/100 km)

Převodovka: 5-ti stupňová manuální(7-mi stupňová automatická DSG)

 

1.6 TDI – diesel, 4 válce

Výkon: 105 k při 4400 o./min.

Toč. moment: 250 Nm při 1500 ot./min. – 2500 ot./min.

Zrychlení 0-100 km/h: 10,6 s

V-max: 190 km/h

Spotřeba: 4,4 l/100 km

Převodovka: 5-ti stupňová manuální

Odkaz ke komentáři

Váha RAPIDa má začínat na 1070kg, takže možná bude výkonová hmotnost o něco lepší než u OI, pak by hodnoty tak nějak odpovídaly. Ale výrobci s technickými údaji různě kouzlí, i podmínky při kterých se měří jsou odlišné od reálného provozu, čas ukáže jak to bude hlavně s reálnou spotřebou. Dost mě překvapuje nárůst spotřeby o 0,3l u silnější 1,2TSI s 6kvaltem. Sice má větší výkon=při stejném objemu motoru víc benzínu, ale ta 6ka by měla spotřebu snad zase stáhnout ne? Možná s 5kvaltem by měla ještě víc.

Odkaz ke komentáři

Váha RAPIDa má začínat na 1070kg, takže možná bude výkonová hmotnost o něco lepší než u OI, pak by hodnoty tak nějak odpovídaly. Ale výrobci s technickými údaji různě kouzlí, i podmínky při kterých se měří jsou odlišné od reálného provozu, čas ukáže jak to bude hlavně s reálnou spotřebou. Dost mě překvapuje nárůst spotřeby o 0,3l u silnější 1,2TSI s 6kvaltem. Sice má větší výkon=při stejném objemu motoru víc benzínu, ale ta 6ka by měla spotřebu snad zase stáhnout ne? Možná s 5kvaltem by měla ještě víc.

 

ono to ale není tak, že by ta šestka byla jaksi navíc, trochu otáčky sráží, ale ne o tolik vůči pětce ve slabším motoru, spíš jsou jinak poskládaný nižší kvalty

Odkaz ke komentáři

No tak asi bude lehčí než OI, takže pak by to poladěný a celkem točivý HTPčko mohlo dosáhnout na 14s...ale maximum točivého momentu má posunuté až na 3750ot. takže to asi moc pružný nebude...no až bude k dispozici, tak je porovnám s naším AEE...ale vím kdo vyhraje :D

 

ono to ale není tak, že by ta šestka byla jaksi navíc, trochu otáčky sráží, ale ne o tolik vůči pětce ve slabším motoru, spíš jsou jinak poskládaný nižší kvalty

to je fakt, že šestka většinou znamená jen malý skok. Už nevím u čeho to bylo, ale když psali kolik ten benzín točí na šestku, tak jsem musel konstatovat, že to je u AEE pětka. Takže se šestkou jsou ty převody jen rovnoměrněji rozdělené, bez velkých skoků a mezi pětkou a šestkou už není takový skok.

 

Mluví o tom právě u 1,6TDI s pětistupňovou převodovkou..velké skoky, horší pružné zrychlení a nutnost podřadit

Odkaz ke komentáři

a taky jde o stálý převod, protože v honbě za spotřebou (laboratorní) mají právě TDI delší a těžší kvalty, u TSI to nají taky tak, aby to bylo při 90km/h podtočené (1.800 ot.), trochu lékem je DSG sedmistupňové, ale když vidím, jak pořád řadí tam i zpátky ....,

prostě staré pořekadlo "objem nenahradíš" platí .... i pro turba, biggrin.gif, jo dva litry a turbo je ten pravej ideál, resp. od něj výše, pokud atmosféra, tak od dva a půl litru .... no jo no,

 

jinak tady píšete o HTP, ono není špatné, na okresky ideál, na cesty z vesnice do města taky ideál, do 120 km/h je to normálně živé,

rychle to topí a ohřívá se, navíc ho každej zná z Fábie I, se podívejte kolik ta vážila .... wink.gif

 

řekl bych, že se nám trochu opakuje historie, kdy se kupovali Fábie I s HTP kvůli ceně, každej jinej motor byla řacha peněz,

podobně to bude u Rapida, moje FI v r. 2005 stála bez klimy 320.000 v Ambiente lol.gif,

Odkaz ke komentáři

Jj, Jarda ma pravdu, taky si myslim, ze to HTP bude hlavni motor. Nejen kvuli cene... A ted sam vidim, ze to objem nicim nenahradis, opravdu plati. 2,2 s turbem jako krava jede i v serii s autem o cca 600kg tezsim jako dabel. A uz chystam naky upravy... co by to delalo po vetsim zasahu, radsi nemyslim... ale to uz je OT

Odkaz ke komentáři

tak Rapid s HTP bude za tu lákací cenu, takže si ho určitě hodně lidí koupí...jestli poladili přeskakování rozvodů a další bolístky, tak jako základní motorizace proč ne

 

navíc ty parametry nevypadají tak zle..myslím 0-100 za 13,9s a maximálka 175Km/h...spotřeba ta bude asi z říše snů a pravda tak o 0,8l výš

Odkaz ke komentáři

Tak som mal tú česť s Rapidom naživo. Naživo vyzerá ešte o kus lepšie, než na fotkách, pôsobí dosť veľko. Ak sa mi podarí, tak skúsim spraviť foto červeného v porovnaní s mojou červenou OII, aby bolo vidno rozdiely. Zatiaľ žiadneho novinára nenapadlo postaviť vedľa seba OII a Rapid a spraviť spoločné foto :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

hmmm červená Brunello, červená Corrida a modrá Lava :palec:

 

hm s jiným než HTP bude cena hrubě přes 300k, což lidi neají. viz. Fabie I. drtivá většina 1.2 HTP, bohužel.

škoda VW kašle na atmosféry a ověřené věci a nechá sebou zametat ekoterorismem.

mimochodem na auto.cz jsem četl, že o 1,2MPI(HTP) se teprve uvažuje jestli bude k mání pro evropský trh...takže spíš zákazníky naženou do nedodělku 1,2TSI :angry:

 

Auto pěkný...motory na 3,14ču - teda v benzínu. Jenže jak známe koncern s 1,6TDI bude stát půl mega.

Odkaz ke komentáři

Tak ono to s tou 1,2 tsi jako nedodělku bude tak půl napůl, je dost aut okolo mě, které fungují bez problémů,

pokud to bude s tsi stát pod 300.000, tak se bude prodávat, jinak se obávám, že to tak nebude, anebo se bude muset prodávat - firmy nebudou mít na výběr, když Octa citelně podraží.

Upraveno uživatelem jar_da
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...