Přejít na obsah

Koupě Octavia II – Jak koupit Škodu Octavii 2?


Guest Májinka

Doporučené příspěvky

LPG má pár nevýhod:

1. většinou hrozně provedená zástavba (reznou průchody, divně provedená elektrika, horší přístup při servisu)

2. nemožnost zajet do garáží - CZ, SK

3. absence rezervy, popřípadě rezerva přímo v kufru...

 

jinak provozními náklady je to vždy lepší jak nafta, ovšem rentabilita při zástavbě do ojetého vozu je sporná...

 

Máš pravdu s těma zástavbama je kolikrát opravdový masakr,jako by to tam někdo naházel vidlema ale už pár let právě na LPG jezdím a pokud člověk ví kde nechat zástavbu udělat a taky si nějaké menší doladění zvládne sám tak bych se toho nebál. S těma garážema, plnění mám pod víčkem nádrže a nálepku na zadním sklem sundanou a nikdy jsem neměl problém. Akurát s tou rezervou je to opravdu otrava ale vozím ji jinemo na delší štreky,okolo komína to nemá smysl.

Odkaz ke komentáři

Citace: Vozidlo na LPG musí být navíc označeno nálepkou s písmeny LPG. Neoznačeni takového vozidla je nesplněním technických podmínek pro provoz na pozemních komunikacích a řidiči takového vozidla hrozí pokuta do výše dvou tisíc korun!

 

Nechtel bych pak cokoliv resit...

Odkaz ke komentáři

Citace: Vozidlo na LPG musí být navíc označeno nálepkou s písmeny LPG. Neoznačeni takového vozidla je nesplněním technických podmínek pro provoz na pozemních komunikacích a řidiči takového vozidla hrozí pokuta do výše dvou tisíc korun!

 

Nechtel bych pak cokoliv resit...

 

No nevím za ty roky mě x krát zastavili a nikdy nebyl problém. vždy ji tam vylepím jen na stk a pro jistotu vozím jednu v autě kdyby ji tam někdo strašně chtěl.

Odkaz ke komentáři

Ono ta nálepka je stejná asi jako jiný rozměr alu, když přijde na věc, vždycky jsou problémy, ale jinak nikdy (polovina lidí to tam nemá vylepené). A co se týče podzemních garáží, nikdy jsem neměl problém, žádné v Brně nejsou a pokud jsou tak jsou otevřené, a když tak vždycky zajedu na parkoviště kde je to větraný.

Co se týče rezervy, tak většina nových aut je nemá, a normálně jezdí, mám tu plnící sadu a jen na delší cesty si ji "přibalím". Jinak jediný minus vidím v tom provedení té zástavky, málo kdo to dělá precizně a většinou si to člověk musí doladit, ale pak už je to lambáda.

Odkaz ke komentáři

4. E85 zničí těsnění a hadičky palivové soustavy

NENÍ PRAVDA!

Nezničí, pokud jej nechcete nalít do nádrže vzácného veterána z první poloviny minulého století, který v palivové soustavě používal korkového těsnění, tvrdí někteří „odborníci“. No nevím! Při skladování slivovice v láhvích na ležato mi líh zatím korkové špunty nesežral. Ale nyní vážně!

U aut z 90. let byly používány hadičky z polymerů izoprénu, silikonových a teflonových hmot, které palivo E85 na jejich životnosti a trvanlivosti naprosto neovlivňuje. Co se však může stát při přestavbě starších aut je, že u nich mohou být staré a tedy i zpuchřelé gumové hadičky. Pokud by auto jezdilo stále na benzín, nic moc by se možná nestalo – nános kalu v hadičkách by těsnil mikrootvory a hadička by fungovala dál tak, jak má. Při přechodu na E85 v něm obsažený ethanol najednou vyčistí nános kalu v hadičkách, který těsnil jejich póry, a pak může dojít k tomu, že palivo začne skrz stěnu popraskané hadičky prosakovat. Další situací, která po přechodu z benzínu na E85 může nastat ve vozidle, v němž byly hadičky palivové soustavy z PVC měkčeného ftalátem, je, že ftaláty jsou směsí E85 postupně rozpouštěny a vyplavovány, a tak hadička pomalu tvrdne a křehne a při vibracích způsobených provozem může za nějaký čas i prasknout. V obou případech výměna původních hadiček při přestavbě na E85 za nové problém snadno vyřeší.

Odkaz ke komentáři

Ahoj všem,

hledám nový povoz a dost vážně uvažuji o OII, kombi, DSG. Zatím jsem hledal 1.6 nebo 2.0 TDI CR, ale narazil jsem i na zajímavou 1.4TSI. Má ale najeto cca 250t km - brát nebo radši utéct? Auto jinak vypadá pěkně, historie by tam také měla být OK, ale co ten motor v těchto km? Četl jsem o problémech s rozvody, pokud by se udělal nějaký preventivní servis, bude to OK? Případně jak je na tom 1.8TSI, kde je podobný problém? Má vůbec cenu o TSI s nájezdem + - 200t km přemýšlet? Počítám, že s tím najedu okolo 50-60t a pak zas půjde pryč.

Dík za rady :-)

 

Odkaz ke komentáři

Mich co to meleš, na jakej benzín dost najeto? Dyť dnešní nafta vydrží sotva 100tis, než se začne sypat. Zrovna u toho TSI pokud se nepotká, tak se na tom nemá co pokazit. straré MPI milion vydrží a TSI snad i ten půlmega, vždycky záleží na údržbě. A co se týče nafty bože chraň, krom staré rotačky nebo prvních PD 74 a 77 do roku 2005 pak už je to hrůza BXE tragedie, BLS, 2.0 BKD atd. Zlaté MPI nebo FSI. Pokud to má prokazatelný servis, ničeho bych se nebál.

Odkaz ke komentáři

Vevco, mel jsem te dosud za normalniho cloveka, nesnizuj se k buranovi a vyjadruj se slusne, husy jsme spolu nepasli. Podivej se na 1.8tsi, jezdi, nemen napinaky jako obycejny majitel ktery o teto zavade nevi, sleduj olej apod. Pak mi napis, kolik jsi od noveho auta najel, pokid budes nekdy na nove mit. Nesrovnavej tsi motory se starou dobrou 1,6 v atmosfere, jsi mimo.

Odkaz ke komentáři

Ahoj, protože potřebuji větší auto, než teď mám (Scirocco), pokukuji po dvojkových Octaviích po FL z Německa jen nevím, na co si dát pozor a hlavně, který motor je lepší co se servisu týče? Mám v oku pár kusů, na které bych se jel podívat, ve směs se jedná o 2010/2011 kusy 2.0TDI 103kW, takže CR motory a je mezi nima i jedna RSa 125kW rok 2010. Všechny mají najeto přes 120tis, kompletní servisky, pravidelný servis apod. Jen mě zajímá, který motor je lepší co se financování servisu týče (spotřebu nafty neřeším)? V kolika km se mají dělat rozvody? Trpí na něco tyhle motory? Jak je to se servisem DSG? Platí to samé jako u VW, tedy olej po 60tis km? Díky!

Odkaz ke komentáři

Co se tyce dsg, tak davam co 60k km orig olej a aktualne mam nalitano 220 tis a zatim bez naznaku problemu.

 

 

Díky, takže stejné jak u VW. I když já bych radši stejně manuál. A po kolika se mají měnit rozvody u těchto motorů? Co DPF? Je u obou motorů v pohodě nebo ne? Co vím, tak třeba 103kW verze u Passata B6 má s DPF problémy (CR motory), kdežto 125kW verze (CBBB motor) je v pohodě. Je to samé i u Octavie?

Odkaz ke komentáři

Tak nafta má předepsáno první výměnu ve 150km jen řemen+dle stavu kladky apod, další výměna i pumpa a vše okolo.

 

Benzím má určitě míň, myslím, že max 120 tkm pokud si dobře pamatuju, ale mám naftu, zajímám se o naftu :)

 

Co se DPF týká, pokud to jde, vyhnout se PD + DPF, i facelift ale mohl mít ještě 2.0 BKD.

 

Co se týká passátu B6, tam bylo špatně asi úplně všechno.

 

Nevím o tom, že by CR motory výrazně trpěly ve spojení s DPF.

 

A co se celkově motoru týká, je strašně důležitý jaký máš jízdí profil a kolik celkově najedeš za rok. Nedávno tu byl někdo, kdo chtěl 1.6 TDI při nájezdu 10tkm za rok a ještě většinu po městě.

Odkaz ke komentáři

 

 

Do 4/2010 se jeste muze vyskytnout PD140 (BKD - bez DPF). Jinak interval rozvodu je u PD 150 000 km a u CR 210 000 km (zpravidla se ale dela drive). Na PD s DPF bys narazit v techto letech nemel a CR si s DPF vice rozumi.

 

DSG ma interval 60 000 km.

 

CR 103W - kod CFHC

CR 125kW - kod CEGA

 

Interval vymeny oleje je standardnich 30 000km, ale v posledni dobe vidi hodne aut se zkracenym intervalem, coz je jedine dobre.

Upraveno uživatelem Laurin Klement
Odkaz ke komentáři

.................Dyť dnešní nafta vydrží sotva 100tis, než se začne sypat. Zrovna u toho TSI pokud se nepotká, tak se na tom nemá co pokazit. straré MPI milion vydrží a TSI snad i ten půlmega, vždycky záleží na údržbě. A co se týče nafty bože chraň, krom staré rotačky nebo prvních PD 74 a 77 do roku 2005 pak už je to hrůza BXE tragedie, BLS, 2.0 BKD atd. Zlaté MPI nebo FSI. Pokud to má prokazatelný servis, ničeho bych se nebál.

 

Možná by jsi měl ještě trochu studovat, aby jsi nedával zavádějící informace. Třeba motory s označením BXE byly nejpodařenější vyjma série od 1/2007 - do 6/2008 kdy byla na vině chyba materiálu ojničních šroubů. Ale jak všichni víme tak každý motor má své problémy viz. napínáky, mikropraskliny na hlavě, špatné řetězy nebo špatné pístní kroužky ( materiál ). :palec:

 

A jen selským rozumem..............jak může nafta vydržet méně než benzín, když většinu prodejů škodovky tvoří firemní flotili a ty se nepořizují v benzínu. :smich: Ještě jsem neviděl třeba 1.8TSI nebo 1.2TSI aby bylo stočeno z 600tis.km na 180tis.

Odkaz ke komentáři

Nu nevím, jsem v kontakt s docela dost firmami a ty kupují naftu. Nejvíce rozšířené jsou 1.6 TDI. Samozřejmě že jsou firmy, které mají i benzínové autoparky, ale dle mého názoru je to pro obchodní zástupce, který jezdí třeba jen po Praze ( nebo jiném městě ) a objíždí své zákazníky.

 

S těmi 600tis.km jsem to myslel tak, ať mi někdo ukáže třeba 1.4TSI nebo jiný motor TSI s 600tis.km najetými kilometry. Tedy bez toho, aby se tam vyměnil skoro celý motor. :palec:

Odkaz ke komentáři

Chci se zeptat. Již dle nových pravidel na STK je kontrola přísnější-problém bych viděl u koupi staršího auta třeba v DPF filtru, kde nebude možné zjistit v jakém stavu je i když bylo auto servisováno je zde předpoklad, že po 150 000 km odejde. U PD motorů je zase špatně nastavena hodnota Emisi již od výroby ,která může a nemusí projít na Emisích. A proto se ptám jakou OII koupit když většina je opatřena těmito DPF, který je ve finále dosti nákladný+hodnoty u PD motorů

Upraveno uživatelem Radas
Odkaz ke komentáři

Pokud je možnost, určitě Common rail, minimálně to bude novější auto, pokud by se našlo PD, tak jedině BKD o 1.9 PD opravdu nevím kdy bylo možno ještě koupit.

 

Ale pořád se tu přetřásá nafta nafta nafta, ale jak moc kupující jezdí? Ono i ty benzíny se dají pořídit v super výbavě, případně za ušetřený peníz dodělat u zdejších mistrů či samo snahou, což je taky super :palec:

 

 

Chci se zeptat. Již dle nových pravidel na STK je kontrola přísnější-problém bych viděl u koupi staršího auta třeba v DPF filtru, kde nebude možné zjistit v jakém stavu je i když bylo auto servisováno je zde předpoklad, že po 150 000 km odejde. U PD motorů je zase špatně nastavena hodnota Emisi již od výroby ,která může a nemusí projít na Emisích. A proto se ptám jakou OII koupit když většina je opatřena těmito DPF, který je ve finále dosti nákladný+hodnoty u PD motorů

 

 

PD mají špatně stanovený limit pro absorbci, i motor v dobrém stavu může víc "hulit", pokud bude emisní technik normální a bude znalý problematiky, což by měl, tak prostě nehamsne na plyn plnou silou/vahou, ale bude otáčky zvyšovat pozvolna...

 

PD motory dokázaly a dokážou natočit stovky tisíc km, chce to jen hlavu (tvojí i motoru :lol: ) v pořádku a pravidelný servis.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...