Přejít na obsah

Koupě Octavia II – Jak koupit Škodu Octavii 2?


Guest Májinka

Doporučené příspěvky

Zdravím,

plánuji koupi OII fl, 2.0 tdi, ideálně scouta (ačkoliv pro něj z 80ti % asi nebudu mít využití, maximálně v zimě kravinky v horách ale hrozně to auto "žeru"), jaká je podle vás reálná cena u auta viz. inzerát: http://www.mobile.de/cz/Osobní-vůz/Skoda-Octavia-Combi-Scout-4X4-Allrad/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,mke:22900,mdl:10,frn:01-2009,ful:diesel,mlx:200000,pwn:96,dmg:false,fwd:true/pg:vipcar/213233201.html

- nikdy jsem auto v Německu nekupoval, před čím bych se měl mít na pozoru? s němčinou by problém nebyl, měl bych s sebou rodilého mluvčího, existuje třeba možnost nechat auto prohlídnout někde v servisu a dostat nějaké závazné prohlášení o stavu? a jak se ověřuje historie u auta ze zahraničí?

- v úvahu přichází i "škodaplus" ale nevim, jak moc se dá všem těm "zárukám" věřit a ty auta jsou dražší většinou

 

nebo pořídit úplně něco jiného do 300tis?

díky za rady, názory, zkušenosti :)

Odkaz ke komentáři

Tak nakonec zvítězil rozum nad chtíčem :lol: Scout to nebude,vezmu toto: http://www.skodaplus.cz/Car/893311/skoda-octavia-combi-2-0-tdi-103-kw-ambiente?query=fulltext%3D%26ord%3D6%26dir%3D0%26model%255B%255D%3D404%26mark%255B%255D%3D32%26fuel%255B%255D%3D2%26priceFrom%3D%26priceTo%3D%26speedometerFrom%3D%26speedometerTo%3D180000%26inOperationFrom%3D2009%26inOperationTo%3D%26capacityFrom%3D1800%26capacityTo%3D%26loadFrom%3D%26loadTo%3D%26isSkodaplus%3D1%26serviceBook%3D1

 

- podle toho nájezdu bych řekl, že to bylo firemní auto, co si myslíte o tomhle motoru se 160tis km? Chtěl bych to tak na 2-3 roky. Všude čtu jak na ty dvoulitry každej nadával ale přijde mi, že se baví o těch dřívějších, nebo v to alespoň doufám.

ještě mám v merku 1.9 bxe (což taky jedni chválej, druzí haněj) ale 77 vs 103 kw... :wacko: navíc jsou oboje ambiente ale ten dvoulitr má nějaký bonusový prvky, který ta 1.9 nemá

A dotaz na závěr... Má smysl k autorizovanýmu dealerovi tahat si mechanika? Se všema těma zárukama to auto snad musí bejt v pořádku...

Odkaz ke komentáři

Jestli 1.9 nebo 2.0 to záleží na tobě. Každý z motorů měl své chyby možná že 1.9 o trochu méně. Co se týká výkonů tak se dá 1.9 nachipovat na stejný či o trochu větší výkon co ten 2.0. Ale to bych řešil v případě že by na 1.9 byla kupní cena výrazně menší ( bavím se tak o 20 tis. Kč ). Což si nemyslím že tak bude. :(

 

Jestli mechanika nebo ne? Osobně zastávám názor, že prevence je důležitá. Takže za mě ano mechanika sebou, až jen z pocitu že jsi nic neopomněl. Víc hlav, více očí :palec:

Odkaz ke komentáři

4 roky, cca 40tkm za rok, urco sluzebak, tezko s nim nekdo nacoural tyhle kilomety po dalnici po městě, otazkou je zda probehla vymena rozvodu, coz se bojim ze ne a znamena to dalsi vydaje k obligantni vymene naplni:/

Zalezi kolik najezdis, pokud to nebude zase do tech 30tkm, tak nafta postrada smysl.

 

Sliším P, píšu B... sorry kluci

Upraveno uživatelem ka_r_los
Odkaz ke komentáři

:palec: díky pánové za názory, připomínky, toho mechanika vezmu

přesně toho "dobrý ale..." se bojím, nemá tu , prosím, už někdo zkušenosti s uplatňováním těch záruk, případně reklamace pro ty auta vyloženě, co spadají do programu "škoda plus- vyzkoušené ojeté vozy", protože po mejch zkušenostech s bazary, kdy jsem taky dostal záruku na všechno možný i nemožný a z důvodu "vhodné formulace" té záruky jsem vlastně neměl na nic nárok :wallbash:

 

Odkaz ke komentáři

ok, l&k má pravdu... stav "dobrý" = karoserie opravována po nehodě, nutná kontrola popř. oprava: motoru, turba, spojky, váhy vzduchu, rozvodů... tak na co potom má člověk záruku? :lol: už mě nenapadá moc dražších věcí, co by se musely opravovat...

alespoň mi to prodejce narovinu poslal a to se cení, zítra volám na auto, které má údajně stav "velmi dobrý" a garantovanou prohlídku každej rok zdarma, tak jsem zvědavej, co z toho nakonec bude :lol: snad alespoň ten motor bude ok :blink:

 

Odkaz ke komentáři

Auto z 8/2011 již bude mít 2,0 CR, tokud to nebyla nějaká skladovka. Tedy 100% i FAP, tedy je třeba počítat i s touto variantou. Jinak předpokládám, že je to auto právě po operativním leasingu 4 roky. Na motor jako takový nedám dopustit, měl jsem ho též do ca 160tis a bez problému, průměrná spotřeba za celou dobu na hranici 5L. Jinak bohužel auta z operáku většinou nedostanou nic jiného, než to co je nutné, tedy olej po 30tis a pod.. Honza

Odkaz ke komentáři

Hele ja bych si urcite auto se statusem dobry nekoupil. Pokud neni za stavem dobry zaroven napsano nehavarovane tak bych se bal. Ja za sebe kupuju jedine auto nebourany. Proto jsem se taky rozhodl koupit misto ojeteho za 300k s 170k najeto. Koupit auto skoro novy.

@Honzav1

Tak s tim mam jinou zkusenost. Sice jen s jednim autem ale mam. Kamarad koupil passata 09 z operaku a měl tam komplet vymeneny vsechny veci ktery meli byt meneny nebo byly nějak poskozeny opotrebenim.

Odkaz ke komentáři

Možná je to společnost od společnosti, ale jaksi mám zkušeností více než jednu. Každá položka se musí od LS nechat schválit, samozřejmě se dělá servis dle rozpisu výrobce, ale nic navíc. Vyměňují se pouze věci rozbité, nikoliv poškozené - to si vše musí nájemce hradit sám, tedy co není nutné, nemění se.

Soused loni kupoval takové auto, bylo opticky moc hezké, ale teprve postupně zjistil, že ve 125tis. musí měnit kompletně brzdy, z rozvodů byl měněn pouze řemen a pod..

 

Jsem si vědom, že dostupné zánovní auto je buď otázkou náhody od soukromé osoby/ podnikatele, nebo otázkou nákupu firemního auta z operáku. Třeba příští rok se u nás bude měnit dalších 5 aut, z toho 2 jsou OK, ježděné více méně jednou osobou a 3 auta, do kterých sedne každý, kdo má do řitě otvor a tak se k tomu chová, protože to je proti jeho filcce boží kára, tak se svezu. Navíc každé z těchto tří bylo min. 1x bourané, a laik to nemá šanci poznat.

Perlička: někdo škrábnul kolo, musela se dávat nová pneu, už jiná než rezerva, tak vzadu jedno kolo mělo 50% vzorku a druhé nové.

 

Je tedy potřeba velmi důkladně vybírat a nechat si ve škoda servisu dát kompletní historii, což je v tomto případě velké plus a i stočené kilometry z 95% nebudou.

 

PS: Třeba auto po mě by bylo špičkové, starám se o něj jak o vlastní, myju pouze doma, ručně, každý ťukánek od kamínku zatírám, vše so se mi nelíbí na technice ihned reklamuji/požaduji opravu, ale až ho budu vracet, bude mít určo 200tis. ... .

 

Honza

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahoj kluci oktáváci II generace

 

Potřeboval bych pomoc, názor a radu.

Sháním OII v kombíku a v TDI. Dneska jsem našel jedno zajímavé auto, ale motorizace TDI v OII jsou pro mě španělská vesnice. Vím, že problémy byly s 2.0 TDI 103Kw....chtěl jsem proto spíš 1.9 se 77Kw...

 

To auto co jsem dneska objevil je od známého bazárníka, je to OII kombi z roku 2007. Motorizace 2.0 TDI 103Kw. Výbava je to co jsem si představoval, sada zimáků, tažné zařízení...najeto poctivých 198 000km, cena 145 000Kč

 

A teď dotaz: je toto ten problematický typ motoru, nebo se ho nemusím bát?

 

kód motoru BMM (?) a s DPF (?)

post-28-0-82207500-1440860238_thumb.jpg

Upraveno uživatelem TomášT
Odkaz ke komentáři

2.0 tdi pro RS MEL VZDY 125 kw, ze zminechych je to prave 2.0 tdi 16V pdd, vstriky siemens, nebrat...

 

Dal, 2.0 tdi 16V PD, kod motoru BKD, trpely praskanim hlav, mr 2004 az 2006, pak je to od kusu a jaka hlava zbyla na sklade, mr 2007 az 2010 jiz maji vetsinou pouze hlavy revize C a tohle je moc netrapi. Nevadi vyssi otacky a nema dpf, pokud neni dovoz z belgie apod. Vstriky na kuzel v hlave, hrozi podfouknuti vstriku, ale jsou na 2 srouby, takze se nevymackaji.

 

2.0 tdi 8v, kod motoru BMM, vzdy s dpf, prevrtana 1.9 tdi, vstriky na jeden sroub, hrozi vymackani, ma radsi nizsi otacky, montovano i do 4x4.

 

2.0tdi 16V cr, kody motoru Cxxx, prvnim CR byl CEGA v RS od roku 2008 (125kw). Tissi, klidnejsi, nema takovy humpolacky zaber, mirne uspornejsi, vzdy s dpf, delsi prevodovka, citlivost na naftu

Odkaz ke komentáři

2.0 tdi pro RS MEL VZDY 125 kw, ze zminechych je to prave 2.0 tdi 16V pdd, vstriky siemens, nebrat...

 

Dal, 2.0 tdi 16V PD, kod motoru BKD, trpely praskanim hlav, mr 2004 az 2006, pak je to od kusu a jaka hlava zbyla na sklade, mr 2007 az 2010 jiz maji vetsinou pouze hlavy revize C a tohle je moc netrapi. Nevadi vyssi otacky a nema dpf, pokud neni dovoz z belgie apod. Vstriky na kuzel v hlave, hrozi podfouknuti vstriku, ale jsou na 2 srouby, takze se nevymackaji.

 

2.0 tdi 8v, kod motoru BMM, vzdy s dpf, prevrtana 1.9 tdi, vstriky na jeden sroub, hrozi vymackani, ma radsi nizsi otacky, montovano i do 4x4.

 

2.0tdi 16V cr, kody motoru Cxxx, prvnim CR byl CEGA v RS od roku 2008 (125kw). Tissi, klidnejsi, nema takovy humpolacky zaber, mirne uspornejsi, vzdy s dpf, delsi prevodovka, citlivost na naftu

super,díky karlosi

BMM je relativně v pohodě, opět záleží na tom jak se k tomu kdo choval a jak často probihali výměny oleje jestli max 15000km nebo někdo jezdil prodlouzenej interval s LL olej. Na kondici dpf by mohlo mít vliv jestli jestli to jezdilo jen město.

na ty intervaly výměn oleje se podívám, já bych je pak zkrátil na 10 000Km

podle servisky to jezdilo mezi Hanoverem a severem Itálie, takže předpokládám, že víceméně dálniční provoz...město si sem tam užije až se mnou...

 

Co s těmi vymačkanými vstřiky? Dá se poznat pokud jsou? Jak drahé je řešení?

 

Z toho DPF mám právě trochu obavu. Dá se ho nějak zbavit? Případně kolik by stála výměna? Beru to tak, že pokud vydržel 200 000Km, tak nový by mohl vydržet zase 150 000-200 000Km

Odkaz ke komentáři

Pak je tu ještě jedna varianta, kterou jsem objevil o pár hodin dřív v Kyjově...bohužel to už je drahý špás, seděl jsem v ní, to auto voní novotou, ale není to kombík, musel bych dokoupit tažné, sadu zimáků...a bál bych se ji někde nechat. Navíc i v 70 000Km může u toho CR taky něco odejít...a platit leasing + opravy je na prd... ale je to nádherný auto ;)

 

http://www.vistacar.cz/skoda-octavia-2-0-tdi-110kw-150k-elegance-2350.html

Upraveno uživatelem TomášT
Odkaz ke komentáři

Zase přidám jednu pesimistickou :( . Osobně bych spíš šel do O3 než O2, pokud si to auto chci nechat delší dobu. O výhodách/nevýhodách O2/O3 bylo napsáno již hodně. Z čeho bych neslevil je typ karoserie, pokud mi to není jedno. Motor 2,0TDI 110kW je perfektní, ale chce to s tím jezdit, ne sušit v garáži. PDF spíná velmi často, což vidím, když týden nejedu alespoň jednu delší cestu ( a že jinak 50k/rok najedu). Auto z roku 2013 již buď vůbec nebude mít záruku, nebo bude brzy končit, což je za dané peníze dost hloupé (pokud není prodloužená).

Velkou nevýhodou O3 z roku 13 je pérování (postupně odlaďovali), vrzání plastů a další. A co je bohužel na celé transakci nejhorší, pokud jsem to správně pochopil, nedostatek financí a z toho vyplývající úvěr/závazky, do kterých bych nikdy nešel a tedy se radši podíval po dostupnější O2 FL a radši počítal s budoucími plánovanými investicemi. H

Odkaz ke komentáři

Tak jsem se byl dneska zevrubněji podívat na tuto:

 

http://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/octavia/16505343?goFrom=list

 

Na ní směřoval původně můj dotaz.

No ...kde začít.

Už je tam rez. Na podvozku dost i na předním levém blatníku zevnitř. I na karoserii by se pár drobných puchýřků nášlo. Lítalo to v soli přes Alpy. Německo - Itálie. Novotou svítící tlaková trubka mazání turba byla jako pěst na oko. Takže pravděpodobně nové turbo. Pokud to udělali pořádně, tak by to bylo paradoxně plus...jenže udělali to pořádně?

 

Motor celkem dobrý...je normální, že 2.0TDI po sešlápnutí plynu okolo 1800 otáček tak 2-3 vteřiny nedělá nic moc a pak začne táhnout??? Prosím nekamenujte za blbou otázku, ale jsem zvyklý na atmosferický benzín, takže nevím jestli je takový turboefekt prostě normální vlastnost...

 

Pokud to sečtu a podtrhnu, tak OII v kombíku s 2.0TDI 103Kw je opravdu příjemné auto. Do dnešního dne jsem ji neřídil, ale padla mi do rukou hned.

 

Bohužel za 145 000Kč už jsou to víceméně šroty. Tady ta by se dala vzít třeba jako pracovní auto - což tak trochu chci a potřebuji, ale zároveň bych ji nechtěl devastovat a používat i jako rodinné auto. Samozřejmě bych si takové auto chtěl nechat delší dobu. Nestřídám auta jako ponožky. Však OI už budu mít letos 8 let....

Odkaz ke komentáři

Můj názor je,že to chce aby to viděl někdo kdo má diagnostiku a autům rozumí-pokud nikoho takového člověk nemá - tak na prohlídku do škodovky (tak jsem to udělal já).

 

Lepší dát 1000-2000 Kč navíc a snížit riziko než zahodit spoustu peněz.

 

Hodnotit auto z obrázku je velmi těžké chce to odborníka

Odkaz ke komentáři

jo to je jasný, že obrázek je jen obrázek. Navíc na obrázku vypadá každé dobře.

 

Taky se mi ta prodleva zdá dost dlouhá. Diagnostika by samo byla nejlepší. Ale jak říkám...nelíbí se mi to kvůli kastli. Turbo člověk repasuje, brzdy taky, rozvody vymění a vstřiky taky...ale kastle s počínající korozí se už nikdy nepodaří dát do kupy.

Je víc chycená než moje 16-ti letá OI !!

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...