Přejít na obsah

Padajici ručičky na budíkách (O1)


swistik

Doporučené příspěvky

Zkusil bych proletovat čip... ale pochybuju že to pomůže.
Já měl něco podobnýho s tím, že budíky jely v pohodě ale při vypnutí klíčku se ručičky zastavily tam kde byly, po zapnutí zapalování se s cukáním ručky vynulovaly, občas to udělalo jakoby staging (nevim jak).
Vyprdnul jsem se na to a koupil za pár jiný co fungovaly. Ušetřil bych si čas a nervy a koupil jiný - stejný, přizpůsobil a dál neřešil.

Odkaz ke komentáři

Chytit ručku a točit po směru hodin, dojede to na konec, chce to trochu síly a ručka povolí. Pak už jí jen "vyšroubuješ". Je tam jen nasazená ale takhle je to nejjednodušší.
Nebo vzít něco zahlýho a snažit se to vylupnout směrem nahoru, to bych vzhledem k možnosti zničení podkladu nedoporučoval.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

Nazdar chlapi, jenom takovej postřeh. Momentálně řeším VW Touran a OCT2. podobné závady. Nejde palubka. U každého vozu ale jiný vypis závad. U tourana po otočení klíčku jenom promrkne palubka a nic ale, auto jede jenom mu nejde palubka. Na diagnostice pouze Omezení funkce vlivem přepětí palubní sítě a chyba airbagu. S největší pravděpodobností část jednotky v palubce k.o. U OCT2 nic. Palubka sem tam ožije (chová se jinak podobně mrkne a zdechne) ale výpis je čistej. Pokud by se nikdo ptal na pojistky a relátka tak vše OK. Svorka 15- 12,4 V. Relé KL30 OK. Napětí na patici obou palubovek 12,4 a 12,5. Do konce týdne dostanu na test nové palubky tak sem hodim nějaká videa pro další nešťastníky a možná řešení.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

Zdar, vcera jsem podstoupil opravu rucicek. Nejsem mechanik ani vyuceny elektrikar, ale myslim ze se povedlo. Jak se tu dost diskutuje o nastaveni rucicek, tak muzu smele rici, ze jsem je seridil temer na prvni dobrou a bez VAGu. Respektive jsem si nafotil presne kam ktera rucicka v klidovem rezimu spadne a pak opatrne nasadil trosku dal po smeru hodin. rucic. lehce primacknul a jemnounce se vracel az na urcene misto. Pak jsem chvili jezdil s odklopenym plexi od budiku a testoval. Nebylo potreba nic posunovat, jen jsem si trosku upravil rychlomer, neb uz pred tim premeroval. Seridil jsem si ho dle GPS Waze v kombinaci s GPS antiradaru Genevo One a diagnostiky VagCom s KKL kabelem (lite) programu kde neslo zapnout akcni cleny (muzu jen cist hodnoty, obsah pameti a mazat chyby), ale daly se tam sledovat otacky a rychlost (s otackama jsem se trefil naprosto presne a rychlost jsem posunoval trosku niz, abych v 50 jel presne 50 kmh. Drive jsem jel podle tacho cca 55 kmh a ve skutecnosti podle GPS 50 kmh).

Prikladam svuj fotonavod, kdyby to nekoho zajimalo a pripadne i poradim (idealne pres mail jira.vala@seznam.cz).

Elektrikari at prominou, ale hrot mikropajercky jsem mel k dispozici jen vetsi, tak to neni uplne vzhledne, ale funkcni je to na 100 procent.

Chladic jsem si vyrobil, prilepil jej oboustranou teplovodivou folii a jeste pro jistotu prikurtoval eskapaskama, aby mi neupad. To mi na tom zabralo asi nejvic casu - vymyslet to tak, aby neupadl a zaroven se dalo vse zaklapnout, zacvaknout a utahnout sroubky.

fotodokumentace: http://jura.gzk.cz/okta/padajici_rucicky/ 

Odkaz ke komentáři
před 26 minutami, motorpower napsal:

Takže když vidím postup, je otázkou času, kdy přestanou fungovat. Ta opičárna je zcela zbytečná, a pájení radši nekomentovat.

OK, tak ze diky za uprimnost ;-)

Nikoho do meho postupu nenutim, ale psal jsem to sem proto, ze nekdo treba zvoli postup stejny jako ja (mimochodem je toho plnej internet a youtube). Ja uz si tim prosel, tak ze treba budu schopen dotycnemu rici na cem jsem se sekl nebo s cim jsem bojoval a jak jsem to vyresil ;-) Dulezity ted pro mne je ze pred tim to nefungovalo a ted to funguje.

 

Odkaz ke komentáři
Před hodinou, motorpower napsal:

Ale uvidíš, že dlouho nebude. Chladič není zle, ale ne takto fušersky. Pokud je dobře popájeno vydrží 5až 10let i bez chladiče.

Chladic je tam spise doplnkovy (nikde jsem nepsal, ze tam musi byt. Videl jsem to tak na jednom videu a cetl o tom, ze se pasivni chladic hodi a ze proto jsou na tuto zavadu jednickove Oktavky tak nachylne -  proto ze se TLE chip prehriva). Ale samozrejme tam neni pro tento druh opravy nutny. S tim s tebou souhlasim. Ja ho tam ale dal.

Mozna to pajeni vypada z tveho pohledu fusersky, ale ver tomu, ze fuserske to neni a propajene to je dobre = olovnatym cinem. Za to rucim ! Nepajim prvne. To ze je nacakana kalafuna kolem neznaci o nekvalite a ani to nicemu nevadi ;-)

Odkaz ke komentáři

Upravil jsem fotodokumentaci ke svemu prispevku (http://jura.gzk.cz/okta/padajici_rucicky/).

Kontroloval jsem fotky k nemu pripnute a zjistil, ze ty "pajene", ktere jsem zverejnil, nejsou ty finalni. Ty finalni jsem uz bohuzel nenafotil. Pridaval jsem jeste cin a propajoval spoje (zejmena na rezistorech).

Finalni verzi uz neukazu, rezebirat se mi to kvuli tomu nechce. Zato jsem ale oznacil mista propajeni. Netusil jsem, ze se tady toho nekdo tak chyti. Myslim si, ze tohle forum neni o tom jak kdo paji, ale jaky zvoli postup a zda mu to nakonec funguje nebo ne, at uz udela bastl jaky chce. Neni to zadny oficialni navod, ani nejsem opravar, ktery by si za opravy nechal platit !

Tak ze uzaviram diskusi s motorpower o tom, jak to je nebo neni dobre spajene ci fusersky provedene.

Odkaz ke komentáři

On by teoreticky stačil koupit chladič co se prodává na paměti.
A pro ty, co jim přepájení studeňáků na tišťáků nepomůže, doporučil bych přepájet motorky (respektive myšleno - vyměnit).

Já teda kupoval budíky co mají nalítáno 250+km a fungujou jak nový a přepájený nebyly. Teda měnil jsem motorek, protože byl K-O, ale to je tak všechno.

 

heatsink.jpg

Upraveno uživatelem Tavi
Odkaz ke komentáři

Já si nad tím lámal hlavu. Koupil jsem asi deset budíků a zkoušel. Jen ty první, origo, mi v teplu padaly a to jen asi třikrát když bylo vyloženě teplo. Tam byl problém (si myslím) s motorky. Jakmile se vytáhnul klíček, motorky se zasekly na poslední hodnotě a museli se zapnutím klíčku vynulovat (zaklepou se, udělají reset a fungujou - takhle se mi jednou povedl i staging :biggrin: ). 

Upraveno uživatelem Tavi
Odkaz ke komentáři

Neber to osobně, ale vyjádřit se musím, jezdí mi budíky i jednotky po takových 'opravářích' jako jsi zde i ty sám, a ani já, ani případní další majitelé z toho moc radost nemají.

Nejmenší radost mají asi ty budle, zvláště když chladič odpadne a zkratuje, ale naštěstí nemluví.

 

Odkaz ke komentáři
před 7 hodinami, motorpower napsal:

Neber to osobně, ale vyjádřit se musím, jezdí mi budíky i jednotky po takových 'opravářích' jako jsi zde i ty sám, a ani já, ani případní další majitelé z toho moc radost nemají.

Nejmenší radost mají asi ty budle, zvláště když chladič odpadne a zkratuje, ale naštěstí nemluví.

 

OK.

Ten chladic jsem prave ze stejneho duvodu takto prikurtoval.  Mel jsem strach z toho sameho, aby neodpadnul a neco nezkratoval. Jen na tu teplovodivou oboustranku jsem vsadit nechtel. Ale je to bastl, nebo jak rikas opicarna :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...