datel.1 Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 Nazdar borci, taky bych měl otázku. Teď v létě jsem koupil Octavii 2 po FL 1.4 TSI 2012 najeto 110000. Mám pocit, že auto netáhne jak by mělo. Necítím žádné cukání, jde pravidelně do otáček při jakémkoliv zařazeném stupni, ale můj dojem je ten, že to nemá takový tah, co by měla mít ... Když si půjčím to samé auto od kluků z práce 1.4 TSI, tak je to opravdu rozdíl... Sednu do svého a připadám si jak v 1.6 MPI ... Olej jsem měnil Castrol 5W30 LL + filtr, vzduchový filtr a nové svíčky NGK (PZFR6R). Diagnostika nic nepíše, motor při volnoběhu velice klidný - tichoučký, takže rozvody si myslím, že jsou vpořádku ... Netušíte na co se zaměřit ? Napadá mě váha vzduchu - napsala by diagnostika tenhle problém ? Předem díky za nějakou radu ... 0 Quote Link to comment
Pawouk01 Posted November 24, 2019 Share Posted November 24, 2019 @Kucaa Nevím cos na tom prvním videu identifikoval neidentifikovatelného, nicméně z toho bídného zvuku videa není zřejmý žádný podezřelý zvuk, jen typický zvuk tohoto motoru, někdy také zvaný "šicí stroj". Jeho zdrojem je vysokotlaké palivové čerpadlo a vstřikovací ventily. 0 Quote Link to comment
Kucaa Posted November 28, 2019 Share Posted November 28, 2019 V 24. 11. 2019 at 17:34, Pawouk01 napsal: @Kucaa Nevím cos na tom prvním videu identifikoval neidentifikovatelného, nicméně z toho bídného zvuku videa není zřejmý žádný podezřelý zvuk, jen typický zvuk tohoto motoru, někdy také zvaný "šicí stroj". Jeho zdrojem je vysokotlaké palivové čerpadlo a vstřikovací ventily. Bídný zvuk ? Mě přijde dostatečný (Honor 10). Bohužel jsem zvukovou aparaturu zrovna nechal doma 😉. Děkuji za odpověď a jsem rád, že šije dobře. Jak jsem psal - celý život jsem jel v dieslu a s motorem tohoto typu nemám žádnou zkušenost. 0 Quote Link to comment
Jiří 12 Posted January 15, 2021 Share Posted January 15, 2021 Zdravím, dnes jsem kontroloval měrku a všiml jsem si ,že jsou u turba skvrny od oleje , oddělal jsem vzducháč a v sání je to docela mastný od oleje , může to být z odvětrání??? ,nebo to věstí příchod nějakého problému??? Olej jinak vůbec neubývá. 0 Quote Link to comment
michal55 Posted January 16, 2021 Share Posted January 16, 2021 (edited) V tom odvětrání bude vždy dle mého názoru trochu oleje. Skvrny můžou být kvůli špatnému těsnícímu kroužku viz obrázek díl 35. Edited January 16, 2021 by michal55 0 Quote Link to comment
Jiří 12 Posted January 16, 2021 Share Posted January 16, 2021 Díky za tip , snad to nic nebude,ale zase to všechen ten olej pak jde pomalu do turba a to asi moc dobrý není ne? Právě mě zajímalo jestli se ozve někdo se stejným motorem , jestli si něčeho podobnýho nevšiml.Myslíte že je to ten díl 35? Zdá se mi ,že je to těsnění na tu vzdálenější trubku ,ale možná mi to jen přijde. 0 Quote Link to comment
michal55 Posted January 16, 2021 Share Posted January 16, 2021 To těsnění č 35 je jakoby nad turbem. Když netěsní, tak je kolem turba olej. To byl můj případ. Proto jsem to psal. Motor CAXA mám teprve rok, tak taky zjišťuji co a jak. 😉 0 Quote Link to comment
Jiří 12 Posted January 16, 2021 Share Posted January 16, 2021 Aha , olej je u toho vstupu do turba, ten druhý obrázek , jinak není nikde.V tom sání jste to nekontroloval? A jinak všechno v pohodě? Kolik máte najeto? Taky to teď bude rok co ho mám. 0 Quote Link to comment
michal55 Posted January 16, 2021 Share Posted January 16, 2021 Sání jsem nekontroloval. Jinak vše šlape. Po koupi jsem měnil olej a filtry a v létě rozvody a vodní pumpu. Jinak nic. Mám kompletní servisní historii, tak proto jen tohle. Najeto 164 000 km. 0 Quote Link to comment
Jiří 12 Posted January 16, 2021 Share Posted January 16, 2021 Až bude trochu líp tak to zkusím rozebrat a trochu vyčistit.Nebo někdo další třeba napíše jestli se s tím už potkal. Tak to přeju ať slouží spoustu dalších kilometrů. 0 Quote Link to comment
datel.1 Posted January 30, 2021 Share Posted January 30, 2021 Také jsem čistil (nejen) sání a od turba prolíná trošku oleje... Kamoš co dělá servisáka u škodovky říká, že je to normální stav a nemám se čeho obávat. Přebytečný olej se dostane přes klapku opět do motoru. Jinak klapku jsem čistil, měl jsem jí celou venku a nebyla moc špinavá a zapeklá ... Mám najeto 122xxx, ale i tak si myslím, že to moc netahne... Jednička a dvojka vystřelí celkem rychle, ale ostatní stupně výš, to už je to takové línější... Chápu, že čím vyšší rychlost, tak auto už nemá takový tah jak u 1 a 2, je to logicky dáno převodama, ale i tak ... Když si sednu do druhé 1.4 TSI, tak si myslím, že je živější... Možná je to jen subjektivní dojem ... 0 Quote Link to comment
Jiří 12 Posted February 8, 2021 Share Posted February 8, 2021 V 30. 1. 2021 at 6:43, datel.1 napsal: Také jsem čistil (nejen) sání a od turba prolíná trošku oleje... Kamoš co dělá servisáka u škodovky říká, že je to normální stav a nemám se čeho obávat. Přebytečný olej se dostane přes klapku opět do motoru. Jinak klapku jsem čistil, měl jsem jí celou venku a nebyla moc špinavá a zapeklá ... Mám najeto 122xxx, ale i tak si myslím, že to moc netahne... Jednička a dvojka vystřelí celkem rychle, ale ostatní stupně výš, to už je to takové línější... Chápu, že čím vyšší rychlost, tak auto už nemá takový tah jak u 1 a 2, je to logicky dáno převodama, ale i tak ... Když si sednu do druhé 1.4 TSI, tak si myslím, že je živější... Možná je to jen subjektivní dojem ... Díky za odpověď a fotky , taky bych mohl i klapku prohlídnout ,ale jak vidím tak je to možná i zbytečný,já mám najeto asi 43tis., snad ten olej teda nic není ,zkusím vyčistit a uvidím jestli se pak objeví znovu. Ten olej za tím vzducháčem už asi pak vyletí výfukem kdyby ho bylo víc. Trojka by měla teda táhnout dobře, není třeba problém v benzínu? Jednou jsem nabral špatnej benzín a dokonce N98 a chování auta byla katastrofa...Od té doby beru většinou stovku a auto jede pěkně, nebo třeba nějaký problém právě v tom turbu? Nebo už si člověk časem na to zvykl tak mu potom přijde ,že tolik netáhne 😁 0 Quote Link to comment
datel.1 Posted February 14, 2021 Share Posted February 14, 2021 Asi to je fakt jen nějaký dojem, že to nechce jet ... :-) Už 5 měsíců tam liju jen Verva 100 a dobrý, mám pocit, že se ten chod motoru i zklidnil a jede to dobře. 0 Quote Link to comment
Jiří 12 Posted February 14, 2021 Share Posted February 14, 2021 Nebo porovnat ještě s nějakým jiným ,kdyby byla možnost. 0 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.