Jump to content

Poruchy a problémy


Recommended Posts

Nazdar borci, taky bych měl otázku. Teď v létě jsem koupil Octavii 2 po FL 1.4 TSI 2012   najeto 110000. Mám pocit, že auto netáhne jak by mělo. Necítím žádné cukání, jde pravidelně do otáček při jakémkoliv zařazeném stupni, ale můj dojem je ten, že to nemá takový tah, co by měla mít ... Když si půjčím to samé auto od kluků z práce 1.4 TSI, tak je to opravdu rozdíl... Sednu do svého a připadám si jak v 1.6 MPI ... Olej jsem měnil Castrol 5W30 LL + filtr, vzduchový filtr a nové svíčky NGK (PZFR6R). Diagnostika nic nepíše, motor při volnoběhu velice klidný - tichoučký, takže rozvody si myslím, že jsou vpořádku ... Netušíte na co se zaměřit ?  Napadá mě váha vzduchu - napsala by diagnostika tenhle problém ? Předem díky za nějakou radu ...

Link to post

@Kucaa Nevím cos na tom prvním videu identifikoval neidentifikovatelného, nicméně z toho bídného zvuku videa není zřejmý žádný podezřelý zvuk, jen typický zvuk tohoto motoru, někdy také zvaný "šicí stroj". Jeho zdrojem je vysokotlaké palivové čerpadlo a vstřikovací ventily.

Link to post
V 24. 11. 2019 at 17:34, Pawouk01 napsal:

@Kucaa Nevím cos na tom prvním videu identifikoval neidentifikovatelného, nicméně z toho bídného zvuku videa není zřejmý žádný podezřelý zvuk, jen typický zvuk tohoto motoru, někdy také zvaný "šicí stroj". Jeho zdrojem je vysokotlaké palivové čerpadlo a vstřikovací ventily.

Bídný zvuk ? Mě přijde dostatečný (Honor 10). Bohužel jsem zvukovou aparaturu zrovna nechal doma 😉. Děkuji za odpověď a jsem rád, že šije dobře. Jak jsem psal - celý život jsem jel v dieslu a s motorem tohoto typu nemám žádnou zkušenost. 

Link to post
  • 1 year later...

Zdravím, dnes jsem kontroloval měrku a všiml jsem si ,že jsou u turba skvrny od oleje , oddělal jsem vzducháč a v sání je to docela mastný od oleje , může to být z odvětrání??? ,nebo to věstí příchod nějakého problému??? Olej jinak  vůbec neubývá.

1.JPG

2.JPG

Link to post

Díky za tip , snad to nic nebude,ale zase to všechen ten olej pak jde pomalu do turba a to asi moc dobrý není ne? Právě mě zajímalo jestli se ozve někdo se stejným motorem , jestli si něčeho podobnýho nevšiml.Myslíte že je to ten díl 35? Zdá se mi ,že je to těsnění na tu vzdálenější trubku ,ale možná mi to jen přijde.

Link to post

Sání jsem nekontroloval. Jinak vše šlape. Po koupi jsem měnil olej a filtry a v létě rozvody a vodní pumpu. Jinak nic. Mám kompletní servisní historii, tak proto jen tohle. Najeto 164 000 km. 

Link to post
  • 2 weeks later...

Také jsem čistil (nejen) sání a od turba prolíná trošku oleje... Kamoš co dělá servisáka u škodovky říká, že je to normální stav a nemám se čeho obávat. Přebytečný olej se dostane přes klapku opět do motoru. Jinak klapku jsem čistil, měl jsem jí celou venku a nebyla moc špinavá a zapeklá ... Mám najeto 122xxx, ale i tak si myslím, že to moc netahne... Jednička a dvojka vystřelí celkem rychle, ale ostatní stupně výš, to už je to takové línější... Chápu, že čím vyšší rychlost, tak auto už nemá takový tah jak u 1 a 2, je to logicky dáno převodama, ale i tak ... Když si sednu do druhé 1.4 TSI, tak si myslím, že je živější... Možná je to jen subjektivní dojem ...

20200111_130434.jpg

20200111_130415.jpg

Link to post
  • 2 weeks later...
V 30. 1. 2021 at 6:43, datel.1 napsal:

Také jsem čistil (nejen) sání a od turba prolíná trošku oleje... Kamoš co dělá servisáka u škodovky říká, že je to normální stav a nemám se čeho obávat. Přebytečný olej se dostane přes klapku opět do motoru. Jinak klapku jsem čistil, měl jsem jí celou venku a nebyla moc špinavá a zapeklá ... Mám najeto 122xxx, ale i tak si myslím, že to moc netahne... Jednička a dvojka vystřelí celkem rychle, ale ostatní stupně výš, to už je to takové línější... Chápu, že čím vyšší rychlost, tak auto už nemá takový tah jak u 1 a 2, je to logicky dáno převodama, ale i tak ... Když si sednu do druhé 1.4 TSI, tak si myslím, že je živější... Možná je to jen subjektivní dojem ...

20200111_130434.jpg

20200111_130415.jpg

Díky za odpověď a fotky , taky bych mohl i klapku prohlídnout ,ale jak vidím tak je to možná i zbytečný,já mám najeto asi 43tis., snad ten olej teda nic není ,zkusím vyčistit a uvidím jestli se pak objeví znovu. Ten olej za tím vzducháčem už asi pak vyletí výfukem kdyby ho bylo víc. Trojka by měla teda táhnout dobře, není třeba problém v benzínu? Jednou jsem nabral špatnej benzín a dokonce N98 a chování auta byla katastrofa...Od té doby beru většinou stovku a auto jede pěkně, nebo třeba nějaký problém právě v tom turbu? Nebo už si člověk časem na to zvykl tak mu potom přijde ,že tolik netáhne 😁

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...