Přejít na obsah

Poruchy a problémy


Doporučené příspěvky

Zdravím,

měl bych na Vás dotaz. Jak tak koukám, je to tady stále dokola opakovaný problém. Ale.. Kamarád mi půjčil auto (VW Golf VI, 1.4TSI, 90kw, kód motoru CAXA) s tím, že když nastartuje (většinou studený start), tak se mu z motoru ozývají chrastivé zvuky. Chtěl jsem to nahrát ihned, ale motor byl zahřátý a zvuky se neozývaly. Nechal jsem auto přes noc stát a večer jsem to natočil. Ten zvuk trvá vždy tak max. 2-3 sekundy a pak je klid.. Chci se tedy zeptat, jak poznám, zda je to vytahaný řetěz - tudíž vyměnit napínák + řetěz a vodítka - tedy komplet rozvody, nebo jestli je problém v přestavovači vačkové hřídele? Rozsvítila se mu ještě kontrolka motoru a diagnostika ukázala vadu snímače polohy vačkové hřídele - nedůvěryhodný nebo špatný signál, teď už nevím. V dílně jsem shodou náhod měl stejný, úplně nový, tak jsem ho zapojil a závadu vymazal. Bohužel, po pár kilometrech se kontrolka rozsvítila znovu se stejnou závadou. Takže ve snímači to není. Myslíte, že to mezi sebou souvisí? Osobně se asi z důvodu závady na tom snímači vač. hřídele přikláním k tomu přestavovači. Předem děkuji za odpovědi. Přikládám video studeného startu..

Odkaz ke komentáři

Ok, promiň..

 

Chod motoru je při jízdě zcela bez problémů. Motor hezky táhne, spotřeba je v normě.. Kdyby to bylo skočená na vačce, jak tu říkáš, jaký by byl zhruba postup? Nebo by bylo lepší udělat rozvody, jestli to není např. tím napínákem? Jestli to po rozvodech bude dělat furt a závada se rozsvítí znovu, tak pak řešit další příčiny?

Odkaz ke komentáři

Právě ten snímač jsem dával novej a psalo to tam furt.. No, říkal mi, že mu to ten zvuk dělá už tak alespoň dva roky, ale že to neřešil.. To je samozřejmě jeho blbost.. Tak si asi myslím, jestli mu to dělá už tak dlouho, tak v ten moment, když nastartuje, a v tom napínáku není dostatečný tlak na napnutí řetězu, tak právě v tu chvíli, kdy byl řetěz volný, tak mu to mohlo přeskočit. Říkal, že kdyby se mu nerozsvítila ta kontrolka, tak že by to neřešil... Není to ideální přístup, no. Každopádně se to tedy asi drželo ty 2 roky a teď to mohlo přeskočit.

 

No, udělám rozvody a uvidíme. Každopádně děkuju za Tvoje postřehy.


Ještě jeden dotaz.. Jak je to s případnou kulancí? Četl jsem někde na webu, že konkrétně u těchto motorů se uplatňuje i po záruce. Protože chyba byla v motoru přítomna už v okamžiku prodeje - určitě si slyšel o výrobě řetězů pro tyhle motory. Ten, kdo je vyráběl, "nedodržoval výrobní tolerance v důsledku opotřebení nástrojů. V důsledku toho byly řetězy rozměrově nepřesné, při jejich protozu vznikaly metalické částečky a ty způsobovaly rychlé opotřebení řetězu

– řetezy byly již od dodavatele kontaminovány nečistotami" Zákazník teda bude určitě nadále platit úkony, které by se prováděly v rámci nejbližší inspekce (výměna oleje), ale samotnou výměnu řetězu, souvisejícího hardware, materiál a ani práci by platit neměl?

Odkaz ke komentáři

To se uvádělo ve článcích o 1,2 TSI. Zkus uplatňovat požadavek na kulanci a odstranění závady na základě nějakého článku. Kulance je čistě individuální nenároková záležitost. Ten zvuk tyto motory dělají - jsou dvě možnosti jeho původu - a obě dvě jsou tady popsány. A to řetěz a přestavovač. Já jsem zase pro změnu v jedno nedávném článku ve SM četl postup jednoho autorizovaného servisu ŠA, kterým oni kontrolují, zda jsou rozvody v pořádku. Dělají to pomocí přípravku na aretaci vačkových hřídelů - prostě ho tam zkusí nasadit, když to jde snadno, je všechno v pořádku. Pokud ne, je to skočené.

Odkaz ke komentáři

To jsou bláboly, vždyť oni ani neví, co opisují a že to špatně opisují... Ta informace se skutečně původně týká motoru 1,2 TSI - tam se dokonce několikrát měnil výrobce řetězu a osobně ji považuji za nesmysl - chtěl bych totiž vědět, jakým způsobem byla prováděna kontrola těch řetězů u výrobce a pak u VW a dále čím ty údajné nečistoty způsobí protažení řetězu. Já tuto aféru s rozvody u motorů TSI sleduji už do roku 2011. To teď ale nemá smysl řešit. I na auto.cz najdeš články, kde se to rozebírá jinak a dává to smysl.

Odkaz ke komentáři

Mě se řetěz ozývá při startování cca 5.000 km zpět už pravidelněji, dříve jen občas ..... takže s příští výměnou oleje na cca 200.000 km půjdou rozvody ven a budou nové.

 

Přestavovač musí být s indexem E, to je už ten správný a já ho tam mám už z výroby, což je 8/2011, tedy po dovolených, pokud nějaké změny dovolená u VW přináší.

 

Auto jezdí dobře, kontrolka motoru svítila pouze jednou, ale to bylo hooodně mrazu a myslím, že někde zmrzla nějaká zkondenzovaná voda či pára, protože po pár km jízdy v nouzáku se to spravilo samo a od tý doby OK, asi tomu těch -22 co bylo nesvědčilo v kombinaci s krátkou trasou.

 

Řetěz se vytahaný dá poznat, ale potřebuješ přípravek na aretaci vaček pro výměnu rozvodů, dej příslušný píst do horní úvrati a přípravek by měl lehce zapadnout do vaček a aretovat, pokud tam nejde, je řetěz protažený.

Odkaz ke komentáři

Děkuju všem.. Jak to tak vidím, udělám rozvody komplet, i s rozvodovými koly. Přípravek na vačky už jsem objednal, takže po rozvodech se prostě uvidí. Vlastně se tam má dělat už i olej, tak to s tím spojím a pokud to bude dělat dál, zaměřím se na ten přestavovač.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 měsíce později...

Ahoj, kamarád mi říkal, že by to mohla být zanesená škrtící klapka. Není automechanik, ani já nejsem, chci se ještě poradit s Vámi odbornějšími.

 

Pouze při vyloženě vychladlém motoru, nastartuji a při ponechání auta na volnoběh se motor jako by dusí. Asi 20 vteřin. Dusí se i když se rozjedu dřív, ale opět to přestane i za jízdy po této krátké době. Vyloženě a jasně slyšitelný nepravidelný volnoběh a hlasitější zvukový projev. Pokud asi 2-3x sešlápnu plyn. pedál, je to pryč.

 

Auto to udělá pouze každé ráno při nastartování. V jinou denní dobu ne. Motor musí být na 100% studený. Neudělá to ani když auto stojí cca. 6 hodin na parkovišti před prací, kam s ním po ránu přijedu.

 

Jiné negativa ve výkonu a podobně nepozoruji. Naposledy se měnila na autě vodní pumpa, toto se projevuje asi 3/4 roku po ní. Nejsem si jistý, že by to mělo mít souvislost.. Prosahal jsem všechny hadice vzduchu, díru nemají. Nic mi nikde neteče.

 

Tankuji na 100% Benzina Verva 100. Stojím v garáži. Na VCDS mi to onen kamarád připojil, žádná chyba. Otáčkoměr na budících je v klidu, ikona mi na nich žádná nestandardní nesvítí.

 

Všem odpovědím a reakcím - díky už teď!

Odkaz ke komentáři

No nevím nevím... Zatím jsem to ještě neřešil. Když je to tak normální, proč se mi to dříve nikdy neukázalo/neobjevilo? Dělá mi to cca. měsíc. Před měsícem nikdy ani jednou a to jsem stál přes noc v uzavřené garáži, venku, v zimě i za tepla....

 

Zvuk zní podobně jako na tom videu. Myslím, že ano, ale otáčkoměr mi neposkakuje.

 

Chápu správně řešení, pokud by tomu tak bylo u mě, že buď nic nebo nahrát nový SW do jednotky, popř. ji vyměnit?

Odkaz ke komentáři

Tak navštiv servis a uvidíš. Jestli jsi četl to TPI, tak víš, že se to děje pouze za specifických podmínek. Až se ti to zase po startu projeví, koukni na hodinky a sleduj časovou posloupnost a otáčky motoru. Svého času jsem to vysledoval takto:

Moje pozorování zvýšených volnoběžných otáček studeného motoru 1.4 TSI (vždy po odstávca cca 10 - 12 hodin):
Prvních 20 sekund po startu 1200 ot., okamžitá spotřeba kolem 5.0 - 5.1
Pak sestup na 1000 - 1100 ot. v trvání 40 sekund, spotřeba padá z cca 3.7 na 2.4
No a po této minutě "normální" volnoběh studeného motoru cca 750 ot., spotřeba 0.8 - 0.9

 

Celé to doprovází poněkud neurvalý zvuk z výfuku a lehké poprskávání.

Odkaz ke komentáři

Tak mě to dělá tak cca 20-30 sekund, takový jako nepravidelný běh, pak se ustálí a vše ok, zvýšené otáčky tam jsou, děje se mi to vždy po dlouhém odstavení auta (víc jak 10 hodin) a při venkovní teplotě v rozmezí 15-20 stupňů, možná 17-20, včera start při 20,5 a nic, dnes 17 a ano

Odkaz ke komentáři

Četl, ale jen tak z patra mě nenapadne roční období (kromě zimy) kdy by motor neměl být vystaven 18.-32. stupňům. Vždyť to je snad nejpravděpodobnější teplotní rozptyl. Navíc u mojí stálé teploty v uzavřené garáži... (stejně tak ale přes 3/4 roku i při stání venku před domem je auto vystaveno stejným +/- "teplotním podmínkám").

 

Že bych si do garáže postavil mrazák a nechával ho přes noc otevřený? :unsure:

 

Díky za Vaše obojí pozorování. Zkusil jsem to srovnat se svým. Já když nastartuji, tak to mám skoro stejné jako pawouk ve všech třech bodech. Tohoto jsem si nikdy nevšiml.... :blink:

Jen možná jeho prvních 20 sekund je u mě 35 sekund.

 

Stále ale zopakuju, že mi to do začátku léta 2016 nedělalo. Proč se katalyzátor nezahříval v 27. července 2015?

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Zdravím pánové, omlouvám se předem, že zmiňuji podobný problém, který je tu již popsán, ale s takovým specifickými vlastnostmi jsem jej tu nenašel. Mám O2 s CAXA motorem. Rok výroby 2012. ve 158tis km preventivně měněny rozvody kromě přestavovače vaček, ten tam zůstal. Najeto mám 162tis km.

Jde o to, že pokud mám zahřátý motor, mám zařazenou 6ku a zrychluji, tak v rozmezí 1500 - 2100 otáček mi začne padat velmi nepatrně výkon, auto cuká a na Maxidotu mi zařazená 6 zhasíná, jako bych vyřadil rychlost, ale mám stále zařazeno.

Pokud mám zapnutý tempomat a začnu pomocí tempomatu zrychlovat v rozmezí 1500 - 2100 otáček, tak se mi tempomat vypne.

 

Tento problém mám pouze u zařazené rychlosti 6. Na ostatních není problém. A aby to nebylo tak jednoduchý, udělá mi to třeba jen 2x za 30km trasu.

 

Na VAGu jsem ještě nebyl, nemám ho.

 

Nemáte někdo ponětí, čím by to mohlo být?

Odkaz ke komentáři

Musím ještě poopravit informaci o rozvodech, nebyly měněny ve 158tis ale ve 156tis. Jinak jima to nebude. Nebyly dělány v autorizáku, ale dělal je jeden schopný motorista. Nezabývá se skoro ničím jiným než motory.

Každopádně jsem teď byl na diagnostice a žádné chyby.

A ještě další upřesnění, cestou do servisu už mi to udělalo na kvaltech 3, 4, 5, 6, takže se to spíš zhoršuje. Ale cestou ze servisu ani jednou. To je chyba na dvě věci :(

Odkaz ke komentáři

A ještě divnější je, že to dělá jen při zrychlování a ještě divnější, že ne pořád. Ty svíčky mě nenapadly, mám cca 10tis km do výměny, tak je zkusím. Vzducháč má nalítáno cca 8000km. Blbý je, že autorizák mám od sebe cca 40km, což je blbý. Jako dojet tam není problém, ale problém by byl jim auto už nechat.

Asi mi nezbyde nic jiného, než čekat, až se to pokazí úplně.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...