Přejít na obsah

Olejíček


Doporučené příspěvky

TomasT tak to mas vyborne, ja som zmenil olej podla tvojej rady z 5W40 na 10W40 a ovela sa mi to zranie oleja zlepsilo. Predtym mi to zralo tak 2deci na 1000km. Teraz od vymeny je nejakych 5000km prejdete. Olej som nalial po hornu bodkovanu oblast (asi sa oznacuje ako C) no a teraz po 5000km mi ubudli asi 2-2,5mm ,co je velmi dobry vysledok si myslim.Do dalsej vymeny to vidim,ze to max klesne na polovicu odmerky, co je akurat,no dufam,ze sa to ustali na tejto hodnote a dalej to uz klesat nebude.

 

Co sa tyka tvojho spominaneho pretesnenia,tak co bolo konkretne spravene? Gufera ventilov,gufera vacky,nove piestne kruzky?? Co konkretne? A aky olej ,normu pouzivas?

Odkaz ke komentáři

No tak jsem se koukal na fakturu z toho pretěsnění a tam toho moc není ale vzpomněl jsem si že to začlo všechno hlavou která se nakonec měnila :). Jsou v hlavě nějaký těsnění nebo něco co si můžu sám vyměnit sám? Jinak dnes jsem koukal jestli někde nerosí a možná trošku pod hlavou. Když sundám hlavu a budu dělat těsnění pod hlavou mam tam pak dávat ještě nějakej tmel? Lukapren bo jinej humus? A to podstatný když nasadím hlavu a složím to musí se pak ještě seřizovat ventili nebo tak něco?

Odkaz ke komentáři

ta z toho čo tu čítam mám zmiešané pocity nič v zlom ale skôr by si mal predsa len skúsiť reklamovať tam kde ti ten motor pretesnili ( asi nepochodíš ) či odniesť to niekomu inému čo sa tomu rozumie nech sa na to pozrie ale sám to nerozoberaj to radšej len dolievaj ten olej P.S: žiaden lukapren len tesnenie a nastavovať ventily netreba

Odkaz ke komentáři

JacobHot: to ti v tom servisu pěkně odflákli, nikde nesmí nic téct, v tvém případě buď nedali nové těsnění pod hlavu (po sundání hlavy se vždy MUSÍ dát nové) a nebo je nová hlava křivá a moc bych nesázel, jestli udělali dobře i ty pístní kroužky... :angry:

Doma nic nedělej, protože když sundáš hlavu, musíš sundat rozvody atd. a pokud nemáš patřičné zkušenosti, tak už to doma nedáš dohromady, určitě zajeď do jiného prověřeného servisu ;)

 

Jinak já jsem ve 199 000km dělal taky nový pístní kroužky, gufera na ventilech atd. a nyní mám najeto 215 000km a motor mi nežere olej žádný, takže určitě udělali někde chybu!!!

Odkaz ke komentáři

Tak já mám v plánu dělat víc věcí a rozvody mě taky čekaj.No zkušenosti jsou takový že jsem dělal generálku na motoru Felicie 1.6 což by mělo být to samé a jediný co pak museli dodělat v servisu tak že museli seřídit ventily.Akorát jsem zapoměl jakým momentem dotáhnout hlavu.A Rizo tu psal že ventily nejsou potřeba seřizovat tak nevím.Spíš co mi vrtá hlavou jak moc dopnout rozvoďák a jestli je pak potřeba dotáhnout po nějakých těch kilometrech.

Odkaz ke komentáři

Pokud už máš takové znalosti, tak potom není problém se doma na to mrknout :palec: , co se týká ventylů, tak si taky myslím že je seřizovat nemusíš (pokud jsou před sundáním hlavy dobře seřízené) a rozvody by se měly napínat samy, je tam přece napínací kladka (ale zase takový znalosti v tomto směru nemám) ;)

Odkaz ke komentáři

nema nahodou felicia este mechanicke zdvihadka ventilov a tam to treba stelovat, ale tato octavia ma uz hydrostely, kde tlakom oleja sa ti vymedzi vola ventilov automaticky, preto nic netreba nastavovat.....

Ta samonapinacia kladka sa vie dopnut,ale aj tak by som radil kazdych 30-45 tisic ju pozriet a pripadne dotiahnut...cital som to niekde,zevraj sa to moze stat,ze preskoci remen

Odkaz ke komentáři

nema nahodou felicia este mechanicke zdvihadka ventilov a tam to treba stelovat, ale tato octavia ma uz hydrostely, kde tlakom oleja sa ti vymedzi vola ventilov automaticky, preto nic netreba nastavovat.....

Ta samonapinacia kladka sa vie dopnut,ale aj tak by som radil kazdych 30-45 tisic ju pozriet a pripadne dotiahnut...cital som to niekde,zevraj sa to moze stat,ze preskoci remen

ne nemá i 1,6 ve feldě má hydroštely

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Ahoj,

tak sem čerstvě po výměně hydroštelů, pístních kroužků atd. Octa má najeto něco kolem 250 000km a nikdy olej nepapala- výměny dělám po 15 000km, olej Total 10W40- ale před poslední výměnou sem musel 2x dolívat, celkem něco málo přes 2 litry. Důvod papání byly zapečený stírací kroužky- prý zanedbaná výměna oleje. Podle mě spíš opotřebení, olej sem měnil vždy v intervalech a žádnej ksindl sem tam nelil.

Auto je teď po výměně jako politý živou vodou, jede o poznání líp, snad i spotřeba trošku klesne, jezdí mi to za 6,7l/100km. Oprava vyšla na 7500Kč (sada kroužků, hydroštely, gufera ventilů, gufero vačky, těsnění vany, těsnění pod hlavu a srovnání hlavy- bylo v ní vymáčklý těsnění), myslím že dobrá cena, snad po opravě najedu bez problémů ještě jednou tolik! :rolleyes:

Odkaz ke komentáři

Ahoj,

tak sem čerstvě po výměně hydroštelů, pístních kroužků atd. Octa má najeto něco kolem 250 000km a nikdy olej nepapala- výměny dělám po 15 000km, olej Total 10W40- ale před poslední výměnou sem musel 2x dolívat, celkem něco málo přes 2 litry. Důvod papání byly zapečený stírací kroužky- prý zanedbaná výměna oleje. Podle mě spíš opotřebení, olej sem měnil vždy v intervalech a žádnej ksindl sem tam nelil.

Auto je teď po výměně jako politý živou vodou, jede o poznání líp, snad i spotřeba trošku klesne, jezdí mi to za 6,7l/100km. Oprava vyšla na 7500Kč (sada kroužků, hydroštely, gufera ventilů, gufero vačky, těsnění vany, těsnění pod hlavu a srovnání hlavy- bylo v ní vymáčklý těsnění), myslím že dobrá cena, snad po opravě najedu bez problémů ještě jednou tolik! :rolleyes:

 

To je krásná cena za tu opravu, já jsem dal 10 nebo 11 tis (už si to moc nepamatuji a že mám silnější verzi je myslím jedno :) ) a měnilo se pístní kroužky, gufera na ventilech, těsnění pod hlavou, výfukové těsnění, těsnění pod ventilové víko + práce (vana je na silikonu). Později jsem dával ještě nové těsnění na sání, plast. trubku co je mezi váhou vzduchu a škrtící klapkou, škrtící klapku, Hallův snímač a to je snad vše (celkem to tedy vyšlo asi na 20 tis) a musím říct, že po zajetí kroužků to je úplně jiný auto. Spotřeba zůstala stejná, ale dynamika je úplně někde jinde :palec: . Jinak před opravou jsem měl spotřebu oleje asi 1-1,5L/1000km (tenkrát najeto 199 000 km) a nyní mám najeto 215 000 km, olej dávám 5W-40 a když jsem nedávno měnil olej, tak to co se tam nalilo, tak se i vypustilo ;)

 

To mě žere 1 litr na 1300Km, už se pomalu chystám taky do servisu... :angry:

 

Pístní kroužky už jsou KO, takže se chystáš dobře, do servisu a vyměnit kroužky a gufera ventilů a budeš mít klid ;)

Odkaz ke komentáři

No nevím jestli jsi udělal dobře, že jsi to dal do servisu Autokelly... :huh: , jako se servisem od Autokelly nemám zkušenosti, ale když vezmu ty jejich předražený ceny za díly, tak si myslím že za servis si budou asi taky účtovat celkem dost a ještě k tomu se neví, co používají za kvalitu dílů....

Odkaz ke komentáři

No tak nakonec jsem dělal jen rozvody a těsnění víka ventilů.Po odstrojení a prolejzaní jsem přišel na to, že pod hlavou nejde ani kapka a jeni odkud to jde je víko ventilů(skříplé těsnění). Chtěl jsem si udělat i gufera ventilů ale když jsem přišel na to jak se to vlatně hrabe ven došlo mi že na to nemám potřebný vybavení tak jsem se na to vy.... Jinak motor je teď ok ale ještě jsem nenajel tolik abych mohl zkoumat jestli papá a kolik. Zarážející mi přišlo jak moc se mi kouří z hadice výparníku. Mám jí odpojenou protože mi to dosti zasíralo klapku tak jsem ucpal otvor do sani a hadici mám na volno v motorovém prostoru. Co ovlivňuje množství výparu a čím se to nechá řešit? A to podstatný, je možný aby se mi vypařilo cca 0,5l/1000-1500km?

Odkaz ke komentáři

Under: pokud mají v servisu všechny potřebný díly, tak by se to za jeden den dalo stihnout, ale musel by na tom mechanik pracovat celý den, tj. od začátku směny do konce, což ale většinou nejde, protože mu do toho vždycky něco příjde, takže počítej tak 2 dny :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...