Arctic 1.6 Odesláno Srpen 11, 2012 Sdílet Odesláno Srpen 11, 2012 díky za rady, hned zítra se na to vrhnu. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pavlus Odesláno Srpen 11, 2012 Sdílet Odesláno Srpen 11, 2012 Jj, taky to vidim na vodici cepy 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Kube Odesláno Srpen 11, 2012 Sdílet Odesláno Srpen 11, 2012 Diky nechodicim cepum jsem spalil dvoje kotouce takze jak psali kluci: sundat,ocistit,namazat a je po problemu Moc rad ten brzdic zustava vyset 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Arctic 1.6 Odesláno Srpen 12, 2012 Sdílet Odesláno Srpen 12, 2012 Tak hotovo, brzdy sem rozdělal, čepy sem promazal...a zda se to byt lepsi...uvidi se az ujedu nejakou delsi vzdalenost. Dik za rady.... :D 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Arctic 1.6 Odesláno Srpen 12, 2012 Sdílet Odesláno Srpen 12, 2012 No tak sem ujel 20km a brzdy jsou pěkně rozpálený...ale zdá se že kotouč už víc nemodrá...je to normální že ty brzdy tak hřejou? (teď už obě stejně)... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
duke_luke Odesláno Srpen 12, 2012 Sdílet Odesláno Srpen 12, 2012 Ahoj, tak rozhodne to nie je dobre. Ja teraz po oprave tych zadnych brzd som usiel 150km a hned skusal teplotu a uplne len letne boli,take vlazne, trosku teplejsie ako teplota mojej ruky, nemoze to palit ! Ja vacsinou aj brzdim len motorom,takze ani brzdy velmi nepouzivam, ale aj som prudko brzdil atd,a vobec nie su teplejsie ako cca 36 stupnov asi ako teplota tela, cize vidim,ze nieco tam budes mat este zle PS: obzrel si aj tie veci, co som ti radil ja vyssie? asi nie ? PS 2: obzri aj vracanie toho piestika poriadne, jeden nech slape na brzdu a ty daj dole koleso a pozeraj ,ci piestik vracia ako ma ...a Ked tak pre istotu mozes dat dole brzdic a s WD40 prestriekat medzery ked odhrnies tu gumenu manzetu na piestiku,ale pozor, nepotrhat !! 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Pavlus Odesláno Srpen 12, 2012 Sdílet Odesláno Srpen 12, 2012 Tak si zvedni auto heverem a zkus jestli ti jde lehce tocit koly. I po odbrzdeni ruckou. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Arctic 1.6 Odesláno Srpen 13, 2012 Sdílet Odesláno Srpen 13, 2012 je fakt že ty pístky sem nezkoušel, jestli choděj...tak zítra ráno to zas rozdělám a ještě zkontroluju to... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Guest Vikilucky Odesláno Srpen 22, 2012 Sdílet Odesláno Srpen 22, 2012 Ahoj, mám dotaz ohledně pístků na zadní kotoučové brzdy. Jak poznám, zda tam mám 38mm nebo 41mm - bez demontáže třmenu? Je to O1, combi, 81Kw, rv. konec roku 2000, facelift. Díky za info. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
zetpe Odesláno Srpen 26, 2012 Sdílet Odesláno Srpen 26, 2012 jestli mas puvodni trmeny, tak mas 41mm. 38mm se davaly nekdy do roku 1998 a pak jeste na RS 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Červenec 23, 2016 Sdílet Odesláno Červenec 23, 2016 Po výměně zadních brzd mi obě kola přibržďují. Dával jsem nové kotouče, desky, ložiska a brzdové štíty. Páka na ruční brzdu chodí pěkně, vrací se. Plovoucí čepy na třmenech jsou také namazané, chodí pěkně, všechny prachovky dobré. Válečky šli zatočit a zamáčknout. Destičky nikde nedrhnout, chodí v usazení pěkně. Když vezmu třmen do ruky a zatáhnu za páku ruční brzdy, pístek pěkně vyjíždí. Po smontování a sešlápnutí brzdového pedálu nebo zatáhnutí ruční brzdy, obě kola stejně přibržďují. Kolama se dá otočit klidně i jedním prstem to jo, ale stuha a za jízdy se brzdy hřejí včetně kol. Stačí ale jednou klepnout do třmenu kladívkem, klidně i zepředu, a kola jdou lehce. Napadá vás kde může být zádrhel? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
jofa Odesláno Červenec 29, 2016 Sdílet Odesláno Červenec 29, 2016 Podobny problem m brat na passate b5,kolesa stale pribrzdovali,pomohla mu len vymena strnebov...piest sa vytlacil teda zabrzdkl ale uz sa nevratil... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Červenec 30, 2016 Sdílet Odesláno Červenec 30, 2016 Stačí ale jednou klepnout do třmenu kladívkem, klidně i zepředu, a kola jdou lehce. To k tomu úplně navádí. Buď je vyměň za nový nebo si je zrepasuj. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Červenec 30, 2016 Sdílet Odesláno Červenec 30, 2016 Jo, jo, včera jsem to dělal, ale ještě leží třmeny na ponku, tak snad to bude dobré. Vypadá to, že při tom zamačkávání a zatáčení se pohnuly a vytrhly prachovky, ty velké a kously se mezi pístek a třmen. A to jsem pod ně fouknul napřed trochu brzdovky, aby se to tam promazalo, ale po těch letech je to dost přilepené. Koupil jsem opravnou sadu včetně pístku, tak to s tím snad vyřeším. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Červenec 30, 2016 Sdílet Odesláno Červenec 30, 2016 (upraveno) Já to měl taky, měnil sem si nedávno starý třmeny za nový. Na kolik tě prosím tě vyšla ta opravná sada? Upraveno Červenec 30, 2016 uživatelem šulda 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Červenec 30, 2016 Sdílet Odesláno Červenec 30, 2016 Pístek 41 mm, včetně něho 400,- Kč jedno kolo. V sadě jsou i odvzdušňovací šrouby. Prostě komplet. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Červenec 30, 2016 Sdílet Odesláno Červenec 30, 2016 (upraveno) Takže s prací dejme tomu 1000 - 1500,-kč oba (jak si to kdo cení). Já se rozhodl pro nový. Upraveno Červenec 30, 2016 uživatelem šulda 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Červenec 31, 2016 Sdílet Odesláno Červenec 31, 2016 (upraveno) Tak já si cením práci na 0,- Kč, takže 800,- Kč obě strany. Třmen stojí jeden min. 1.500,- Kč. Takže já tam vidím úsporu cca 2.200,- Kč, což si myslím není zanedbatelná částka. A to jsem mohl klidně koupit sadu bez pístku, která vyjde na 200,- Kč na jedno kolo. Pístky po 17 letech provozu jsou pěkné a i v tom třmenu jdou lehce. Upraveno Červenec 31, 2016 uživatelem KaJe 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Červenec 31, 2016 Sdílet Odesláno Červenec 31, 2016 To já si cením i svou práci :) Je to sice pro mě ale čas sou peníze. Za třmen sem dal jak píšeš 1500,- a na brzdách se mi šetřit nechce. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Srpen 2, 2016 Sdílet Odesláno Srpen 2, 2016 Tak vyřešeno a opraveno. Teď to chodí jak má a odbržďuje to nádherně. Měnil jsem i hadičky k předním brzdám, tak jsem rovnou všechny třmeny po letech přetřel barvou. Jen to odvzdušňování je hrozné, prostě na těch oktávkách je to vždy na dlouho, ty zadní kola je děs a to jsem udělal i to předodvzdušňění, kdy jsem třmen zalil kapalinou a až pak připojil na hadici. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Srpen 2, 2016 Sdílet Odesláno Srpen 2, 2016 Jen to odvzdušňování je hrozné, prostě na těch oktávkách je to vždy na dlouho, ty zadní kola je děs a to jsem udělal i to předodvzdušňění, kdy jsem třmen zalil kapalinou a až pak připojil na hadici. Jo, to je fakt paráda :) Zajímavý že jednu stranu sem měl hned a druhá byla na několikrát. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
geckoslov Odesláno Srpen 3, 2016 Sdílet Odesláno Srpen 3, 2016 šulda tak to je fajn ze jedna strana isla aspon hned. Ja som sa s obomi natrapil :-/ 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Srpen 3, 2016 Sdílet Odesláno Srpen 3, 2016 To mě trápí ty zadní, předek je pohoda. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
izzy9 Odesláno Září 4, 2017 Sdílet Odesláno Září 4, 2017 Zdravím, chci se zeptat zda je někde k dispozici návod na repas zadních brzdových třmenů, případně na co si dát pozor? Vyměnil jsem totiž kotouče, desky, zadní náboj a rovnou i krycí plech a zadek se docela ohřívá. Kotouče jsou určitě teplejší než přední. Při výměně šly pístky hůř zašroubovat připisoval bych tedy chybu jim. Už mám objednanou opravnou sadu i s pístky. Ještě dodám, že jsem měnil i čepy držáku třmenu a v těch to chodí. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Spooky1 Odesláno Září 5, 2017 Sdílet Odesláno Září 5, 2017 vyšlap si pístky, než odpojíš brzdíče od hadic. Pístek je na pohodu... pak musíš rozebrat celý ten mechanizmus ručky který je zezadu zajištěn matkou a uvnitř brzdiče segrovkou... vyměníš v tom mechanizmu simerinky, měděný futýrko kterým to prochází skrz brzdič a pak jen všechno vyčištěné poskládáš zpět. Než dáš brzdič na auto tak doporučuji si povolit odvzdušňováky opatrně aby jsi je neutrhnul... Odvzdušnit přez VAG a neměl by být problém... pokud mechanizmus ručky chodí, může být problém třeba jen v prasklé prachovce okolo pístku a pak se nemusí ručka rozebírat... Jen bych řekl ze origo kotoučová brzda na octavii 236mm má pístek 38...Alespoň všude kde jsem dělal... 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Září 5, 2017 Sdílet Odesláno Září 5, 2017 Osobně mám písty 41 mm, je to různé. Dělal jsme to již dvakrát. Přikládám pár fotek z netu z ford fóra, je to celkem stejné jak na Oktě, ten návod již nějak nemůžu najít, ale fotky jsem si kdysi stáhnou do počítače, tak snad se autor nebude zlobit. Nejhorší je ta vnitřní ségrovka, na tu jsem si musel přibrousit a trochu upravit kleště,jinak je to práce celkem fajn. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Září 5, 2017 Sdílet Odesláno Září 5, 2017 Dělal jsme to již dvakrát. Ahoj, jen se chci zeptat jestli si to dělal už 2x na stejných třmenech? Zajímá mě, kolik to po repasu vydrží. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
KaJe Odesláno Září 5, 2017 Sdílet Odesláno Září 5, 2017 Jo jo, dělal jsem to 2 krát na stejných třmenech. Když jsem oktu koupil v létě v roce 2007 a minulý rok taky v létě, takže to vydrželo 9 let a asi 180 tisíc km a pak mi začalo váznout zase jedno kolo. Takže šel zase repas, loni jsem koupil sadu i s pístkem, v roce 2007 jen gumičky. Myslím, že jsem to dělal naposled a není to tak hrozná investice, celé třmeny bych kvůli tomu neměnil. 0 Citovat Odkaz ke komentáři
šulda Odesláno Září 5, 2017 Sdílet Odesláno Září 5, 2017 Díky za plnohodnotnou odpověď :palec: 0 Citovat Odkaz ke komentáři
izzy9 Odesláno Září 5, 2017 Sdílet Odesláno Září 5, 2017 Díky moc za všechny odpovědi!!! Tak jsem to dnes ještě zkusil rozhejbat pístek mi šel vytlačit přes mechanismus ručky i zatlačit přípravkem. Nevím jak moc zlehka by to mělo jít ale přišlo mi to lepší než při montáži (asi jsem dělal něco špatně). Ještě přikládám foto kotouče asi by tak neměl vypadat už po 200 km? z druhé strany je zbroušenej po celé šířce. A mezi destičkou a vnější částí třmene je mírná mezera. To asi nebude normální co? 0 Citovat Odkaz ke komentáři
Doporučené příspěvky
Zapoj se do diskuse
Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.