Přejít na obsah

Dvojitá obrysová a brzdová světla na OI


Konny

Doporučené příspěvky

Pro přibívající zájem sem dávám návod jak si jednodušše upravit zadní světla na OI. Úpravou myslím zdvojení obrysových a brzdových světel. Nejen že to vypadá hodně dobře, ale také se o hodně zvýší bezpečnost, protože pokud vám praskne jedna žárovka, tak nadále zůstává dostatek žárovek, které vám osvítí obě strany auta :palec:

 

Obrysová světla:

Na internetu už koluje návod na úpravu, kde se ale musí do patice světla vyvrtat dírka. Já jsem to chtěl udělat nedestruktivně, tak jdem to udělal po svém ;)

 

Co je potřeba: 2x žárovka 21/4W a tenký drátek.

 

Na žárovku (na kontakt obrysového 4W vlákna) přiletujeme drátek.

Kontakt na který jsme přiletovali drátek, přelepíme elektrikářskou izolačkou (aby byl kontakt dokonale odizolován od kontaktu brzdového světla co je v patici), dále ubrousíme jeden výstupek na žárovce co drží žárovku v patici, aby jsme mohli dvouvláknovou žárovku namontovat do patice, která je určená pro jednovláknovou žárovku (i jeden výstupek žárovku bezproblémů udrží).

Druhý konec drátku zastrčíme do rozvodného plíšku, kterým se napájí obrysové vlákno na spodní žárovce a tím se bude napájet i druhé obrysové vlákno co je v brzdovém světle :)

Tato úprava je jednoduchá a v případě potřeby se dá během několika minut světlo vrátit do původního stavu bez viditelného poškození :palec:

 

post-107-0-65246400-1392148191_thumb.jpgpost-107-0-03793300-1392148229_thumb.jpgpost-107-0-73144200-1392148220_thumb.jpgpost-107-0-37203600-1392148237_thumb.jpgpost-107-0-35383600-1392148211_thumb.jpgpost-107-0-47196000-1392148202_thumb.jpgpost-107-0-71695500-1392148261_thumb.jpg

 

Brzdová světla:

Tato úprava je ještě jednodušší, protože se nemusí upravovat žádná žárovka. Jen se na rozvodných plíšcích propojí silnějším drátem mlhové a brzdové světlo. Je ale potřeba na propojovací drát naletovat usměrňovací diodu, aby při zapnutí mlhovek nesvítily i brzdová světla a pak je potřeba naletovat ještě jednu usměrňovací diovu na kabeláž od mlhovky co vede do levého světla, protože by jinak při šlápnutí na brzdu svítila na přístrojovce kontrolka mlhovky. Potřeba je teda celkem 3 ks usměrňovacích diod :)

 

post-107-0-98530200-1392148252_thumb.jpgpost-107-0-62328500-1392148271_thumb.jpg

 

Funkce samotných mlhovek touto úpravou není nijak pozměněna... :)

 

post-107-0-42441900-1392148281_thumb.jpg

 

Odkaz ke komentáři

ahoj, mrsknu to na OC at to mame i tam ju?

 

dikes

 

Jasně Vitto, určitě to na stránkách OC uvítám :palec:

 

Zapojení pozičky na mlhovku je v pohodě, ale zrovna u mlhy a stopky je definována min. vzdálenost aby člověk spolehlivě rozpoznal, že brzdíš. Obrys vypadá hezky :palec: , stopkou bych neprovokoval :unsure:

 

 

Nevím jestli je definována nějaká vzdálenost, ale když to tak mají i jiné značky auta a ničemu to nevadí, tak proč by to mělo vadit tady :O ? Vždyť je při brždění změna jen v tom, že když brzdím, tak svítí více brzdových světel než normálně, tím pádem se zvyšuje svítivost a i bezpečnost. Když svítí mlhovky a do toho se brzdí, tak se od neupravených světel nic nemělní, takže v tom nevidím žádný problém ;)

Odkaz ke komentáři

Konny, Vittorio neřekl sem, že to nebude fungovat. Tím, že pozička bude viditelnější jen vítám. Ale NIKDY není FOG (mlhovka) společná s STOP lampou. Tohle přesně specifikuju ECE-R48, kde je výslovně napsáno "The clearance of the S1 or S2 stoplight to the rear fog light must be > 100 mm." To že třeba může vyzařovací charakteristika komory být odlišná od stopky neřeším.

Odkaz ke komentáři

Konny, Vittorio neřekl sem, že to nebude fungovat. Tím, že pozička bude viditelnější jen vítám. Ale NIKDY není FOG (mlhovka) společná s STOP lampou. Tohle přesně specifikuju ECE-R48, kde je výslovně napsáno "The clearance of the S1 or S2 stoplight to the rear fog light must be > 100 mm." To že třeba může vyzařovací charakteristika komory být odlišná od stopky neřeším.

 

Podle nějaké specifikace je možné, že je má úprava nepovolená, ale mě osobně je to jedno (za 2 roky provozu jsem neměl jediný problém). Pro mě je důležité, že se o dost zvýšila bezpečnost a přitom vše funguje, tak jak má (po vzhledové stránce je to taky lepší než obyč. světla) ;) .

Jinak každý máme jiný styl a je mi jasný, že ne každý tuto úpravu schvaluje, ale kdo se chce aspoň trochu odlišit, tak je to určitě dobrý způsob... :)

Tuplované světla mají už z výroby některé autobusy,také v tom mevidím problém,jenom se tím zvýší bezpečnost provozu.Dobrý nápad,chválím :palec:

 

Díky, jsem rád, že se ti tato úprava líbí :palec:

Odkaz ke komentáři

zdvojeny obrysovky vypadaj super a pri jejich castem spaleni je to vybornej napad, ale ty brzdovky jsou jak jiz pise Radek 81 problem, tam je doopravdy stanovena minimalni vzdalenost ucinne svitici plochy mezi brzdovym svetlem a koncovym svetlem do mlhy.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

toto jsem měl již před 7 lety na O1, sice jen zdvojený obrysovky a neměl jsem problém, sicce na STK se tím týpek chvilku zabýval, ale nakonec řekl, že to je pěkný i když to neodpovídá a nemělo by to být

a v roce 2000 jsem měl na feldě píchnutý mlhovky k brzdovým a taky žádný problém, ale opět to orporovalo vyhlášce

Odkaz ke komentáři

toto jsem měl již před 7 lety na O1, sice jen zdvojený obrysovky a neměl jsem problém, sicce na STK se tím týpek chvilku zabýval, ale nakonec řekl, že to je pěkný i když to neodpovídá a nemělo by to být

a v roce 2000 jsem měl na feldě píchnutý mlhovky k brzdovým a taky žádný problém, ale opět to orporovalo vyhlášce

 

Taktéž to mam od r. 2008 a od té doby to funguje bez zásahu.

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=891

 

post-273-0-94896200-1395089705_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...
  • o 9 měsíců později...

Kluci, u předface světel to chci píchnout přímo.

Obrys i brzdu použiju dvouvlákno, 21W obrysovýho na 21W brzdy a stejně 5W obrys a 5W brzda. Nevyhodnotí přístrojovka velkej odběr nerozsvítí se mi mlhovky na palubovce? Myslím si že to budu muset taky vyřešit diodou.. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Nebo jste to nechali jen propojený a neřešily to diodou?

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Kluci, u předface světel to chci píchnout přímo.

Obrys i brzdu použiju dvouvlákno, 21W obrysovýho na 21W brzdy a stejně 5W obrys a 5W brzda. Nevyhodnotí přístrojovka velkej odběr nerozsvítí se mi mlhovky na palubovce? Myslím si že to budu muset taky vyřešit diodou.. Nemáte s tím někdo zkušenosti? Nebo jste to nechali jen propojený a neřešily to diodou?

 

Nevyhodí ti nič, ja to mám na svojej zdvojené obrysovky ako aj brzdy 5W/21W žiarovkami.

 

 

post-46122-0-89898600-1438098640_thumb.jpg

post-46122-0-41297200-1438098655_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o měsíc později...

S obrysovkama by neměl být problém, ale s těma brzdama by problém být mohl. Já jsem s takto upravenýma světlama byl 2x na STK, ale vždy jsem je dal do origo stavu a po STK jsem je zase vrátil do upravenýho stavu (je to práce na pár minut), ale příští rok, kdy jdu zase na STK, tak jen zruším ty brzdovky, ale obrysovky a ostatní diodové žárovky co mám nad SPZ a v předních světlech, tak ty tam nechám, protože na motorce jim diody nevadily ;) . Jinak už mě několikrát zastavovali PČR a nikdy nic neříkali, takže tady by problém taky být neměl... ;)

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o rok později...

Nejlepší je žárovku vyzkoušet na zdroji, ale díval jsem se na fotky a u žárovky 21/4W je vlákno obrysovky připojeno na kontakt, co je u toho vyššího výstupku na patici žárovky, viz. foto. Pozor, žárovka 21/5W by měla mít kontakty obráceně, ale pro OI se používají žárovky 21/4W ;)

 

Jinak, za 100% správnost kontaktů co jsem ti napsal neručím, ale předpokládám, že by ty kontakty měly sedět u všech výrobců žárovek ;)

 

post-107-0-13505400-1478453694_thumb.jpgpost-107-0-17071900-1478453737_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Lepsi bude ten kontakt zkusit, at mas jistotu. No je mozny, ze kombik ma zarovky 21/5W, kratka octa ma prave 21/4W, ale ve vysledku je to jedno, kazdopadne v tomto pripade ten kontakt vyzkousej treba na baterce nebo trafu, protoze jak uz jsem psal, tak zarovka 21/5W by mela mit ty kontakty opacne nez ma zarovka 21/4W, tak at mas jistotu ;)

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Nemáš zač Pěťo, jsem rád, že patříš mezi další lidi s dvojitýma obrysovkama, hned to auto vypadá líp, že? ;)

Nad tím rozpojením jsem taky přemýšlel, ale ono stačí ten káblík jen vytáhnout z toho nosiče světel a pak zase vrátit, ale toto je taky dobré řešení. Co se týká kontrol, tak PČR to nevadí (x kontrol i v noci a nikdy nic neříkali) a tak to stačí před STK odpojit a pak je zase na 2 roky klid ;)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...