Přejít na obsah

Mikliskovo modré AEE-čko


Doporučené příspěvky

Jelikož jsem překonal magickou hranici

 

post-1406-1285876010_thumb.jpg a 1.1.2013 post-1406-0-91533700-1357075280_thumb.jpg

 

seznamuji Vás s mojí modrou krasavicí Octavií 1,6 GLX

 

Tohle AEE-čko spatřilo svět v říjnu 1999, takže je to ještě předface model, ale některé prvky jsou již z face modelu.

Slouží věrně v mých službách od 138.000 km a doufám, že po překonání 200.000 km bude dál věrná a spolehlivá.

 

Malá rekapitulace oprav a úprav:

 

2005

- výměna zapalovacích kabelů, svíček, brzdové a chladící kapaliny

- doplnění spodních krytů motoru

- výměna oleje a všech filtrů

2006

- výměna předních kotoučů+destiček, výměna oleje a všech filtrů

- výměna silentbloku stabilizátoru - neorigo díl

- výměna čelního okna

2007

- výměna silentbloku stabilizátoru - origo ŠKODA

- výměna termostatu a hrdla termostatu + výměna chladící kapaliny

- výměna brzdové kapaliny

- výměna oleje a všech filtrů

- montáž střešního okna VELM VS-3

- úprava interiéru - lakované průduchy ventilace a středový panel

2008

- výměna rozvodového řemene a vodní pumpy

- výměna středního a zadního dílu výfuku (TYLL)

- výměna zadních brzdových bubnů + čelistí

- výměna oleje a všech filtrů

- montáž zadních koncových světel z faceliftu (zn.DEPO)

- lišta nad SPZ a kryty dveřních klik od MILOTECu

- montáž automatického rozsvěcení světel

- montáž loketní opěrky

2009

- výměna předních a zadních tlumičů + jejich uložení a krytování

- výměna zadního pryžového lůžka spodních ramen přední nápravy - neorigo díl

- měření geometrie

- výměna brzdové kapaliny

- výměn oleje v převodovce

- výměna svíček

- výměna trafa zapalování

- výměna chladiče a čidla větráku

- výměna termostatu (2x), hrdla termostatu a čidla chladící kapaliny + výměna chladící kapaliny

- výměna oleje a všech filtrů

- výměna malého pravého zrcátka za velké

- výměna ramen stěračů + stěračů BOSCH AERO TWIN za provedení z Octavia II

- chip CIMBU

- diodové panely do stropní lampičky a světla v kufru

- montáž spoileru na páté dveře

- nerez kroužky na přístroje

- ručičky přístrojů z Passat CC a změna barvy jejich podsvícení na červenou

- instalace šuplíku pod rádio ze SUPERBa

- instalace 12V autozásuvky do schránky spolujezdce např. pro napájení navigace

- přečalounění loketní opěrky látkou jako jsou sedadla

2010

- výměna zadního pryžového lůžka spodních ramen přední nápravy za originál ŠKODA

- měření geometrie

- výměna uložení zadních tlumičů za originál ŠKODA

- přestavba sběrného potrubí na variantu s pletencem (TYLL)

- výměna lambda sondy

- záměna zadního dílu výfuku za 1,6/74kW

- výměna litinových svodů výfuku (prasklina mezi 1 a druhým válcem na 3/4 obvodu průměru svodu)

- výměna čidla klepání

- výměna ložiska levého zadního kola

- výměna mechanismu střešního okna (nedovíralo se)

- výměna oleje a všech filtrů

- výměna předních brzdových destiček

- nová baterie VARTA 52Ah/470A

- oprava chlazení: výměna termostatu, výměna víčka expanzky a profouknutí vložky topení

- montáž řadící páky s manžetou a krytu ruční brzdy - kožené provedení

- výměna šedých dveřních madel a kliček stahování za černé

- reproduktory SENCOR za zadní sedadla + MDF podložky

- úprava sání vzduchu z chladičové stěny + přidání těsnění kapoty

- montáž zadní lampičky (diodový panel)

- montáž "nového" koženého volantu

- výměna stěračů BOSCH AeroTwin za originál ŠKODA (OCTAVIA II 600/480mm)

- montáž clony HEKO na gril masky

- montáž Al koužků na ovladače topení a zapínání světel

- výměna podkladů budíků-ciferníky jako facelift

2011

- výměna ložisek přední nápravy, zn.FAG

- demontáž dorazů kapoty

- výměna krokového motůrku palivoměru a teploměru chladící kapaliny

- výměna čidla chladící kapaliny

- nové zapalovací kabely

- výměna hadice odvzdušnění klikovky

- výměna spínací skříňky

- výměna oleje

- výměna termostatu

- "oprava" rachotícího krytu katalyzátoru

- výměna plynových vzpěr zadních dveří

- výměna zadního nárazníku

- výměna brzdové kapaliny (vč. ve spojkovém válci)

- výměna čelního okna

- kontrola vůlí podvozku, změření a seřízení geometrie přední nápravy

- výměna ložiska napínací kladky klín.řemenu

- výměna krycí lišty předního nárazníku

- diodová sufitka (malá 31mm) do světýlka v kastlíku spolujezdce

- nové poklice

- výměna autoantény od www.correct.cz

- zadní boční protisluneční clony

- USB nabíječka mobilu

- renovace lakování dekoru palubky a nový přední popelník

- diodové lampičky v zadním víku kufru + doplnění odporu do přední stropní lampičky

- změna podsvícení budíků a palubky na bílou barvu

- výměna ručiček Passat CC za Polo GTi

2012

- výměna termostatu, čidla chl.kapaliny, víčka expanzky

- výměna páčky blinkrů

- promazání kulových rejdových čepů (vrzalo to při zatáčení vlevo)

- výměna lůžek a "kostí" stabilizátoru (origo ŠKODA)

- záměna spodních šedých plastů palubky za černé (levý panel a kastlík použité, střední panel nový ND ŚA)

2013

- výměna zadních sedaček, repase řidičovy sedačky-nový molitan s potahem sedáku a celé opěradlo

- výměna rejdových čepů, kulových hlav řídících tyčí, geometrie p.n.

- výměna pryžových lůžek stabilizátoru

- instalace nových znaků ŠKODA

post-1406-1285876089_thumb.jpg

post-1406-1285876157_thumb.jpg

post-1406-1285876259_thumb.jpg

post-1406-1285876470_thumb.jpg

post-1406-1285876836_thumb.jpg

post-1406-1285876967_thumb.jpg

post-1406-1285877053_thumb.jpg

post-1406-1285877115_thumb.jpg

post-1406-1285877170_thumb.jpg

post-1406-1285877233_thumb.jpg

post-1406-1285877282_thumb.jpg

post-1406-1285877331_thumb.jpg

post-1406-1285877384_thumb.jpg

post-1406-1285877433_thumb.jpg

post-1406-1285877516_thumb.jpg

post-1406-1285877568_thumb.jpg

post-1406-1285877617_thumb.jpg

post-1406-1285877667_thumb.jpg

post-1406-1285877716_thumb.jpg

post-1406-1285877759_thumb.jpg

post-1406-1285877815_thumb.jpg

post-1406-1285877861_thumb.jpg

post-1406-1285877919_thumb.jpg

post-1406-1285877963_thumb.jpg

post-1406-1292103754_thumb.jpg

post-1406-1292103792_thumb.jpg

post-1406-1292103831_thumb.jpg

post-1406-1292103897_thumb.jpg

post-1406-1292103927_thumb.jpg

post-1406-1292103953_thumb.jpg

post-1406-1303493230_thumb.jpg

post-1406-1303493342_thumb.jpg

post-1406-0-52569000-1318447281_thumb.jpg

post-1406-0-09091600-1318447317_thumb.jpg

post-1406-0-40434500-1318447348_thumb.jpg

post-1406-0-65895600-1338846603_thumb.jpg

post-1406-0-78230500-1338846615_thumb.jpg

post-1406-0-25771700-1338846623_thumb.jpg

post-1406-0-80830900-1360704110_thumb.jpg

post-1406-0-50212000-1360704112_thumb.jpg

post-1406-0-06366900-1360704114_thumb.jpg

post-1406-0-34362900-1367780157_thumb.jpg

post-1406-0-33613600-1367780178_thumb.jpg

post-1406-0-53818600-1367780187_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

No neřekl bych, že tam nebylo moc zásadních oprav. Asi nejvíc mě potrápilo chlazení-termostat. Jinak jsou to myslím běžné výměna provozních dílů po tolika najetých kilometrech (rozvody,brzdy, tlumiče, výfuk).

Vážnější dražší oprava byla jen výměna prasklých parohů za 6000 Kč.

 

Motor šlape jak hodinky (ťuk ťuk ťuk), spotřeba taky ujde (viz www.spotreby.cz, odkaz dole v podpisu), olej taky výrazně nežere, aktuálně po 5.400 km od výměny cca 0,45l.

Jinak ještě mám upravené sání chladnějšího vzduchu (viz http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=4985) a to taky výkonu motoru a nízké spotřebě pomohlo.

 

Chip přidal sice jen několik koníků a Newtonmetrů, ale mě to stačí. Hlavně je chip znát při předjíždění, kdy při podřazení na trojku auto "vystřelí" vpřed. A při 90-100km/h točí motor 3500 1/min, takže v oblasti maximálního a díly chipu vyššího kroutícího momentu, což je příznivé a auto příliš nezpomaluje ani v kopcích.

Odkaz ke komentáři

Hohó, díky za pochvaly, hoši !

 

to TomášT:

Malá zajímavost: tak před týdnem kouknu z okna na ulici na naše autí a říkám si, herdeg já mám nějaký jiný kola :D . A představ si že před naším autem stála úplně stejná Octávka (předface-face), i vnitřek měla na první pohled podobnej, odlišná byla jen ta kola (měla liťáky DEZENT), nápis na kufru LX, neměla ten spoiler na kufru a kliky měla v chromu. Dle výfuku to asi bylo AEEčko, na tachometru měla nějakých 195.000 km. Takže těch modrej sester bude asi víc :D .

Odkaz ke komentáři

Octa je moc pěkná a jde vidět, že se o ni opravdu hezky staráš. Tak ti přeju ať ti dělá jen samou radost a slouží mnoho km bez poruchy :D :D

 

PS: taky se mi jednou stalo, že jsem byl nakupovat v Hypernově (asi před 2 roky) a když jsem přišel s nákupem k autu, tak jsem se nestačil divit, vedle mě stála úplně stejná octa, ve stejným laku, stejná motorizace, stejný interiér a dokonce měla i stejný poklice na kolech, no hleděl jsem jak vyoraná myš, ale tu moji jsem si poznal podle anténky na střeše (od mobilu) a podle voňavé ,,hrušky,, pověšené na vnitřním zrcátku :)

Odkaz ke komentáři

to Petan.VUT :

na druhém fóru v bazaru, jsou z Passata CC a podsvícené červenou diodou místo původní zelené

 

to RAZTY:

myslím že tady : http://www.topplast.cz/?82,cz_odkladaci-pa...octavia-333-160 . Ale bacha. Chce to přidělat ji, protože jinak to drnčí. Já použil plastové nýty na tapecírung koupené ve Škodovce a mám je přikryté protiskluzovou podložkou.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Tak dnes nahozeny zimní kola Good Year Utragrip 7 195/65R15.

Současně s tím výměna brzdových destiček, namontovány Ferodo Thermo Quiet. Očista brzdových kotoučů od rzi. Auto zabrzděný na heveru, zařadil jsem jedničku, nastartoval motor a "šábrem" jsem ty zrezlé hrany "osoustružil". Paráda kotouč jako nový :huh: .

Odkaz ke komentáři
Tak dnes nahozeny zimní kola Good Year Utragrip 7 195/65R15.

Současně s tím výměna brzdových destiček, namontovány Ferodo Thermo Quiet. Očista brzdových kotoučů od rzi. Auto zabrzděný na heveru, zařadil jsem jedničku, nastartoval motor a "šábrem" jsem ty zrezlé hrany "osoustružil". Paráda kotouč jako nový :P .

:lol: B) B) jj jak mi říkával parťák ,,můžeš bejt blbej ale musíš si umět poradit" :o :palec:

Odkaz ke komentáři

Tak dnes úspěšně absolvovaná STK a ME. Na ME labda 1.000, STK pouze zjištěná vůle na ložiscích předních kol (tak proto to kope do volantu při hodně intenzivním brzdění z vysokých rychlostí) a nepatrně hnuté levé světlo (dokonce mi ho technik ochotně seřídil). U brzd trochu šmajdá zadní levý buben a levá přední brzda se při odlehčení brzdového pedálu nevrací stejně jako pravá, je tam trochu rozdíl.

Jediné větší negativum je 380,- Kč za ME a 495,- Kč za STK ;) .

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Vzhledem k tomu, že se mi v tomhle anglickým počasí začaly mlžit okna, zvlášť to přední, tak jsem nasosal vědomosti na fórech a důkladně jsem vyčistil prostor pod předním oknem. Filtr jsem sice vyměnil v půlce září za uhlíkový, ale moc to nepomohlo.

Takže jsem demontoval oba plasty pod oknem a taky hrdlo pylového filtru a vybral cca půl 5l kyblíku hnusnýho mokrýho kompostu z listí a jehličí. Přetěsnil jsem silikonem taky spodní hrdlo filtru, protože těsnění bylo už zmáčklé a těsnilo jen taktak (a navíc má hrdlo oblou přírubu, která sedí na rovném plechu karoserie, takže se vlastně divím, že to vůbec těsnilo).

A výsledek ?

Čistá okna ve včerejším i dnešním vlhku.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak dnes AEEčko dostalo novou baterku VARTA BLUE DYNAMIC 12V/52Ah/470A protože původní 2 3/4 roku stará BANERka 12V/47Ah/370A jaksi neudržela myšlenku, tedy kapacitu. Minulý čtvrtek jsem ráno nenastartoval. Po dobití a skorotýdnu to dnes bylo na pomezí "jakožene a jakožejo".

Nová to je krása, ťuk klíčkem a motor běží.

Cena 1484,- z toho baterka 1289,-.

 

A na masku jsem namontoval tolik diskutovanou zimní clonu. Škoda jen, že nemá moc esteticky vyřešený ty uchycovací šroubky. Žlutý zinek není opravdu na vnějšku auta to nejhezčí řešení. Zkusím to pořešit nějak jinak.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Tak dnes jsem se konečně dokopal k dalším malým úpravám v interiéru.

Výsledkem jsou nové budíky s ciferníky jako má facelift a Al leštěné kroužky ovladačů topení a ovladače světel. Obé jsem pořídil na http://www.aluramecky.cz/. Ale řeknu Vám byl to docela porod. Chtěl jsem ciferníky alá facelift a kontrolky v pozicích jako předfacelift. Bohužel jejich technologie neumožňuje "skryté" piktogramy kontrolek, jako jsou u originálu a to se mě moc nelíbilo. Takže to, co vidíte je výsledkěm použití ostrého řezacího nože a kombinace starých a nových folií budíků.

 

U Al kroužků jsem musel reklamovat kroužek k ovladači ventilátoru, dodali mě ho větší o 4mm větší a správný rozměr mě vlastně vyrobili nakonec asi na zakázku, neb tvrdili, že Octavia I facelift má průměr otvoru pro ovladač ventilátoru 48 mm.

 

Dál jsem jsem "cvaknul" taky tu clonu masky. Uchycení jsem vyřešil pomocí samoúchytných šroubů s nepřečnívající hlavou typ CH M5x18 ( http://www.protech-s...les/katalog.pdf , str.34). Pozor clona je laminát, takže jsem musel vytvořit pro hlavu šroubu zahloubení a šroub zalepit lepidlem. Použil jsem lepidlo CYBERBOND CB2004 ( http://www.gumex.cz/files/product/7/3/1511...05015_dok_8.pdf ). Držáčky clony jsou provrtány a pro uchycení je použita obyčejná matička M5.

post-1406-1292103136_thumb.jpgpost-1406-1292103084_thumb.jpg post-1406-1292103193_thumb.jpgpost-1406-1292104683_thumb.jpg post-1406-1292102982_thumb.jpgpost-1406-1292103032_thumb.jpg

post-1406-1292103249_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Achinky ach ! Tak dnes jsem si s chlazením teda užil !

Dnes to vypadlo, že nemám auto, ale spíš parní lokomotivu, co vypouští přebytečnou páru. Na budíku 90°C, topení netopilo, v nádobce jak když se vaří brambory a to i po otevření víčka (letělo krááááásně tak 20 metrů do pole....) a mírném zchlazení motoru. Přitom termostat evidentně otevřenej byl, protože obě hadice byly horký, neztvrdlý, chladič byl teplý celý taky. Hlavně mě zarazilo ta teplota z čidla, to mě hlava nebrala.

Radši jsem dal auto do servisu s obavami o nejhorší varianty (v pořadí čerpadlo, těsnění, hlava). Naštěstí to bylo asi z nějakého neznámého důvodu buď zavzdušněné topení nebo bylo přicpané, protože mě vyměnili termostat (a to ho mám doma rezervní) a bez připojeného topení (propojili ty hadice co vedou k topení) to fungovalo. "Vyhrožovali" mi, že to bude asi na výměnu topení, den práce a celá palubka ven, ale to jsem nesouhlasil a už jsem byl psychicky připravenej na to, že to budu dělat sám. Pak mě naštěstí volali, že se jim vložku topení podařilo bez problémů propláchnout a chlazení se zas chová normálně.

 

Dal jsem tomu trochu "kouř" na cestě domů, z 6km bylo 25km a fugovalo to. Tak doufám, že bude trvalejšího rázu, páč s termostatem a chlazením jsem si už užil dost "radostí".

Odkaz ke komentáři

Mno to asi ne, protože fridex tam byl ve správné koncentraci, měřil jsem ho před zimou byl do -35°C. Než se v tom začali hrabat v servise, tak to bylo 3 hodiny na vytápěné dílněa potom to dělalo taky. Spíš to byla ta záhadná bublina a zavdušnění. Každopádně po opravě najeto 63 km a ťukťuk zatím dobrý.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...