Jump to content

Rozměry alu kol a pneu


Dakie

Recommended Posts

Ahoj chci se zeptat jaky typ pneu mužu narvat na Škoda octavia 1.. Chci si pořídit Spider R17 ale když to koupím i s gumama chci vědět že vše bude v pořádku a ujistit se že budu moct jezdit jako bych tam měl pořád R15...

Co jsem se bavil s kamarádem říkal ať tam R17 nervu že to nějak na předku něco rozháže nějak jsem to nepochopil co by se mohlo stát dát tam R17 :)

 

Děkuju :)

Link to comment
  • 3 weeks later...

-kdo má hodně nalítáno na "17" dejte radu ohledně ZNAČKY pneu(na "15" Opel)sem si chválil Hankook=počet km+cena popř.Kumho

-na octě byli 215/45 Nexen 6000.... :( nic moc na výdrž,na vodě ani v zatáčkách a to prý mají sport.vlastnosti asi je zapoměli přibalit :lol:

Link to comment
  • 2 weeks later...

Hmm nějak mi vrtá hlavou něco co mi tvrdí 2 lidé...Když jsem se zmínil jednomu o kolech R17 řekl mi něco o předku že se něco muže stát a přitom mi chtěl prodat R16, dalšímu jsem se otom zmínil a ten zase řekl že budu muset každou sezonu měnit puky v zadu(nějak jsem nepobral co to je :D )...

 

A přitom tu beztak na O1 jezdí 60% lidí na 17ctkách...

 

Tak řekl by mi někdo kdo má z roku 98 O1 a jezdí na R17 kolik na nich najezdil bez jakých koliv potíží? :D

Protože já su z toho tak trocha jelen :D

Link to comment
Guest houmik

Nic se tomu nestane. Dej nejaky casty rozmer kol a gum a mas to bez problemu. Lidi toho nakecaj.

 

Puky --> silentbloky ramen

Edited by houmik
Link to comment

Ahojte ,ja takisto uz zacinam rozmyslat, co kupim buduce leto. Ja tam dam s najvacsou pravdepodobnostou DUNLOP,este neviem konkretne ,ze ktore. Boli mi viac odporucane ako continental, tak neviem :/

Mam uz minimalne vzorky skoro :D Vzadu tak do 3mm, vpredu do 4mm, a to teraz isto zderiem . A rozmyslam, ci zobrat tie R16 ,alebo R15. Je to aj o uspore, lebo R15 je jedna guma lacnejsia tak o 20eur. Alu disk R15 je lacnejsi od R16 o 25 eur. Cize uspora pri R15 vsetko dokopy je cca 180 - 200 eur.

 

Otazka je, ci to ma vyznam dat R16 - nepozeram na esteticke vlastnosti, ako to bude vyzerat, ale na to,ake to ma jazdne vlastnosti a ci sa az nejako velmi lisia vlastnosti R16 od R15.

 

PS: od povodneho majitela mam na aute doteraz plechace R14 a to auto plava v zatackach ako prasa. Kvoli tym balonom.Tak aj preto menim rozmer

Link to comment
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

snad ti to pomůže ;)

 

ET (einpresstiefe=zális) v milimetrech, vzdálenost dosedací plochy kola od pomyslné roviny dělící šířku kola - neboli jak hluboko zapadne kolo do blatníku (čím větší je hodnota ET, tím více kolo zapadne ke středu vozu), hodnota u většiny alu kol pro evropské vozy se pohybuje okolo 35mm

rafek.gif

Link to comment
  • 2 weeks later...

Zdravim, potřeboval bych od Vás zjistit v jaký míře se změní vlastnosti auta a řízení když prohodim svoje kola 6j x 15 ET 38 s gumama 195/65 r 15 za 7j x 17 5x100 ET38 s gumama 215/45 r 17.Popřípadě poraďte jiný rozměr a hlavně jestli jsou potřeba pro tuto výměnu úpravy blatníků...Všude čtu že většina z Vás na nich jezdí a mě osobně se na autě taky moc líbí ale nechci do nich investovat jenom kvůli vzhledu :-)Je to na mojí 1.9 TDi 66 kw kterou chci následně čipnout na 120 kw.Tak jenom jestli má tohle všechno nějakej smysl :-D :-D THX za všechny co poradí...a hlavně prosím neposílejte odkaz na ty tabulky pro porovnání rozměrů :-) potřebuju poradit!!Díkyy

Link to comment

Pokud zvolíš pouze výměnu tak jak píšeš,nic zásadního se nezlepší a nezmění po stránce technické,dle mně ani po estetické.Auto bude vypadat jako koza a při ostřejší jízdě bude Okta stjně nejistá jako na 15" ráfcích.

Použil bych ráfek o šíři min 7,5 a spíše 8" a určitě ve spojení se snížením.

Rozměr pneu i ET ráfku je v pohodě a bez úprav,ET bych volil asi 35 ráfek víc popoleze ven a bude to hezčí :palec:

Ať už zvolíš jakoukoliv cestu,širší pneu povede k nepatrně vyšší spotřebě,spíš zanedbatelné.Auto bude náchylnější k táhnutí při jízdě ve vyjetých kolejích,na to se dá brzy zvyknout.

Link to comment

Super dík moc za rady.A když se zeptám uplně laicky jaká změna v podobě kol by mi tedy prospěla?Tedy abych dosáhnul lepších jízdních vlastností a samozřejmě i těch estetických?Se snížením nepočítám,protože občas jezdim na venkov a tam nevim nevim.Spíš mě napadla alternativa tedy podle toho co jsi psal a to tyhle kola http://www.e-pneumatiky.cz/dotz-mugello-8x17-5x100-et32-lestena-celni-plocha-a-limec--cerny-lak.html Myslíš že tam by už se dalo mluvit o nějakym zlepšení?Nechci do toho cpát zbytečně keš když s tim nemám až takový zkušenosti takže si nechám rád poradit co tam hodit aby to nelítalo jako ta koza :-) :-)

Link to comment

To co se týká estetiky je tak individuální,že je těžké radit.Osobně si myslím,že ráfky o průměru větším než 16" vyžadují snížení,prospěje to estetice i jízdním vlastnostem.

Pokud nesnížíš,třeba se Ti to bude líbit,to je samozřejmě věc názoru,technicky ale mnoho nezískáš.

Píšeš,že chceš výrazně nakopnout výkon,to nebude také levná záležitost,určitě bych přemýšlel zároveň o podvozku.Nemusíš hned kupovat drahý štelovák a auto stáčet až k zemi,stačí pevný podvozek se snížením cca 30-35 mm,který se dá pořídit nový za slušný koruny.Pokud by si investici chtěl snížit,poohlédl bych se po jetých kolech,nabídka je velká a ceny většinou příznivé.

Ty DOTZ Mugello mají ET 32,tam už hrozí,že budou dřít o nadkolí.Není to zase tak velký problém a dá se lehce upravit,píši jenom proto,aby Tě to nepřekvapilo sám mám ET 32.Jistota,že ráfek sedne bez úprav je ET 35 a 38.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...