Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

Zjišťoval jsem dál u známého v servisu Škoda v Praze, všechny 1,8 TSI co dělali s přeskočeným řetězem byly ty první, se starými napínáky (typ N), s novými napínáky nedělali jediné auto. Bude to asi zase nafouklá bublina...

 

Jediný auto s přeskočeným řetězem a novým napínákem byl Superb, ale to prej byl totál zdevastovanej motor a napínák byl prej naprosto v pořádku. Expertíza potvrdila že k přeskočení došlo neúnosným přetočením motoru, prostě někdo jel jako prase.

 

Musim te opet zklamat, za posledni mesic v mem servisu 10x1,8TSi s preskocenym retezem a to s takovouto statistikou 2motory totalka napinak N, 3motory skocene lehce s Nkem, 5motoru lehce a to 3x s AB a 2x s T ... jediny napinak, ktery uz to opravdu nedela a nebo nema delat je to K. Pricemz ty s AB a T meli najeto vsechny pres 100tkm, takze jen proste vydrzi o neco dele :(

Zadna bublina to neni a to prave pro to, ze s tim Skodovka zacala neco delat...potazmo Audi, protoze tenhle problem se tahne skrze cely koncern s temito motory.

 

P2P pekna prace, akorat jsem z tech fotek trochu zmaten, nemas neco z vetsi dalky(pokud to jde) a popr. kvalitnejsi ;)

Odkaz ke komentáři

To Bladík, ok, tak mi prosím ještě řekni, proč nevyskakuje ten nový napínák "K" jako kompatibilní k mému vozu. Mám teď to "T"čko, rok výroby 2011. Nebráním se tomu časem udělat rozvody, ale proč to Kčko není prosvětlené v Etce? Musí se k tomu měnit ještě něco dalšího, nebo to není pro Kčko upravené? Dík ;)

 

Psal jsem mmj do škodovky, ale nějak se se mnou nebaví...to je ten jejich systém, prodat a zdar....

Odkaz ke komentáři

Díky za vysvětlení, no jak jsem psal, riskovat to nebudu a nechám ty rozvody udělat. Jinak jsem s motorem naprosto spokojený, nemá jedinou chybu.

Chtěl jsem se ještě zeptat, při startování studeného motoru, když otáčky vyskočí na cca 1200, se mi občas stane, že mi to jakoby poškubne, čili krátkodobě jde ručička otáčkoměru dolů a zase nahoru a je to i slyšet. Jakmile se ale otáčky vrátí zpět na normální hodnotu, vše je ok, motor běží pravidelně. Nestává se vám to někomu? Testuju, jestli to není špatným benzínem či co....

Odkaz ke komentáři

S tim napinakem retezu jste me vubec nepotesili.

 

Nenarazil jsem v prispevcich na informaci, zda je nejaka moznost overit jeho stav bez rozebrani? Projevuje se jeho spatna funkcnost nejak (myslim napr. hlukem pri startu, ne tim, ze odejde motor)? Jestli je typ napinaku s oznacenim K dodavan od brezna, jaka je pravdepodobnost, ze po par letech provozu nebude mit stejny problem, jako stavajici?

 

Mam najeto 61k km a vuz je po zaruce a na servisky uz nechodim, takze bych mel nejvyssi cas to zacit preventivne resit.

 

p2p: Tu vymenu sis realizoval sam, nebo jsi to mel v servisu?

Odkaz ke komentáři

Projevuje se to rachtanim retezu pri studenem startu, ten zvuk je proste hodne dobre slyset.

Aby sis zkontroloval jaky napinak mas, musis toho dost rozebrat, je to celkem pekne videt z fotek p2p kde ten napinak az je.

Si docela odvazny nechodit na pravidelne servisky s tak malo najetymi km do autorizaku(vzdy se da nejakej rozumnej vybrat)...uz jen kvuli kulanci pri takovychto problemech...autorizak navstevovat se proste vyplati. Doporucuji ti nechat si to okamzite zkontrolovat a popr. vymenit, porad to vyjde levneji nez-li novy motor.

Odkaz ke komentáři

Stav napinaku a kolik je provesen retez se da zkontrolavat bez rozebrani... je tam takovy otvurek ... vecer napisu co a jak jsem delal a co Vas muze potkat... Material mne stal cca 3000 Kc komplet (napinak, retez a 2x lista...) a neco malo mne stalo udelani tech pripravku... Za mensi poplatek pujcim...:rolleyes: delal jsem si to sam s pomoci dilenske prirucky je tam uplne vse co je potreba...

Odkaz ke komentáři

Ses si jisty ze tim otvurkem zjistis stav napinaku? Retezu mozna, ale napinak poznas az kdyz ho mas v ruce, i kdyz je fakt, ze jakmile bude retez vytahany je celkem jasne co se stalo a deje :)

Na druhou stranu, ty jsi mel v zaruce jeste druhy motor, nevim jestli bych se poustel do takoveho to zasahu sam, ale budiz, jste sikovni kluci tak si hrejte ;)

Odkaz ke komentáři

Tak a mam cas na sepsani... Ten otvor tam je a da se poznat jenom proveseni retezu. Jestli je napinak OK nebo KO nepoznas.. na to musis rozhodit skoro pulku auta.. Ale poporade. Auto v zaruce uz davno nemam a davat za rozvody cca 13 tisic se mii nechtelo...

 

Nejhorsi co bylo na te praci bylo sundani remenice. Bez pripravku to jde sundat ale urcite to nejde nandat. Vlastni zkusenost... :rolleyes: Dalsi prekerka je ze new napinak ma samo jinou konstrukci a trochu skresluje jestli je retez vytahany nebo ne... Jak jsem to rozdelal a dal jenom new napinak tak cvaknul a byl skoro na konci. Rozhodnuti padlo to cele rozhodit a kopit vse... Cena za komplet je cca 3000 Kc. a to ujde. Dalsi problemek bylo sundani nastavovace sacich ventilu. Bez pripravku ani ranu otaci se na druhou stranu ma levotocivy zavit a bacha na momentovy klic musi fungovat na povoleni... ... hehehe uz mam ten pripravek udelany... samotna vymena a nastaveni znacek na retezu celkem v pohode a vymena napinacich list a hydraulickeho napinak taky v poho... Jenom perlicka. porovnal jsem old a new retez a prodlouzeni old bylo jenom asi pul clanku co sice neni moc ale na napinaku old to udelalo 5 zoubku a new napinak sel skoro na doraz. Pri rozdelani doporucuji vzdy vymenit komplet vse ale vzdy aspon retez... ... cena cca 1700 Kc... Nejvetsi brbacka bylo ocisteni plechoveho spodniho krytu od silikonu. no proste brbacka ale pouzil jsem na to specialni nastavec na vrtacku. Kdyby nestal novy kolem 1500 kc tak jsem ho koupil new... Nasazeni retezu opravdu musi delat dva sam to nikdo neudela...

 

Libore... doporucuji pred koncem zaruky si nechat znovu vymenit napinak ale hlavne retez. Ver mi po 100tkm bude vytahany... Pro vsechny co maji hydr. napinak s koncovkou N, AB, T doporucuji ho vymenit za K...

To Bladik.. argument servisu ze se jim jeste napinak s K zadne auto nepotkalo je sice pekne ale nema vubec zadnou vypovidajici hodnotu... K se prodava od cca 3 mesice...:palec:

 

Obr 1 redukce po sundani tlumice kmitu remenice

11062012132.jpg

 

Obr 2 ulozeni vacek a loziskove steny

14062012137.jpg

 

obr 3 loziskova stena pred sundanim nastavovace

14062012138.jpg

 

obr 4 kontrolni otvor na kontrolu napinaku

14062012136.jpg

 

obr 5 tlumic kmitu remenice a kontrolni otvor pro kontrolu napinaku

14062012135.jpg

 

obr6 noew retez napinak a 2x listy... proveseni retezu u noveho retezu

18062012140.jpg

18062012142.jpg

18062012141.jpg

 

jo a jeste aby to bylo ztrejme rozdil mezi old a new napinakem na starem retezu...

old napinak a old retez

IMG-20120614-00302.jpg

 

new napinak a old retez a kdyz se podivate tek je skoro na dorazu... proto vzdy vymneit

IMG-20120614-00303.jpg

Odkaz ke komentáři

Vcera me to menili v zaruce (prodlouzena za priplatek na 4 roky), 75 kkm (MR2010, 7/2009), mel jsem jiste podezreni, trochu to chrastilo pri startu studeneho motoru.

Po precteni clanku v AutoTipu jsem trochu zpanikaril a mazal do servisu. Do 3 dnu me menili napinak s rohatkou, dle jejich slov nebyl napinak rozhodne v poradku.

Uz se me spi klidneji :)

Odkaz ke komentáři

Pekny popisek. Je mi jasne ze kdyz se jim jeste zadne Kacko nevratilo ze to nemusi uplne znamenat to ze bude uz od problemu konec, ale tak nejak doufam, ze soudruzi v NDR se zamysleli a neco s tim udelali.

Nechame se prekvapit ;) Doufam, ze ten prukopnik nebudu zase ja :( Protoze mam asi jeden z nejvetsich najezdu za mesic, tak se to stat muze :(

Odkaz ke komentáři

Odpověděli mi z MB. Preventivní výměnu napínáku nehradí, bylo by to samozřejmě v mé režii. (což jsem očekával, ale za zkoušku člověk nic nedá že).

Cena za rozdělávku a výměnu napínáku T za K je komplet něco přes 8tis Kč v aut. servisu. Napínáky jsou prej kompatibilní. Ovšem jak je psáno výše, nikdo neví, co ten novej napínák "K" udělá, může se podělat něco jiného, ukáže to čas. Mám najeto cca 37tis km, záruka do března příštího roku. Takže to asi preventivně před koncem záruky pořeším. Třeba se do té doby ukáže ještě nějakej jinej problém, nebo jinej napínák....člověk nikdy neví.

 

Zde větička z dopisu z MB:

 

(Dále bychom Vás chtěli ujistit, že v době záruky jsou záruční opravy plně hrazeny k Vaší spokojenosti a co se týká doby pozáruční, existuje velmi vstřícné řešení, které je ovšem podmíněno bezchybnou servisní péčí v autorizovaných opravnách Škoda.)

Odkaz ke komentáři

Bladik: Zkusenosti se tremi ruznymi autorizovanymi servisy mi stacily. Uz jsem nemel naladu zkouset dalsi.

 

p2p: Moc diky za popis. Prozatim jsem rozhodnuty na ty rozvody letos kouknout. Existuje nejaka dokumentace, k tem pripravkum? Nebo jsi je vyrabel na miru, kdyz ses dostal k mistu, kde jej je potreba?

 

 

Odkaz ke komentáři

Bladik: Zkusenosti se tremi ruznymi autorizovanymi servisy mi stacily. Uz jsem nemel naladu zkouset dalsi.

 

p2p: Moc diky za popis. Prozatim jsem rozhodnuty na ty rozvody letos kouknout. Existuje nejaka dokumentace, k tem pripravkum? Nebo jsi je vyrabel na miru, kdyz ses dostal k mistu, kde jej je potreba?

 

No ja jsem take dlouho hledal, nevim z ktereho mesta si, ale vzdy se da najit rozumny servis jen to chce vydrzet a nebo potom az se stane neco neprijemneho tak si nestezovat a cvakat napr. cely novy motor z vlastniho ;)

Odkaz ke komentáři

Ted uz servisky pro me nema cenu resit ....

 

 

A to vis, ze kdyz se neco stane, tak si budu stezovat :-) Evidentne je tam problem, a automobilka na to kasle ... misto aby tomu predesli, tak tem, kteri poskytuji autu "bezchybnou servisní péčí v autorizovaných opravnách Škoda", jak psal Clint ve svem prispevku, nabidnou "velmi vstřícné řešení" - Predpokladam tedy, ze automobilka uhradi cast opravy. Je to tedy pro ne vyhodnejsi, nez preventivne neco vymenit.

 

 

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...