jar_da Posted May 16, 2012 Share Posted May 16, 2012 asi tak, a co tak sleduju, tak ty problémy 1,4 tsi jsou auta z roku 2009 +-, Davone, co ti měnili? komplet rozvody? i přestavovač? napínák? 0 Quote Link to comment
blazin Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Davone,tak to by me taky zajimalo co ti menili,protoze mam pocit, ze to dela ten prestavovac, ale ono vymeni vsechno i kdyz to muze byt zbytecne.... 0 Quote Link to comment
Davon Posted May 17, 2012 Author Share Posted May 17, 2012 Zatim nic chlapci, dnes to odstavuju na Jarov do pondeli, kdy probehne studeny start a diagnostika problemu... O kulanci moc slyset zatim nechteji, tak uvidim, kam to dotahnu. Pote si popovidam s importem, pokud bude nejake mlzeni... 0 Quote Link to comment
blazin Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Ok, tak jsem pak dej vedet jak to dopadlo a drzim palce!! 0 Quote Link to comment
Košičan Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 No to je to čo som už písal - 1.2 TSI je väčší prúser, než onoho času 1.2 HTP. Problémy na problémy, nie len s rozvodmi, ale aj s turbami. Zvolávajú sa autá, na ktoré už zvolávacia akcia bola, vymieňajú už vymenené súčiastky za ešte novšie. Najnovšie sa začínajú množiť prípady, kedy v motore pribúda olej, resp olej sa mieša s vodou. A predbežné riešenie? V prípade výskytu problému výmena oleja a filtra bez resetu servisného intervalu Auto sa zatiaľ správa po oprave v pohode,žiadny rachot pri rannom štartovaní.Pri výmene rozvodov mi,ale nevymenili olej.Objednal som si preto rovnaký olej,aký je momentálne v aute - Shel helix extra ultra 5W-30 a nový filter Bosh.Olej má síce najazdené len cca 10000km,ale kedže väčšinou chodím na krátke vzdialenosti cca 12km,tak ho radšej vymením.Odteraz žiadne predlžené výmeny každých 30000km neuznávam!!! Olej long life nestojí až tak veľa - 4 litre len 30,90 eur (akcia - www.olejcentrum.sk) 0 Quote Link to comment
Davon Posted May 17, 2012 Author Share Posted May 17, 2012 Tak auto tam je, start probehne v pondeli, pokud se projevi rachot, co jsem jim poustel z mobuilu, priklaneji se k prestavovaci v. hridele, ale jiste to neni, delali by se asi cele rozvody vcetne vymeny oleje. Kulanci jim to vyplivne online po diagnostice problemu a zadani ho do systemu, 70% kulanci na material je zrejme pry asi jisty vzhledem k stari a najezdu, ale co by to vyslo potom dale, to jiz nevim, nechci to asi ani resit dopredu... 0 Quote Link to comment
blazin Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Kluci, jeste jedna vec,zatim to vypada, ze ta 1.4TSI ma fakt problem jen v prestavovaci a ja se ptam, co se na nem muze podelat a jak to muze ohrozit motor???.Sice nejsem automechanik, ale jsem strojař a kdyz jsem na to tak koukal tak to je v podstate rotor v rotoru, ktery se muze maximalne zaseknout a tim padem nebude prestavovat tu vacku, cimz asi nijak nic neponici, jen to nebude mit takovy vykon jaky by melo.Navic to hlida Halluv snimac a ja nevim co jeste, takze diagnostika by to pak ukazala co se deje.Fakt mam chut se na to vykaslat, kdyz mi to zarachta jen nekdy a to navic jen 1-2sekundy.Je fakt, ze nase auto je pouzivano asi setrne, protoze je denne nastartovano v garazi kde i v zime neklesa teplota pod 10st. a pak nasleduje cesta do prace 43km po rychlostni silnici na zarazenou 6-tku a to same se opakuje odpoledne coz je min.90km denne a proto na aute najedeme cca tech 30000km za rok. 0 Quote Link to comment
Davon Posted May 17, 2012 Author Share Posted May 17, 2012 Kdyz to ctu, kde jsi zjistil, ze to vypada, ze je to jen prestavovac? Pokud ano, pevne verim, ze tomu trosku v servisu rozumi a urci tu spravnou zavadu a nevymeni mi pul motoru za penize zakaznika. Prijemnejsi by to asi bylo, kdyby to delal prestavovac, asi bude levnejsi, nez cele rozvody.. :( 0 Quote Link to comment
jar_da Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 no já koukal do Etky na to číslo přestavovače co je vyfoceno a v tom TPI, je to číslo dílu pro motor CAVD, já mám teda 90 kW CAXA, takže by se to této varianty týkat nemělo, ten má mít číslo dílu 03C 109 088 B, což je jiné než se uvádí to problematické 0 Quote Link to comment
Košičan Posted May 17, 2012 Share Posted May 17, 2012 Kdyz to ctu, kde jsi zjistil, ze to vypada, ze je to jen prestavovac? Pokud ano, pevne verim, ze tomu trosku v servisu rozumi a urci tu spravnou zavadu a nevymeni mi pul motoru za penize zakaznika. Prijemnejsi by to asi bylo, kdyby to delal prestavovac, asi bude levnejsi, nez cele rozvody.. :( Prestavovač stojí cca 445 eur,takže nieje to až také lacné! 0 Quote Link to comment
blazin Posted May 18, 2012 Share Posted May 18, 2012 Presne tak, u nas stoji prestavovac 8700kc vc.DPH + prace. kdezto sada retez,napinak+listy te vyjde ani ne na 3000kc.+prace, takze ty rozvody vyjdou levenji.Potiz je v tom, ze oni,kdyz to nemusi platit ti pro sichr vymeni vsechno a das za to batoh to jarda:Ja mam taky motor CAXA, takze fakt uz nevim a jsem z toho jelen.Uvidim, kdyz by se to zaclo zhorsovat,delalo by mi to casteji a nebo by to zarachtani ztichlo za delsi cas(ted je po vterine ticho),tak bych pro klid duse asi nechal udelat napinak+retez,abych mel klid ze to preskocit o zub. 0 Quote Link to comment
Davon Posted May 21, 2012 Author Share Posted May 21, 2012 Tak nyni telefon, hluk se jim pry projevil pri dnesnim startu na dilne od patku, jelikoz se vsak neda urcit, zda jsou to rozvody ci nastavovac, mistr se priklani k vymene nastavovace, u 1,4 to bylo pry skoro vzdy toto. Doporucil mi vsak vymenu rozvodu, kdyz uz budou u toho, kdyby nahodou (jak jsem predpokladal), na oboje daji 70% kulanci na nahr. dil (doposud jsem si myslel, ze kulance je na celou opravu a ne jen na dil), ale diky tomu, ze nastavovac je za cca 10000kc dil a rozvody 3500kc pri vysi kulance od importu je to castka zanedbatelna na to, zda premyslet rozvody neudelat a kdyz to bude otevteny... Dale olej, filtr, 7 jednotek ci co je to prace a finalni cena je 12600kc pro me. Takze za auto, o ktere je maximalne pecovano, byli slusne zajeto, jezdi s jim jeden clovek, stoji v garazi i pri studenych zimnich startech a ma minimalni najezd km k vysi 3 letemu stari mam platit takovej nesmysl, to me lehce nadzvihuje!! 0 Quote Link to comment
blazin Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 Hm, tak to neni zrovna malo, na to, ze je to po sleve :( , jinak samo ze logiku to ma abys udelal i rozvody, kdyz uz je to otevrene, ale ten celkovy pristup VW me dost mrzi, kdyz uznali ze to byla skryta vada tak takovejhle koncern, by to mel vymenit zcela zdarma....pak me jeste stve, ze se v podstate nedozvis cim to bylo!!! a ne jen ty, ale oni take tu informaci takhle neziskaji!!!, takze dalsi zakaznici budou mit stejnou smulu, protoze jim budou menit komplet vsechno i kdyz z toho pulka muze byt zcela zbytecne, no je je fakt na dve veci Dej pak vedet, jake bylo finale, jestli nahodou po vyndani prestavovace na nem neco nennasli atd.(i kdyz to uz asi obycejnej mechoš s dilny posuzovat nebude).... 0 Quote Link to comment
jar_da Posted May 21, 2012 Share Posted May 21, 2012 ať zjistí číslo na tom tvém přestavovači, jestli to náhodou není to špatné .... v tom případě bych nechal udělat jenom to. 0 Quote Link to comment
Davon Posted May 22, 2012 Author Share Posted May 22, 2012 Jak rikam, ten retez necham udelat i tak, ta castka me uz nepolozi a kdyby neco nadale, bude vyhoda toho, ze je to menene... Musi pri tom motor ven, kdyz je to na boku?? Jen si jeste napisu s importem, proc se pise do vzduchu, ze vw rozsiruje kulanci i na starsi vozy, to me samotneho stve! 0 Quote Link to comment
blazin Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Ne motor ven nemusi, ale prej je to pakarna.Souhlas s Jardou-zkus zjistit to cislo toho prestavovace a at na tebe vubec nezkousi, ze ti ho nemusi ukazat!!! to ani nahodou, protoze pokud to platis, tak mas narok ty dily videt!!!kdyby to menili na zaruku a neplatil by si nic, tak to je jina a nemusi ti nic ukazovat, ale takhle na to mas plne pravo, tak to zkus pro nas udelat... 0 Quote Link to comment
jar_da Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Jak rikam, ten retez necham udelat i tak, ta castka me uz nepolozi a kdyby neco nadale, bude vyhoda toho, ze je to menene... Musi pri tom motor ven, kdyz je to na boku?? Jen si jeste napisu s importem, proc se pise do vzduchu, ze vw rozsiruje kulanci i na starsi vozy, to me samotneho stve! tak nesporná výhoda je,že na to vše budeš mít záruku, dva roky na materiál a nějaký ten čas i na práci 0 Quote Link to comment
Rolbař Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 Jardo, s tou zárukou bych byl opatrný, mám pocit, že v zákoně je uvedena vyjímka na určitou oblast věcí, pokud koupíš díl, je záruka 2roky, pokud ho necháš zároveň montovat je ta záruka jen rok. Nevím, jestli to ještě platí, ale před dvěma lety to tak bylo 0 Quote Link to comment
jar_da Posted May 22, 2012 Share Posted May 22, 2012 tak je to možný, tohle by mě opravdu zajímalo, jak to je, zkusím to někde zjistit .... 0 Quote Link to comment
Davon Posted May 23, 2012 Author Share Posted May 23, 2012 Kdyz mi menili minuly leto turbo, rekl mi, ze zaruka na dil je 2 roky... Nevim, zda kecal, ci sam nevedel co rika, i to je dost mozne... To cislo prestavovace zkusim zjistit, zavolam tam dnes, ze si preju to vedet! 0 Quote Link to comment
blazin Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 Diky Davone, dost by to nam ostatnim pomohlo.... 0 Quote Link to comment
Luks Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 jojo,je to tak,na montovaný díly je záruka jen rok 0 Quote Link to comment
Rolbař Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 nemůžu to nějak najít v zákoně, neměl by si odkaz, docela rád bych si to vytisknul 0 Quote Link to comment
Luks Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 Tak rok dává asi jen můj servisák,podle zákona je to 6 měsíců. http://www.spotrebitel.net/doprava-a-auto/569-zaruni-lhty-na-opravy-nejen-automobil 0 Quote Link to comment
Davon Posted May 23, 2012 Author Share Posted May 23, 2012 Co je to za demenci?? Nova vec, dodana originalnim servisem, jim i namontovana a zaruka pul roku? Dil, ktery si koupim nekde u Fandy v garazi a namontuje mi ho tam Pepa od sousedu, zaruka 2 roky????? Jaky cislo prestavovace mate na mysli, volal jsem tam a vyrobni cisla oni neeviduji, cislo pod kterym je to vedene od dodavatele bude na fakture (to cislo je stejne jak u stareho, tak u noveho dilu logicky...) 0 Quote Link to comment
jar_da Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 Neni,jsou problematicka a ty se meni na inovovana 0 Quote Link to comment
Pawouk01 Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 Jar_da nejspíš myslí objednávkové číslo dílu,které je v ETCE. Na Alteu 1.4 TSI CAXC má být podle ETKY (verze 7.3,aktualizace 441/111) přestavovač 03C 109 088 B do roku výroby 2010 (včetně). Od roku 2011 03C 109 088 E.;) 0 Quote Link to comment
jar_da Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 jj, přesně, psal jsem to narychlo z mobilu jde o to, abychom věděli objednávkové číslo původního (je vyraženo) a nového (dá se přečist na novém dílu) 0 Quote Link to comment
blazin Posted May 23, 2012 Share Posted May 23, 2012 Presne tak!!!At ze sebe nedelaj blbce!!!Na starem prestavovaci musi byt vyrazeno cislo a na novem taktez a neverim, ze jsou shodna!! 0 Quote Link to comment
Davon Posted May 23, 2012 Author Share Posted May 23, 2012 Jo to nevim, zda jsou shodna, do telefonu mi rekl, ze pro me to cislo prestavovace ma opsany a to novy bude videt na fakture! Tak uvidim v sobotu...Oni ty blbce ze sebe casto nedelaji se mi obcas zda... 0 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.