Přejít na obsah

Je turbo zralé na výměnu?


Doporučené příspěvky

Ahoj,

hodně dlouho jsem se u motoru AUQ potýkal s klasickou chybou "chyba 17705 " - pokles tlaku mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou". Nakonec se mi podařilo dohledat všechny popraskané hadice, a tudíž doufám, že budu mít na nějakou dobu již klid.

 

Nicméně i přesto mi přijde, že ve spodních otáčkách nemá motor takový výkon jak by měl mít.

 

Zkoušel jsem dělat testovací jízdy na trojku od cca 20km/h prakticky do omezovače (okolo 150km/h) do táhlého mírného kopce.

 

Když jsem si data z VAG-LOG hodil do grafu, tak je vidět, že do cca 2 tis turbo nedává takový tlak jaký by mělo.

Pak je znát citelný zátah a do konce otáčkoměru se chová tak jak bych řekl, že má...

 

Dokážete někdo z grafu post-6689-0-88766900-1363004066_thumb.jpg usoudit, zda je turbo na odpis, případně co jiného by mohl být špatně?

Mohu poskytnout případně komplet VAGLog 115-002-005 skupin.

 

Auto má natočeno 230 tis, kupoval jsem v 150t, obávám se že bude původní.

Vyměněny komplet podtlakový hadice, před rokem váha vzduchu, svíčky.

KN Filtr, BOV.

 

 

Pro zajímavost, kdo se potýká s touto chybou také přikládám měření s prasklou hadicí post-6689-0-48656500-1363004085_thumb.jpg a poté co se chyba objeví na VAG post-6689-0-72539100-1363004075_thumb.jpg...

post-6689-0-14888300-1363004310_thumb.jpg

 

Díky za podněty.

Zdeněk

Odkaz ke komentáři

Nejsem si jistý ale řekl bych že u tohodle motoru turbo spiná při 1750 ot. a co se týče plnícího tlaku tak z grafu je vidět že dosáhne max. na 1,7 o trochu déle než by mělo. Skoro to podle grafu vypadá že se pomaleji roztáčí, jako by bylo malinko připečené. Ve vysokých otáčkach už je tlak plynů ve výfuku takový že se točí naplno ale v nizkých otáčkách jako by šlo trochu ztuha ..

 

Jinak když jsem měřil tlak na svojí 1.8T 110kw tak mi VAG v jednu chvíli zaznamenal tlak 2,1 ale ventil to rychle zreguloval na 1,9 .

 

Třeba bude stačit ho vyndat a vyčistit, ale nevím jak se to čistí a jestli to vůbec lze čistit nebo se rovnou mění vnitřnosti ..

Odkaz ke komentáři

ahoj,turbo prave pri cca.1900 ot. zacina plnit-normalni vec. Pokud bys chtel vykon i v techto otackach, musel bys mit kompresor, tak jak ma napr. Faba RS. Jaky mas dle VAG max. plnici tlak?

 

Maximální plnící tlak je 1680, to že začíná táhnout až od 1900 chápu, nicméně, jak píše níže _neo, přijde mi že se roztáčí zpožděně.

Očekával bych, že plnící tlak nebude v nižších otáčkách samozřejmě ideální, ale že bude alespoň kopírovat požadavek řídící jednotky.

Při 1000 ot/min chce jednotka už 1200mB, nicméně turbo v tu dobu je prakticky pořád na nule (na atmosferickym tlaku 950mB) a v tu dobu již motor 5 sekund dostává plný plyn.

 

Nepředpokládám, že turbo bude po 230 tkm v ideálním stavu, ale rád bych znal vaše zkušenosti, jestli to nemůže dělat ještě něco jiného. Abycho ho neposlal ne repas nebo nekoupil nové turbo zbytečně a nakonec to nebyl nějaký ventil nebo tak něco.

 

Testovací jízda ze které jsou grafy byla ze začátku do mírného kopce, nevím jestli to na to může mít nějaký vliv...

 

Díky

Odkaz ke komentáři

1680 mBar je na RS docela malo, hod sem log z vagu, mrknu. 1650 dava klasika 110kW verze, RS by melo jit o 200 mBar vyse. Pokud se hodnoty dostavaj pres 1900 mBar, muze uz to byt znamka toho, ze ECU ma upraveny soft nebo spravne nefunguje regulace plniciho tlaku.

Pri 230 tis. tezko rict, kamarad ma najeto taky nejak tak a turbo OK. Mrkni jeste do intercooleru, kolik je tam oleje a zkus pohnout takovou packou za turbem jestli neni zasekla, ma jit ztuha, ale rovnomerne.

Odkaz ke komentáři

1680 mBar je na RS docela malo, hod sem log z vagu, mrknu. 1650 dava klasika 110kW verze, RS by melo jit o 200 mBar vyse.

ECU soft by mel byt original

Dle dilensky prirucky na 132kw motor je pri testovani tlak 1.6-1.7 bran jako ok.

Pokud by mel davat 1900mBar tak by to bylo videt v grafech jako vyzadovany tlak od ECU ne?

Postup co doporucujes vyzkousim.

 

Mam tu jiz zpracovany data z posledni jizdy, pokud bude stacit opraveno.xls . Komplet log muzu poslat vecer, nemam ted u sebe.

Odkaz ke komentáři

neni to u tebe tim ze mas vyrazenej N249 jak ctu v popisu, kterej by mel prave regulovat maximum?

 

Ten tlak mam merenej jeste pred odstranenim N249. Potom jsem tlak nemeril. Ale mam tam nejakej problem, vag furt hlasi, ze mam pokles tlaku mezi turbem a klapkou. Az bude teplo, chystam se na totalni odstraneni vsech nadbytecnej hadic, proste to co nejvic zjednodusim, abych se vyvaroval zbytecnejch poruch.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Ahoj,

hodně dlouho jsem se u motoru AUQ potýkal s klasickou chybou "chyba 17705 " - pokles tlaku mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou". Nakonec se mi podařilo dohledat všechny popraskané hadice, a tudíž doufám, že budu mít na nějakou dobu již klid.

 

Nicméně i přesto mi přijde, že ve spodních otáčkách nemá motor takový výkon jak by měl mít.

 

Zkoušel jsem dělat testovací jízdy na trojku od cca 20km/h prakticky do omezovače (okolo 150km/h) do táhlého mírného kopce.

 

Když jsem si data z VAG-LOG hodil do grafu, tak je vidět, že do cca 2 tis turbo nedává takový tlak jaký by mělo.

Pak je znát citelný zátah a do konce otáčkoměru se chová tak jak bych řekl, že má...

 

Dokážete někdo z grafu post-6689-0-88766900-1363004066_thumb.jpg usoudit, zda je turbo na odpis, případně co jiného by mohl být špatně?

Mohu poskytnout případně komplet VAGLog 115-002-005 skupin.

 

Auto má natočeno 230 tis, kupoval jsem v 150t, obávám se že bude původní.

Vyměněny komplet podtlakový hadice, před rokem váha vzduchu, svíčky.

KN Filtr, BOV.

 

 

Pro zajímavost, kdo se potýká s touto chybou také přikládám měření s prasklou hadicí post-6689-0-48656500-1363004085_thumb.jpg a poté co se chyba objeví na VAG post-6689-0-72539100-1363004075_thumb.jpg...

post-6689-0-14888300-1363004310_thumb.jpg

 

Díky za podněty.

Zdeněk

 

 

Zdar chlapi,už delší dobu řeším díry v tahu na mé RS a když mi to psalo chybu tlaku mezi turbem a škrtící klapkou tak mi ve škodovce vyměnili tu hrubou hadici hned za turbem.Chyba už se sice neukazuje ale auto škube pořád.

Ale i přes to mi RS jede na trojku do omezovače zhruba 180.Takže jak psal Zdeněk (Zdvoři) tak 150 je fakt málo.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Ale i přes to mi RS jede na trojku do omezovače zhruba 180.Takže jak psal Zdeněk (Zdvoři) tak 150 je fakt málo.

Rychlost bych asi neřešil, převodovky by měli být stejný a je to spíš o tom, kdo má větší nervy nechat auto u toho omezovače déle trápit. Navíc udávaná rychlost je reálná z vag, v logu je přesně asi 155 km, s tím že zbytek bych připočetl tachometrovou odchylku... a tvoje větší nervy :)

 

Už mi ta chyba vážně štve, auto má teď o cca 20tis víc. Nicméně žádné testy žádný problém neodhalily, ani natlakování, znovu kontrola všech hadic, vyčištění intercooleru, výměna BOV, atd... chyba jednou za čas vyskočí znova.

Takže při další výměně olej-filtry-svíčky to vemu i s turbem. Myslím, že po 250tis si to už zaslouží ať už to je tím turbem nebo ne. Přecejen už je trošku slyšet "syčení když táhne", tudíž trochu načatý bude určitě.

Odkaz ke komentáři

řekl bych že turbo bude vždycky trochu slyšet. I u nového uslyšíš takový ten lehce pískavý zvuk. Já jo mám vyměněné je to asi tak 15 tis km a stejně, když mám v létě stažené okénko, je slyšet jak si píská :) Taky se mi ze začátku párkrát objevila chyba poklesu tlaku ale teď už hodně dlouho nic. U tebe je to spíš vidět na té křivce že v nízkých otáčkách to turbo je hodné pod požadovanou křivkou ..

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

K tomu cukání v tahu. Taky mi to RS dělala, problém byl v hadičce na odvětrání klikové hřídele. Vyměnil jsem jí, stala sice skoro 1200Kč, ale auto přestalo cukat v tahu a spotřeba šla cca skoro o 1 litr dolu (!!).

 

K turbu. Zdravé turbo nepíská!! Je slyšet syčení vzduchu, jak turbo tlakuje, ale nepíská!

 

A jinak, pocitově si myslím, že auto by mi mělo taky jet lépe. Žádné měření nemam udělané. Ale vím, že mám nejspíš prodřený intercooler, od toho plastu, co vede vzduch nárazníkem od mřížky. Ale nevím, jestli tam může být problém. Uvidím.

Odkaz ke komentáři
  • o 10 měsíců později...

Ahoj,

sice po dlouhé době, ale třeba to někomu pomůže:

 

Chyba která mě pořád občas pronásledovala - chyba 17705 " - pokles tlaku mezi turbodmychadlem a škrtící klapkou

byla nakonec po všech výměnách hadic atd... vyřešena až po výměně turba. Bylo už načaté, sice nežralo olej atd...

ale po výměně už se chyba doposud několik měsíců neobjevila...

 

Problém s výkonem byl vyřešen až výměnou palivového čerpadla (předtím, vyčištění klapky, kontrola tlaků, nový palivový filtr, nové svíčky atd... nic nepomáhalo) čerpadlo měněno v cca 270tis., turbo po 260tis (do té doby originál).

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
  • o 2 měsíce později...

No to je skoro možné :) Já jsem sem před nedávnem dával hezkej "leták" o haldexu v oktě :) http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=31662

 

Až jsem se divil v kolika jízdních situacích je haldex sepnutej nebo aspon trochu přivřenej :) Je to hezký počtení včetně rozdílů v karoserii a tak ..

 

Jinak jsem si chtěl taky změřit požadovaný a skutečný tlak (někde jsem našel že to je skupina 150 +- nějaký drobný) ale VAG mi sdělil že je na to potřeba originál kabel a můj čínskej plagiát KKL na to nestačí :D ... to mě teda urazilo :)

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj,

 

posielam screen a LOG data z mojej RS AUQ. Ktoru hodnotu Actual Boost mam brat ako porovnavavaciu so Spec. Boost ? Ma AUQ 2 cidla tlaku? Viem ze jeden sa nachadza na vystupe z intercoolera, o dalsom neviem...

Pri 4080ot./min je tam rozdiel 0,2bar.

Celkovo nad 5000ot./min je rozdiel oboch senzorov a poz. hodnoty 0,2bar.

Cim to je? Napada ma ventil N75 alebo n249?

Som v tom uplny novacik, auto mam kratko a pouzivam ho ako daily car, tak by ma zaujimal vas nazor.

 

Dik

 

post-14614-0-43850500-1464239869_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
  • o 9 měsíců později...
  • o měsíc později...

Momentálně nemám k dispozici počítač s VAGem nahraju co nejdříve.

 

Jinak dnes jsem ještě sundal hadici z IC do skritici klapky a byl v ni olej. I v hadici od Turba do saní je olej po stěnách.

 

Takže se chci zeptat zda to je ještě v pohodě? Přijde mi, ze ne vždy má auto takový výkon jaký by mít mělo.

 

Zkoušel jsem zrychlení z 60 na 150 na trojku a vychází mi to nějakých 15 vteřin, bylo to pouze s řidičem na úplně rovině. je tu někdo kdo by to mohl prosím také zkusit? Jde o sérii 110kw. Nebo říct jestli je to OK? Nemám možnost s nikým porovnat nebo svézt se.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...