Přejít na obsah

Oprava motorů 1.8 TSI CDAA :)


Doporučené příspěvky

Jak je to vlastně dnes s obráběním stěn válců, to už se vůbec nedělá? Si vybavuju zgenerálkovaný motor na Škodě 105, který žral 2 litry na tisíc jen proto, že se tam daly kroužky určené pro menší průměr výbrusu - tzn pidimezírka v místě, kde je kroužek dělený.

To už dnes nehrozí?

Odkaz ke komentáři

Jsem sice OT, nejsem technolog, ale koncern si své pracovníky školí ve smyslu, že válce v těchto motorech jsou obráběny viz ... "Konečné obrábění pracovní plochy válců je prováděno třístupňovým kapalinovým honováním". Každý si může dohledat, co to má být.

Odkaz ke komentáři

Správná otázka. Jurečka má náskok v tom, že to vidí velmi často in natura, já můžu asi jen shrnout, že každý další honování po opuštění výrobního závodu bude na vrub životnosti opravy. Myslím si přesto, že jedno honování při výměně pístů/ GO by to mělo dát/snýst v povolených tolerancích, jde ale o to, jak bude honování provedeno, jestli "ručne" a nebo s přípravkem/strojně. Vždy bude záležet na posouzení, v jakým stavu stěny jsou.

 

A proto si myslím a souhlasím, že po GO může být spotřeba oleje vyšší než normál stejně jako při záběhu nového motoru, ale měla by v čase/km klesat a nikdy růst, to by byl indikátor možného problému,

Odkaz ke komentáři

Jedna z prvních věcí, kdyz jsme zvazovali ze se do TSI vrhneme byla dlouha rozprava s Pavlickem u Brna co a jak delat... Verim ze Pavlicek neplaca do vetru, co se tyce motoru... Zazil jsem jednoho, po honovani a vybrusu a nemelo to dlouhe trvani... Schanel new blok...

Odkaz ke komentáři

Jo takže jestli už konečně chápu - ty tři povrchové úpravy zajišťují nějaké třecí vlastnosti/otěruvzdornost apod? Pokud je vyhonujeme, tak budou "honovat" i kroužky?

 

Jinak koukám na hladinu oleje a som z toho volaký zmetený. Pokud udělám kratší klídnou jízdu po městě, kdy se olej dostane na 80 C, tak se hladina nepohne. Pokud udělám, delší trasu a při nájezdu na dálnici vytočím motor k 5000 rpm (po zahřátí), tak se olej na rysce posune tak o polovinu níže. Do dalšího dne zase vše steče na původní hodnotu. Otázka by šla položit ve stylu - kde si sakra byl?

 

Podotýkám delší trasy převažují, a půllitr benzinu mi snad do oleje před zahřátím nenateče.

Odkaz ke komentáři

Jakmile se nacne "nikasil" byt honovanim, nebo nespravnymi kruhy, tak dojde k jeho postupnemu odlupovani a to je konec, na vymenu bloku, nebo vybrus a atyp pisty + kruhy => zivotnost nic moc ... pametnici dobre znaji motory Audi z prelomu 80 a 90. let ....


Jinak já mám auto složený po GO svépomocí. Najeto za týden opatrných 1000km a olej nemizí. Pravda jest, že auto jezdilo s vysokou spotřebou oleje chvilinku a že blok byl tím pádem prakticky netknutý. Tzn.nové kruhy si nemusely tolika sedat. Pro srovnání auto má lepší zátah odspoda (odstraněna nízká komprese) a spotřeba benzínu šla na stejné trase při stejném zatížení o cca litr dolů (motor management se nesnaží dohánět nevyhovující poměr spalin způsobený spotřebou oleje atp.).

Odkaz ke komentáři

Ahojte,

chcel by som sa opytat. Mam moznost kupit O II po FL 2009 1.8 TSI motor uz spominany CDAA. Najazdene ma 115tis.km a v servisnej knizke ma zaznam ze pri 53.tis sa robila vymena short motora. Podla majitela olej nezere, preto sa chcem opytat co to prestne znamena/obsiahne ta vymena short motora. Znamena to ze boli vymene aj chybne tesniace kruzky a ked kolko moze taka oprava vydrzat? Od vymeny uz nabehali 60tis.km preto je mozne ze za par tisic to moze odist alebo zivotnost moze byt aj 200tis.?

 

Dakujem.

Odkaz ke komentáři

K.O turbo bývá často způsobeno špatnou těsností vzduchového filtru popř. když se poškodí protože už je tam příliš dlouho. Měním vzducháč s olejem a turbo mi ještě u žádného auta nikdy neodešlo...

Lepím i jeho lemy aby nenasával vzduch kolem těsnění u jedné výměny mi nechtěl přilnout všude kde měl a od té doby lepím všechny...

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...