Přejít na obsah

Přestavba na LPG


LPG do auta  

68 hlasů

  1. 1. Dali by jste si LPG do svého auta?

    • Již ho v autě mám a jsem spokojen.
      19
    • Již ho v autě mám/měl, ale znovu bych si ho do auta nedal.
      2
    • Uvažuji o montáži.
      29
    • LPG do auta nechci.
      18

  • Prosím přihlašte se nebo zaregistrujte, abyste mohl hlasovat v této anketě .

Doporučené příspěvky

:-) . No občas se mi to stává, že něco přímo bije do očí, ale já to nevidím:-) Jinak já měl LPG ve dvou autech, celkově jsem najel přes 100 tis. km a abych pravdu řekl, tak cenově to bylo nesrovnatelá pohoda, a to i v porovnání s diesely. Jenže jsem po nějaké době jsem u své nové fabie 1.4 mpi začal mít velké problémy, které jízdu doslova degradovaly na utrpení, auto cukalo, jelo na dva, tři válce a frajeři z lpg servisu nemohli na závadu přijít. Ono se mnohokrát nebylo čemu divit, když jsem přijel do servisu, tak to přestalo dělat. Jak zjistili, že mám auto chiplé od Mr. cimbu, tak hned to byl problém právě v tom chipu, apod. no, sralo mě to, hlavně, když mi bylo opakovaně sděleno, že lpg je alternativní pohon a když to nefunguje, tak mám jet na benzín. Pořád dokola jsem to reklamoval, až mi řekli, že mám prodat auto:-))) Pořád nemohli přijít na to čím to je. Ono prostě systém LPG a benzín, promiňte mi to, jsou prostě vždycky 2 systémy a o to náročnější údržba to je. No a když se to potká, že systém nefachá jak má a umělci rozeserou i benzín, jak se tomu stalo mě, tak je to fakt dárek za všechny peníze:-))) Auto jsem nakonec skutečně prodal známému, pod cenou s tím, že jsem přiznal kupci barvu a řekl všechny problémy. Takže s autem jsem na lpg najel 60 tis km, na phm jsem ušetřil 60000 kč, ale lpg systém sekvenčního vstřiku mě stál 40000 a opravy tak 10 tis, takže výsledek? Nervy a úspora nic moc. Faktem je, že tehdy stál lpg 13 kč a benzín kolem 26-27 kč, dneska když vidím ty ceny, tak ty propočty jsou zase jiné. No ten známý dal auto do servisu plg, kde to měl pan majitel 3 hodiny s výsledkem dva vstřiky v hajzlu za 5 litříků i se servisnem odjížděl vysmátý a dodnes auto jezdí bez poruch a má dalších 40 tis. Km No a závěr je ten, že sice mám doma dva diesely a přes tuto zkušenost opět po něčem v lpg pokukuji:-) takže hlasuji že přemýšlím o montáži, ačkoli nemám auto, u kterého je zástavba možná :-)))

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
Zalezi jak moc jezdis, kolega dal do V6 Supa plyn a rika ze usetri 60.000 za rok...

 

Me by teda asi vadil ten zakaz parkovani v krytejch garazich...

 

 

Zajimalo by mě, zda nevite, kdo dokaze kvalitne predelat V6 3,6 FSI, nebo vůbec, kde to dělaji a jaky typ zarizeni do toho davaji.... Dost dlouho hledam a nic... v podstate zadny refernece na tyhle silnejsi primovstrikove motory nenachazim... u nás uz vůbec ne....

Pomozte....

Díky!

Odkaz ke komentáři

No četl jsem to opakovaně, ale o prestavbe V6 3,6 FSI psal jen kolega "zitny" a to ještě jen zprostredkovanou zkusenost....

sám jsem včera ještě psal na LPG kub, kde mi odpověli takto:

 

"Přestavba těchto motorů není úplně běžnou a snadnou záležitostí. Při provozu na benzín jsou benzínové vstřikovače teplotně namáhany jejich umístěním ve spalovacím prostoru. Jejich chlazení probíhá „zevnitř“ a to „průtokem“ benzínu. Pokud by byla provedena klasická přestavba sekvenčním vstřikováním tj. samostatné plynové vstřikovače, nebyly by benzínové vstřikovače „ochlazovány“ průtokem benzínu a došlo by k jejich poškození právě vlivem vysokých teplot. Italští a dnes i polští výrobci LPG systému, řeší tento problém kombinovaným provozem benzín – LPG. Znamená to, že i při provozu na LPG je používán částečně benzín pro ochlazení benzínových vstřikovačů. Je to samozřejmě alchymie zvolit optimální poměr tj. minimální množství benzínu, které postačí k „uchlazení“ benzínových vstřikovačů. V současnosti jsou nabízeny sady s naprogramovanou řídící jednotkou přímo od výrobce a to jen pro některé typy motorů. Kombinovaná spotřeba benzínu je cca 20-30% + 70-80% LPG.

Tato varianta není ekonomicky příliš zajímavá a i technicky má mnoho problematických míst – zejména zmiňované benzínové vstřikovače. Výhledově lepším řešením se jeví cesta holandských výrobců, kteří zvolili jiné řešení přestaveb benzínových motorů s přímým vstřikováním. LPG se v kapalné formě pod tlakem vstřikuje do válců přímo přes benzínové vstřikovače, tím se odstraní jejich problém s „ochlazováním“. Tyto systémy jsou již téměř 2 roky využívány při „továrních“ přestavbách, a jsou řešeny speciálně na zakázku pro výrobce, nebo dovozce nových vozů na některých trzích. Z konkrétních značek můžeme jmenovat např. VW Passat 1,4TSi na CNG, Mazda 6 2,0 na LPG, Citroen C4. V současnosti se řeší koncernové motory VW typu FSi a TSi. Kdy bude tato novinka nabízena také v ČR pro dodatečné přestavby není zatím známo.

 

Hmm, takze z toho by vyplyvalo, ze to nikdo nedela, ani Italové(3,6 FSI neni uvedena v Mischickove seznamu) ani Holandani, ale jestli má kolega zitny kamarada, ktery si prestabu nechal realizovat s 3,6 FSI, tak to někde udělat musel.... :-)

Odkaz ke komentáři

Ta sada, o které se to od začátku točí, je obecně pro motory (T)FSI a ten seznam je podle mě jen to, co má ta daná montážní firma k dispozici. Kombinovaný provoz benzín - LPG je tam taky zmiňovaný, ale doporučil bych kontaktovat danou firmu a dotázat se přímo jich.

 

www.gera.cz nebo info@gera.cz nebo 495 544 524

Odkaz ke komentáři
  • o 11 měsíců později...

Ptal jsem se na cenu a na zkušenosti:

 

Přestavbu tohoto motoru jsme prováděli ve voze Škoda Octavia a Volskwagen Passat. Vše zatím jezdí bez problémů.

S nezávislým topením není s LPG problém.

 

Pro Vaše auto doporučujeme kvalitní sekvenční vstřikování LPG pro motory TFSI od firmy Elpigaz za nyní akční cenu 35.500,-Kč s DPH.

Jedná se o italské zařízení sekvenčního vstřikování LPG pro motory TFSI, montované do mnoha vozidel.

Cena je kalkulována s nádrží místo rezervy, potahem rezervního kola a měřením stavu LPG v nádrži.

 

Jinak také nevidím důvod, proč by se měla životnost zkracovat - LPG není horší než benzín, navíc z popisu je zřejmé, že za jízdy je benzín běžně spalován, takže to není až taková změna.

 

Musím říct, že když slyším majitele čerpaček jak naříkají, že je ropa drahá a koruna slabá a vidím cenovky těžce přes 30 Kč, tak mě to leží v hlavě. Ale mám pořád nějak podvědomě zakódované, že nálepka LPG na skle auto degraduje o 4 třídy :-))

... a kde mi to ako namontuju za taku cenu ? ja mam VW Passat 2.0TFSI s chipom a predtym uz som mal RS 1.8T na plyn a spotreba vykon,bomba :)

Odkaz ke komentáři
  • o 7 měsíců později...

Jen tak pro info - nyní už se montuje systém LPi či LPDi, kde u přímovstřikových motoru (např. TSi apod.) je klasický benzínový vstřik vyměněn za hybridní a tudíš lze jezdit buď zvlášť čistě na benzín nebo čistě na LPG. Bohužel jsem se zatím nikde nedočetl, jestli už to někdo montuje v ČR.

Odkaz ke komentáři

No nevím co to má za význam tenhle motor předělávat ma plyn jednou to má jezdit ma benzín tak ať jezdí a pokud někdo chce ušetřit tak ať si takový motor nekupuje a jde do něčeho menšího :-)

Odkaz ke komentáři

nechápu romaria že píše že LPG do toho motoru ne když má auto za mega tak nemusí mít plyn a při tom sám má obyč oktávku a snaží se s toho dělat auto za mega ..... názor padajícího hovna....... a jak píše Chip je to benzín tak to má jezdit na benzín :) a když nemám na tohle auto nebo na to tankování tak si to auto nekoupím.......

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...
  • o 3 měsíce později...

Čaute! Plánujem kúpiť Octaviu 2 (r.v 2005) 110KW 2.0 FSI a rozmýšlal som nad prestavbou na LPG! Má s tým niekto skúsenosti? Alebo niekto má prestavanú Octaviu 2? Už montujú LPG do FSI, kontaktoval som už výrobcu, ale bol by som zvedavý na váš názor... :)

 

Ďakujem!

 

niekto to tuna na fore uz riesil presne s tymto motorom... vzislo z toho ze sa to neoplati, bolo tam vela negativnych nazorov... skus to pohladat :)

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

stalo ma to cca 1300euro plus neakych 200 za zapis do TP ... zatial okolo 10tisic km najazdenych mozno viac.. ani naznak problemu vsetko ide na 100% na jednu nadrz cca 550 km niekedy 600 ja som spokojny.. bol som uz aj na kontrole a všetko je ako ma byt

nazdar mam 2.0tfsi rs prerobenu na plyn znacka brc a zatial to teda ide paradne

 

Odkaz ke komentáři
  • o rok později...

Sice už je to tu mrtvé, ale moje zkušenost. Mám 2.0 RS 147Kw, kod BWA, spotřeba 2L benzinu a 10L plynu na 100km, což s dnešníma cenama vychází cca 1.90Kč/km. Jezdím občas město, občas dálky, občas na to šlápnu :)

 

Jinak jsem to koupil před rokem, LPG tam bylo namontováno 3 měsíce, po dalších 2 měsících se potkal motor - pravděpodobně z důvodu že LPG odstranilo usazeniny v motoru (na olej bylo najeto cca 8tis km, ale jak vypadal) Je tedy nutné po montáži LPG olej vyměnit dříve :) Mám najeto 230tis km.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Vytvořit...