Žebříček
Oblíbené příspěvky
Zobrazuje obsah s nejlepším hodnocením od 7.12.2024 in Příspěvky
-
Čus klubáci, tak reopraveno, tak přidávám pár fotek. Nová kapota + lak, maska + nové znaky, přední pravé světlo + blinkr a pravý blatník. Všechno jsem sehnal ještě origo, tak jsem moc rád. Jinak se nic moc nezměnilo, jen výměna kol za SPIDER R16 a ještě jsem nechal vyměnit přední okno, páč po 15ti letech už se přes něj opravdu nedalo koukat.😀 Tak doufám, že ještě spolu nějaké kilometry uděláme. Momentálně 170.000 km.2 points
-
Tam může být tolik neznámých věcí, které Ti ovlivní nefunkčnost, že bych si troufl říct, nechat to na servisu a vyžádat výpis diagnostických závad.2 points
-
2 points
-
OSTREKOVAČE SVETLOMETOV, PARKOVACÍ ASISTENT 8K Táto úprava/retrofit ešte nie je dokončená, ale rozhodol som sa, že sa o ňu podelím už teraz. Jeden deň som na internete našiel set zadných senzorov spolu s jednotkou na FL Octaviu za veľmi, veľmi priaznivú cenu. Vzal som ho teda. Jednotka však bola pre 8K systém, mal som iba zadné senzory. Predné senzory som teda riskol - objednal som ich z Aliexpressu ako kompletný set aj s kabelážou. Tak isto, keď som už vedel, že pôjdu nárazníky dole, rozhodol som sa pre výmenu nádržky ostrekovačov, inštaláciu ostrekovačov svetiel a senzoru hladiny vody v ostrekovačoch. Samotné senzory dorazili, tak sa začala príprava káblových zväzkov. Zapojenie som sa snažil spraviť čo najviac "OEM" to iba šlo, predsalen pri senzoroch ide o väčšie množstvo kabeláže a teda som nechcel, aby bola niekde "iba tak". Zväzky som si pripravil doma, potom som ich postupne celkovo asi 3 dni po takých 3-4 hodinách naťahoval v aute (s tým, že zakaždým som ho rozobral a zložil, keďže ho potrebujem). Zábava bola hlavne zapojenie CAN Pohonu, pretože sa mi jednotka nechcela zobudiť. Po vyriešení problému však už išlo všetko viacmenej hladko. Všetka kabeláž z kufra dopredu šla ľavým prahom, popod prístrojovú dosku a von cez priechodku na spolujazdcovej strane. Jeden z finálnych dní som si vyhradil na pretiahnutie kabeláže do motorového priestoru, výmenu nádržky, zapojenie nádržky a zapojenie snímaču hladiny vody. Pretiahnutie cez priechodku bola sranda sama o sebe, musel som konektor vypinovať aby sa zmestilo, každopádne aj tak je to lepšia varianta. Druhým smerom (zvonka dnu) som natiahol vodiče pre spínanie ostrekovača svetlometov a pre snímač hladiny - ten som rovno zapojil do svorkovnice budíkov. Ďalší deň prišlo na radu samotné montovanie senzorov a ostrekov. Začalo sa s predným nárazníkom. Všetko bolo fajn, vyrezali sa diery pomocou originálneho Škoda prípravku (odporúčam), vyrezali sa diery na ostrekovače, natiahli zväzky, nalepili senzory a mohlo sa ísť na auto. Prvý problém však bol, že po osadení krytiek ostrekovačov som zistil, že nepasujú tak, ako majú. Kupoval som čínsku náhradu, keďže sa mi nechcelo zbytočne dávať za jeden kus 12€, keď som ju zohnal za 3€. To sa mi však vypomstilo. Tieto čínske (kupované na slovensku v autodieloch) krytky nešli zacvaknúť na trysku. Keďže som nechcel jazdiť s dierami v nárazníku, vyvrtal som do troch pacičiek na krytkách diery, prevliekol tam drôt a ten obmotal okolo trysiek tak, aby to držalo. Samozrejme to nedrží ako má, ale povedzme že som spokojný do doby, než nalakujem originálne krytky. Ďalší problém bol, že mi jeden predný senzor vypadol, resp. sa povysunul smerom dozadu. Nárazník teda išiel znova dole a senzory sa nalepili aj tavnou pištolou. Nasledovala montáž na zadný nárazník. Vyrezávanie dier išlo už ľahko. Natiahutie kabeláže tiež, keďže som ju už mal pripravenú v mieste pre rezervu, stačilo vylúpnuť prechodku von a natiahnuť ich. Tu sa však stal fuck-up z mojej strany, keďže tieto zadné senzory boli už používane a ja som zistil, že tavná pištol funguje na prichytenie výborne, neobťažoval som sa s tým dať na ne pásku. Neuvedomil som si, že tá páska ale slúži aj ako odsadenie senzorov, aby boli v správnej hĺbke nárazníku. Čaká ma teda ešte prelepenie, lebo moc trčia von (cca 1,5-2mm). Senzory ale fungujú. Ešte čakám na inú jednotku RJ PA kvôli zobrazeniu na MIB2, aktuálna jednotka to nepodporuje. Zostáva mi ešte zapojenie relé ostrekovača svetiel, zatiaľ bolo skúšané iba zapojením na 12V baterku. Zhrnutie: Som spokojný, bolo to oveľa viac práce ako som čakal, veľa práce ma ešte čaká ale ideme ďalej 🙂2 points
-
Uspesne dokonceny dalsi retrofit (mozno nie az tak) uzitocnej funkcionality z ineho koncernoveho vozu. Vedel som, ze sa to da uz celkom davno, ale nejak som tomu neprikladal velku vahu. Ked mi vsak davnejsie ked som mal pozicane auto povedala, ze svetielko nad slnecnou clonou je super, tak som isiel do toho. Instalacia je celkom jednoducha. Treba natiahnut dva kabliky zo stropnej lampicky, rozvetvit ich k obom clonitkam a lampam, jeden kablik ide priamo do lampy, druhy sa prezenie clonitkom a az potom ide do lampy a je hotovo. Najvacsia sranda za mna bola vymena samotnych drziakov clonitka. Jeden z povodnych Golf drziakov mi zisiel pekne dole (pouzival som fen na nahriatie), druhy vsak nechcel ist dole ani za nic. Pomohla nakoniec az bruska s reznym kotucom, kedy som drziak opatrne odrezal. Vymenil som si teda drziaky za svoje povodne, namiesto originalnych konektorov som pouzil svoje (Golf ma tuto funkcionalitu riesenu nie klasickymi kablami, ale tymi "papierovymi", ktore netusim ako sa odborne nazyvaju). Po teste doma, kedy vsetko fungovalo stacilo uz iba vyrezat diery do stropnice, natiahnut kable, napojit ich k stropnej lampicke a hotovo. Hotovo bolo samozrejme az po tom, co som isiel na pumpu kupit 7,5A pojistku, ktoru som odpalil a nahradnu ako jedinu nemal... Celkova cena tohoto retrofitu bola velmi zaujimava, nejakych cca 35€ vratane materialu ako konektory, kable a pojistky.2 points
-
2 points
-
1 point
-
1 point
-
Pokud se po vypnutí motoru objeví na displeji nápis SAFE nebo DEADLOCK (případně "Check deadlock" nebo "Check safelock"), znamená to pouze upozornění na to, že při zamčení vozu se aktivuje bezpečnostní funkce Safe Lock. Tato funkce zajišťuje, že po zamčení nebude možné otevřít dveře ani zevnitř, což je běžná vlastnost zabezpečení proti vloupání. Jde spíše o informaci, že pokud zamknete auto běžným způsobem (jedním stiskem na dálkovém ovladači), Safe Lock se aktivuje. Pokud by v autě někdo zůstal (například dítě nebo zvíře), měl by být Safe Lock deaktivován dvojitým stiskem zamykacího tlačítka. Hláška tedy upozorňuje řidiče na tuto funkci a možnost potřeby deaktivace této pojistky.1 point
-
Nazdar. Rozhodl jsem se tu, jako na foru, které jsem roky sledoval a nepřispíval, jako (ne)majitel naší rodinné oktávky udělat vlastní vlákno. Byť éra fór v plných silách už není, stále rád některé navštěvuju. Abych se představil, jsem martin, do aut mě dostal děda, který už tedy mezi námi 12 let není. O octavii: naši ji kupovali v roce 2007 jako skladovou Tourku. Skoro prach obyčejná, ničím nevyčnívala. 1.6 75kw. Budu sem pomalu skládat fotky jak šel čas, v dnešní době ji mám na starost, doprovázela mě od mala, jsem z ní byl natěšený jak malej Do roku 2010 stála v garáži vedle krátké stříbrné fabky 1.4 mpi. Ta šla téhož roku přes střechu, to byla konečná totálka. Jako první úpravu, teď už dobovou, děda namontoval denní svícení. Pěkné to není, dnes už to skoro ani nesvítí, buď to odinstaluju, nebo vyměním za něco modernějšího. Pořád s ní jezdí i máma a je na to zvyklá. Hned na to výměna rádia Symphony za JVC, s USB a 3,5mm jackem. Jo, a samozřejmostí byly potahy sedaček a volantu. Nesnáším je, dodnes tam jsou, jen vyměněné. Nejstarší fotkou v mém archivu je jedna z roku 2010, na výletu u rodiny u Českých Budějovic, čirou náhodou i se mnou Kolem roku 2012-13 se ztratila jedna poklice, koupily se tedy náhradní, jen z druhé generace. Kolem roku 2014 proběhla výměna hlučného ložiska. Začátkem roku 2015 oktávku potkal první ťukanec, nějaký senior nacouval do dveří. Vyměnily se a guma u okna od té doby nelícuje a nervuje mě. V roce 2016 dostala nové letní pneu, Conti Premiumcontact 5, které dojezdila v létě 2024. Udělal jsem jí pár fotek. Zimní pneu barum, pravděpodobně ještě prvomontážové. Poté dostala Nokiany, které byly na autě do letošní zimy. Odjezdila také svatbu V roce 2017 jsem zakoupil držáky SPZ od youtuberů kteří si říkali Socka Drift, co stavěli e36 na drifty. Kanál pak prodali a videa jsou nedohledatelné. Nahradil jsem tedy původní dealerský držák SPZ tímto a dnes už potřebuje jít pryč, je to historie kterou nikdo nechápe a je to divné. V 15ti jsem si myslel, že to je kůl. Také jsem zakoupil první wapku karcher k2 a auto jsem doma pečlivě šudlil, jak mě naučil děda. Někde musím najít fotku, když jsem poprvé čistil podběhy.... Začal se loupat lak na emblemu v masce V roce 2019 výměna původní baterie za Rocket V roce 2020, dva měsíce před příchodem kovidu, návštěva nově postavené bezkontaktní myčky s hezkou pěnou. Stále bez papírů, "mámo vem to na myčku, já to umyju". Také jsem zakoupil první vosk Bilt Hamber Double speed vosk a auto jsem začal pořádně voskovat. Fotku sem dávat nebudu, měl jsem prach v čočce a fotky vypadají špatně. V létě roku 2020 přišly papíry. Prodloužilo se mi to skoro o rok, protože jsem je dělal blíž ke škole, od března (lockdown) jsem dojížděl vlakem a mohl jsem mít max jednu jízdu v kuse - 3h ve vlaku, 45 minut jízdy. První projížďky, půjčený foťák, CD tiesto, levný benzín, prázdné cesty.. rád vzpomínám V této době měla najeto 115 700 a díky původním rozvodům už motor nezněl úplně spokojeně. Nechaly se tedy udělat rozvody continental a zadní brzdy. Každopádně řemen vydával hned po strašně divné pazvuky. Mechanik řekl že to odezní.. odeznělo to po třech letech.. Záznam čistého interiéru z roku 2021: 2022 blbůstky na sněhu a test chování 8 let starých nokian pneumatik úspěšný.. jinak nic zajímavého, auto dostalo novou technickou a výměnu brzdovky, samozřejmě oleje atd.. a ťukanec na zadním nárazníku od mamky. Jinak jsem tou dobou řešil své první auto, tak jsem tolik oktávce pozornosti nevěnoval, jen jsem ji myl a voskoval 2023 fotky také nemůžu dohledat, nemám je moc roztřízené. Něco pozděj dodám. Práce na autu nebyly. Dále jsem řešil své druhé auto 2024 jsem se do auta opřel a začal jsem se mu věnovat víc Odešel levý zadní zámek, ten jsem měnil Po letech jsem přetěsnil víko ventilů, které teklo na štít svodů, olej smrděl do kabiny, zpod kapoty se kouřilo Dělal jsem mu technickou, takže jsem i poprvé umyl motorový prostor, vypadal strašně Původní materiál zespod krytu motoru se rozdrolil, výměna za pěnový do dvěří Odešly původní zadní žárovky. Po 17 letech 😄 Na fotce rozdíl. Pokračuju později1 point
-
1 point
-
🙂Tak koukám že jsem pěkně dlouho nedal žádný příspěvek. Auto stáje jezdí blíží se ke 400000 km...1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
1 point
-
Odpojit motor od táhel a zkusit zatahat . https://autodily-stancl.cz/octavia/i-1u/1-9-tdi-96-kw-asz/2004/karoserie/sterace/motorky-sterace/nahon-sterace-octavia-i-aic-1983594?utm_campaign=seznam&utm_content=Auto-moto+|+Autodily+|+Autoelektrika+|+Motorky+steracu+a+odstrikovacu&utm_medium=product&utm_source=Zbozi.cz&utm_term=Nahon+sterace+OCTAVIA+I.%2C+AIC+19835941 point
-
1 point
-
Ahoj, řešíš blbosti. Pod to torpédo ti stejně poteče voda, je to tam na to tak konstruované. Pak ti kanalkama voda odteče přes blatníky pryč. Ta okapnička je podle mě taky v pořádku. Je jen na to, aby odstínila vodu, co teče od čelního skla a to si myslím, že splní dobře 😉1 point
-
raym0n: tehdá sem je bral taky na doporučení vícero lidí a byl sem s nima moc spokojenej. Ale asi mají svoje limity. MorDecaY: za ty prachy lepší pilot sporty nekoupíš, tzn 4 a 5, 4s je cenově jinde a cup zas není dobrej pro normální ježdění. ty sport contact 7 sem si dlouho študoval, no uvidíme až se oteplí1 point
-
no nejsou to pohádky, ani dobrá servisní historie není přístup diky kterému by se ti to mohlo na 100% vyhnout1 point
-
Hello, sorry as I am writing this in English, but I only speak English and German. 😞 I am driving a 2006 Octavia 1Z5 and I am having problems as spare parts are discontinued here in Germany. My car has 425 000 km and everything is in a very condition and I love it. Is there someone who could help me getting a spare part ordered at a czech parts supplier and would ship me this spare part to Germany? The person who is doing this, does not have to do it for free. I really hope someone is getting back to me (by private message) to discuss further steps Sorry again, that I dont write this in czech language Thanks Sascha1 point
-
Ta nová větší je na motorizace 1.6 a 1.9sdi, ty mají tlustý klacek. Ostatní mají tenký klacek (viz. tvůj případ). Kup jinou na tvoji motorizaci.1 point
-
1 point
-
mě na mém voze záleží kupoval sem novej garret dnes je na něm cca 130000km bez jedinýho problému osobně repas ani omylem1 point
-
no ja se nebal a jak to dopadlo 😂 jinak ty gumy byly super na suchu i mokru jen mekci a rychleji ubyval vzorek1 point
-
1 point
-
Statika - oblečení, obuv , koberečky, potahy sedačky, Při vystupování otevři chyť se rámu dveří a pak teprv nohy ven a vystoupit1 point
-
Jestli tam maš čokoladu tak ji vyházej a pajením nastav svazek tak abys měl v ohybu nové draty a ne spoj Jiný barvy až tak nevaďí Ten konektor dveří je na sloupku musiš sundat paku otviraní kapoty a plast Ta statika většinou to dělá oblečení ja stim taky valčim hlavně když dojdu do prace a od kovový skřínky dostanu ranu až se probudim? 😂 Na 120 byly takovy gumovy pasky s dratem uvnitř bylo to vzadu chyceny ke kastli a tahalo se to po zemi aby ta statika šla do země1 point
-
No právě proto jsem se rozhodl reagovat když jsem na to narazil, ať z toho není další majlant a nešťastný majitel náhodou 😄 když se to dá zjistit jednodušeji než metodou pokus omyl, tak snad ti to pomůže bylo by to supr... 🙂 V Autocomu to půjde také najít když se ví co hledat měly by tam ty hodnoty být, každopádně pak dej vědět jak to dopadlo, případně kdyby jsi náhodou byl z ol. kraje mohl bych na to mrknout ale nejlepší je aby to vyřešil jeden servis když už na tom dělal co si budem, držím palce ✊1 point
-
Jo tak tohle je ten magnetický solenoid N205. Tohle ovládá ventil který je nasroubovany skrz tu loziskovou stenu do sací vačky. Všechny tyhle věci pak tlakem oleje ovládají samotný nastavovač, který je součástí sací vačky.1 point
-
Olej by to právě nehlásí protože není zas tak nízký tlak aby blikala kontrolka, to až v extrémech když se to dlouho neřeší... naposledy sup 2 kde nevěděl sevis co s tím tak se s tím odjela i dovolená protože přece v otáčkách to nedělá tak co, blázni... 😄 taky to bylo tím a to bylo vyměněno zas klasicky milion věcí kolem, stačí pár minut s diagnostikou logovat správné věci a zjistíte to i bez demontáže a čehokoliv jestli to je v tom nastavování vačky... řeším to často a je to z 90% tou stěnou, výměna je banalita za chvíli hotové... pokud bude po demontáži stěny vidět proražené sítko ventilu na olej/vydřené uložení vačky je naprostá jistota že to je tím... neřešit to pravidelně nepsal bych to 🙂 Jinak samozřejmě jak píšeš řešil bych to se servisem co rozvody dělal, pak napiš jak se to vyřeší.1 point
-
Pokud by šlo o ložiskovou stěnu a s ní spojený problém s tlakem oleje, tak by ti to auto určitě zahlasilo. Určitě můžeš zkusit změřit tlak oleje po startu za studena a na zahratem autě ať máš jistotu že je to ok. Výměna stěny zase tak jednoduchá není řekl bych ale asi jak pro koho. Asi bych to v první řadě zavezl zpět tam, kde ti to dělali no.1 point
-
Jen info z komunikace od Konny, to řízení by mělo být Borsehung B11327 a bude pasovat na všechny jedničkový Ovce :-) (bez ohledu na popisky u některých eshopů). Díky za rady.1 point
-
1 point
-
ty ma tak s**ries s tym autom co vsetko na nom robis 🙂 mam rovnake auto - farbu a aspon keby z casti vyzeralo tak jak tvoje bolo by to super..ale v panelaku clovek ma vela casu a nema kde robit upravy/opravy..drzim palce dalej..;)1 point
-
1 point
-
MIB1 nepodporuje Carplay. Ohledne BT to vypada, ze je to verze bez BT. Nemas tam tlaciktko PHONE.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Po dlhsej dobe som sa rozhodol/odhodlal pre lepsiu ocistu diskov. S aktualnymi platnickami, ktore ale ze neskutocne disky spinia je to celkom opruz. Vzdy, ked ich chcem vycistit tak, aby boli ako nove miniem velmi vela chemie a vynalozim velke mnozstvo fyzickej sily, kedze spinu musim odstranovat mechanicky kartacom na kolesa, ktory ale nemam moc dobry, kedze sa nezmesti medzi luce. Ale tento vikend som na to dostal chut a vysledok sa mi velmi pacil, takto ciste neboli uz dlhsiu dobu. Zial som mal tiez skoro dva tyzdne dozadu mensiu udalost. "Odtrhla" sa mi prava, dlhsia poloos. Nic celkom prekvapujuce, kedze ma auto vacsi vykon. Auto sme museli na lane odtiahnut domov, kedze bolo uplne nepojazdne. Na druhy den som rano zohnal poloos (z druhej ruky, kedze bol vikend a potreboval som auto co najskor) a poobede sme frcali do garaze to rozobrat. Hned po zhodeni motoroveho krytu som videl, ze je pruser. Vsetko bolo spinave od vazeliny co je vo vnutornom klbe. Po lepsej inspekcii som vsak zistil, ze sa nerozpadol vnutorny klb, ale uchytenie pri prevodovke, kt. je na asi 8? sroboch sa odtrhlo priamo z unasaca na prevodovke. V oprave sme nepokracovali, kedze na nieco taketo nemame skusenosti. Zavolal som teda mechanikovi, ktory mal cas sa na to pozriet, ale zial az v nedelu vecer. V nedelu sa tam teda odtiahlo auto a v utorok vecer sa donho mechanik pustil (predvianocny zhon, vela prace...). Este som medzitym samozrejme musel zohnat druhy unasac na prevodovku, kedze v tom mojom boli zatrhnute skrutky. Asi by sa dal opravit, ale zrejme by to bolo viac prace, ako mat nahradny. Mechanik trochu zazmatkoval, ked mi vecer o 20 volal, ze poloos nepasuje. Sadol som teda do pozicaneho auta a o hodinu a pol som mu priniesol druhu poloos, ktora uz pasovala. Neskor si vsak uvedomil, ze obe poloosi pasuju, ale jedna je tensia (nahrada). Takze zas mensi fuck-up. Auto kazdopadne este v ten den okolo 22 bolo opravene s tym, ze mam jednu poloos navyse. Osobne sa asi necudujem, ze to prdlo. Par stranok dozadu som pisal o repase/vymene tejto poloosi, ktoru robil moj vtedy "kamarat" mechanik. Neskor sa vsak ukazalo, ze tento clovek je celkom fuser, ktory vela ludi (aj velmi, velmi jemu blizkych ludi) oklamal - ci uz o peniaze, kvalitu dielov ktore menil alebo celkovo o ukony, ktore treba urobit. Vyzera, ze skrukty ktore drzia vnutorny klb na prevodovke neboli uplne spravne dotiahnute a vplyvom casu (a urcite aj vacsieho vykonu) sa postupne povolili a zvysne sa odtrhli. Takze zas a raz som sa naucil na vlastnej chybe, ze treba davat pozor, komu zverujem auto. Na servisakov som nikdy nemal stastie, snad ale tento, co poloos opravil bude drzat dobre renome (klop-klop).1 point
-
tak černobíle bych to neviděl. bude záležet jaké trasy se jezdí. pokud jezdím do práce a zpět v těchto teplotách (cca 20km trasa), tak po 200km regeneruje. o víkendu jsem jel dálku (na moravu a zpět) a dnes se spustila (dle vag dpf) po 700km.. edit: Octavia 3 2.0tdi, 20171 point
-
Ahoj, originál mikrofon má číslo 3B0035711B. Podle prodejce, na tvém odkazu je to náhrada za tento originál. Podle fotky to vypadá, že by měl pasovat. Navíc je k němu ještě kabel k rádiu.1 point
-
1 point
-
V nedelu som mal upratovací deň a príprava na zimu. Z vonka umývanie, dekontaminácia ironom a clayom, odmastenenie, 2 krát voskovanie fusso, tekuté stierače rain-x. Spätné zrkadlá mám pripravené na lakovanie len sa neviem rozhodnúť pre bordovu alebo čisto čiernu. Rozmýšľam nad čiernou a podľa nálady si budem meniť kryty nakoľko tie na aute sú viac menej v slušnom stave.1 point
-
1 point
-
1 point
-
Těžko radit, asi bych spíše vybíral podle auta - v jakém je stavu atd. a kód motoru bych řadil až na další pozice. Je fakt, že motor AZJ je asi nejvíce jiný, moc jich není a má dost odlišných komponentů, takže ten bych asi nechtěl, jinak bych se nebránil těm ostatním. AQY mám a je super, ale je to starší kousek. Má ještě lankový plyn, takže třeba dobet problém s tempomatem, ale dá se vše vyřešit, nemá žádný EGR či AGR ventil atd. Ani nevím zda tyhle věci mají ostatní motory, vždy jsem se spíše zajímal o AQY když ho mám už asi 7 let. Přikládám nějaké přílohy ohledně 2.0. 30 2,0l 85kW.pdf 51 2,0l 85 kW.pdf1 point
-
Super Doplnil jsem FL odchylky a predelal do pdf ;) Octavia_II_prehled_zarovek.pdf1 point
