Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

Návštěvník

Ako kontrolkou zacina skocena retaz? Dnes rano cestou do prace, pri predbiehani cca okolom 4tis otacok, preblikavanie zltej kontrolky "system kontroly vyfukovych plynov", niekolkonasobne nahle prekmitnutie otacok o 500-700 otacok vyssie. Po ustaleni jazdy kontrolka zmizla. Stratu vykonu som nezaznamenal. CDAA 135tis km. 8/2010.

 

Retaz menena v 80tis, mal by tam byt napinak K.

Odkaz ke komentáři
Návštěvník

p2p.. uz sme spolu volali zajtra sa vidime, budem volat az budem vyrazat. .

 

Ale aj tak si neodpustim poznamku. ja predsa od nikoho nechcem na dialku diagnostiku mojho motora. V mojom prispevku sa to predsa ani nepise. Moja otazka znela, ci preskocenie retaze zacina podobne ako pisem, alebo je to nahle a bez upozornenia. Som technicky vzdelany clovek. pytal som sa preto, aby som vedel, ci to mam rovno odstavit a presunut to odtahovkou, alebo este to pojde po vlastnej osi. a nie preto aby mi niekto z gule vyvestil, co tomu je. tomu motoru uz neverim a zvuky ake tento motor vydava po starte uz mozu znamenat cokolvek.

 

Po druhe, i napriek tomu, ze sa povazujem za technicky typ, bohuzial diagnostike nevladnem. "Udelej diagnostiku" mozno znie rozumne, ale ja na to nemam nic. OBD je na ceste, carista je stiahnuta, ale ci by mi prave tato kombinacia pomohla k zisteniu problemu, to zatial neviem.

az sa to naucim, budem mudrejsi. bohuzial som takto zatial odkazany na pomoc inych, ktorí maju ochotu.

 

tak do skoreho videnia.

Odkaz ke komentáři

Aha uz jsem v obraze... Diag zitra plati...

 

Co se tyce co mas delat jsem ti rekl, ale co jsem napsal plati... bez diag je to vesteni z koule... Dneska mi volalo 5 lidi vcetne tebe a resil jsem s nimi stejny problem... Neni to nic proti tobe, ale zakladni postup v pripade jakykoliv problemu je, za prve diag za druhe posouzeni diag a odstraneni mozne priciny (el nebo mechanicke) a potom zase diag jestli je vse ok... Nejhorsi jsou zavady bez zapsane zavady, tam je potom problem najit voditko co ten problem zpusobuje...

 

PS: snad jses nenastval... :)

Odkaz ke komentáři
Návštěvník

ne, je to v pohode, nenastval. Som moderator na dvoch inych forach, Viem ako to chodi s dotazmi vo vseobecnosti a neustalym opakovanim uz tisickrat povedaneho. .

 

Ja som ta posluchol a siel po svieckach. To samozrejme zvladam. Diag sa naucim neskor, aspon na takej urovni, aby som to vedel vlozit sem. Pre zaujimavost vkladam foto sviecok po 50tis km. teda... az sa divim.. neviem ci to robi ten olej v spalovacom priestore, ale jedna z tych sviecok je uplne odpalena. Sucha bola len jedna.

opakujem pre prehladnost. CDAA, 135tis km. MR2010.

 

post-30243-0-32546900-1470159994_thumb.jpg

post-30243-0-04941900-1470160025_thumb.jpg

post-30243-0-63717900-1470160038_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

Sorry, že do toho vstupuju. Kolik to bere oleje? Ten olej, to je průs...

 

P2P: Vidíš na poslední fotce na druhé svíčce zprava tu oxidaci/ojiskření na připojovací matici (horní kontakt) Setkáváš se s tím a pokud ano, jak často? Samozřejmě, lepší bude až to zítra nebo kdy uvidíš. Já na našem našel něco podobnýho, má to na triku špatý kontakt uvnitř cívky, je tam takový pružný kontakt a ten je v tomto případě odjiskřenej, takže cívka na svíčce nesedí na 100% a jiskra skáče také mezi cívkou-svíčkou.

 

Hooopy: Můžeš do těch cívek také kouknout a posoudit? Sice Ti to ten hlavní problém nevyřeší, ale pro pořádek, díky moc.

Odkaz ke komentáři
Návštěvník

Len ta cievka, ktora bola napojena na tu najhorsiu sviecku ( s odpalenymi kontaktmi), cize druha zlava na prvej foto, ma vo vnutri nieco ako ked pri zvarani oblukom odfrkne gulicka.Ciize to naznacuje iskrenie v cievke. Ale samotna sviecka na svojej hlavicke nema naznaky iskrenia. To co tam vidim mi pride skor ako mechanicke oder. Ale skusenost nemam. Taketo poskodenie ma maju na sebe dve sviecky.

vid foto ( pre pripad nutnosti, viem urobit aj nazornejsiu makro fotku) :

post-30243-0-00850300-1470162758_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři

No, to není hezký ty svíčky ... To je vysokonapěťová koroze, v podstatě je ten povrch "odjiskřen" přeskokem jiskry. Cívka dostává zabrat ... To, že ta z té upálené svíčky to má asi za sebou nebo ji to čeká po pár km je asi jasné, přestože ta má kontakt podle Tvého popisu OK.

 

Dobrá cívka má jak říkáš vevnitř bod ve tvaru polokoule, ten je odpružen. Ten také dělá tu rýhu na svíčce a vymezuje vůli, takže je tam "kontakt". Když se odjiskří, dochází k přeskoku jiskry již zde. Proto taky 3tí generace těhle motorů má cívky přišroubované k deklu a ne jen nasunuté jako tady.

 

P2P jistě doporučí již nikam nejezdit a nechat to přitáhnout, myslím, že válec s tou upálenou svící na tom nebude nejlépe ...

 

Jakou jsi měl dosud spotřebu oleje? Nevěřím, že bys nemusel nic dolévat.

Odkaz ke komentáři

Tak a problém i řešení je na světě... New svíčky a zkusit napruzit dosedací plech na cívce... Je to provizorní řešení ale pomáhá... Už jsem se s tím setkal a řešil koupi new cívky... Já je vždy maximálně zarazim dovnitř a dotahuji i tu matičku navrchu...

Podle chybějícího kousků svíčky je buď ve válci nebo už je venku... Podívej se jestli máš kamerku do toho válce jestli tam není zbytecek svíčky...

Odkaz ke komentáři

Hm, neřekl bych, stále je to jen nasunuté. Tohle je asi Beru nebo NGK, Bosch má stále plast téměř dolu, poslední revizi 07K 905 715 F, nebo přímo od Bosch 0 221 604 115.

 

Jde hlavně o to, jaký je kontakt na svíčce, té horní "matici", proč se to odpaluje těžko říct, asi tam není dostatečný přítlak nebo vada matroše. No, mít tam pružinku jak na starých motorech, tak se to nestane ...


a dotahuji i tu matičku navrchu...

 

Na to pozor, na těhle svíčkách (NGK i Bosch) je to celek s vnitřním jádrem, tam není co dotáhnout. Jo, jiný typy maj závit, na který se právě tato "matice" šroubuje, tady bys to ale utrhl.

Odkaz ke komentáři
Návštěvník

Ja som ani nevedel, ze k zvysenej sotrebe existuje aj TPI, a s navrhom vymeny piestov, kruzkov a ojnice.


TPI 2027920/1 dated 05-Jan-2012 deals with 'Engine oil consumption exceeding the standard set by the manufacturer.

Customer statement / workshop findings:
The engine oil consumption is higher than the standard specified by the manufacturer, see the Owner's Manual.

Technical background:
Engine parts exposed to high heat load, influenced also by unfavourable driving profile, may cause increased engine oil consumption.

Production change:
Optimized piston rings and pistons.

 

Measure

Verifying increased engine oil consumption:
Please, verify the oil consumption using the steps according to the diagnostic device VAS; if the VAS does not contain a test programme, proceed according to the Service information 2027572. The report on the result of the oil consumption test must always be attached to the parts replaced; please file a copy together with the order.

Repair:
If the engine oil consumption claimed has been verified as prescribed and found higher than the standard specified by the manufacturer, replace the set of complete pistons as well as the set of connecting rods.
..............

Parts information:
Piston complete: 06H 107 065 DF
1 set: connecting rods: 06J 198 401 H.

 

 

Plus pridavam etku, pre tych, ktori by chceli vidiet cIsla nahr. dielov tykajuce sa piestnej zostavy.

http://etka.cc/skoda/part_single/catalog/sk/markt/CZ/modell/SUP/year/2011/drive_standart/632/hg_ug/107/subcategory/107000/part_id/0/lang/e

Je mozne, ze som s touto informaciou x rokov pozadu, no som v probleme novy.

Odkaz ke komentáři
Návštěvník

A co tam davaju. Tie iste kruzky a tie iste piesty CDAA? Proste to vratia do bodu nula? Zakazdym ked som mal auto v atorizaku, nieco posr..li. Jednu vec opravili, dve pokazili. Tak neviem ci by som mal chut riesit taketo veci cez nich.

Odkaz ke komentáři
Návštěvník

Este otazka Fido. Radil si mi venovat pozornost este aj PCV, skor nez sa rozhodnem co s autom, skusim este vymenit PCV. Ale otazka znie, na skoda dily som nasiel dva. Prvovyroba a potom este nejaky nemecky. Rozdiel skoro dvojnasobok. Mate v servise skusenosti, ze nema vyznam kupovat lacnejsiu verziu, ale ist do prvovyroby? Alebo naopak...

 

 

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06h103495e-odlucovac-oleje-de-23374.html

 

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06h103495e-odlucovac-oleje-skoda-23373.html

Odkaz ke komentáři

Ten odlučovač za 1200 je Vaico, takže asi tak ... Origo OEM je od Hengst. Se jich zeptej, co přesně dodají, fotky mohou být ilustrační ...

 

TPI na spotřebu oleje je spousty jak od VW tak Škody, myslíš, že bys uhrál kulanci na výměnu pístů a ojnic aby to mělo cenově smysl přes autorizák? Písty poslední revize jsou DL, maj zcela jiný olejový kruh. Písty BS, co žerou olej na CDAA se dávaly do cca května 2011 a už naštěstí nejsou k sehnání ... Pak nasadili mezistupeň CP, stále čep 21mm ale již silnější kroužky. Od 11/2011 pak změnili čep na 23mm a začali s DF, které montovali cca do 8/2015 ale ty olejové kruhy jsou na nich také vrtané, a v Rusku se prý také ucpávají ... Detaily k pístům třeba zde

 

Odkaz ke komentáři

Flash řídící jednotky - poznatky zkušenosti z autorizovaného servisu

Takže jsem se konečně donutil dát auto na update řídící jednotky. Motor při 2100 -2500 ot/min a při zařazeném 4 a 5 rychl stupni pocukával. Bylo to nepříjemné. Také se mi zdálo, že při rozjezdu mě rychle padají otáčky než zařadím na dvojku. Jakoby šel motor "natvrdo" a něco mu bránilo v chodu. Na update jsem to chtěl dát z jednoho důvodu a to kvůli regulaci tlaku oleje.

Update byl pro můj motor k dispozici. Přehrání sw proběhlo bez problémů a cca za 0,5 h bylo hotovo.

 

Nyní již motor jede o poznání lépe a není to jen můj dojem, rozjezd je dynamičtější a motor na 4 a 5 již nepocukává. Studený start jsem ještě neabsolvoval, takže nevím jak se projeví chování motoru (ale při studenem startu jsem neměl nějaké problémy s chodem motoru - jen zvýšené otáčky a to je normální).

Dlouho jsem se k tomuto odhodlával, protože mě ve škodovce strašili, že se to nemusí povést a že je to riziko a nakonec to šlo za pár korun a bez problémů.

 

Nevím zatím jestli tento update vyřešil moje problémy se špatnou funkcí regulací tlaku oleje - to budu dále zkoumat.

Po updatu mi ještě přibyla jedna funkce na maxidotu a to, že mi nyní radí elektronika co tam mám zařadit za rychlost, ale já stejně toto nebudu sledovat, protože jet ve městě na 5 tku při 50 km/h je nesmysl - že ano.

Trochu se divím, že předchozí majitel to dávno již nenechal aktualizovat, protože příznaky, které zde uvádím musel on mít také.Ale to se již asi nedozvím. Update musí být na světě minimálně od roku 2010 -2012. Já mám auto z roku 2009.

Odkaz ke komentáři
Návštěvník

Potvrdzujem. U spravne fungujuceho systemu reaguje vozidlo dvoma urovnami varovania. Prva oranzova ( zlta) kontrolka upozornuje na nizku hladinu oleja. Druha cervena, na nizky tlak oleja. Dokonca aj s textom na displeji. Vyskusane.

 

Ja mam ale inu otazku. V com presne spociva vysoka spotreba oleja u CDAA motorov? Cim je to sposobene, ze dajmetomu 100tis km to zerie cca jeden liter na 15tis km, a nahle to skoci na 15litrov oleja na 15tis km. Je to o zakarbonovani stieracich kruzkov, cim stratia pruznost a netesnia uz ani tak ako tesnili? Alebo je tam iny dovod? Je to ich mechanicke opotrebovanie? Co v principe sposobuje tu nahlu zmenu? Ak to niekto vie, poprosim o odpoved pochopitelnu aj pre menej "motorovo vzdelanych" ludi, tak nejak polopate. Dakujem.

Odkaz ke komentáři

Zacne o stiracim krouzkem a potom vlastne se dostava hodne oleje na polostiraci a tlakovej a tim padem se casem zmeni axialni vule ulozeni vsech krouzku z karbonu, prestanou se volne pohybovat a tim padem se dostane hooodne oleje pred pist a tam je spalovan a co se nespaly vylitne ven... Proto ta nahla zmena spotreby...

Odkaz ke komentáři
Návštěvník

dakujem. takto mi to staci. pochopil som. A nepomohla by nejaka VIF lazen? nalialo by sa to cez sviecky nad piesty a nechalo posobit tyzdenm bez chodu motora. Co ja viem. len taky napad.

Len tak z blbosti som moje zakarbonovane sviecky ponoril do VIF aditiva a karbon na nich to z velkej casti rozspustilo. Je makky, ze sa da otriet handrou. nevyhodil som ich, ale nechal na pokus.

 

mimochodom, dnes som pisal do TV Markiza, relacia Reflex, podnet na zverejnenie tohoto problemu. ma pomerne rozsiahly charakter, ale u nas na slovensku sa o nom vela nevie.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...