Přejít na obsah

Koupě Octavia II – Jak koupit Škodu Octavii 2?


Guest Májinka

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny šťastné majitele Octavií a dodatečně přeji vše nejlepší do nového roku.

 

Co se děje. Chystám se koupit nějaké bazarové auto, a chci jít cestou Octavie. Rok zpět jsem měl Octavii L&K 2007 a byl jsem nadmíru spokojen.

V neděli jsem se ale projel v RSku a ten výkon? To je neuvěřitelné. Naprosto jsem se zamiloval. Chtěl bych ale poradit.

(Mluvíme o Škoda Octavia RS, 2.0TDI, rok 2007)

 

RS je přeci jen nižší, tužší atd atd atd. Máte někdo nějaké kladné i záporné zkušenosti? Nejlépe od majitelů.

 

Např.:

RSko na horách? Je to vůbec možné?

Jak moc obtěžuje tuhý podvozek na delších trasách?

Odchází něco rychleji a častěji, díky silnějšímu motoru?

Kombík, nebo hatchback?

Nějaké poznatky či zkušenosti z kupovaní RS?

 

Nebo je RS opravdu hloupost a už by jste si ho nekoupili?

Já svojí RS mám už čtvrtý rok a neměnil bych jí, rozhodně bych si nekoupil obyč oktu:-) Je to výkon, design, interiér, výbava, prostě všechno.

 

Podvozek není nesnesitelně tvrdý, žena, dcera i 85letá babička si ho chválí, ale je pravda, že děr cítíš víc než v běžném autě.

 

Na hory se normálně dá, mám na zimu 16" kola a v kufru řetězy.

 

Za ty 4 roky jsem měnil jen pár blbostí jako propálený vysokonapěťový modul, boční sklo co jsem si rozbil, a jinak jen běžné věci. A to je auto šestileté a najeto skoro 100 k km.

 

Mám hatch, nám stačí a to jezdíme s dítětem, kočárem a dalšíma blbostma, ještě se nestalo, že bychom se nevešli. jedinou výhodu v kombajnu bych viděl možnost nacpat tam kola na stojáka, to v hatchi s šikným sklem neudělám.

 

Kupoval jsem jí u prodejce škodovky jako referenčák, do bazaru bych pro ní nešel, jedině tady záruka stavu, najetým km a solidní ceny.

 

Kdybych vybíral další auto a neměl jít do vysněné Q7, chtěl bych zase RS.

 

 

 

Doporucim ti opet L&K a to s 1,8TSi ... to je nejlepsi volba...vykonu dost(sice ne jako RS ale i tak tech kobyl tam par je), mensi ruceni a mnohem lepsi vybava. RSo ma v podstate vyhodu akorat v lepsim(silnejsim) motoru. Snizeni podvozku neberu jako vyhodu, jezdim hodne casto po D1 a jednu cestu jsem absolvoval s RSem, pokud nemas na pokuty, tak se proste tem silencum co jedou vic jak 160 dost casto vyhybas do praveho pruhu a to je s tim tuhym podvozkem na vymlaceni zubu :D

Trosicku se mi zdalo, ze RSo ma lepsi sedacky, ale to je asi tim, ze maji o neco lepsi drzeni tela diky vylisum. Ja mam ted L&K pul roku, a jsem s nim velice spokojen(vybava, motor, spotreba, atd.), predtim jsem mel Eleganci a byl to docela skok v te vybave.

Povinné ručení záleží na pojišťovně, ne všechny dnes tupě řeší objem, a u RS i LK povinné ručení je zanedbatelná částka vzhledem k havarijce.

 

A tu lepší výbavu, no nevím, nechci tu flame :D

 

zaregistruj se a poptej se taky tady rs-klub.cz

I tady má dost lidí RS :)

Odkaz ke komentáři

Jestli chces RS tak kup je to vyborny mam diesla najeto 75t km jede to i za 6l silu to ma taky a ze to je nejak snizeny jsem za ty 4 roky vubec nepostrehl a ze by mi to vadilo uz vubec ne ja jen doporucuji a nejaky filtr DPF jak kazdy rika me se za ty 4 roky ani jednou nerozsvitil svezl bych te ale v zime s tim nejezdim

Odkaz ke komentáři
Kupoval jsem jí u prodejce škodovky jako referenčák, do bazaru bych pro ní nešel, jedině tady záruka stavu, najetým km a solidní ceny.

sáfra, ty těm prodejcům nějak moc důvěřuješ se mi zdá :angry: já jim nevěřím ani noc mezi očima - viz. naše vrácené služebáky - najeto 210tkm a 276tkm a v bazaru se objevil ten první se 115tkm a ten druhej měl novej volant, pedály (sedačku sme tam měli testovací, pak se tam vrátila původní, takže nová) a najeto 136tkm... mazec..

Odkaz ke komentáři
sáfra, ty těm prodejcům nějak moc důvěřuješ se mi zdá :palec: já jim nevěřím ani noc mezi očima - viz. naše vrácené služebáky - najeto 210tkm a 276tkm a v bazaru se objevil ten první se 115tkm a ten druhej měl novej volant, pedály (sedačku sme tam měli testovací, pak se tam vrátila původní, takže nová) a najeto 136tkm... mazec..

Nevím co všechno kouzlí s různýma služebákama, ale já měl v techničáku první a jediný zápis a to Škoda Auto...plus to, že se servis RS eviduje přímo v MB, takže tam moc prostoru pro machinace s kilometry není.

Na tajty deravy silnice bych si radsi koupil traktor :palec:

Zrovna včera večer jsem na to myslel - po delší době jsem se ve své RS svezl jako pasažér vzadu a vážně jsem trpěl jak je v půlce zimy i na silnicích první třídy díra každých 7 metrů :-/ Ale to by člověk trpěl ve všem krom toho traktoru a tanku :-/

Odkaz ke komentáři
Presne tak, tady je to taky plne funkcni az po zaplaceni clenskeho prispevku. Na rs-klubu je registrace za 100,-, coz je dnes opravdu symbolicka castka, ktera je urcena predevsim na provoz fora a veci s tim spojene. Jako majitel auta, ktery jezdi za 10/100 tohle osobne vubec neresim, protoze je to neco malo vic, nez krabka cigaret anebo vylet autem 30km.

 

Okrem 2.0/125kW : mam benzin a u nej bych take zustal, preci jen u tohoto vykonu uz to TDI neni zase tak usporny, jak clovek predpklada.. Kdyz jezdis slusne, tak jezdis kolem 6,5l, kdyz jedes pilu, tak neni problem jit pres 12l. A to uz zase takovej rozdil neni oproti TFSI. Navic slozitost celeho naftoveho systemu, odchazejici vstriky ( zejmena u PD ) atd. U benzinu to je bud neni jak zapalit nebo co zapalit.

Tak to nevim, kde si vzal tech 12l :rolleyes::blink: se bavim ...

Odkaz ke komentáři
¨

V traktoru (Zetor) bys trpěl ještě víc než v RS, to tě ujišťuji.

Nejraději jezdím se stošedesátkoum, ta se jen tak příjemně houpe :-D

Otec má Passata CC se stejným motorem 125kW a neni vůbec problém jezdit za deset litrů na sto...

Není problém jezdit s dvojnásobnou spotřebou než má Lomax u dieslu nebo já u benzínu, vážně ne.

Odkaz ke komentáři
Ty jo, jednou to budu taky muset vyzkoušet kolik maximálně se dá udělat s TFSI - na okruhu myslím SM udělal 29,3 l/100 km :-D

Tak to je dobra prace :smich:

 

Lomax: a to máš vypočítanou spotřebu od plné nádrže k plné? nebo se řídíš pouze palubním PC?

Tak Pc keca ze,ale nebudu to kazdou nadrz pocitat :smich: ... tak vzhledem k tomu ze na plnou najedu skoro 1000km ..

Odkaz ke komentáři
ked mi pride benzin staci len natakovat a nastartovat lobo som pocul nieco take ze sa to musi zaniest do servisu lebo nevie natahat benzin co je na tom pravdy ?

Nevím, já to nikdy nezkoušel - zavzdušnění je problém u každého vstřikování, těžko říct, jestli si s tím motor poradí sám. V návodu to každopádně nedoporučují.

Odkaz ke komentáři

Stačí otočit klíčkem, elektrická čerpadla natlačí benzín do Common Railu a jedeš.. U dieselů je to dnes stejně jednoduché, pradávné diesely se musely odvzdušňovat... (dáno typem čerpadla).

 

Nedoporučuje se vyjížďět nádrž od sucha kvůli kalům a nečistotám na dně které tím nasaje, ale tato informace už také trošku zavání anachronismem starých plechových nádrží které rezly zevnitř, drolila se rez a ta se pak nasála...

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Ahoj lidi.

 

Prosím o radu. Jedeme se dneska s kamosem podivat do bazaru na OII TDI 77KW DSG, jezdim s OII s tim samym motorem uz asi 5let,tak trosku vim,jak se to ma chovat a co za zvuky to ma a nema vydavat. Zkusenost ale nemam s DSG,proto prosim o radu,na co si dat u vyberu takoveho auta s automatem pozor. Konkretne se jedna o tenhle inzerat.

 

Inzerat

 

Diky moc za jakoukoli radu.

Odkaz ke komentáři

Nechci Tě zrazovat, ale když jsem sháněl svoje DSG, tak jsem se byl jen pro zajímavost v AAA podívat a všechno to byly strašné vozy - převážně odlítané služební auta.

Osobně bych si tam auto nekoupil. Ale to nechám na Tobě.

 

Na co si dát pozor:

1) ideálně by auto mělo mít servisku - tam zkontroluj, že byl každých 60.000km měněn olej v DSG

2) klasika u těchto motorů - odchází občas dvohmotnostní setrvačník - škube při volnoběhu.

3) DSG je dvojspojkový automat, neměl by Ti při žádném jízdím režimu výrazněji škubnout při přeřazování - jinak je jedna z lamel v háji.

Odkaz ke komentáři

Hlavně bacha na takové povrzávání, chrastění, které jde na volnoběh od motoru - to bude načatý setrvačník, rovněž je dobré zaměřit se na zvuky při volnoběhu a na rozdíl, když zařadíš "D" - neměl by to být velký rozdíl. Určitě při tomto proběhu km se zaměř na servisku nebo jakýkoli údaj o výměně oleje v dsg - mění se po 60 tis. km, jinak standardní věci jako u každého jiného auta.

Odkaz ke komentáři

Cetl jsem o tom nekolik clanku. Vsude tuhle prevodovku v kombinaci s 1,9TDi motorem chvali. Ten dvouhmotny setrvak je bolest i manualnich prevodovek. Nekupuju si to ja,ale kamarad,ja jsem se svoji OII s manualem spokojeny:) S automatem uz jsem nekolikrat jezdil,nebyly to sice DSG,ale pri prerazeni cukaly. To by DSG teda delat nemelo,jo? Mel bych jeste dotaz. Kdyz zaradite "D" v kopci a pusti se brzda, auto couva,nebo se ho spojka snazi drzet na miste? Nekde jsem cetl,ze by couvat nemelo... Je to pravda?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...