Jump to content

Oprava motorů 1.8 TSI CDAA :)


Recommended Posts

@Jarynn

Tu hlášku to hodí proto, že čerpadlo oleje má být přepnuté z redukovaného na normální tlak díky rozepnutí napájení ovládacího ventilu N428 a v systému tedy má být normální tlak oleje, který registruje čidlo normálního tlaku F22, to modré spodní pod filtrem. A to se asi neděje, hláška od F22 buď není nebo se objeví pozdě. Jestli nějaký verze SW maj bug v tom, že ECU očekává hlášku sepnutého F22, aniž by tomu odpovídaly otáčky motoru a tedy i stav ovládání N428, to nevím ale je to možné.

Ta N428 se nechá natvrdo odpojit a čerpadlo je tak trvale v režimu normálního tlaku oleje, samozřejmě tlak mazání pak závisí stále na otáčkách motoru/čerpadla.

Jízda s budíkem tlaku bude dobrá pro kontrolu, z toho seznamu dílů cos uvedl si myslím, že ten tlak oleje může zlobit stále v hlavě po GO.

Link to comment

@Peter Poli

Kdyby to šlo přes turbo, 0,5l/1000km, tak by ten olej musel být jasně vidět  v celým sání od turba po ventily.

Jestli skutečně byly do bloku dány repasní vložky a k tomu nové písty, tak kromě zmíněného turba může olej do válců jít vrchem, přes gufera a vodítka ventilů. To by mělo být vidět po sundání plastového sání z hlavy, sací ventily by byly viditelně omyté olejem. Tady jsou talířky ventilů asi ještě stále bez karbonu (od GO nenajeto moc), na více jetých motorech pokud to jde tude je tím olejem ten karbon viditelně smyt.

Každopádně dobře to není, 0,5/1000 je limit a ne normální stav. Jak vypadají všechny čtyři svíčky, stejně nebo je mezi nimi rozdíl, který by ukazoval na problém jen na jednom či více válců? Na zajetí pístů a vložek už je to také strašně moc, najet 6000km a zbaštit 3l oleje, to není OK stav. No jestli to info o nových vložkách je jen kec, můžou být původní stěny válců KO a jde to kolem pístů přes kroužky ...

Link to comment
Před hodinou, rayx napsal:

@Peter Poli

Kdyby to šlo přes turbo, 0,5l/1000km, tak by ten olej musel být jasně vidět  v celým sání od turba po ventily.

Jestli skutečně byly do bloku dány repasní vložky a k tomu nové písty, tak kromě zmíněného turba může olej do válců jít vrchem, přes gufera a vodítka ventilů. To by mělo být vidět po sundání plastového sání z hlavy, sací ventily by byly viditelně omyté olejem. Tady jsou talířky ventilů asi ještě stále bez karbonu (od GO nenajeto moc), na více jetých motorech pokud to jde tude je tím olejem ten karbon viditelně smyt.

Každopádně dobře to není, 0,5/1000 je limit a ne normální stav. Jak vypadají všechny čtyři svíčky, stejně nebo je mezi nimi rozdíl, který by ukazoval na problém jen na jednom či více válců? Na zajetí pístů a vložek už je to také strašně moc, najet 6000km a zbaštit 3l oleje, to není OK stav. No jestli to info o nových vložkách je jen kec, můžou být původní stěny válců KO a jde to kolem pístů přes kroužky ...

Pojdem za mojim mechanikom, pozrieme co sa bude dat a hodim sem info. Som mierne povedane sklamany, ze po GO motora a zacalovani 2600 EUR nieje problem uplne odstraneny.

Link to comment
před 13 hodinami, Peter Poli napsal:

Spotreba 0,5 litra na 1000 km je podla skodovny este v norme, no rad by som sa dostal na minimum. Kde by mohol byt teda este problem?

Ano, podle Škodovky je to ok. U novějších modelů uvádí snad 0.7l nebo dokonce 1l na 1000 km jako normál. Ale osobně mi to přijde jako nesmysl. Sám po opravě jezdím asi tak za 0 (respektive nevidím pohyb na měrce) a tak by to mělo být.

Link to comment

@rayx

Jak funguje přepínání olejového čerpadla chápu. Už mám domluveno přehrání mot. jednotky.

Dnes namontuji ten přídavný budík tak konečně uvidím co se děje s tlakem během jízdy a následně po rozsvícení chyby na pp. 

 

Problémem v hlavě myslíš vůli v uložení vačkových hřídelí ? Nebo může být někde prasklá v kanálku ? To by ale přece musel být olej ve vodě nebo naopak.. A hlavně by problém přetrvával pořád jestli se nemýlim

Link to comment

Prasklinu na hlavě a olej do vody jsem určitě nemyslel 😂 Jasně, uložení obou vaček je známý problém a ložisková stěna tomu zdatně sekunduje.

Až budeš mít nahozený budík, uvidíš, jestli to maže v tolerancích anebo je to jen těsně nad limitem. Pak je možnost, že by nárůst tlaku byl o to pomalejší a F22 proto mohla hlásit normální tlak později. Škoda jen, že se tady nenechá jednoduše odměřit tlak mazání přímo na hlavě ale jen přes přípoj čidel pod filtrem ...

Dávali jste i jiné/nové vyvažováky. V jakým stavu byly původní, to už měly ta hliníková a jen kluzná pouzdra vydřená?

Link to comment

Je nějaká jiná možnost jak posoudit opotřebení uložení vačky než je vizuální ? V uložení byli jemné drážky, takže se srazily hranky a i vačky se jemně přeleštily. Po dotažení ventilovýho víka jsem zkoušel axiální vůli a žádná vůle tam nebyla. Ložisková stěna je původní. 

Budík už mám nahozenej a hodnoty se zdají byt v toleranci. Jen při otáčkách nad 3700 je tlak asi 3,3bar a asi od 4000tis.ot  začne tlak růst s otáčkama až na nějakých 3,6 bar. Tolerance nad 3700ot. je 3-4 bary. Takže by to mělo být teoreticky v pohodě.

Najel sem cca 70 km a jak na potvoru se hláška s tlakem nerožla, takže pořád nevím co se v ten daný okamžik děje. Zatím s tím budu normálně jezdit a uvidím co se bude dít...

Vyvažováky jsem dával origo nový. Starý se mi zdály bez poškození, stejně tak uložení vyvažováku v bloku. Ale chtěl sem je prostě vyměnit když už to bylo komplet rozdělaný..

Link to comment

Jestli je motor po GO  a byl pořádně vyčištěný tak by měl byl olej krásně čistý.

Alespoň u mého motoru to tak je, ale já sem si to dělal komplet sám a opravdu sem si dal záležet abych vše pořádně vyčistil. Od GO mám najeto cca 1000+km a olej je jak novej

Link to comment
  • 2 weeks later...

Dobrý den,

Mám podobný problém jako Peter Poli.

Jsem +- 4500km po opravě motoru:

těsnění, nové písty, repase hlavy, repase bloku, olej filtry, turbo, nové pcv (bez hadiček jen puk).

Turbo a PCV měněny před repasem motoru - PCV nejdříve neoriginál (auto při startu cukalo šíleně, nešlo použít a následně za originál).

PCV mělo ruplou membránu.

Po výměně turba mám občas při boostu zvláštní zvuk jako kdyby vlál (šustěl) plastový pytlík ve větru (rpm kolem 2000-3000 a pak ustane, zátah parádní).

Spotřeba oleje se zlepšila - předtím sem mohl doplnit celý olej po jednom týdnu a teď přibližně 0,5l na 1000km.

Stále to ale neni zdaleka ideálni a ptám se vás jestli je možné, že i teď si motor stále sedá a nebo mám hledat příčinu jinde..

Větší spotřeba oleje je stoprocentně vyšší, když na to šlápnu, ale ne vždy mohu jezdit jako šnek.

Někdo tu udává, že po opravě by to nemelo sežrat skoro ani kapku oleje a pak tady v jiném vláknu, že si to může sedat klidně až do 10 000km tak jsem z toho jelen 😄.

Jestli vás ještě něco napadá tak děkuji moc za radu.

Hezký den.

 

IMG-20200117-WA0026.jpg

IMG-20200117-WA0025.jpg

IMG-20200117-WA0023.jpg

IMG-20200117-WA0022.jpg

IMG-20200117-WA0013.jpg

IMG-20200117-WA0020.jpg

IMG-20200117-WA0019.jpg

IMG-20200117-WA0017.jpg

IMG-20200117-WA0016.jpg

 

IMG-20200117-WA0011.jpg

IMG-20200117-WA0010.jpg

IMG-20200117-WA0009.jpg

IMG-20200117-WA0008.jpg

Link to comment

Caute turbo sa mi este stale repasuje. No volal mi mechanik ze je dost oleja aj v odvetravani veka ventilov. Firma co mi repasovala motor tvrdi, ze menila odvetravanie za nove a ze ked je zle turbo, moze sa tam dostat olej. Mechanik co dal repasovat turbo zasa hovori, ze sa tam z turba olej nema ako dostat. Aky mate na to nazor?

kazdy mi hovori nieco ine, neviem co si mam mysliet...

dikes

Link to comment

Z turba se opravdu přímo žádný olej do PCV/odlučovače nedostane, PCV/odlučovač bere páry z prostoru klikové skříně a z pod víky hlavy ...

BZB je v tomto to samý jak CDAA, to je pro info, kdyby někdo namítal, že to tak není 😉

post-42591-0-85989600-1501160245_thumb.jpg

BZB-CDAA.jpg.8bfe211651a891889ab88f661a6e012a.jpg

Link to comment

Ahoj borci. Jdu sem pro radu, jsem už bezradný. Mám klienta s Yeti CDAA, loni jsem mu na tom dělal GO, nechával se brousit blok, daly se nové ( větší ) písty, ojnice, udělala se hlava, nové rozvody, PCV ventil, těsnění atd... Auto najelo cca 4 tis km a teď motor začal kňučet, jednou se majiteli rozsvítilo mazání. Když jsem mazání změřil budíkem, tak na volnoběh při zahřátém motoru 0,7 bar, což je málo, mělo by být 1,2-1,6 bar. Při 2tis ot. už ale maže víc než by měl, má mít 1,6-2,0 bar a má 2,8 bar a při 3700 ot. kdy má mít 3-4 bar tlačí 5,8 bar... Zkoušel jsem vyměnit olejové čerpadlo za nové ( originál ) a pak i ten regulační ventil ( taktéž originál ). Bohužel absolutně beze změny. Nemáte někdo nápady? Hluky jdou jakoby od vyvažováků. Někde jsem se tu dočetl o sítkách na vyvažovákách? Ty jsem nechal staré, vizuálně jim nic nebylo. Auto olej nebere, za ty 4 tis km ubyl na rysce z MAX cca do 3/4. Při výměně čerpadla za nové vana absolutně čistá, žádné špony ani stříbrný film.

 

Budu rád za jakékoli postřehy.

Předem díky 🙂

Link to comment

Mě taky nic nenapadá... Hlavně nechápu, proč na volnoběh má nízkej a pak už vždy vyšší než má mít... SW v motoru je aktuální. Vyvažováky jsem vyndaval, měl jsem blok na broušení, takže to bylo rozebraný do šroubku. Vyvažováky jsem vracel starý, až potom jsem se dočetl v příručce, že by se měly měnit za nové při každé demotáži. Jen teda nechápu proč, přijdou mi blbuvzdorný, že na nich neni nic, co by mohlo odejít?

Link to comment

Když si je vyndal, tak sis jistě prohlídl, jak je řešený utěsnění přívodu tlakového oleje do těch modulů vyvažováků, ne? Jakpak šly vůbec vytáhnout?

Holt to těsní jen venkovní rozměr toho hliníkovýho obalu (který zároveň funguje jen jako kluzný uložení pro hřídel ...) v litině bloku, vytáhneš a už ho neutěsníš tak, jako nový ...

P.S. tohle ale vypadá podivně, budík je OK a měří správně?

Při 2tis ot. už ale maže víc než by měl, má mít 1,6-2,0 bar a má 2,8 bar a při 3700 ot. kdy má mít 3-4 bar tlačí 5,8 bar

post-42591-0-47602800-1501168539_thumb.jpg

A tím novým regulačním ventilem myslíš přesně co, který díl? Nevím, že by VAG na tohle čerpadlo měl samostatný ND.

Tím si myslel N428, ten co řídí/přepíná čerpadlo mezi nízkým a normálním tlakem?

Link to comment

Po vytazeni vyvazovaku, vzdy davat nove... rayx to rekl dobre... tam bude problem...  Asi se protaceji...

S tlakem oleje- tam toho muze byt vic.

Jaky tlak byl pred GO??? To je vzdy nutne delat pred kazdou GO...  Jak se delala GO hlavy... Zaskrabavali se ulozeni vacek??? Menil se regulacni ventyl na hlave, menili se ostriky na bloku??? ATD...

Link to comment
před 12 hodinami, rayx napsal:

Když si je vyndal, tak sis jistě prohlídl, jak je řešený utěsnění přívodu tlakového oleje do těch modulů vyvažováků, ne? Jakpak šly vůbec vytáhnout?

Holt to těsní jen venkovní rozměr toho hliníkovýho obalu (který zároveň funguje jen jako kluzný uložení pro hřídel ...) v litině bloku, vytáhneš a už ho neutěsníš tak, jako nový ...

P.S. tohle ale vypadá podivně, budík je OK a měří správně?

Při 2tis ot. už ale maže víc než by měl, má mít 1,6-2,0 bar a má 2,8 bar a při 3700 ot. kdy má mít 3-4 bar tlačí 5,8 bar

post-42591-0-47602800-1501168539_thumb.jpg

A tím novým regulačním ventilem myslíš přesně co, který díl? Nevím, že by VAG na tohle čerpadlo měl samostatný ND.

Tím si myslel N428, ten co řídí/přepíná čerpadlo mezi nízkým a normálním tlakem?

Když jsem je vyndal, tak jsem si je popravdě moc neprohlížel, jen zběžně, jestli jim nic neni... Vytáhnout šly vcelku normálně, bez nějakýho většího násilí...

Regulační ventil myslím přesně ten N428, který přepíná tlak z vysokého na nízký. Budík je 100% OK, je cejchovanej a cca před měsícem byl na kontrole.

 

Každopádně jste mě chlapi víceméně utvrdili v tom, co jsem si myslel... Že bude problém v těch vyvažovákách... 🙂

před 10 hodinami, p2p napsal:

Po vytazeni vyvazovaku, vzdy davat nove... rayx to rekl dobre... tam bude problem...  Asi se protaceji...

S tlakem oleje- tam toho muze byt vic.

Jaky tlak byl pred GO??? To je vzdy nutne delat pred kazdou GO...  Jak se delala GO hlavy... Zaskrabavali se ulozeni vacek??? Menil se regulacni ventyl na hlave, menili se ostriky na bloku??? ATD...

Tlak oleje před GO nevím, dělala se kvůli spotřebě oleje... S hlavou se dělalo jen rovnání a gufírka na ventilech... Ten motor měl najeto 110tis a olej měněnej po 15tis km a až na ty zapečený kroužky byl uvnitř jak novej 🙂

Ostřiky se neměnily a regulačním ventilem na hlavě myslíš co?

Dělal jsem ten motor prvně a vím, že už ho nikdy dělat nechci 😄 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...