danikd Posted May 26, 2021 Share Posted May 26, 2021 OK, diky za info ... vodici listy meneny s hlavou ... dnes udelam diag, kanal 93/3. Dam vedet. Diky 0 Quote Link to comment
Kebule Posted May 30, 2021 Share Posted May 30, 2021 Taky vám sem přidám kanál 93 okno 3 na motoru. Mimochodem dneska jsem zjistil dle přiložená fotka, že bych měl být šťastlivec s cdaa 3. generace, auto by mělo mít optimalizované písty a kroužky. 0 Quote Link to comment
danikd Posted May 30, 2021 Share Posted May 30, 2021 Motor vyroben 12.2.2009. Tak kanal 93/3 - 4,5 ... takze rozvody hned ... Po vymene odlucovace se tam znovu objevuji zavady ( byly tam i predtim ): Řídící jednotka: 01 Elektronika motoru Active faults: 0 Inactive faults: 3 Popis systému: 1.8l R4/4V TFSI Číslo softwaru: 3T0907115G Verze softwaru: 0030 Číslo hardwaru: 1Z0907115F Chyby: P1927 - Relé přídavného čerpadla chladicí kapaliny přerušení statický Priority: 0 Frequency counter: 1 Driving cycle: 255 Mileage: 479581 km P2279 - Unikající vzduch v sacím systému statický Priority: 0 Frequency counter: 1 Driving cycle: 255 Mileage: 479581 km P119A - Snímač tlaku paliva chybná funkce sporadická Priority: 0 Frequency counter: 1 Driving cycle: 255 Mileage: 479581 km Nevi nekdo nez se pustim do hledani? Diky ... 0 Quote Link to comment
danikd Posted May 30, 2021 Share Posted May 30, 2021 Prvni asi spatne pomocne cerpadlo a druhe dve vypdaji na tesneni klikovky dole u prevodovky, stare tesneni bylo lepene, odlepuje se a prisava to tam vzduch ... nevite jak to nejelegantneji otestoavt? Fouknout do toho kour? 0 Quote Link to comment
Kebule Posted May 31, 2021 Share Posted May 31, 2021 Taky vám sem přidám kanál 93 okno 3 na motoru. Mimochodem dneska jsem zjistil dle přiložená fotka, že bych měl být šťastlivec s cdaa 3. generace, auto by mělo mít optimalizované písty a kroužky. Edit: fotka z vcds přidána může mi to někdo posoudit co je tam uvedené? Řešil někdo problém se spotřebou oleje u cdaa třetí generace? Pozn. tedy motoru po datumu 8/11 0 Quote Link to comment
rayx Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 (edited) @danikdsynchro -4,5 je opravdu na výměnu, zajímalo by mě, na kolik je vyjetý napínák, kdyby tam nebylo K, byl by to zase potkan ... ad ty závady P1927 / 18335 - je to dochlazovací čerpadlo pro turbo, buď samotný čerpadlo, nebo kabeláž či relé J151, možná taky jen pojistka SB23 v e-boxu... P2279 / 18711 - když se vyměnil ten odlučovač/PCV na hlavě, dal se origo VAG/Hengst nebo nějaká náhrada? Ten má v tomhle motoru (pod písty atd.) držet podtlak cca 25mbar, pokud je membrána odlučovače KO, saje to přes něj a v motoru je pak větší podtlak. Kdyby bylo KO těsnění klikovky, bude tudy valit olej ven ... VAG na to má měřák podtlaku, když zkusíš bez něj posoudit jak to saje nyní přes olejovou měrku či dolejvací víčko, nebo samotný odlučovač (nesmí přisávat přes dirku na kulatým deklíku), obrázek si uděláš. Jestli je odlučovač OK, tak to netěsní jinde a je to na hledání ... P119A - čidlo tlaku benzínu v rail liště, sporadicky, to může být zase více věcí ... zkouknout požadavek i skutečnost na railu a podle toho řešit čidlo, kabeláž, a nebo taky už vysokotlaký čerpadlo či vstřiky ... @Kebule -0,96 je zatím OK co se týká vytažení řetězu, ale neříká to nic o tom, jaký je tam napínák, pokud tam není K, je to jen otázka času ... K na linkách nasadili od začátku března 2012, takže pokud tady nikdo neměnil, urychleně bych řešil kontrolu. Tipuji ale, že ta nízká hodnota synchro při najetých 175tkm ukazuje, že tam už někdo měnil, tak ověřit záznamy či přes okýnko napínák samotný. Co se týká těch pístů a hrátek s kroužky, info jsem dal před časem už sem. Z toho se dá říci, že všechny CDAA od cca 5/2009 až do čísla motoru 221245 začnou baštit olej určitě a dříve, modifikace s CP písty do čísla motoru 264264 nebo druhá modifikace s DF písty do čísla motoru 482227 také určitě ale později, DF jsou už dnes v ETKA pár let zakázány používat ... a teprve poté od nasazení DL pístů se skládanými kroužky je jisté, že tomu motoru olej chutnat nebude ... Řešení BZB a prvních CDAA problém ucpávání drenáže stíráků nemělo, ale nestačilo v homologaci na splnění EU5, tak dělali vše pro to, aby omezili vnitřní tření a odpory motoru ... Mrkni na foru na porkypig, tomu se vyměněný motor v 10/2012, tedy jasné DF písty se sadou kroužků 06H198151 C, ucpaly prý po cca 100 000km ... Hezky viditelné černé/potažené pístní čepy 23mm pro písty DF na ojkách bez pouzder u SEATa, starší 21mm čepy jsou hezky stříbrné, kde maj ojky pouzdra 😜 Edited June 1, 2021 by rayx 0 Quote Link to comment
danikd Posted June 1, 2021 Share Posted June 1, 2021 Diky za info, daval se nemecky Topran, cetl sjem an nej dve klsdne recenze ( vymeny ). Na rozvodech v autorizaku ( kamarad ) necham prohlednou vnitrek a otestovat podtlak ... 0 Quote Link to comment
maran5 Posted June 3, 2021 Share Posted June 3, 2021 Zdravím,výhledově mě čeká výměna vodní pumpy,mám tam nechat dát originál z autorizáku nebo nějakou konkrétní druhovýrobu,koukal jsem,že jsou i pumpy s kovovým tělem,ceny jsou teda řízné,děkuji za postřehy. 0 Quote Link to comment
flinty Posted June 5, 2021 Share Posted June 5, 2021 Tak ďalší problém, vstrekovac mi vyskakuje z hlavy. Tesnenia a podložky boli vymenené. Teflonova vložka na vstrekovac bola nasadená originál prípravkom ale už druhý krát to vyskočilo. Mechanik špekuluje či nie je pretlačena diera na hlave a preto sa to pohne. Máte nejaký tip? Ďakujem. 0 Quote Link to comment
Kebule Posted June 9, 2021 Share Posted June 9, 2021 Děkuji za vyčerpávající odpověď rayzi. 0 Quote Link to comment
kubikula78 Posted December 6, 2021 Share Posted December 6, 2021 Ahoj všem, protože zvažuji auto s tímto motorem pozorně jsem pročetl toto vlákno....a nejde mi do hlavy jedna věc zde hojně probíraná...a to výbrus. Je nějaký důvod zde probírané nemožnosti výbrusu? Dle specifikace EA888 je blok motoru cast iron, tedy litina. Problém s Nikasilem, Alusilem atd. je třeba u některých BMW, kde je blok hliníkový, ale zde je litina a litinové bloky se vybrušují naprosto běžně napříč značkami. Díky za názory. 0 Quote Link to comment
Lukáš1991 Posted December 6, 2021 Share Posted December 6, 2021 Ahoj, výbrusy se u tohoto motoru nedělají - nejsou k dispozici výbrusové písty a druhak povrch válců je právě cosi jako alusil/nikasil (nanášeno plazmovým hořákem). 0 Quote Link to comment
Tomas F Posted December 6, 2021 Share Posted December 6, 2021 Určitě jde. Výbrus tu před léty prováděl uživatel garny. I výbrusové písty se daly sehnat. Zkusil bych se obrátit na něj. Povrchová úprava nevím, o tom každý říká něco jiného.. 0 Quote Link to comment
Lukáš1991 Posted December 6, 2021 Share Posted December 6, 2021 Asi kdybychom zabíhali do teoretické roviny, tak pak je možné vše, ale výbrus a výbrusové písty oficiálně nejsou a nedělají se. To že někdo provede méně či více odborně výbrus (samozřejmě se přijde o tu speciální povrchovou úpravu válců) a koupí výbrusové písty třetí strany neznamená, že je to v pořádku a výbrus se normálně dělá 😉 0 Quote Link to comment
p2p Posted December 6, 2021 Author Share Posted December 6, 2021 Vybrus nedoporucuji... 3x jsem to videl a neskoncilo toi dobre... My je niky nedelali... max decentni honovani 0 Quote Link to comment
kubikula78 Posted December 7, 2021 Share Posted December 7, 2021 před 22 hodinami, Lukáš1991 napsal: Asi kdybychom zabíhali do teoretické roviny, tak pak je možné vše, ale výbrus a výbrusové písty oficiálně nejsou a nedělají se. To že někdo provede méně či více odborně výbrus (samozřejmě se přijde o tu speciální povrchovou úpravu válců) a koupí výbrusové písty třetí strany neznamená, že je to v pořádku a výbrus se normálně dělá 😉 To je blbost.Oversize pisty se normalne delaji...Kolbenschmidt,ZRP treba.Navic Mahle a Goetze dela suche vlozky,takze by nemel byt problem prevrtat a prevlozkovat. 0 Quote Link to comment
p2p Posted December 7, 2021 Author Share Posted December 7, 2021 Kdyby tam byli ocelove vlozky tak urcite jo... Jelikoz tam nejsou a je tam nastrik (Alusil nebo nikasil) tak vybrusem ho sundas... A to nechces... Vybrusove pisty jsou... Ale klidne si vybrus udelejte... 0 Quote Link to comment
kubikula78 Posted December 7, 2021 Share Posted December 7, 2021 Já nerozporuju to, že je s tím problém. Já se snažím pochopit proč a v čem je:-) U BMW chápu, že po odstranění Nikasilu by ocelové kroužky běhaly v hliníkovém bloku, což nejde. I to se běžně řeší ocelovou vložkou. U tohoto motoru je blok litina a litinové bloky se naprosto běžně přebrušují. V čem je jiný? A za vložky se omlouvám, překouknul jsem se, na tenhle motor asi fakt nejsou. 0 Quote Link to comment
Lukáš1991 Posted December 16, 2021 Share Posted December 16, 2021 V 7. 12. 2021 at 19:01, kubikula78 napsal: To je blbost.Oversize pisty se normalne delaji...Kolbenschmidt,ZRP treba.Navic Mahle a Goetze dela suche vlozky,takze by nemel byt problem prevrtat a prevlozkovat. Blbost to není - píšu OFICIÁLNĚ sehnat, myslel jsem tedy jako originální díl ve Škodě 🙂 0 Quote Link to comment
Michal1 Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 V 14. 7. 2015 at 2:29, Ammadeus napsal: Dost by mě zajímala cca cena tě go motoru. Jelikož jsem taky bohužel majitelem cdaa. Zatím nebasti tolik. Ale jak říkáte asi je to jen otázka času. Klidně do sz. U mě to asi rozhodně jestli prodat nebo ne. Mňa by tiež zaujímala cena tej generalky motora. 0 Quote Link to comment
vita Posted February 1, 2022 Share Posted February 1, 2022 Ahoj, se svým 1.8 TSI mám následující problém: Při nastartování na volnoběh kolísají otáčky cca od 700 po 1000. Motor se třepe a výfuk lehce kouří. Diagnostika ukazuje v závadách vynechávání všech válců a netěsnost sání. Jako první jsem vyměnil PCV ventil, ale nedošlo ke zlepšení situace. Následně jsem vyměnil těsnění, a to jak pod sáním, tak pod škrtící klapou, kterou jsem také seřídil, opět bohužel bez výsledku. Při odpojení hadice (za volnoběhu), která vede z PCV ventilu do sání a následném ucpaní otvoru pro hadici dochází k výraznému zlepšení problému - asi o 95% a motor běží téměř jak má (motor se netřepe a výfuk nekouří). (Zacpáním hadice by mělo docházet k zvýšení potlaku v sání). Zbylých řekněme 5% by mohla mít na svědomí nějaká netěsnost hadice nebo sání. V situaci, kdy se po nastartování zacpe zmíněná hadice mezi PCV a sáním (dojde tedy k výraznému zlepšení chodu motoru) a následně se načtou na diagnostice závady - vyhazuje diagnostika pouze závadu netěsnosti sání. Při jízdě auto u zrychlení lehce pocukne. Zároveň lze pozorovat pouze minimální ztrátu výkonu vozu. Nemáte prosím někdo zkušenost s takovýmto problémem, případně tip na co se ještě podívat/vyměnit, budu rád za každý nápad. 0 Quote Link to comment
octavius4x4 Posted March 21, 2022 Share Posted March 21, 2022 ahoj mam passata 1.8 tsi rok vyroby 2012 když jsem ho kupoval měl najeto 146 tis. spotřeba oleje na sto cca 0,3-0,5L na 1000 Km. V současné době má najeto 215 tis a spotřeba oleje je 0,7 L na 1000Km. kromě dolévání oleje vše v pohodě. Dá se dekarbonizací motoru snížit spotřeba oleje? Předpokládám že při dekarbonizaci se pročistí spalovaci prostor a tím i pístní kroužky. díky za odpověd. 0 Quote Link to comment
Mates.87 Posted March 21, 2022 Share Posted March 21, 2022 Kouří to?já bych dekarbo nedělal,ano něco může vyčisťit,ale vznikne věci vůle) karbon to teď ucpal)a bude to žrát ještě více.Odesláno z mého MI 9 pomocí Tapatalk 0 Quote Link to comment
V3pepkech Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 Ahoj trochu to tu oživím dotazem na odborníky 🙂 také mi CDA papá oil., zkoušel tu někdo hodit motor (blok hlava sání) z BZB místo CDA? Za mě by to mohlo fungovat, když nechám držák olejového filtru s 2 čidly z CDA, možná sání jiné , ale to jsem nestudoval. Máte někdo zkušenost? Díky stejně se do toho pustím, protože BZB motor mám komplet doma. Neřeším legislativu a pod. jen technicky. Díky 0 Quote Link to comment
octavius4x4 Posted June 22, 2022 Share Posted June 22, 2022 toto jsou moje svíčky jestli je někdo delal tak jedine s rozvodama cca 168 tis.( možna 150 tis.) ted najeto 219 tis. vsiml jsem si ze u jedne elektrody je nejaka praskla. a tech svetlejch usad je tam teda hroznej vagon. a tvrdy to bylo jak sutr. kdyz jsem se podival dirou na pisty tak byly dost tmavý. nějaky olej si to bere ale zatim to jezdí hezky. prave mě překvapuje že nejsou černy jak bota nebo uplne zamasteny jak uz tady blo videt. tak si myslim že si sakne i jinde. nejaky nazor? 0 Quote Link to comment
Tomas F Posted June 23, 2022 Share Posted June 23, 2022 Která je která číselně? Jinak takto vypadaly moje svíčky s "mírnou" spotřebou oleje - nižší deci na 1000 km. Tzn jestli je viditelná spotřeba oleje, tak svíčky nebudou nic moc.. 0 Quote Link to comment
octavius4x4 Posted June 24, 2022 Share Posted June 24, 2022 Nooo tak cca 1L/ 200 km. 0 Quote Link to comment
Tomas F Posted June 24, 2022 Share Posted June 24, 2022 Cože, to jako 5l oleje na 1000 km? 0 Quote Link to comment
Timme Posted June 28, 2022 Share Posted June 28, 2022 Tak som tu zavítal, rozmýšľam o O2 FL CDAA. Dosť ma dedia problémy, ktoré tu popisujú rôzni užívatelia a nepridáva to na optimizme. Ale hlavná otázka nateraz. Je vhodné s týmto motorom jazdiť po meste na krátke trasy (5-10 km)? A občasné jazdy mimo mesta (diaľnica, okreska). Ďakujem. 0 Quote Link to comment
octavius4x4 Posted September 3, 2022 Share Posted September 3, 2022 ahoj dotaz zkoušel někdo u CDAA jen vyndat písty dekarbonizovat zapecené kroužky vše pečlivě vyčistit a dát zpět nebo koupit sadu komplet pístů a vymenit? je mi jasné že se tím problém baštění oleje nevyřeší ale mohl by se zdůvodu rozpohybování kroužků opět snížit na množství cca 0,3 na 1000km. nbo je to uplně bokem? Díky za odpověď 0 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.