Jump to content

Oprava motorů 1.8 TSI CDAA :)


Recommended Posts

Motor vyroben 12.2.2009. Tak kanal 93/3 - 4,5 ... takze rozvody hned ... Po vymene odlucovace se tam znovu objevuji zavady ( byly tam i predtim ):

 

Řídící jednotka: 01 Elektronika motoru
    Active faults: 0
    Inactive faults: 3
    Popis systému: 1.8l R4/4V TFSI
    Číslo softwaru: 3T0907115G
    Verze softwaru: 0030
    Číslo hardwaru: 1Z0907115F
    Chyby:
        P1927 - Relé přídavného čerpadla chladicí kapaliny přerušení
            statický
                Priority:  0
                Frequency counter:  1
                Driving cycle: 255
                Mileage: 479581 km
        P2279 - Unikající vzduch v sacím systému
            statický
                Priority:  0
                Frequency counter:  1
                Driving cycle: 255
                Mileage: 479581 km
        P119A - Snímač tlaku paliva chybná funkce
            sporadická
                Priority:  0
                Frequency counter:  1
                Driving cycle: 255
                Mileage: 479581 km

 

Nevi nekdo nez se pustim do hledani? Diky ...

Link to comment

Taky vám sem přidám kanál 93 okno 3 na motoru. Mimochodem dneska jsem zjistil dle přiložená fotka, že bych měl být šťastlivec s cdaa 3. generace, auto by mělo mít optimalizované písty a kroužky.

 

Edit: fotka z vcds přidána může mi to někdo posoudit co je tam uvedené? 

 

Řešil někdo problém se spotřebou oleje u cdaa třetí generace? Pozn. tedy motoru po datumu 8/11

IMG_20210531_182926_compress49.jpg

Link to comment

@danikdsynchro -4,5 je opravdu na výměnu, zajímalo by mě, na kolik je vyjetý napínák, kdyby tam nebylo K, byl by to zase potkan ...

ad ty závady

P1927 / 18335 - je to dochlazovací čerpadlo pro turbo, buď samotný čerpadlo, nebo kabeláž či relé J151, možná taky jen pojistka SB23 v e-boxu...

P2279 / 18711 - když se vyměnil ten odlučovač/PCV na hlavě, dal se origo VAG/Hengst nebo nějaká náhrada? Ten má v tomhle motoru (pod písty atd.) držet podtlak cca 25mbar, pokud je membrána odlučovače KO, saje to přes něj a v motoru je pak větší podtlak. Kdyby bylo KO těsnění klikovky, bude tudy valit olej ven ... VAG na to má měřák podtlaku, když zkusíš bez něj posoudit jak to saje nyní přes olejovou měrku či dolejvací víčko, nebo samotný odlučovač (nesmí přisávat přes dirku na kulatým deklíku), obrázek si uděláš. Jestli je odlučovač OK, tak to netěsní jinde a je to na hledání ...

P119A - čidlo tlaku benzínu v rail liště, sporadicky, to může být zase více věcí ... zkouknout požadavek i skutečnost na railu a podle toho řešit čidlo, kabeláž, a nebo taky už vysokotlaký čerpadlo či vstřiky ...

@Kebule -0,96 je zatím OK co se týká vytažení řetězu, ale neříká to nic o tom, jaký je tam napínák, pokud tam není K, je to jen otázka času ... K na linkách nasadili od začátku března 2012, takže pokud tady nikdo neměnil, urychleně bych řešil kontrolu. Tipuji ale, že ta nízká hodnota synchro při najetých 175tkm ukazuje, že tam už někdo měnil, tak ověřit záznamy či přes okýnko napínák samotný.

Co se týká těch pístů a hrátek s kroužky, info jsem dal před časem už sem.

Z toho se dá říci, že všechny CDAA od cca 5/2009 až do čísla motoru 221245 začnou baštit olej určitě a dříve,

modifikace s CP písty do čísla motoru 264264 nebo druhá modifikace s DF písty do čísla motoru 482227 také určitě ale později, DF jsou už dnes v ETKA pár let zakázány používat ...

a teprve poté od nasazení DL pístů se skládanými kroužky je jisté, že tomu motoru olej chutnat nebude ...

Řešení BZB a prvních CDAA problém ucpávání drenáže stíráků nemělo, ale nestačilo v homologaci na splnění EU5, tak dělali vše pro to, aby omezili vnitřní tření a odpory motoru ...

Mrkni na foru na porkypig, tomu se vyměněný motor v 10/2012, tedy jasné DF písty se sadou kroužků 06H198151 C, ucpaly prý po cca 100 000km ... Hezky viditelné černé/potažené pístní čepy 23mm pro písty DF na ojkách bez pouzder u SEATa, starší 21mm čepy jsou hezky stříbrné, kde maj ojky pouzdra 😜

 

Edited by rayx
Link to comment

Zdravím,výhledově mě čeká výměna vodní pumpy,mám tam nechat dát originál z autorizáku nebo nějakou konkrétní druhovýrobu,koukal jsem,že jsou i pumpy s kovovým tělem,ceny jsou teda řízné,děkuji za postřehy.

Link to comment

Tak ďalší problém, vstrekovac mi vyskakuje z hlavy. Tesnenia a podložky  boli vymenené. Teflonova vložka na vstrekovac bola nasadená originál prípravkom ale už druhý krát to vyskočilo. Mechanik špekuluje či nie je pretlačena diera na hlave a preto sa to pohne. Máte nejaký tip? Ďakujem.

Link to comment
  • 5 months later...

Ahoj všem,

protože zvažuji auto s tímto motorem pozorně jsem pročetl toto vlákno....a nejde mi do hlavy jedna věc zde hojně probíraná...a to výbrus. Je nějaký důvod zde probírané nemožnosti výbrusu? Dle specifikace EA888 je blok motoru cast iron, tedy litina. Problém s Nikasilem, Alusilem atd. je třeba u některých BMW, kde je blok hliníkový, ale zde je litina a litinové bloky se vybrušují naprosto běžně napříč značkami. Díky za názory.

Link to comment

Asi kdybychom zabíhali do teoretické roviny, tak pak je možné vše, ale výbrus a výbrusové písty oficiálně nejsou a nedělají se. To že někdo provede méně či více odborně výbrus (samozřejmě se přijde o tu speciální povrchovou úpravu válců) a koupí výbrusové písty třetí strany neznamená, že je to v pořádku a výbrus se normálně dělá 😉

Link to comment
před 22 hodinami, Lukáš1991 napsal:

Asi kdybychom zabíhali do teoretické roviny, tak pak je možné vše, ale výbrus a výbrusové písty oficiálně nejsou a nedělají se. To že někdo provede méně či více odborně výbrus (samozřejmě se přijde o tu speciální povrchovou úpravu válců) a koupí výbrusové písty třetí strany neznamená, že je to v pořádku a výbrus se normálně dělá 😉

To je blbost.Oversize pisty se normalne delaji...Kolbenschmidt,ZRP treba.Navic Mahle a Goetze dela suche vlozky,takze by nemel byt problem prevrtat a prevlozkovat.

Link to comment

Já nerozporuju to, že je s tím problém. Já se snažím pochopit proč a v čem je:-)

U BMW chápu, že po odstranění Nikasilu by ocelové kroužky běhaly v hliníkovém bloku, což nejde. I to se běžně řeší ocelovou vložkou.

U tohoto motoru je blok litina a litinové bloky se naprosto běžně přebrušují. V čem je jiný? 

A za vložky se omlouvám, překouknul jsem se, na tenhle motor asi fakt nejsou.

 

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
V 14. 7. 2015 at 2:29, Ammadeus napsal:

Dost by mě zajímala cca cena tě go motoru. Jelikož jsem taky bohužel majitelem cdaa. Zatím nebasti tolik. Ale jak říkáte asi je to jen otázka času. Klidně do sz. U mě to asi rozhodně jestli prodat nebo ne.

Mňa by tiež zaujímala cena tej generalky motora. 

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ahoj, se svým 1.8 TSI mám následující problém:

Při nastartování na volnoběh kolísají otáčky cca od 700 po 1000. Motor se třepe a výfuk lehce kouří. Diagnostika ukazuje v závadách vynechávání všech válců a netěsnost sání. Jako první jsem vyměnil PCV ventil, ale nedošlo ke zlepšení situace. Následně jsem vyměnil těsnění, a to jak pod sáním, tak pod škrtící klapou, kterou jsem také seřídil, opět bohužel bez výsledku.

Při odpojení hadice (za volnoběhu), která vede z PCV ventilu do sání a následném ucpaní otvoru pro hadici dochází k výraznému zlepšení problému - asi o 95% a motor běží téměř jak má (motor se netřepe a výfuk nekouří). (Zacpáním hadice by mělo docházet k zvýšení potlaku v sání). Zbylých řekněme 5% by mohla mít na svědomí nějaká netěsnost hadice nebo sání.

V situaci, kdy se po nastartování zacpe zmíněná hadice mezi PCV a sáním (dojde tedy k výraznému zlepšení chodu motoru) a následně se načtou na diagnostice závady - vyhazuje diagnostika pouze závadu netěsnosti sání.

Při jízdě auto u zrychlení lehce pocukne. Zároveň lze pozorovat pouze minimální ztrátu výkonu vozu.

Nemáte prosím někdo zkušenost s takovýmto problémem, případně tip na co se ještě podívat/vyměnit, budu rád za každý nápad.

Link to comment
  • 1 month later...

ahoj mam passata 1.8 tsi rok vyroby 2012 když jsem ho kupoval měl najeto 146 tis. spotřeba oleje na sto cca 0,3-0,5L na 1000 Km. V současné době má najeto 215 tis a spotřeba oleje je 0,7 L na 1000Km. kromě dolévání oleje vše v pohodě. Dá se dekarbonizací motoru snížit spotřeba oleje? Předpokládám že při dekarbonizaci se pročistí spalovaci prostor a tím i pístní kroužky. díky za odpověd. 

Link to comment
  • 2 months later...

Ahoj trochu to tu oživím dotazem na odborníky 🙂  také mi CDA papá oil., zkoušel tu někdo hodit motor (blok hlava sání) z BZB místo CDA?

Za mě by to mohlo fungovat, když nechám držák olejového filtru s 2 čidly z CDA, možná sání jiné , ale to jsem nestudoval. Máte někdo zkušenost? Díky  stejně se do toho pustím, protože BZB motor mám komplet doma. 

Neřeším legislativu a pod. jen technicky.

 

Díky

Link to comment
  • 3 weeks later...

toto jsou moje svíčky jestli je někdo delal tak jedine s rozvodama cca 168 tis.( možna 150 tis.) ted najeto 219 tis. vsiml jsem si ze u jedne elektrody je nejaka praskla. a tech svetlejch usad je tam teda hroznej vagon. a tvrdy to bylo jak sutr. kdyz jsem se podival dirou na pisty tak byly dost tmavý. nějaky olej si to bere ale zatim to jezdí hezky. prave mě překvapuje že nejsou černy jak bota nebo uplne zamasteny jak uz tady blo videt. tak si myslim že si sakne i jinde. nejaky nazor?

20220622_183107_HDR.jpg

20220622_183331_HDR.jpg

20220622_183341_HDR.jpg

20220622_183355_HDR.jpg

20220622_183601_HDR.jpg

20220622_183605_HDR.jpg

20220622_183608_HDR.jpg

20220622_183612_HDR.jpg

20220622_183904_HDR.jpg

20220622_183907_HDR.jpg

20220622_183910_HDR.jpg

Link to comment

Tak som tu zavítal, rozmýšľam o O2 FL CDAA. Dosť ma dedia problémy, ktoré tu popisujú rôzni užívatelia a nepridáva to na optimizme. Ale hlavná otázka nateraz. Je vhodné s týmto motorom jazdiť po meste na krátke trasy (5-10 km)? A občasné jazdy mimo mesta (diaľnica, okreska). Ďakujem. 

Link to comment
  • 2 months later...

ahoj dotaz zkoušel někdo u CDAA jen vyndat písty dekarbonizovat zapecené kroužky vše pečlivě vyčistit a dát zpět nebo koupit sadu komplet pístů a vymenit? je mi jasné že se tím problém baštění oleje nevyřeší ale mohl by se zdůvodu rozpohybování kroužků opět snížit na množství cca 0,3 na 1000km. nbo je to uplně bokem?

Díky za odpověď 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Zdravím,  rádio Symphony, najednou začalo zlobit. Po zapnutí hraje jen pár vteřin nahlas, poté se pomalu ztišuje. Vše svítí, stanice jdou přepínat, jen nehraje. Nevíte někdo náhodou čím by to mohlo být?(nějaký napájecí kondenzátor?) Díky za rady.
    • Ahoj Chlapy, řeším rovody na Octavii které tam dát. Bosch, SKF či Dayco a u nej je ještě High Tenacity. Nevíte co to je., Díky za IFo
    • O jaké nové rádio se jedná ? Jestli je potřeba máš zapojen phantom ?
×
×
  • Create New...