Přejít na obsah

Výfuk a vše kolem něj


TomášT

Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...

Tak dneska jsem měnil výfuk na rampě, střední díl pro 1,6 55kW a zadní díl pro 1,6 74kW... Oboje Tyll... a nastal problém, proto prosím o radu... Jak jsme výfuk přitahovali ve spoji, naponěkolikáté a dali jsme tam i na každý spoj 2 stahovaky od Tylla, a pokaždé tama prská troško vody... Takže netěsnost... Někdo nějaká rada jak dokonale utěsnit? Díky za každou odpověď

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Díky moc za rady :-) zatěsnilo se a perfektni, testovaná kombinace střed 55kW, zadek 74kW oboje Tyll super, žádná rezonance - ťuk,ťuk ; snížila se i spotřeba a zdá se mi že má pravidelnější chod, znatelně tišší projev, jediné co zůstalo je odfouknutí po rychlém sešlápnutí a povolení plynu. Otec ma od Tylla na AEEčku cely vyfuk pro 55kW a rezonanci se nemůže zbavit... cca kolem 2400 otaček... a už má několikátý výfuk tyll pro 55kW ( c rámci reklamací ) a vždy to samé.

 

Jinak autí dostalo většího servisu - komplet nové tlumiče Billstein B4 včetně dorazů a uložení, 2cm podložky pod přední tlumiče z 4x4 - zvýšení předku, geometrii, olej Mogul Extreme 10W40, filtry, svíčky NGK BUR6ET a zapalovací kabely... jelo dobře, ale teď jede výborně :-)

Odkaz ke komentáři

No cca před měsícem sem prodal přední díl výfuku, ten úplně první, od bosalu nerez včetně pletence. Měl jsem ho nechaný pro známého, ale ten oktu prodal, tak šel pryč, protože můj první díl vypada OK, otec má už měněný a kdybych ja nekdy měnil tak bych připlatil za origo, než dlouho skladovat ten Bosalácký

Odkaz ke komentáři

Hmm tak přesně v tomto místě jsem to já měl začmouděný, tudíž prasklý taky. Hlavně se nelekni, až budeš vyšroubovávat matice, že ti může vyjet některý "šteft" ze závitu v hlavě. Oni to totiž nejsou klasicky závrtný šrouby, co maj ten závit pro zavrtání trochu těsnější, ale jsou šrouby se stejným závitem na obou koncích, i délka závitu je stejná. A nesnaž se je nahradit klasickým novým závrtným šroubem, nejde do hlavy úplně zašroubovat (mě se to povedlo jen do cca 1/2 délky zavrtané části závitu, dál to nešlo). Doporučuju objednat si i nový matice M8 a M10 pro spodní přírubu. Čísla jsou:

N 900 850 01 Matice M8 samojistná, 5ks (7kč/ks)

N 102 090 05 matice M10 samojistná, 2ks (6Kč/ks)

Pro jistotu ještě ten šroub: N 044 410 4 Šroub M8x28 závrtný, 5ks (cena není)

N 01155813 Podložka 8,4x15x1,6 pod matici svodů (5Kč/ks), já tam mám obyčejné, ale otázka je jestli tahle není z nějakého spešl materiálu

A doporučuju utahovat matice momenťákem - utahovací moment matic M8 je předepsán 25Nm, M10 40Nm. A namazat pastou pro tepelně namáhané díly (G052112A3 nebo měděná pasta ve speji).

Odkaz ke komentáři

jo je fakt, že stárnutím se u některých materiálů naopak vlastnosti zlepšují.

 

Jak říká Miklisek - prostě to navrhoval nějaký debil.Ten chtěl ušetřit cca jeden centimetr krychlový litiny na celém odlitku a tak mezi svod prvního a druhého válce nedal výztuhu. Zajímavé, že všude jinde jsou.

 

Celkově vypadají docela křehce...když to porovnám s tou masou materiálu u svodů na "škodováckou klasiku" 100,120, Favorit, Felda 1,3

 

Kecy, že nově koupené svody to mají zesílené jsou dle obrázků jen kecy. Ta samá forma. Ta samá chyba. Takže za dalších 8-10 let REPETE! :angry:

 

Je prostě třeba dostat z majitelů čas od času raneček peněz a přichystat jim závadu, která vás sice na cestě nenechá(dneska už se dělají i takové které vás nechají :D ), ale je třeba ji vyřešit.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Ta litina když začne profukovat je to i slyšet během jízdy?

 

Odešla mi střední část, pak zadní část výfuku a nakonec mám měněný i pletenec. Zvláště u té střední části to bylo znatelně slyšet, že se začala děravět. Teď mi přijde, když si za jízdy otevřu okno nebo i když to stojí, že je zvenku slyšet takové "ufukování" a ne čistý zvuk motoru :(

 

Musím sundat tu hliníkovou krytku (předehřívač vzduchu) a mrknout na to, jen není teď čas :angry:

 

Ta litina to je toto: http://www.cc-autodily.cz/potrubi-vyfukove-2_2?brand=SKODA&model=OCTAVIA :blink:

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Dneska provedena fáze č.1 ve výměně litiny. Protože jsem to nechtěl pokušet, tak jsme zvolili jistou cestu jak šrouby povolit a nezničit štefty. Dovezl jsem ji k autogenu a všechny matky (5 x M8 + 3 x M10) jsme nahřáli a pak šly povolit jako po másle :palec:

 

Jelikož nebyl čas ani prostor to udělat na místě, tak jsou pomázlé štefty grafitem a zase jemně dotažené zpátky.

 

Zítra už tam bude nová. To už udělám v klídku doma. Tu nejhorší část mám doufám za sebou :)

Odkaz ke komentáři

Nová litina na místě i s novým předehřívačem vzduchu :palec:

 

Dokonce už staré těsnění mezi hlavou a svody ideálně netěsnilo protože to bylo lehce očouzené u 1 a 4 válce.

 

Pohráli jsme si s vystředěním a rezonance jsou taky fuč + jsem stáhnul směšovací komoru na sání svorkama, páč to taky drnčelo jak pominutý. Vyčištěn filtrbox, palec a kontakty v rozdělovači, vyměněn olej...natankován V-Power...zkušební jízda...a úplně jiný auto :wub:

post-28-0-70857500-1343389822_thumb.jpg

post-28-0-23922000-1343389856_thumb.jpg

Upraveno uživatelem TomášT
Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...