Přejít na obsah

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Doporučené příspěvky

Zdar chlapy,chci se podelit o tom co se my udalo s autem,auto prestalo jet nad 4000 otacek,hlasilo to,ze 2 valec vynechava-v podstate nedava proud do svicky,takze koupena nova zapalovaci civka-600 kc a je po problemu,ale delal sem tam zrovna rozvody, ty byli hodne nacate,rikaly,ze jsem prijel za pet dvanact,rachot retez.Auto mam doma tak uvydim co prijde dal,doufam,ze nic tak brzo,posobe.


Jo a to sem zapomel,merili se tlaky ve valcich a vsechny ukazovaly 5,coz je malo,tak tohle mohlo byt i tema rozvodama-snad.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 týdny později...

Zdravím,

Chtěl bych se zeptat, zda se někdo nesetkal s níže popsanými problémy... Jedná se o motor 1.8 TSI CDAA Škoda Octavia II r. v. 2009

 

Popis závady

 

Při volnoběhu má motor nepravidelný chod (i po zahřátí), dále při prvním studeném startu kolísají otáčky (do cca 30 vteřin se otáčky srovnají) a za studena "střílí" do sání. Svítí kontrolka motoru. Pokud se závada smaže přes diagnostiku, objeví se znovu po čtyřech startech. Při delším stání na volnoběh se kontrolka motoru rozbliká. Po rozjezdu (zvýšení otáček) začne opět "jen" svítit. Při jízdě se žádné problémy neprojevují (kromě svítící kontrolky) a motor jede jak má.

 

Diagnostika píše závadu:

 

16395/P0011/000017 - Bank 1: Camshaft A (Intake): Retard Setpoint not Reached (Over-Advanced) - poloha vačkové hřídele A sací (kód 00017)

 

Vozidlo bylo v autorizovaném servisu na zjištění závady... Podle jejich vyjádření jsou pravděpodobně ucpané mazací kanálky a kvůli nízkému tlaku oleje nefunguje správně proměnné časování ventilů - ventily prý nedovírají. Dále se dle nich motor jeví jako skočený, ale jen na volnoběh... Poté je vše OK. Rozvody jsou prý nastaveny správně.

Nízký tlak oleje by měl být do cca 1200 otáček, nad tuto hodnotu je prý tlak vpořádku.

 

Stručná historie motoru

 

Motor trpěl velkou spotřebou oleje (cca 1 litr na 1000km), poté došlo k propálení pístu. Následovala výměna pístů, pístních kroužků, ventilů, kontrola vstřikovačů, výměna turbodmychadla, rozvodů a dalších "drobností"... Po složení a najetí cca 200km se rozsvítila kontrolka motoru, ale jinak vše bylo v pořádku. Chod pravidelný. Výše popisované problémy nastaly až cca po 1000km. V současné době je na motoru najeto cca 3500km a spotřeba oleje OK.

 

Nesetkal se prosím někdo s podobnou závadou?

 

Děkuji předem za rady, názory, postřehy...

Matyáš

 

Odkaz ke komentáři

No asi by jsem toto chovani reklamoval, tam kde si delal GO...

Takhle na dalku se neda presne urcit co je spatne a co je OK...

Vzhledem k tomu, ze je spatne casovani sacich ventilu, asi by jsem se zameril na nastavovac vacek... Atd... S tlakem oleje to nema primou souvislost... Vacka se otaci az pri 3000 ot a vis...a to mas dostatecny tlak aby se to pohlo...

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o měsíc později...

 

poprosim o radu skusenejsich. Kolisanie otacok pri studenom starte. V autorizaku povedali, ukazali nejaky buletin, ze v istom rozsahu vonkajsej teploty je to normalne, je to akysi predohrev katalyzatora na co najrychlejsie ziskanie jeho prevadzkovej teploty.Proste bohatsia zmes, ktora sposobuje tieto nestabilne otacky. Moze mi to prosim niekto potvrdit. Autorizaku uz neverim ani nos medzi ocami. Obcas sa mi stalo, asi trikrat, ze to rozvibrovalo cele auto, akokeby sli len tri valce.

 

8/2010 CDAA.

130t km.

 

p2p a spol, ktori maju tsi motory v rukach, mate nejaku vedomost o takom buletine? Dakujem za info.

Odkaz ke komentáři

dik za odpovede.

v pricipe mi to kolisanie nevadi. navyse sa prejavuje len obcas. dokonca teraz po dlhsom pouzivani aditiva vif mi pride motor kludnejsi a tichsi. vplyv na jazdu to nema ziadny, aspon ja to nevnimam.

som len typ, ktory vidi v nerieseneom probleme vznik dalsieho problemu a tak venujem pozornost vsetkemu co vnimam subjektivne ako odchylku od normalu. A ten pokles otacok mi normalny neprisiel.

 

a pripajam sa. teploty mavam aj 110. No na pozicanej yetine 1,4 TSI som dosahoval nizsich hodnot na tych ostych trasach. je to ok.

 

p2p, poslal som ti SZ, az budes mat cas, pozri na to prosim. ak das radsej prednost telefonatu a nezabudol si este na slovencinu, mozem zavolat. dakujem.

Odkaz ke komentáři

Obcas sa mi stalo, asi trikrat, ze to rozvibrovalo cele auto, akokeby sli len tri valce.

 

Kouknul bych pro sichr i na svíčky, a to hlavně na jejich matice. Na našem CDAA jsem při výměně svící přišel na to, že svíčka na čtvrtém válci měla ojiskřenou připojovací matici, na kterou se nasazuje cívka. Cívka měla uvnitř objímky vyjiskřený pružný bod, takže kontakt cívka-svíčka nebyl 100%. Pamět závad byla prázdná, vynechávání zážehu na diag jsem nedělal.

 

Po úpravě kontaktu jsou i studené starty OK, žádné cukání, jen cca 10-15sec zvýšené otáčky a pak pokles na standardní volnoběh.

Odkaz ke komentáři

S podobnými propady otáček jsem se setkal také. U mě k nim dochází při ranních startech, jen když je teplota pod cca 10°C. Vypozoroval jsem navíc, že je to také závislé na natankovaném palivu - na palivo z některých čerpaček si motor cukne vždy, z některých ne. Diagnostika žádné chyby nikdy neodhalila ...

Odkaz ke komentáři

Zdravím lidi,nevíte jestli teplota oleje při mĕstký provoz který mĕ zobrazuje na maxidotu 104 stupňů je normalní?Kdy si jsem mĕl ještĕ 1.2 tsi tak plnou zátĕz motoru ukazuje maximálnĕ 99 stupnu na maxidotu.Dĕkuji

 

 

 

a pripajam sa. teploty mavam aj 110. No na pozicanej yetine 1,4 TSI som dosahoval nizsich hodnot na tych ostych trasach. je to ok.

 

Je to normální. V pondělí jsem jel s bráchovou 1.8 TSI jen po městě a také tam měl 100°C, což moje 1.4 TSI v tomto režimu nemá. Jinak do 110 °C je to v normálu = provozní teplota.

Odkaz ke komentáři

No pumpa je pekne schovana ale davat servisu 4000 kc jenom za material je bkbost. Pumpa se da sehnat za cca 1000 kc...

Souhlasím, samostatná pumpa bez tělesa vypadá jako rozumnější cesta pokud to neteče jinde, ale to znamená vzít druhovýrobu. VW ale mnoha modifikacemi, třeba způsobu drenáže hřídelky atd., udělali pěknej zmatek v číslech, a tak i tady je v tom trochu bordel ... Máte nějakou odzkoušenou? Třeba GRAF PA1071, Airtex 1892 atd?

 

Celej blok na škodovky má mít nyní poslední revizi 06H121026CP, VW má už DC ... OEM vyrábí asi Mahle Behr, ale taky korejci INZI ... Třeba na tom našem z 4/2010 je 06J121026AC a to už ETKA nezná ...

 

Odkaz ke komentáři

Hezký, takže to byl Graf ještě s plastovou vrtulkou? Co jsem dohledal, tak z linky to sjíždělo asi všechno se stejnýma pumpama, plast a 7 lopatek. Holt druhovýroba nestačí tempu změn :unsure: tak si to upravují podle sebe. Třeba Hepu, má jen jeden typ, stejný jak ta 1072 ...

 

No, já bych na benzín asi taky radši vzal kovovou z druhovýroby (jedna plastová ná vypekla na starým 2.0 MPI AZJ), tak teď jen v předstihu nějakou vybrat. Samotný pumpy z OE už v kovovým provedení stěny, poslední revize 06H121010 nebo 06H121010A asi nikde nesplaším ... ale ty jsou nejspíš stále plastové.

Odkaz ke komentáři

Motor si to hezky užíval ... Nevím, třebaže to vyrábí i takový značky jako LiquiMoly atd., tak čistit to takto nárazově třeba po 100tkm bych teda nechtěl. Leda si to dodělat na TSI+Monomotronic :D když nový generace už jsou TSI+MPI ... Nebo s tím máte nějaký dobrý zkušenosti?

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...