Přejít na obsah

1.6 74 kW + 75 kW Nejčastější problémy a závady


Doporučené příspěvky

zdravim mam octu 1,6 bfq a mám podezření že mi odešli kloubky na poloosách (280 000km) tak se vás chci optat jestli někdy někdo z vás demontoval poloosu, a kdyby byl od té dobroty a napsal mi jestli je na převodovce( vývod poloosy)nějaké těsnění? Zkrátka když odšroubuju vnitřní kloub od převodovky , těch šest torx šroubů, jestli mi vyteče olej z převodovky nebo ne? děkuji za reakce

Odkaz ke komentáři
  • o 5 týdnů později...

zdravim, má někdo z vás skušenost s čištěním škrtící klapky? v poslední době mi auto nechce držet klasický volnoběh :( , ale stále kolísá volnoběh 1000 -1800ot/min a někde sem se dočetl že když se to vyčistí tak to někdy pomůže. Tak kdyby mi někdo poradil jak ji vyčistit či případně čím? ;)

Odkaz ke komentáři

Kartáček na zuby a Wedéčko.Opatrně klapku prstem otevřít,založit nějakým vhodným dřívkem a čistit.

Nebo vymontovat z auta a je to jednodušší.

Po vyčištění buď nastavit vagem,nebo stačí zapnout zapalování po dobu 1min.a klapka se nastaví sama.

Tu druhou verzi nastavení používám já a nikdy se mi nestalo,že by byl problém.Otáčky vždy jak víno.

 

Toto je sice čištění na 1.8 ale princip je podobný

 

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=26523

 

 

Odkaz ke komentáři

Je to tak jak píše šipan, jen tady máš přímo čištění klapky na 1.6/74kw ;)

 

http://forum.octaviaclub.cz/index.php?showtopic=16036

 

díky za odkaz ,ale já mám 75kw, tipuji že to bude téměř stejné krom plynu já ho mám elektronický zatim co 74kw má lanko, jen se ptám jestli stačí vycvaknout kontakt? a hlavně o co mi jde jestli to nebude potreabovat nastavení pres počítač ten plyn jako sám o sobě, neberu v potaz nastavení klapky vagem ;)

Odkaz ke komentáři

zdravím,tak dneska sem si na octě vyčistil škrtící klapku, byla dost zapečená od výfukových plynů od EGR. Mrzí mě že to stejnak nepomohlo vyřešit můj problém, jediné co se zlepšilo je to že jde líp za plynem. ale to že, místo volnoběhu kolísá 1500 ot/min +-300 ot /min se nijak nezměnilo. Nemáte někdo nějaký nápad co by to mohlo dělat? jo a abych nezapomněl tak to dělá jak na benzin tak na LPG.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Mám O1 1.6 75kw a mám takový problém, když je auto ráno studené, startuje v pohodě, ale po nějaké chvíli stání nastartuje ale se zvýšenýma otáčkama asi1200 a to je auto i vlažné, tedy víc otáček jak u studeného. Je to zvýšené jen asi tak do minuty. Diagnostika nic neukazuje, jediné čeho jsem si všiml je, že venkovní teplota před startem je např. -2C a po nastartování se na chvíli zvedne asi o 3 stupně (tedy na +1C) a pak se vrátí na původní správnou teplotu. Myslíte, že má to čidlo vliv na ty zvýšené otáčky?

 

Odkaz ke komentáři
  • o 5 měsíců později...

Zdravím, měl bych jeden dotaz.

Nedávno při obchůzce jsem zpozoroval, že zpod auta mi vytéká olej červené barvy.

Našel jsem tedy na netu různé varianty, co by to mohlo být. Zkontroloval jsem hladiny kapalin, všechny co jsem kontroloval, byly v normě.

Motorový, hydraulický (do řízení), brzdovka.... Prošel jsem i ty varianty, v nichž se červená kapalina nenachází, ale co by to mohlo ještě být?

 

Díky moc za pomoc a případný postup k vyřešení.

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Taky přispěju do tohoto tématu, nejsem si jistý jestli je to dobrá sekce ale třeba to někomu pomůže....Mám oct.1.6 75 BFQ 2004, najezdil jsem s ní když jsme ji koupili cca 100.000 km pečlivě jsem monitoroval spotřebu oleje a náhradní díly během provozu.Vůz jezdil velmi dobře po celou dobu, podotýkám že je provozován na LPG zn.Prins.

Pomalu se blížila hranice výměny rozvodů a poprvé se začala zvyšovat teplota motoru, se zvyšující zátěží stoupala když jsem ubral šla dolů, padlo podezření na těsnění pod hlavou nebo protočená řemenice vodní pumpy, vzhledem k tomu že byl černě zkalený fridex tušil jsem že mě čeká těsnění pod hlavou a tak jsem se rozhodl pro větší opravu i s kroužkama, protože trvale jsem doléval 0,7L na cca 3.000km.A tak jsem se pustil do přípravných akcí a vyrazil na stránky cc-autodíly.cz kde jsem pořídil skoro všechno až na nějaké drobnosti, na kroužky jsem čekal víc než týden než je sehnali, nabízeli mi různé náhrady ale já chtěl origo.

Něco jsem dokoupil po jiných dodavatelech v mém okolí.Auto jsem hodil na kozy a vypustil fridex a olej.........

Zaměřil jsem se prvně na repasi hlavy, kompletně jsem ji rozebral, umyl v arvě a jel s ní na wapku, potom putovala na srovnání na magnetku, zabrousil jsem ventily, vměnil všechny svorníky, prostě jako nová...

Za pár dní jsem se vrhl na písty, všechny kroužky zapečený a zjistl jsem že už někdo zkoušel repasi dal tam nějaký goetze....důkladně vyškrabání drážek a šup s tím zpět, ...když jsem viděl ten bordel jak zasral všechno sání a okolí, rozhodl jsem se že zruším systém EGR a připravil si záslepky, trubku od sběrného potrubí jsem úplně odstranil a nechal si vysoustružit uzavírací zátku.Systém egr jsem nechal elektricky funkční jenom nemá už co posílat dál( pokud by chtěl někdo radu jak na to at napíše ) každopádně jednotka nic nehlásí a to už mám najeto po opravě 2000km takže to jde.Auto po najetí 2000km nebere už nic.Bez technického zázemí a znalostí se do toho nepouštějte, píšu to tady třeba zjednodušeně a trochu humorně ale není tady prostor pro chyby, dělat to znova je psychicky růjnující a fin.náročné, navíc není to můj prvně rozebraný motor z auta ani z motorkek.Každopádně vše se dá udělat bez zvědáku a pomůcek, všechno děláno z koz v leže, a na pohodu


zdravím,tak dneska sem si na octě vyčistil škrtící klapku, byla dost zapečená od výfukových plynů od EGR. Mrzí mě že to stejnak nepomohlo vyřešit můj problém, jediné co se zlepšilo je to že jde líp za plynem. ale to že, místo volnoběhu kolísá 1500 ot/min +-300 ot /min se nijak nezměnilo. Nemáte někdo nějaký nápad co by to mohlo dělat? jo a abych nezapomněl tak to dělá jak na benzin tak na LPG.

 

Zruš úplně egr a prodi věškeré spoje...falešný vzduch a nech zkalibrovat klapku s řídicí jednotkou


Zdravím, měl bych jeden dotaz.

Nedávno při obchůzce jsem zpozoroval, že zpod auta mi vytéká olej červené barvy.

Našel jsem tedy na netu různé varianty, co by to mohlo být. Zkontroloval jsem hladiny kapalin, všechny co jsem kontroloval, byly v normě.

Motorový, hydraulický (do řízení), brzdovka.... Prošel jsem i ty varianty, v nichž se červená kapalina nenachází, ale co by to mohlo ještě být?

 

Díky moc za pomoc a případný postup k vyřešení.

 

V autě můžeš mít jeno dvě červený bud olej hydrauliky a nebo chladicí...

fridex není mastný a na olíznutí kapky učítíš nasládlou chut pak ihned vyplivnout a vypláchnout pusu a hydraulický mastný je to je asi vše

Odkaz ke komentáři

Ahoj, koupila jsem si octu 1,6MPI 75 Kw r.v. 2003, před tím jsem měla pouze dieslové vozy, naposledy Passat 103 Kw, ten mě vyškolil tak že jsem již nic podobného zažít nechtěla...a ejhle, vyjedete z bazaru a auto ani ne po jednom dni zdechne...tedy, potřebuji radu, při jízdě nejednou začaly padat otáčky až nakonec auto zastavilo a již se nedalo nastartovat, motor točí, mám pocit že svítila kontrolka EPC, můžete mi někdo vysvětlit o co by se mohlo jednat?

 

Díky

Odkaz ke komentáři

Ahoj, koupila jsem si octu 1,6MPI 75 Kw r.v. 2003, před tím jsem měla pouze dieslové vozy, naposledy Passat 103 Kw, ten mě vyškolil tak že jsem již nic podobného zažít nechtěla...a ejhle, vyjedete z bazaru a auto ani ne po jednom dni zdechne...tedy, potřebuji radu, při jízdě nejednou začaly padat otáčky až nakonec auto zastavilo a již se nedalo nastartovat, motor točí, mám pocit že svítila kontrolka EPC, můžete mi někdo vysvětlit o co by se mohlo jednat?

 

Díky

Ahoj, nejdrive by jsi mela auto napichnout na VAG (diagnostiku) a nacist chyby. Ty chyby potom napis sem. Kluci tady na foru urcite poradi.

 

Jestli nemas VAG kabel tak zkus nekoho sehnat kdo ho ma.

Odkaz ke komentáři
  • o 2 týdny později...

Zdravim mam octavii 1.6 75kw 135 000 km. Na volnoběh otačky nekolisaji ale za jízdy když řadim vyžši př. stupeň mi otáčky o něco vylitnou nahoru jako bych po sešlápnutí spojky ješte zavadil o plynový pedál. Jen vyskočí nahoru a hned zase klesnou a jen při řazení. Díky za rady.

Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...

Mohlo by to byt tim ze 75kw ma elektronicky plyn který ma prodlevu.taky mi chvíli trvalo než jsem se s tim naučil.navíc jsem byl zvyklý na podrazovani s meziplynem, což u tohohle dost dobře nejde. Odstranění prodlevy dělá myslím Cimbu motosport nebo tak nějak se jmenují a stoji to okolo 2tisic.jde asi o zvyk, naučit se šlapat spojku o chvilicku pozdeji. Me to pomohlo

Odkaz ke komentáři

Zdravim mam octavii 1.6 75kw 135 000 km. Na volnoběh otačky nekolisaji ale za jízdy když řadim vyžši př. stupeň mi otáčky o něco vylitnou nahoru jako bych po sešlápnutí spojky ješte zavadil o plynový pedál. Jen vyskočí nahoru a hned zase klesnou a jen při řazení. Díky za rady.

 

Ahoj, mne toto robil vadny spinac spojkoveho pedalu. Riadiaca jednotka potom nedostavala info, ze bola zatlacena spojka, tak este chvilu davkovala palivo. Vymena spinaca problem odstranila.

Odkaz ke komentáři
  • o 3 měsíce později...

zdarvim, muj problem s 75kw stale trvá (kolísání otáček na volnobeh 1500-2000ot)ale proto nepišu, napíchl jsem ji na diagnostiku ale auto s diagnostikou NEKOMUNIKUJE, tak mě zajímá jestli jste už nekdo neco podobného řešil,a pokud by někdo poradil byl bych rád .

Kdyz mi auto nekomunikuje s diagnostikou tak je to vzdy spane nasazeny kabel na portu, tak snad u tebe to bude taky tak.

 

ktem kolisajicim otackam:

mel jsem podobny problem. Ve stenou dobu jsem dal novy EGR ventil a vymenil praskou harmonikouvou hadici (mezni vahou vzduchu, skrtici klapkou a odvetranim nalevky oleje) pak to pomohlo ale nevim co byla pricina.

 

takze:

Mrkni jestli nemas netesnost v sani za vahou vzduchu. Hodne casto byva praskla ta harmonikova hadice. Celou ji vydej ven a poradne omkni.

 

Jinak omrkni sani dale k motoru jestli nema netesnost, ale stim zkusenost nemam. Pry existuje nejaky sprej ktery kdyz nastrikas na sani a motor zvysi otacky volnochodu tak to pak znamena netesnost sani.

 

nakonec bych se mrknul na EGR ventil, vycistil, otestoval na VAGU a pripadne dal novy.

Odkaz ke komentáři

Kdyz mi auto nekomunikuje s diagnostikou tak je to vzdy spane nasazeny kabel na portu, tak snad u tebe to bude taky tak.

 

ktem kolisajicim otackam:

mel jsem podobny problem. Ve stenou dobu jsem dal novy EGR ventil a vymenil praskou harmonikouvou hadici (mezni vahou vzduchu, skrtici klapkou a odvetranim nalevky oleje) pak to pomohlo ale nevim co byla pricina.

 

takze:

Mrkni jestli nemas netesnost v sani za vahou vzduchu. Hodne casto byva praskla ta harmonikova hadice. Celou ji vydej ven a poradne omkni.

 

Jinak omrkni sani dale k motoru jestli nema netesnost, ale stim zkusenost nemam. Pry existuje nejaky sprej ktery kdyz nastrikas na sani a motor zvysi otacky volnochodu tak to pak znamena netesnost sani.

 

nakonec bych se mrknul na EGR ventil, vycistil, otestoval na VAGU a pripadne dal novy.

 

děkuji za cené rady, vyskouším

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...

Chlapi potřebuji odbornou pomoc a radu.Jel jsem mým vozem škoda octavie Tour 1.6 r.v 2004 a najednou mě něco hučelo v motoru.Dojel jsem k benzínce a auto kleklo.Auto už jsem nenakopl.Rozvody udajně dělané při 60 tisicích.Ted najeto 134 tisíc.Dojel servisák a hned byl hotov.Prý roztrhlý rozvodák.Může mi někdo prosím říct kolik to celé koštuje a co vše je potřeba vyměnit či tam může být něco jiného??Auto mám ani ne měsíc.Jsem na infarkt.Díky za odpovědi.

Odkaz ke komentáři

To je pekna blbost, aby se v 60tis km delaly rozvody, kdyz se delaji po 90tis km, to je spis nikdo nevymenil a ty jsi na ty origo rozvody najel o 40tis km vic a proto ti ted praskl remen nebo uz byly nekdy menene, ale auto ma ve skutecnosti vic najeto nez ukazuje tachometr (urcite jsi ale interval vymeny urcite o dost pretahl). Kazdopadne se musi sundat hlava a podivat se jaka skoda timto vznikla. Pokud se to potkalo, tak se budou muset vymenit ventily a s tim spojene veci, ale je i sance, ze se nic stat nemuselo, protoze jsem nekde cetl, ze u 1.6 se motor potkat nemuze (prý je ve valci mezi pistem a ventily dost mista), kazdopadne te rozborka motoru nemine... :(

Odkaz ke komentáři

A co když se to potkalo, tak by se musely zase sundávat rozvody a ta práce taky něco stojí, takže si myslím, že pro 100% jistotu je lepší si 2000,- (spíš ale míň) připlatit a tu hlavu sundat. Nějakej dobrej servis by mohl mít i endoskopickou kameru, takže by se dalo do spalováku podívat přes otvor na svíčku, ale drtivá většina servisů takové vybavení nemá.... ;)

Odkaz ke komentáři

Tak jestli rikas ze je nejaka realna sance ze se to nepotkalo tak to bych radeji 2x delat rozvody nez hned sundavat hlavu. Ale to je jen muj nazor. A nebo by stacilo si overit jestli 1. valec drzi tlak. Dal bych Vacku a Kliku na rysky to znamena 1. valec na konci komprese a pak bych z kompresou s tlakomerem tam tlacil vzduch a zjistoval bych jestli se tlak ztraci rychle a jestli se ztraci pres ventyly (Sani nebo vyfuk)

Odkaz ke komentáři

To poznáš prd... Já měl tlak na 3 valcich a až čtvrtý neměl :D nasadit rozvody, motor nechat podepřený zespod nebo zavěšený ať nemusíš dávat zpět držák motoru apod. kdyby si měl nakonec dávat tu hlavu dolů a změřit tlaky...

Jinak rozvody v 60 000 nejsou nic nenormalniho, jelikož nejde jen o kilometry ale i o roky na což hodně lidí kašle...

Dělali jsem potkanýho fiata co měl na rozvodu necelých 40 000 ale byl tam 8 let místo 4 tuším...

Odkaz ke komentáři

Každý na to máme jiný názor, stát se to mě, tak rozhodně nechám sundat hlavu, ať mám jistotu, že je tam vše v pořádku ;)

 

Co se týká těch rozvodů, tak ano, stářím ten řemen mohl prasknout, ale většinou se najedou dřív kilometry... Nicméně to nemění nic na tom, že ty údajně druhý rozvody měly mít najeto okolo 70tis km a i kdyby byly staré třeba 6-7 let, tak to řemen 100% vydrží. Já mám rozvody na autě skoro 9 let (vím, že v tomto případě se není rozhodně čím chlubit a už mám nachystané nové, které v březnu vyměním) a jak je vidět, řemen pořád drží, takže je divný, že by mu u rozvodů, které mají najeto 70tis a při stáří podle mě max. 7 let prasknul řemen...? :O

Odkaz ke komentáři

Konny, s tím že to nemohlo mít najeto jen 60 000 samozřejmě naprosto souhlasím, je to blbost... :) proto to chce nechat po koupi auta hned zkontrolovat a vyměnit, papír snese všechno :)

 

S tou výdrží co se let týče si myslím že to je někdy hodně přehnané, ale zase to mají pojištěný kdyby to prdlo :D ale osobně bych je tam nechal nejdéle tak 6 let, pak vyměnit alespoň řemen a ostatní zkontrolovat...

 

A s tou hlavou každý ať dělá jak chce samozřejmě.. ale je i psáno že se při roztržení řemene má zkusit změřit tlaky ve válcích, tak proč to neudělat... když budou všude a budou cca stejný je jasný že se nic nestalo, stačí málo a tlak je pryč... :)

Odkaz ke komentáři

Přesně tak, proto se doporučuje po koupi auta většinou vyměnit rozvody, protože člověk nikdy neví, kdy se měnily.

 

Ohledně výdrže, říká se, že by se měly max. po 5 letech vyměnit, ale osobně si myslím, že 6-7 let by měly všechny rozvody vydržet. Já už je tam mám, jak jsem psal skoro 9 let (mám najeto okolo 80tis km), pořád jsem se díval na kilometry, ale na stáří rozvodů jsem jaksi zapoměl, proto už mám nové rozvody nachystané a v březnu je chci nechat vyměnit ;) .

 

Je pravda, že když budou tlaky na všech válcích stejné, tak bude asi vše v pořádku, ale řekl bych, že 100% jistota je až po sundání hlavy, ale i to změření tlaků by mohlo stačit, to máš pravdu... :)

Odkaz ke komentáři

Jelikož jsem koupil druhou oktu, 2.0 85kW (rozvody jako 1.6) s 87tkm najeto, koukal jsem na rozvody a je tam originál, vypadá starší, v servisce není záznam o výměně, tak jsem si nechal od kámoše ze škodovky ověřit zda se dělali a nedělali se a auto je rok 2001 :O interval je sice 90 000 ale ty roky to mě děsí :D ale kilometry sedí, to je důležitější, v úterý budu rozvody stejně měnit :)

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...