Přejít na obsah

1.8 20V Turbo + 132 kW RS Nejčastější závady a problémy


Doporučené příspěvky

Tak zrovna ta fajfka bývá dost často špatná. Já měl vadné teda Téčko, ale kvůli předchozímu majiteli, který to celé překroutil.

 

Každopádně jsem vyměnil raději i tu fajfku a pak si upravil vedení. Hlavně po těch letech vyndavat tu fajfku, no... Nejezdilo mi auto skoro týden. V tom ohybu se mi to celé utrhlo a nemohl jsem vyndat ten zbytek. Nakonec jsem ho vyndal, ale 1/2 toho zbytku mi chyběla po vyndání (dodnes nevím, kde to je). K tomu se mi ještě rozpadlo to těsnění a při montáží mi vystřelila ta zajišťovací sponka někam do motorového prostoru, takže jsem čekal, až mi naskladní nové těsnění a sponku :loool: Pak jsem si pro jistotu sponku přivázal :loool:

Upraveno uživatelem LadikRS
Odkaz ke komentáři
  • o 4 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Ahoj chlapi,

 

rád bych vás požádal o radu. Mám RS Mk 1, 132kW, AUQ, rok výroby 2001. Najeto cca 215 tisíc. (poctivých - doloženo servisem)

 

Nejdříve trochu k problému, co jsem měl.

 

Auto mi cukalo mezi 2,5 a 3 tisícema otáček. Startoval jsem třeba i natřikrát. Občas se stalo to, že jsem jel a najednou auto úplně přestalo táhnout, nereagovalo na plyn, začalo reagovat až při podřazení.

 

Vyměnil jsem palivové čerpadlo, tím se odstranily špatné starty a cukání. Nicméně se umocnil třetí problém.

 

Auto tedy po pár ujetých kilometrech najednou přestane reagovat na plyn, nereaguje ani na podřazování. Párkrát si cukne a po pár vteřinách (cca 5 vteřin) se vzpamatuje a jede normálně dál.

 

Netušíte někdo prosím, kde by mohla být chyba?

 

Nevíte prosím, jestli někdo v Liberci rozumí těmto motorům?

 

Budu vděčný za každou radu.

 

Díky moc!

V.

 

P.S. rozvody, svíčky, olej, veškeré filtry - všechno bylo měněno na cca 188 tisícich.

 

 

Odkaz ke komentáři

Zkusil bych začít tím, co se zkouší nejčastěji při různých problémech, tj: cívky, čidla, váhu, vyčistit klapku, vyměit palivový filtr, zkontrolovat hadice. S cívkami a svíčkami jsem se taky docela pozlobil. Co jsi použil za svíčky? Ideální by bylo sejít se s někým, kdo nemá problémy s motorem a třeba váhu, čidla a cívky si zkusit půjčit na vyzkoušení.

Odkaz ke komentáři

Ok, díky za radu. :-) Klapka se čistila při velkém servisu při těch 188 tisících. Svíčky se přiznám, že netuším co tam mechanik dal, ale jedna stála asi 220 korun. Hadičky mi mechanik taky prý kontroloval a nikde žádnou díru nenašel.

 

Bohužel neznám nikoho, kdo má v mém okolí tento motor. Neznáš někoho z Liberce?

 

Ještě jsem vypozoroval, že se tento problém s nereagováním na plyn objevuje, když mam nádrž naplněnou ze třetiny a méně.

 

Takže teoreticky nějaká součást palivové soustavy?

 

 

Odkaz ke komentáři

Tak origo NGK se pohybují kolem 230Kč, tak to by mohly být ony. Mají vydržet kolem 60t km, ale je prý lepší je kvůli cívkám měnit po 30t km. Ale to asi s Tvým problémem nesouvisí.

 

Bohužel neznám, bydlím u Kralup.

 

Zrovna teď v týdnu jsem četl článek o 1.8T a psalo se tam, že po 150t-200t km odchází třeba palivové čerpadlo. Mně to zase s méně než 1/4 kolikrát nechytne na poprvé. Asi bych se zaměřil na tu palivovou soustavu. Máš měněný palivový filtr? Ten se kolikrát u benziňáků totiž moc neřeší.

Odkaz ke komentáři

Tak origo NGK se pohybují kolem 230Kč, tak to by mohly být ony. Mají vydržet kolem 60t km, ale je prý lepší je kvůli cívkám měnit po 30t km. Ale to asi s Tvým problémem nesouvisí.

 

Bohužel neznám, bydlím u Kralup.

 

Zrovna teď v týdnu jsem četl článek o 1.8T a psalo se tam, že po 150t-200t km odchází třeba palivové čerpadlo. Mně to zase s méně než 1/4 kolikrát nechytne na poprvé. Asi bych se zaměřil na tu palivovou soustavu. Máš měněný palivový filtr? Ten se kolikrát u benziňáků totiž moc neřeší.

 

Palivový filtr se měnil před cca 25 tisíci km. Objednal jsem ho, tak se vymění taky společně s olejem a ostatními filtry.

 

Svíčky tedy zkusím taky objednat. Ještě jsem viděl nějaký od Bosche, ale ty stály do 100 korun, ty bys nedoporučoval?

 

Nevíš jestli je to složitý vyměnit ten palilový filtr? Přiznám se, že jsem to nikdy nedělal...

 

Díky moc za pomoc! :-)

Omlouvám se, jsem mohl odpovědět rovnou takto a nemusel jsem citovat.

 

Předtím jsem měl problém se starty, nastartoval jsem a hned to chcíplo. Po výměně palivového čerpadla jsou starty parádní. Startuje to na první škytnutí.

 

Jediné co, tak je tam občas při startu takový nepříjemný zvuk. Mechanik mi ale říkal, že to je startér. Nicméně to prý krom nepříjemného akustického zážitku ničemu nevadí.

 

Asi by stačilo ten startér vyndat a vyčistit, no ale zatím se nebudu pouštět do žádných větších akcí. :-)

Odkaz ke komentáři

hanys888: Já mám mít údajně necelých 190t km a chytne to tak na druhou otočku. Ale pokud mám méně než 1/4 nádrže, točí to déle a občas musím otočit podruhé klíčkem, aby to chytlo.

 

Venders: Palivový filtr není problém vyměnit. Stáhneš z něj obě hadičky, uvolníš zajištovací pásku a filtr vyndáš. Možná bude třeba tu pásku vyměnit, jestli je původní. Myslím, že je kovová, já ji mám už plastovou. Ty hadičky se musí nějak zmáčknout, aby šly sundat. Dost jsem se s nimi pral a nakonec to šlo dobře, když jsem zjistil, jak je stisknout.

 

Co jsem slyšel, tak 1.8T je prý docela náchylné na svíčky, proto často dávají NGK PRF6Q (prvovýroba - platinové). Mají údajně vydržet 60t km (ale jak jsem říkal před tím, v článku doporučovali 30t km). Pak jsou ještě NGK BKR6E (levnější - stejné jako PRF6Q pouze měděné) a ty se mění o dost dřív, třeba v Anglii je mění s olejem. Ale já osobně s nimi neexpirementoval, čeká mě výměna teď (momentálně mám PRF6Q). Já ještě mám TFSI cívky a tam se dávají občas taky jiné.

 

Jaký zvuk to dělá při startování? Když točí startér nebo když naskočí motor?

Odkaz ke komentáři

Je to jednoduché. Já se akorát pral s vytažením těch hadiček, protože jsem nevěděl, jak na ně. Jinak jestli to dělá to z videa, asi bych to tipnul na startér. Měl napadnul napínák vaček, jestli to nedělá, ale to je jiný zvuk ;)

 

Já asi půjdu do těch BKR6E. Budu je měnit nejspíš s olejem :D

Odkaz ke komentáři

LadikRS: Paráda, tak to aspoň potvrzuje to, co mi říkal mechanik. :-) Díky

Už mam všechno (olej, filtry) připravené k vyzvednutí, tak se do toho příští týden vrhnu...bude to moje premiéra, tak snad to nebude i derniéra.

Hanys888: Takže lze použít startér z libovolné motorizace z O1? Na kolik to tak přijde?

 

Díky moc chlapi :-)

 

Odkaz ke komentáři
  • o 2 měsíce později...

ahoj,

měl jsem nehodu, dostal jsem ránu zezadu a pak jsem narazil do auta stojícího přede mnou. Mám tedy rozbitý předek i zadek.

Auto od té doby ztratilo výkon, při nastartování otáčky kolísají. Jedná se o motor AUM.

Diagnostika:

- chyba 17705

- předstih ve volnoběhu skáče (úhel zapalování) v rozmezí asi 25 čísel, při jízdě je ustálený

- náhodné vynechávání válců

- plnící tlaky požadováné jsou dosaženy, ale se zpožděním

 

Co se při tom "ťukanci" mohlo stát? Dík za typy

 

Odkaz ke komentáři
  • o měsíc později...
  • o 2 týdny později...

Ahojte. Poslední dobou mi zlobí studený starty. Dělá mi to zde již několikrát omílaný problém, a to že po nastartování a po klesnutí otáček po startu mi žačnou kolísat otáčky a auto se začne dusit a chcípat a plmůže trochu přidat plyn a většinou se to ustálí. Zkontroloval jsem dneska onu osudnou hadici 13A a je jako nová (auto máme od půlky prosince tak nevím jestli byla měněná nebo ne ale udělalo to až tak v půlce ledna, předtím ne) a ostatní jsem měl problém najít (nejsem zrovna mechanik-amatér, spíš se v těchto věcech nevyznám :-D ...ale snažím se :-) ). Dají se ty ostatní (myslím že 9A a 10) zkontrolovat bez nutnosti demontáže "útrob motoru" ? Díky :-) (klidně do SZ)

 

jo a motor je to AUM 90tkm 110kw

 

kdyby měl náhodou někdo plánek (pro blbý ;-) ) co kde v tom motoru je, byl bych neskutečně vděčen nějak se mi nedaří na netu něco najít.

Odkaz ke komentáři

Zapoj se do diskuse

Přidej příspěvek nyní a registruj se později. Pokud máš účet, přihlaš se zde.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Pro přidání fotek je třeba se přihlásit
  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
  • Příspěvky

    • Ahoj, nedořešil to někdo? Mám taky 1,4 TSI 2013 Liftback a takovou nestabilitiu jsem u žádného auta nezažil 😞 okresky jsou v pohodě ale jak člověk zajede na dálnici nebo jede rychleji, tak je auto šíleně nestabilní, stačí aby trochu foukl vítr a autem mě to hodí do strany.. Kola nafoukané dle doporučení výrobce, geometrie OK.. Neměnil někdo třeba převodku řízení ?
    • Laurinka je na prodej, cena k diskusi. Najeto 360 tkm, pravidelně měním rozvody a olej, tankuju jen Maxxmotion. Motorově všechno v pořádku, klimatizuje, interiér nese známky používání, exteriér odpovídá věku a nájezdu, začíná reznout, lak se loupe, takže co si budem... Minimálně jako pracant bude ještě dlouho jezdit (STK 01/2024), hezky hrát (zesík, můžu nechat i subwoofer).  Je čas se posunout dál, Baghíra zůstává doma. Fotky ještě nemám, průběžně čistím interiér.
    • Tak udělal sem co jste psal, sundal sem i manžety kde jsou spojené tyčky k řízení ale v tyčkách žádná vůle vše jde slyšet od hřebenu..ještě to řízení má takový stěhovací šroubek tím tomu asi nepomůžu? A 2. Otázka, řízení musí být ze stejného modelu? Mám 7.97 tj.kratší čepy..
×
×
  • Vytvořit...