Jump to content

Úpravy a čipování 1.6 55Kw


Recommended Posts

chlapi jedna otazka nezníči se motor když se čipne????? že nekod říka že se zníči že to je na havno a druhej za se že ne že to pomuže atd dík za odpoved

 

chlapi jedna otazka nezníči se motor když se čipne????? že nekod říka že se zníči že to je na havno a druhej za se že ne že to pomuže atd dík za odpoved

Link to comment

Zalezi jen a jen na provedeni. Ja osobne mam CIMBU s ostrou vackou a nemuzu si stezovat. Auto mam uz pres rok a vse je OK. Chip je v aute 2,5 roku. Zatim se nic nepokazilo. Zlepseni jsem zaznamenal jak se spotrebou pri ekonomicke jizde, tak pri zrychleni (se vsemi upravami mam 0-100 za 9sec)

Link to comment

jasny no ja sem jenom newedel pltže každej říka neco jinýho my mame v ochcavce zbroušenou vačku na 264° pak neakej softwere Ř.J Magneti-mareli a to je vše a prawe sem uvažoval o tom chipnuti nemohli by te mi nekoho doporučit v okoli lbc díkys a ješte jestli by ste mi poradili jak tam mám udelat vzduchovej filtr aby byl přimo přivod na klapku díkys

Link to comment
  • 2 weeks later...
Zalezi jen a jen na provedeni. Ja osobne mam CIMBU s ostrou vackou a nemuzu si stezovat. Auto mam uz pres rok a vse je OK. Chip je v aute 2,5 roku. Zatim se nic nepokazilo. Zlepseni jsem zaznamenal jak se spotrebou pri ekonomicke jizde, tak pri zrychleni (se vsemi upravami mam 0-100 za 9sec)

9sec? Si si isty?

Link to comment
Zalezi jen a jen na provedeni. Ja osobne mam CIMBU s ostrou vackou a nemuzu si stezovat. Auto mam uz pres rok a vse je OK. Chip je v aute 2,5 roku. Zatim se nic nepokazilo. Zlepseni jsem zaznamenal jak se spotrebou pri ekonomicke jizde, tak pri zrychleni (se vsemi upravami mam 0-100 za 9sec)

 

Upravená 55kW nejede špatně, ale buď nohama na zemi. O 200kg lehčí Felda dala sprint po všech úpravách okolo 11s. U Okty se přiblížíš ve zrychlení sériovce 1.6i 74/75kW, tzn, zhruba 12 sekundám. Na víc si musíš pořídit jiný motor …

Link to comment

No já osobně zkoušel sprint se sérií a 12,6 sekundy bez prokluzu gum na rovince nejlepší čas, jeden člověk, půl nádrže a obyčejný N95. Věřím, že s ostrou vačkou a dobrým softem se na 10 sekund dostane. Upravena AEE 55kW jede lépe jak sériová 74kW.

Link to comment

Omlouvam se, dlouho jsem tady nebyl. Ano jsem si jisty. Bylo to na 18"kolach :palec:

 

Tady nejake videjko

 

100km/h tam bylo okolo 0:15sec, vyjizdel jsem zhruba +- 0:06

 

 

Jinak natocim lepsi videjko, auto jeste proslo par upravama :)

Link to comment
No já osobně zkoušel sprint se sérií a 12,6 sekundy bez prokluzu gum na rovince nejlepší čas, jeden člověk, půl nádrže a obyčejný N95. Věřím, že s ostrou vačkou a dobrým softem se na 10 sekund dostane. Upravena AEE 55kW jede lépe jak sériová 74kW.

 

Jenže automobilky měří a udávají zrychlení při využití ½ užitné hmotnosti auta, tzn. 2 osoby se zavazadly + všechny provozní náplně včetně paliva do plna. Takže ke svému výsledku si přičti nějakých 150 kg na hmotnosti auta a k tomu nějakou odchylku tachometru, ten ukazuje míň než reál.. A budeš na údaji, který uvádí škodovka v technických parametrech.

Link to comment
Omlouvam se, dlouho jsem tady nebyl. Ano jsem si jisty. Bylo to na 18"kolach :lool:

 

Tady nejake videjko

 

100km/h tam bylo okolo 0:15sec, vyjizdel jsem zhruba +- 0:06

 

 

Jinak natocim lepsi videjko, auto jeste proslo par upravama :D

 

Viz. můj příspěvek výše + k tomu vliv nestandardních kol. Na videu není rychloměr vidět, podle otáčkoměru jsem to odměřil na cca. 10s. Ale na realných 9s můžeš s jisotou zapomenout, to by ti to muselo zrychlovat líp než 1.8T, která dala sprint s rezervou na II-ku. AAE ale pořebuje III-ku (= ztrátový čas na přeřazení).

 

Při všech a vcelku nám běžným smrtelníkům dostupným úpravám lze z 55kW dostat 84kW/155Nm (grafy jsem tu kdysi dával) a toto je už za hranou konstrukce a nějaké rozumné životnosti tohoto motoru. To jsme už před mnoha lety řešili s kámošem, tehdy oba majitelé laděných feld 1.6, přímo s ing.. Šmatem (Motordesign), který tyto motory ladil pro závodní oddělení Škodovky.

 

Takže v reálu se při běžném tuningu (vačka, soft, filtr) dostaneš na úroveň parametrů 74/75kW, při extrémnějším (setrvák, sportovní otevřené sání, svody, komplet výfuk, snížená hlava) na úroveň dvoulitru 85kW. A ten má sprint v Oktě cca. za 10,5 a ve Fabce za 9,9, pokud se ještě dobře pamatuju.

Link to comment

tesna: Ja se nechci s nikym hadat o tomhle tom. Bylo o video jen 4fun. A uz vubec ne s Tebou, jde videt ze o motorech uz neco vis. Az bude auto doma a zase zrale k nejake te vyjizdce, zmeri 0-100 pres dynolycius (aplikacka pro iphone ktera pracuje s akcelometrem) pak to sem kdyztak hodim. Jinak na aute je chip, ostra vacka, kit sani, komplet vyfuk a snizena hlava. Bohuzel jedine svody mam porad puvodni, sice jsou nova, ale sportovni svody jsem nemohkl nikde sehnat. Konzultoval jsem i narvani tam zavodnich svodu pro felicii (stejny motor) ale to mi bylo receno ze nepujde :lool: Tak nevim, nevite nekdo o necem?

Link to comment

Tak to gratuluju, myslím, že z motoru jsi dostal maximum, co je jak píšu výše, pro „normální“ lidi možné technicky a finančně. Teď jen fakt pozor na životnost motoru, protože tento svou základní konstrukcí (velký zdvih) není stavěný na vysoké otáčky, tzn. skutečně do plných možných točit krátkodobě, protože ty leží podstatně výš, než u série.

 

Protože i sériový motor (stejně jako každý jiný, i závodní) vyřídíš honěním v jeho horním spektru otáček násobně rychleji, a tady to máš proti sérii navíc ještě pekelně posunuté. Ostatně, kolik to je? „Běžně“ upravená Felda táhla super do 5.500, do 6.000 jakž takž a pak to šlo dolů, max. to šlo vytočit zhruba na 6.500, ale už to bylo zbytečné.

 

Kámošovi se kdysi z kopce na D1 na třípruhu před Prahou podařilo takovou Feldu rozjet na neskutečných 210 (věřím v reál, protože to je jediný typ auta, se kterým mám zkušenost a kde tacho ukazovalo skoro přesně). A tento měl také možnost porovnat takto „běžně“ upravenou AEE s „extrémem“, jaký máš ty, a znatelný rozdíl byl (logicky) až za 5.000 ot.

 

Jinak lehce mimo téma. U upraveného AEEčka jsem tehdy zaznamenal skutečně zásadní rozdíl v chování při použití běžného N95 a V-P (V-PR mi tehdy připadlo už zbytečně drahé), zkoušel jsem přechod několikrát „tam a zpět“. Před pár dny mne zaujal tento odkaz:

 

http://www.cimbu.cz/index.php?page=whole&a...cze&item=18

 

Sice jsem tomu moc nevěřil, ale řekl jsem si, že to zkusím. A použil jsem toto:

http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1019

 

Po ujetí cca. 400 km jsem maximálně spokojen a výsledky hodnotím ještě lépe, než píšu na konci své recenze zde (novinka na konci).

 

http://moje.auto.cz/tesnav/ford-focus-ii-st.html

 

Od prvních dojmů se navíc motor ještě výrazně zklidnil a chod je znatelně hladší.

Link to comment

Jen bych Te pozupravil, jeste se daji na motor nastavit karburatory webry, ale to uz je pak zase nekde jinde jak zivotnost motoru, tak spotreba a vubec uzitecnost pri kazdodenim jezdeni. Co se tyce niceni motoru v podobe honeni, jak za studena tak za tepla, tak tomu se rad vyhybam. Jen prece uz ma za sebou v celku dost 140tis.km takze bych nechtel aby se mi rozsypal a chci si jeste pojedzit.

 

Co se tyce otacek, je to posunute na nejakych 6500-6800otacek. Ale videl jsem tady nekde video, jak mel omezovac off a tocil pres 7000otacek. Ale na takove toceni bych si radsi poridil nejaky VTEC. Ja osobne i pri sportovnejsi jizde tocim tak do tech 6000otacek, ak mi prijde ze uz vykon moc nahoru nejde.

 

S maximalkou jsem na tom asi hur. S autem jsem jel po dalnici jen jednou a to predpisove. Jinak z Ostravy (nevyznam se v nazvech ulic) jsem jel asi nejvic tachometrovych neco malo pres 180km/h, takze verim ze kolem 170km/h dle gps by to bylo. Mozna by to jelo jeste vic, ale bohuzel jsem musel brzdit kvuli odbocce do MC :palec:

 

jak si psal Ty, taky se snazim jezdit na v-power. Sice v dnesni dobe je to trosku namaha pro kapsu, ale kdyz vidim benzin v dnesni dobe okkolo 30kc za litr, tak nevim jestli by to bylo zrovna ono pro auto :palec: Ikdyz v me blizkosti jsou lide s daleko lepsimi auty, co tankuji pomer 1:1 s ethanolem :lool: To me taky v celku zarazi a nechci ani domyslet co to musi delat v motoru. Kazdopadne, kamarad takhle jeden motor odrovnal (1,8 VVTi), takze se od toho drzim dal.

Link to comment
  • 5 months later...
  • 3 months later...

tak nic chalani. Nakoniec som sa vykaslal na celu vacku aj chip. Chlapikovi som nejako nedoveroval a takisto s tou ostrou vackou by som prisiel o zatah od nizkych otacok. Teraz pri 100oktanovom benzine mi to taha aj pri 1800 otackach krasne bez klepania a detonacii a ide si to skoro ako dizel :D .O toto som nechcel prist. Ale stale uvazujem,ako toho mojho slimaka nejako viac nadopujem. Tiez som sa nechal pocut,ze ani chip tomu vela nepomoze a zbytocne davat cca. do 250 eur mi pride ako vyhodene peniaze,to skor dat do podvozku - aj ked ten mam vo vynikajucom stave a vydrzi este aspon polovicu z KM, co som nabehal doteraz. teraz mam 90 tisic. Urobil som si len kit studeneho sania. Na jar tam hodim KN filter. Rozmyslal som ,ze vyberiem vyfukove zvody a necham ich vylestit a dam namiesto stredu rovnu ruru.

Link to comment

no ak nedôveruješ tak si asi robil dobre nejaká ta dôvera musí byť s vačkou ti neporadím to nemám ale chip mám a trocha to pomôže ,trocha ale aspoň niečo , pri tej váhe auta každý koník poteší, pocítiš to v kopcoch alebo s plným autom , bratovu Tálku 1,2 16v čakám za každým kopcom nejak jej dôjde dych aj tam kde moja babička vyhupne v pohode s 5kou ta že toľko o slimákoch ,sľúbené zníženie spotreby som nezbadal berie to cca 8l LPG + trocha BA v lete teraz v zime je pomer trocha iný :angry: , 100 oktánový ta neviem či má nejaký zmysel ak ho nemáš upravený klepať by nemal ani z 95kou na to je prispôsobený a hlavne nie pri 1800ot. ten motor ak je ok tak nezaplače ani pri menších otáčkach ale aby som svoj poznatok o spotrebe a rýchlosti tak na 5ku min 2000ot pod len pred križovatkou a pod. kit studeného sania myslím že v lete dobrá vec a leštiť výfukové zvody to som neriešil ,leštil som sacie a výfukové kanály v hlave tá hliníková liatina je dosť hrubo opracovaná , ináč držím palce nech ti dlho slúži

Link to comment
  • 3 months later...

Tak konecne som nainstaloval aj KN filter. Pravdu povediac, necakal som od toho nic,mozno trosku lepsia reakcia na plyn. Ale velmi milo ma to prekvapilo. S papierovym filtrom som v aute sam s prazdnym kufrom nezrychloval tak, ako teraz na prvej skusobnej 140km ceste s tym filtrom o dvoch ludoch aj s poloplnym kufrom. Islo ovela lahsie do otacok a zrychlovalo znatelne lepsie :) Na tomto motore je citit kazda zmena hned,cize nemyslim si,ze je to len placebo efekt, ale nieco to pomohlo.

Link to comment

Ja som za neho dal 55 eur. Neviem,po com ide u vas. S tym filtrom mam nebehanych len nejakych 160km doteraz,tak posledujem dlhodobejsie,ci spotreba klesla. Ale pravdu povediac, teraz som to krasne vytacal,ked ono sa mu tak chcelo :D Ale ked ho budes davat, urcite sprav aj ten privod studeneho vzduchu od svetla. Toto mi pomohlo uz len ked som mal papierovy filter. Teraz je to zas o kusok lepsie

 

EDIT: teraz pozeram,ze ty uz ten kit sania mas tiez. Tak to je super! ty si citil nejaky rozdiel po nainstalovani toho kitu? Lebo ja aj ano a aj spotreba mi klesla s tym kitom.

Link to comment
  • 3 months later...

Ahojte, minule som len tak natrafil na chlapika,co robi nerezove vyfukove zvody ,tak som sa pytal na cenu a povedal,ze na moje auto ich vie zrobit za 280 eur aj s montazou. Problem je,ze je cca 265 km vzdialeny, a teda ked pocitam cestu,tak to vyjde plus 50 eur za benzin. Cize dokopy 330 eur.

 

Otazka ale znie,co myslite, mam sa do toho pustit? Za instalaciu hovoria fakty:1. Koniec problemov s praskanim liatinovych zvodov,2. cena novych zvodov,ktora je tu rovnaka ako u tychto nerezovych zrobenych a 3. podla chlapika aj zvysenie vykonu auta cca. od 10 percent do 18 percent v zavislosti od stavu auta.

 

Zvody su na aute povodne este od vyroby a priznam sa ,este som ani nemal kedy ich obzriet, v akom su stave :blink:

Link to comment

no to hej, 18 percent sa mi uz zda pritiahnute za vlasy, to mozno,keby som dal prec aj katalyzator , a namiesto celeho vyfuku dal len rovnu trubku, aj to by som pocital max 15 percent hore. Pocital by som s tymi 10 percent hore len so zvodmi. Uvazujem prave o tej cene, lebo tu to vychadza skoro rovnako ako nove liatinove zvody a tak by som dal peniaz rovno len za nerezove a teoreticky uz nijaka investicia v buducnosti do zvodov. Uvidim,ako sa este rozhodnem,peniaze su,len ci aj vola investovat do toho este :lool:. Teraz som dokocil zadnu kotucovu napravu,tak ale to teraz inak brzdi ,z dialnicnych 130 na zjazdovych 60 zbrzdi ani nemrknem,vytesujem sa.

 

Prikladam nejake foto tych zvodov, vyzeraju krasne :prcprc:

 

 

 

 

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Zdravím,  rádio Symphony, najednou začalo zlobit. Po zapnutí hraje jen pár vteřin nahlas, poté se pomalu ztišuje. Vše svítí, stanice jdou přepínat, jen nehraje. Nevíte někdo náhodou čím by to mohlo být?(nějaký napájecí kondenzátor?) Díky za rady.
    • Ahoj Chlapy, řeším rovody na Octavii které tam dát. Bosch, SKF či Dayco a u nej je ještě High Tenacity. Nevíte co to je., Díky za IFo
    • O jaké nové rádio se jedná ? Jestli je potřeba máš zapojen phantom ?
×
×
  • Create New...