Jump to content

Úpravy a čipování 1.6 55Kw


Recommended Posts

  • 1 month later...

Kdo se chce trošku odlišit pod kapotou - Na Ebayi se objevili "nové" ventilové víka. Trošku mi tam štve to logo VW a cena +4tis. Čekám na odpověď prodejce zda potvrdí že padnou na AEE.
http://i.ebayimg.com/images/g/KUQAAOSwcj5ZUR2V/s-l1600.jpg
Pokud by měl někdo zájem, tak hledat na Ebayi pod těmito názvy, bez uvozovek "VW Valve Cover Aluminum POLO 86C" nebo "VW G40 Valve Cover".

Link to comment
  • 1 month later...

Jde mi o tu 1.6. Měl bych nabídku od p. Krejbicha (doporučil mi udělat SW) na ostřejší vačku ale Motor Excel telefony permanentně nezvedá a ohledně Cimbu mají všichni smíšený názory a je dál, než jsem ochotnej dojet.
Pak mě napadnul ještě DieselPower, ale do (takových) benzínů asi nedělají.

Link to comment

Ano, telefony neberou, protože toho mají až nad hlavu. Já mám kontakt přímo na jednoho z dílny a přes něj to řeším a nebo tam dojet. Cimbu (Jandu nebrat), protože beztak bere vačky od Krejbicha a nebo od toho, kdo dá levněji (je to překupník) a SW, který nalejvá do jednotky je paskvil, při kterým má pak motor detonace, nedrží volnoběh apod. Počítej ale, že pouze vačka bez softu tě v ME vyjde na dvojnásobek co u Krejbicha.

 

Osobně bych zkusil kombinaci vačky od Krejbicha + soft od Sportmotor. Funguje to a soft od Sportmotor pro tyhle naše stroje ještě umí.

 

edit:

 

Teď čtu, že ti jde jen o soft .. :) Takže buď ME nebo Sportmotor. Jiná funkční volba není. A nebo si udělat soft na míru u Nováka v Berouně http://www.tdichip.cz/ , ale opět počítej, že tyhle softy na míru jsou cenově furt na dvojnásobku výše zmiňovaných firem a stejně se s tím už nikam výkonnostně nehnou.

Link to comment

Jo dík. Koukal jsem někde na Dbilas čipnutý brouky (viz x-let starý Dbilas letáky) ale nejsou k dostání, jinak bych si ŘJ rozloupnul a ten brouk tam vrazil 'a hotovo'.

Tak tak, jde mi o soft od ME a vačka od KB.

Rád bych někde koupil levně standardní vačku (nejmíň jetou a nezničenou) co bych dal KB aby jí udělal, abych měl dvě, v případě nepříjemností na STK, nebo prostě "co kdyby".
Nevím jak jsou na tom ME s cenou za úpravu softu, ceník mají stoletej (pokud není stále aktuální, potom si asi vačka bude muset vystačit sama) a co všechno nabízí dál za úpravy (třeba svody by se mi líbily, ale ty budou stát asi ranec, nevím).

 

Šlo by sem hodit nějaký nástřel cen za úpravu softu od Excelu - 1) bez vačky a 2) s vačkou (od KB), popřípadě nějaký tabulkový hodnoty změn výkonu a krouťáku co by se dalo předpokládat?
Co jsem mluvil s KB tak říkal že není problém ostřejší vačka°, ale vzhledem k čemu auto slouží, to nechci přehnat, popohnat to k okolí 90-100koní a to bude stačit. Jestli se naskytne možnost někde sehnat lepší sání, nedejbože čtyřklapka tak chci zůstat při zemi/použitelnost do města. Je to trochu rozporuplný požadavek, ale tak to vidím a tak to chci.

Link to comment
  • 6 months later...

Tak jsem se po delším čase opět rozhoupal něco kutit do tohodle vlákna. Konečně jsem dal na rady stAřEEšin a udělal menší servis (...).

Z důvodu přilepenejch pístních kroužků se tenhle rok na vačku vyprdnu, musím je do zimy procvičit  :elk: a další rok na podzim hurá na STK.

Ale usoudil jsem že adekvátní úprava bude 268° od Krejbicha a v kombinaci s čipem bych se rád dohrabal k 70kW. Abych si udělal radost, chci dát autu trochu zvukový projev. Otázky tedy pro zasvěcené zní:

Otázka 1)

U koho si udělat čip ve spojení s mojí vačkou. Dostal jsem tip na ME, Cimbu a Tommü. Je tu ještě někdo jiný, kdo to s tímhle motorem umí a má válcovou zkušebnu?

Otázka 2)

U koho udělat/koupit sportovní vejfuk - zadní tlumič, klidně použitý? Podmínka je nízká cena (max 2tis), redukce velikosti/váhy, decentní zvětšení hlasitosti motoru, plug'n'play konfigurace a lauf jako série - do země. Uni tlumiče nechci.

Napadl mě Laityng, ale ten nemá koncovku co bych si přál.

Tyll prý dělá sportovní/na přání, ale nikdo jsem nikoho neviděl že by měl sportovního Tylla. Otázka telefonátu?

Remus, buď špatně hledám, ale výfuk nikde nenacházím.

Ulter má stejnou nabídku jako Laityng.

Soieta má ještě menší nabídku a nemá lauf.

Do oka mi padnul Friedrich Motorsport, tuna koncovek, ale o kouda levnějc se dá to samé sehnat na Ebayi z Německa (nebo rovnou z Německa).

Abych se zde neobjevil jentak s prázdnou, našel jsem "lepší" zapalovací cívku - zde. Ovšem za šílené peníze.

Tak, snad se najde nějaká dobrá duše co poradí..

Link to comment
  • 1 year later...

Takže pokračujeme v krasojízdě.
Nedávno jsem byl na motorové brzdě. Motor byl kompletně série, jen byla odstraněná klapka od předehřívače vzduchu u svodů.
63kW na sérii není vůbec špatné, že ne? Chtěl bych poděkovat technikům z DP za ochotu :palec:
68866979_748510795582420_4439049842324406272_n.jpg?_nc_cat=102&_nc_oc=AQmPa6zUt4pdoIIaIV23Z6IUjN8b8cX-_oO8ne9h1uM9oYrwWnF1E8NZyoffr7_f-0E&_nc_ht=scontent-prg1-1.xx&oh=f5d99f43f6bded89e62cd8b7fbcd5830&oe=5DFFA48C

Link to comment

Motor má nalítáno 72tis (ano opravdu, a ano, divili se).
Nevím jestli je to tajný, měření mě vyšlo na cca 2000,- (bez daně), vzali to, třikrát to prohnali a bylo to.
Měl jsem štěstí, jentaktak jsem se vešel do volnýho místa co tam zrovna měli. Moc fajn lidi, můžu jen doporučit.

Teď jsem si nechal od Sportmotoru udělat vačku (dodal jsem vlastní koupenou 268/268°) s tím ať mi udělají i soft.
Po menším problému nakonec Soft neudělali, prej mrtvá (jejich) jednotka, tak jsem koupil aspoň samotnej čip.
To zamrzelo, ale majitel byl vcelku upřímnej a i docela vtipnej - prej kvůli mě už do žádnýho takovýho starýho auta nepůjde - máte smůlu! :lol:

Mám teďka čip jak Cimbu tak Sportmotor. Ale žádnou volnou/funkční jednotku. (teda jednu mám, ale nevěřil bych jí, teklo do ní - super kauf)
V autě je teďka samotná ostrá vačka (po předání se to hádalo jako blázen, furt chcípalo), ale po nalítání cca 200km to skoro neni poznat.
Hodně pomohlo utáhnutí lanka plynu, ale to neřeší časování ani mapu, který chybí.

Jen nevím co udělat s vejfukem, středovej díl je kaput, zní to jak když někdo bouchá dvě traverzy o sebe... Origo střeďák nebo rovnou trubku? Člověk z DP se přikláněl k originálu nebo supersprintu, pár lidí mě táhne do rovný trubky. Poradí někdo? :smile:

Link to comment

Tak proto mas takovy vykon. Kdyby mel motor nalitano 200tis, tak tam bude mozna i min jak 55kw.

2000,- za mereni neni zase tak moc, ale cekal jsem spis tak 1500,-

Trochu nechapu ty cipy, kdyz nemas funkcni jednotku...? To jako, ze sis koupil cip s tim, ze jak budes mit jednotku, tak ti to tam nahraji?

Je ted vubec poznat ta ostra vacka nebo to po ustaleni jede stejne?

A ohledne vyfuku, dej tam stredak. Atmosfericky motor musi mit ve vyfuku urcity protitlak, jinak bude ztracet vykon. U turbomotoru to kompenzuje turbo. Navic nebudes mit probleny na STK...

Link to comment

Mám sériovou jednotku a dva čipy (jako fyzicky brouky). Rád bych zachoval originální jednotku, pro případ nouze. Najít někoho kdo dokáže dát/naletovat patici do jednotky ať můžu čip jednoduše vyměnit, nebo pořídit dvě nový, každá s jinym softem. Samozřejmě bych pak zajel zas k DP aby odměřili kdo má "lepší" soft.

Šel jsem k SM, ať mi tam zabudujou vačku + ať udělají soft (jak chtějí), prostě jsem se smířil že to nějak udělají. A protože SW nedokázali (zrovna konkrétně mě) udělat, tak jsem si od nich koupil jen samotnej čip.

Před ustálením to nedrželo vůbec volnoběh, 500-700 byl normál a neskutečně se to hádalo. Po ustálení si to drží 850ot/m a jde to používat i bez plynu na popojíždění. Volnoběh je hrubší, auto se klepe ale to proto, že mám vyžvějkanej silentblok u převodovky a kost mám tuhou powerflex.

Sériová vačka kolem třech tisíc nejvíc "tlačila" do sedačky, teď se mi zdá že "tlačí" pořád. Dá se s tim překvapivě jezdit i mojí babskou jízdou s podtáčením kolem 1500ot/m, ve vyšších otáčkách to jede asi líp, ale bez čipu to není to pravý co jsem si představoval. Navíc s tou dírou ve vejfuku se vysokejm otáčkám paradoxně vyhejbám.

 Co se s tim ale dělat nedá, jsou rozjezdy, ale to je asi spojkou, už má taky na čase.

Link to comment

Jasne, uz chapu. Bud mit 2 jednotky a v kazde napevno naletovany cip nebo mit jednu, ve ktere by byla patice a ty by jsi jen prohazoval cipy, ze?

Mam kamarada, ktery takovy veci dela, ale jsem z jizni Moravy a ty asi z Cech, tak z toho nic nebude...

Az to budes mit ciply, tak to pojede urcite lip. Taky mi jednu chvili vrtalo v hlave dat cip popr. i ostrejsi vacku (i lehce snizit hlavu), ale pak me to preslo 😀😉

Kamarad kdysi mel feldu 1.3 50kw, od motoru delany sportovni vyfuk, cip od Cimbu a na brzde mu namerili 68kw. Muzu rict, ze ta felda pekne litala 👍👍

Link to comment

Přesně tak. Buď jedna jednotka s vyměnitelným čipem (paticí) nebo víc jednotek s různýma čipama (origo/C/SM)

 

Chtěl jsem si to udělat u nějakýho SP-EL, přes prostředníka. Ale ten furt neměl čas, vydržoval mi zbytečně tu jednotku a nakonec údajně technik co to měl dělat umřel. Divná pohádka, ale co. Horkovzduch u sebe momentálně nemám takže to odpájet nemůžu.
Mimochodem SP-EL prodává díly na Feldu/Oktu 1.6, ale za ty ceny si jeden rozmyslí.. 

Je v plánu udělat ten čip (Cimbu/Sportmotor) a víceméně zanechat tuningu. Nechat udělat spojku finito.

Menší zajímavost co jsem vyhrabal na internetu - VW Gol (nikoli GOLF) z Brazílie. Tam si vozili tenhle motůrek (přinejmenším v objemu 1.0) pěkně na štorc a dělala se i verze na ethanol. Filtrbox vypadá dost zajímavě, jen má to saní vyvedený pro oktu dost blbě :biggrin:, ale pokoukávám po tom... Zajímavostí krom toho je, že AEEčko (respektive EA111 v tom objemu) tam pokračovalo až někdy do roku 2010, co jsem tak vykoukal, tak se liší hlava (jiná než na fotce, podobná jako na 1.4MPI VW) jinak nic. Dost silně to v Brazílii turbí, což mě taky překvapilo :huh:Výsledek obrázku pro gol  1.0 8v

Edited by Tavi
Link to comment

Snad jo, docela mě ty čipy pálí, když se mi tu jentak válí.
Gol a podobný Brazilský/Jihoamerický modely jsou takový divný. Třeba ten Gol mi připomíná Feldu v druhý generaci.
Stejně divný, jako některý modely pro Čínu: Tuten 'Superb'.. ale to odbočujem.

Edited by Tavi
Link to comment

Zkušenosti po 300km:
Auto krásně táhne od 2,5tis/ot, neuvadá ani kolem 4-5tis/ot. 
Průměrná spotřeba cca 9l/100km, kolem na rovince a lechtání plynu - 90km/h asi 5l/100km.

Ta spotřeba mě překvapila, nevím jestli auto počítá spotřebu správně. Při klidný jízdě to padá k 4-5-6l/100km, když to drtím do vrchu na dvojku tak 18-24l/100km.

Jediný co mě štve je únik oleje kolem víka ventilů. Těsnění netěsní, ať tam dá člověk origo nebo ne, prostě cihla a neteče to.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Tak pokud vím, tak každá 1.6 MPi 55 kW, která je v cajku má na brzdě cca 63 kW viz graf II. série. S vačkou a softem se posuneš na 69 kW a když to mu necháš udělat i hlavu, tak na 78-80kW a když tomu soft stage II. + svody a sání, tak 92 kW a na tu poslední fázy se chystám ..  viz graf I.

92.jpg

1.6 AEE brzda - serie.jpg

Link to comment
před 18 hodinami, jedlis napsal:

Tak pokud vím, tak každá 1.6 MPi 55 kW, která je v cajku má na brzdě cca 63 kW

To je pravda. Už jsem o tom slyšel, ale nedalo mi to. Všude (většinou) nabízí čip na 61-63kW, což, ehm, se mi zdá trošku podvod, něco na způsob Economy čipu.

Čip mám v šuplíku, ale ne v autě. Všichni co by byly schopný to udělat jsou někde na druhý straně republiky.

 

Před hodinou, OIKroutibrk napsal:

Takovejch uprav,penez a casu.... A pritom stacilo rovnou koupit obyc 1.8

Úprava: Vačka.
Peněz: 6,5tis vačka (+čip) (+2tis dyno)
Čas: 0,00nic, děláno o dovolené/volnu
Argument "kup si 1.8" je asi tak relevatní, jako na tu 1.8 dávat LPG, protože nejsou penízky když má páníček olověnou haksnu.

Link to comment

Moc?
Stálo mě to míň, jak kompletní balíček od Sportmotoru, co jim visí na stránkách.
(Motor Excel má u 1.6 ten samej balík pro feldu za 15tis - ale mám informace o tom že ME už nejede - opravte mě s důkazem někdo)
(Cimbu úpravu na stránkách má, ale cenu neuvádí nebo jí nemůžu dohledat - asi stejný, kolem 14-15tis)

Koupě novýho auta je sice na papíře jednodušší, ale já se nechci tahat s vylítaným leštítkem, který měl bůhví kdo.
Až cena úprav dosáhne celkový hodnoty auta, tak úpravy zarazim. A nabízí se jen programovatelná jednotka (kterou nikdo v ČR nedělá), nebo kompletní nerez výfuk. Dalo by se básnit o turbu, ale na to ten motor není dělanej a cena (pořádného přístupu k věci) je nesmysl. Takže tak.

Link to comment
V 25. 9. 2019 at 12:43, Tavi napsal:

Moc?
Stálo mě to míň, jak kompletní balíček od Sportmotoru, co jim visí na stránkách.
(Motor Excel má u 1.6 ten samej balík pro feldu za 15tis - ale mám informace o tom že ME už nejede - opravte mě s důkazem někdo)
(Cimbu úpravu na stránkách má, ale cenu neuvádí nebo jí nemůžu dohledat - asi stejný, kolem 14-15tis)

Koupě novýho auta je sice na papíře jednodušší, ale já se nechci tahat s vylítaným leštítkem, který měl bůhví kdo.
Až cena úprav dosáhne celkový hodnoty auta, tak úpravy zarazim. A nabízí se jen programovatelná jednotka (kterou nikdo v ČR nedělá), nebo kompletní nerez výfuk. Dalo by se básnit o turbu, ale na to ten motor není dělanej a cena (pořádného přístupu k věci) je nesmysl. Takže tak.

Tak Čepek (Motor Excel) si stále dělá svoje věci a viděl jsem to, když jsem tam byl před rokem osobně. Každopádně jak už jsem ti psal minule, tak se to dá sehnat za polovic. Vačka od Krejbicha za cca 3 tis a soft za cca 2500. Hlava mě teda vyšla na 22 tis včetně nových šroubů, těsnění pod hlavu, svody a sání a hydroštelů. Cimbu mapa je akorát parodie na čip - Je to jen napálený dávkou paliva, ale defakto neoptimalizovaný, takže asi tak.. 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Create New...