Jump to content

Úpravy a čipování 1.6 55Kw


Recommended Posts

Však já se nehádám. Vačku jsem koupil z druhý ruky, skoro novou, za ty samý peníze.
Čip jsem kupoval za 2tis od Sportmotoru a druhá ruka 2,5tis Cimbu + (vadná) neupravovaná jednotka.
Takže až bude čas, tak seženu normální jednotku, nechám si od někoho normálního udělat patici a ověřím si pro svojí vlastní zvědavost rozdíl Cimbu/SM.
Když seženu ME, nechám to udělat od něj, pokud se domluvíme.

Hlavu dělat nebudu, takový peníze do toho solit nechci. Slibuju si od čipu že se srovná volnoběh, to je to minimum.
Jestli ME opravdu pořád dělá, tak to pan Berný (aka SKODAMOTOR) z V. Popovic pěkně kecal, a o tom jak mě několikrát vypekl s jednotkou, netřeba se zmiňovat.
 

Link to comment

No já jen že mě asi desetkrát polil pot, když jsem si ho vygůglil a začal číst.
Přitom na první pohled fajn chlap se zkušenostma převyšující ty moje, majíc i zázemí. Ovšem to jak mi několikrát vydrbal, to mě opravdu nakrklo až jsem si řikal že začnu tyhle věci dělat sám, když neni spolehlivýho člověka.
A údajně spolupracuje se SP-ELem, což nevím co si o tom myslet, jestli je to samý :huh:

Jinak pěkný vidko, krásně to jde do otáček :biggrin:

Link to comment

Tak vidíš sám .. 😉 SP-EL alias Štěpán V. má svůj e-shop, kde začínal se svým vývojem el. příslušenstvím pro Felicie a později i pro Favorita a Octavie I. Poté se dal dohromady s Berným, který vyrábí takřka nesehnatelné dobové motorové závodní příslušenství pro škodovky a zařazuje je do svého eshopu (kvalita pochybná za hodně peněz). Dále do svého eshopu zařazuje výfukové komponenty slovenské firmy AMA Exhaust (mimochodem výborná a kvalitní firma), které se ovšem vyplatí koupit přímo od AMY a vyjde to levněji.

Link to comment

Dálka hraje roli, minimálně pro mě.
Nechávat jim tam den auto a co já? Rozhodně v okolí není nikdo známej a tuplem semnou nikdo nepojede kolonu dvakrát na Slovensko a zpátky.
To se radši poohlídnu v republice jestli to někdo nedělá. Peníze budou stejný, odpustím si trip.

Link to comment

Teda nevím, jestli jsem je dobře pochopil, ale říkali něco ve smyslu že tenhle motor v tomhle autě nedělali (asi nejspíš bude problém ten hrb nad nápravou co feldy nemaj) a že jim to zabere "den" to tam napasovat. 

Kdyby to mysleli jako montáž, že přijedu, hodí auto na zvedák, vykopou starej, hodí novej, na zkušenou poskládaj a pak svaří, oukej, pár hodin počkám.

Spíš teď koukám po výfuku od Kramáře, Grabiece nebo Němce.

Všichni tak nějak u Bolky a mají dobrý reference, jen ne je sehnat po emailu.

Link to comment
  • 1 month later...

 

Dnešní odbrždění s vačkou Krejbich 268°/268° (/10) bez čipu.
Nárůst o 10hp/7kW (tučná čára).
Pokles ve spodní spektru ale pěkný nárůst nahoře.

 

(nahrál jsem fotku, protože zmizela)

asdf.png

Edited by Tavi
Link to comment
  • 1 month later...

No mě to nepřipadá, že by to nějak žralo.. Samozřejmě, že teď ten rotptyl spotřeby je vyšší, ale dá se jezdit v poho i za 6.5. Je jasný, že se spolu s vačkou musí poupravit i předstih na rozdělovači a to nevím jestli si dělal .. 😉

Link to comment

S předstihem auto nereagovalo, dokud se ten rozdělovač nevytočil úplně do nesmyslu, pak se to začalo hádat, klepat, kuckat a chcípat.

Nejdřív chci pořešit důležitější věci (držák převodovky, možná lambda) a potom se pokusim někoho oslovit na soft.
Předtím asi možná koupím novej palec a víčko.
 

Link to comment
  • 8 months later...

Takže dnešní návštěva motorové brzdy, necelý rok po poslední návštěvě.

Tlustá čára - Po čipu 

Tenká čára - Před čipem (jen s vačkou Krejbich 268/268)

Je krásně viditelný jak tomu ten čip prospěl, zejména krouťák vespodu 1-2tis ot/m.
Nutno zmínit že čip je SportMotor, ale musel jsem si ho po něm ještě jednou přepájet (špatně usazený).
Motor dostal Bosch rozdělovač a Pierburg škrtící klapku. Auto sebou pořád hází na volnoběh mezi 1800 až 2400ot, ale řekl bych že se to časem vyhladí.
(nebo je to Lambda a na tu už tento rok nemám náladu)

Vyzkoušel jsem ještě i délku sání, zda to něco dělá s výkonem. To mi též odbrzdili a já technikům vřele děkuji.
Grafy z rozdílů sání hodím později.

dyno1.png.eea7a5285f73187f233de552fa413ea0.png

Link to comment

Soft stage II?
Jako napadlo mě si pořídit čipy, zkusit si obšlehnout čip a přizpůsobit mapu, ale čas na to není.

Spíš teď přemýšlím o pořádný vačce, stejnou 268/268, ale žádnou přebrušovanou. To je taky pěkná investice.
Možná udělat hlavu, ale olej to nežere. Do vejfuku mi vlezla korona, jinak bych měl AMA dávno za sebou.

Spíš budu co nejdřív muset udělat lambdu, žere to jak tank, nebo blbne plovák.
Všeobecně mám asi dost, proinvestoval jsem se dost tězkej peníz, sto koní to při dobrým počasí bude mít.
Mám ještě co dělat s převodovkou kterou musím (nechat) přehodit. Pro tenhle rok asi už dost.

Link to comment

Rozdil v 268/268 přebrus nebo jestli je udělaná s polotovarů žádný není. Úhly jsou stejný. Z odlitku se dělá až od 290 a výš z důvodu, že u u sériový už by nebylo kde brát materiál. Já mám 283/283 a to je tak strop pro denní ježdění. Mám max výkon při 6300 a max Nm při 4500, takže se mu víc líbí ve vyšších ot. Soft stage II. má Motor Excel a má ho navíc přizpůsobený ke svodům a sání od dBilas .. 95 kW a 164 Nm. To chci udělat na jaře. Letos na to už nezbyl financ jak jsem koupil Oktu.

Link to comment

Pekny hodnoty 👍. Hodne udelala vacka a cip uz to jen lehce doladil, ze? 

Pokud by jsi trochu jeste snizil hlavu, tak by to mohlo byt jeste lepsi 

Jinak delka sani ma vliv na prubeh vykonu. 1.6/74,75kw ma promenlive sani. Do 4000ot. je dlouhe sani (vetsi kroutak) a pak se sani prepne na kratke a to zas nastupuje vykon. Muzu rict, ze motor (74kw) opravdu jede nejlip asi od 4tis nahoru, to pak jede jak splaseny

Link to comment

Čip spravil tu díru co vačka udělala a vyhladil průběh.
Do snižování hlavy se mi moc nechce, to už nejde vzít zpátky, narozdíl od vačky a čipu. 

Spíš by to chtělo celej ten filtrbox předělat, nebo rovnou přemístit. Sám bych byl asi nejradši pro víceklapkový sání (ne karburátory), ale to už jsou zase jiný peníze, ačkoliv pohled i poslech by to nemusel být špatný. 

Pocitově ten motor jede od 1,5tis-2tis ot/m, kdy to vrcholí u 4tis a pak je to akorát dělání kraválu. Jako jede, i zrychluje ale žádnej trhač asfaltu to není
Uvidíme co s tím provede ta převodovka. Snad se to stihne ještě tenhle rok, pak pár detailů a bude hotovo.

Link to comment

Ano, cip uz moc s vykonem nepohl, ale vyhladil aspon prubeh. Zajimalo by me, kolik by cip navysil vykon, kdyz by tam nebyla vacka, ale to se nedozvime... 

Budes zkouset jeste cip od Cimbu? 

Jsem zvedavej jak budes potom spokojeny s prevodovkou. Jelikoz ti motor nejvic jede asi do 4tis, tak by jsi tu delsi 5tku mohl uvitat. 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Kvôli inému problému som včera vymenil cievku zapaľovania (Delphi), zapalovacie káble (MagnetiMarelli) a veko rozdeľovača s palcom (Bosch) a cítim že chvenie od klapky je menej časté a keď sa chveje, tak je o dosť jemnejšie. Súdim podľa toho že to má súvis s nejakou zo spomínaných súčiastok ale určite aj s niečim iným. Teraz to je v stave, kedy mi to už skoro nevadí. 
    • Ahojte, obraciam sa na vás s prosbou o pomoc pri nastavení rádia Columbus.    Po výmene čínskeho rádia za Columbus mi nehrá, resp. nejde zvuk. SoundSystem mám a pri kódovaní (VCDS) v Byte 01 vyskočí tabuľka, prikladám v prílohe. Ďalej som radšej nepokračoval a zrušil som to.    Aký najnovší softvér s mapami môžem nahrať na tento typ rádia a kde si ho viem dohľadať? Za akúkoľvek informáciu vopred ďakujem. Výpis chýb.doc
    • borci prisel teda nekdo na to co to muze byt?dostal se mi do ruk romster 1,9 77kw ,ze nejde nastartovat ,vymnenil jsem zasekly palivovy ventil na filtru,pretesnil a nastavil vstriky,,vymnenil tandemove cerpadlo.podavaci cerpadlo v nadrzi tlaci pekne.a auto porad nestartuje ....zkontroloval jsem roztvody a taky v poradku.diagnostika nepise nic ale auto nestartuje..prosim o radu jsem uz zoufaly
×
×
  • Create New...