Jump to content

Úpravy a čipování 1.6 55Kw


Recommended Posts

Nevěřím že bys cokoliv co tu i jinde plácáš někdy uskutečnil, každý se tomu akorát zasměje, kdyby to aspoň nebyly furt bláboly dokola a něco se dělo bylo by to o něčem jiném....

 

Fireee: jak píšeš dobře se bavíme a asi to fakt chce lékaře :)

 

Squirrelcze: plně s tebou souhlasím! :)

Link to comment

Ach jo, není dne kdy by rejpalové neměli co na práci. Nebavíme se o tom co jsem neuskutečnil, ale co by se uskutečnit dalo. Co na tom není jasné?

To že jsem neuskutečnil ani jednu z výše (pár roků dozadu) vypsaných úprav je jednoduchá (a vám může být fuk) - do motoru nemá a nikdy nebude mít cenu investovat víc, než co by se dalo levně a jednoduše odbourat.

Budeme se tady bavit o tom, kvůli čemu bylo toto téma založeno, nebo se budeme popichovat jako malý smradi na pískovišti?

Link to comment

Zdravím všechny. Tavi vymýšlíš tu pí.oviny které nemají žádný smysl. Připomínáš mi jednoho experta na tuning z vedlejší vesnice kterej si na feldě sundal filtrbox páč bez něj to mělo lepší zvuk a i to prý lépe jelo :-D .

 

P.S. :

Když už by jsi z tohoto motoru chtěl vytáhnout maximum tak se nech inspirovat slovákama kteří si ho ve feldě oturbovali.

Link to comment
  • 2 weeks later...

:lol: "odvařil"

Narozdíl od vás si dávám ten čas a námahu občas ty svoje kolečka v hlavě protočit. Smutné že je to tady samý nechápavý a velice nakrknutý člověk. Je mi vás líto, pokud nemáte nic dalšího k tématu "Úpravy a čipování 1.6 55Kw" , nekomentujte, děkuji.

Link to comment

Zde můžete probírat, filtry, výměny vačkových hřídelí, "ladění" ŘJ a výfuku....prostě všechno co pomůže dostat z AEEčka pár koní navíc smile.gif

"Prostě všechno" rozumím i věci které by šlo teoreticky uvést do praxe. Pokud ti (a vám ostatním netýkavkám) to přijde zbytečný, tak co tu děláš? Jsi snad moderátor, admin nebo snad správce tohohle vlákna, že jeden komentář ode mne, s úmyslem v duchu vlákna zvýšit výkon a eventuálně myšlenku rozebrat a dotáhnout jí do konce, tady zabírá místo?

 

To že jsem uskutečnil pouze jednu věc (upravenou úpravu sání co navrhnul miklisek) z X co jsem tu kdysi vypsal neznamená že jsem to psal zbytečně. Dostal jsem rozum a došlo mi že investovat nezbytný peníze do tohohle motoru je blbost (neboť plánuju něco většího), proto "co kdyby" s občasným "hurá, povedlo se".

Odpovědi že je to kravina aniž by to člověk nějak rozvinul, čtenářům nepomůžou a člověk co by se o tom rád dozvěděl víc, si tady akorát počte jak si tady nadáváme, urážíme a dětinsky pošťuchujeme. Já to zapotřebí nemám, vy snad jo?

Link to comment

Jo no probírat můžete.To jako jo, ale chtělo by to místo toho plácání taky něco udělat ne?

 

Já jsem třeba vyladil AEEčko tak, že jsem je předal rodičům, kterým těch 55kW stačí a pořídil si místo toho vznětovou turbínu ;)

 

Odmítám zprasit auto, které bylo stavěno k nějakému účelu a které má své limity. Buď je příjmu a respektuju, nebo ne.

V opačném případě se musím připravit na opravdu spoustu peněz a mraky času.

 

V důsledku z toho výjde zmršené auto, které by v budoucnu mělo rozhodně větší hodnotu (nemyslím ani tak finanční) jako dobře zachovaný originál :palec:

Link to comment

Já jsem od mršení upustil, protože jsem dospěl k závěru, že než spadne plně pod mojí správu, bude z něj halda neutažených šroubků a klubíček kabelů. To o čem se tady asi předchozím komentátorům ježily vlasy na hlavě byl můj přizpěvek "Odesláno 16 October 2014 - 21:52:25" Což je minimálně dva roky dozadu a od té doby mi bylo vysvětleno že nákladnější úpravy jsou na nic.

 

Ne že by výkon nepřinesly, přinesly, ale za cenu snížený životnosti motoru a ostatních součástech auta. Sám jsem si vydedukoval že topit peníze v motoru který v první řadě nikdy nelítal první ligu (v motorsportu se sice používal, ale ve Feldě a úpravy byly na silnici nepoužitelný) a ani ktomu nebyl stavěnej.

Proto jsem se přesunul do tohodle vlákna, kde se poslední dobou nic moc neděje, klid, nikdo nikde, tak jsem si řekl že by se tu mohlo najít dobré místo na prodiskutování reálně funkčních, oveřených, postupů jak zvýšit výkon (pravda, z jiného pohledu vše co jsem doposud napsal byla jen teorie, teorie a praxe nikde) a prostě se nad nima zamyslet, společně vykoumat jestli to půjde nebo ne a hotovo.

 

Všimul jsem si vlákna s Úpravou sání, tak jsem se zamyslel, jak to udělat levnějc, doma a tak aby to zvládnulo udělat poleno jako já. Na desátý pokus se povedlo a funguje to. Bohužel, z nápadů jako - "Výměna hlavy 8v -> 16v" apod. sešlo, neboť providitelnost po bližším zkoumání jsem nenašel nic proč se do toho pustit - hlava nesedí (i přes to že jsem se dušoval že ano) a sedět nebude. Motor nikomu nestál za to aby vyvinul tuningový díly speciálně pro něj, takže zbývá klasika co lze aplikovat na všechny motory: vyleštit kanálky, zarovnat hlavu, vačka, chip, svody(které nejdou sehnat nebo jsou drahý), ITB(vícero škrtících klapek) a možná tak vykuchat kat nebo tam dát sportovní co líp dejchá. Všechny tyhle úpravy udělají z líného ale nenáročného motůrku něco, co zní jako sekačka na trávu a spotřebu má jako hospoda.

 

To už bych si radši dal tu práci a našel si někde motor co měli montovat do Favorita a Feldy (taky 1.6 ale 74/75kW, hlavně opravdu Škoda, žádnej VW) a udělal to nejlevnější možnou cestou - výměna motoru. Tady nastal zlom, když jsem se rozmýšlel jestli investovat do něčeho, co bude sice unikát, ale náhradní díly ani materiály pro údržbu nebudou existovat, nebo, zvolit to, co by udělal každý kdo se žene za výkonem, zvukem a užitnou hodnotou a zvolit zahraniční osvědčené motory které jsou populární právě na výměnu. Za to tady dostávám sprda, protože dělám něco jinak, resp. nedělám - polemizuji a hraju si s myšlenkou "co kdyby".

 

Zatím o motor pečuji a odměňuje se nám brumlavým zvukem a perfektním zátahem od spoda. Když už jsem u toho... má tenhle motor el. omezovač proti přetočení?

Link to comment
  • 3 months later...

Co se týče úpravy 1.6 AEE, tak mám soft + vačku od Motor Excel ve Feldě a nemůžu si stěžovat. Auto krásně ožilo a leckdy potrápím i větší kubatury včetně TDi. Teď na jaře mě čeká ještě udělat hlava taky od ME a to bude zase úplně někde jinde. V kombinaci výkonu a váhy feldy to jede fakt slušně...

Link to comment

Co jsem se bavil s klukem, co tam dělá, tak už výfuky nedělají, což je škoda. Měli na to přímo dílnu (vejfukárnu) a ten pán který je vařil, tak odešel a tak dílnu s výrobou výfuků zavřeli a ukončili jejich výrobu. Svody by ti tam šli od TAčka. Napojení na střední díl by sis musel, ale přizpůsobit, ale neměl by to být problém.

Link to comment

Nemá cenu. Viz foto - díl s vlnovcem - jakej magor to vymejšlel...

Mluvil jsem s člověkem co údajně výfuky na zakázku vaří a řikal že to nemá cenu. Cena kolem 12k, zlepšení 5-10kW.

To už by bylo nejlepší udělat hlavu, čip (a/nebo vačku) a do toho ty svody. Ale to je zase investice 20tis za rozhýbání tohodle motoru. Pro mě docela zbytečný.

 

Octa tam má hrb.

0111250_bl-074.053.55-1.png

Felda to má rovný.

07408255.gif

 

Link to comment

Tak jsem se tu zase po delší dob začetl. Tavi, nejsi první ani poslední kdo chtěl tento motor ,,tunit". Jestli z toho motoru chceš vytáhnout max tak ti můžu doporučit kompletní GO včetně výbrusu, přebroušení hlavy včetně sedel ventilů,nová vedení a těsnění dříku (olej spalování nepomáhá). Ostrá vačka, chipešek, sání (třeba z feldy místo toho netěsnícího nesmyslu), leštěné svody, opravdu kvalitní svíčky (jsou znát nejvíc). To je tak nějak všechno co můžeš na tomto motoru udělat.

 

PS: GO včetně výbrusu a přebroušení hlavy cca 20-25k (mám to za sebou ;-) )

 

A až alespoň něco z tohoto dotáhneš do konce tak začni vymýšlet.

 

Hodně zdaru :)

 

(až uděláš něco z toho co jsem tu napsal tak ti dám typ na to jak pokračovat :) )

Link to comment

Já leštění tohodle motoru vzdal. Hodně lidí to nemůže překousnout. Za sebe, se snažím dělat všechno bez (větších) investic. Motor jednoho dne půjde ven. Ale když už tak se snažím poradit ostatním. Uběhla docela doba, noci prosezený před počítačem a kalkulování pořád dokola tuning tuning tuning, ale nakonec mi došlo že to nemá moc cenu. Kecy v kleci, hromada lidí co furt melduje, tuning díly nejsou (a když jsou, tak třeba nesedí - viz svody z feldy) a o turbu nemluvím.

 

Jak říkáš, repas motoru, hlava, ale pak ty úpravy jdou raketově nahoru a nemá to moc cenu.

Můj motor prodělal všechno od vodní pumpy, přes upadlej vejfuk až (nedávno) drsení na tři válce když odešly kabely. Nikde nic neuniká, nikde nic nebouchá a docela jsem rád. Pohrál jsem si se sáním (airbox nazvdory tvrzení stále těsní), vyčistil klapku a má konstantně trošku víc oleje, než zdrávo (ovšem nebere ani kapku!). Motor pořád jede a pohrávat si se štěstím že se mi potká nebo zadře.. ještě nenadešel jeho čas.

 

Je třeba zmínit... že už mám konečně řidičák, takže teprve teď dostane holka pořádnou sodu.

Víc než na motor, chtěl bych se zaměřit na jízdní vlastnosti, pohodlí řidiče a bezpečnost.

 

Něco málo pro inspiraci - není můj kousek. Údajně něco pod 80kW.

"cca 90-100kw při 7000ot/min, upravená hlava, větší ventily, vačka dbilas 292/292, karburátory/klapky BMW K1300S"

 

 

post-36256-0-82622100-1486505450_thumb.jpgpost-36256-0-61773900-1486505444_thumb.jpg

Link to comment

A od tebe vidím jen samý nadávky a blbé kecy. Nemám potřebu se s nikým dělit co kde jak dělám, protože by mi do toho každý stejně kecal, občas přidám update do svého druhého vlákna a to je všechno.

 

Tohle je vlákno o úpravách tohodle motoru. Nadhodil jsem, že jakékoliv úpravy nad rámec směšných částek, je vzhledem k výkonu těmi úpravami získaný naprosto nesmyslný počin. I přesto, jsem je s radostí vyjmenoval a dal podnět (obrázky a přibližný data) že nic neni nemožné. Říkali jste mi to VY, říkají to i jiní, na jiných fórech a pak když zahraju vaší písničku, tak máte problém? No tak... dejte si pohov jo? Místo toho, aby se tady řešila myšlenka vlákna, musíte tady vytahovat blbosti co jsem kdysi dávno řekl. Tak co, jste spokojený? No jo vlastně. Vy jste přece něco dokázali, tak máte potřebu to všem (mně) náramně dokázat, že?

 

Že vás to lidi baví. Člověk co jsem přijde s otázkou, tak se od vás normální odpovědi nedočká. Odpovím tedy já a bum, průser, všechno špatně, pohádky ovčí babičky, prsty do uší, lalalalala a další stránka zadělaná kravinama, jen kvůli tomu, že projíždíte nepřečtený vlákna, nudíte se a nemáte do čeho píchnout. Pohádky začínáte pouze VY dva. Já se chci normálně bavit, VY očividně ne.

 

Netuším co vám je a tušit to ani nehodlám. Pokud se vám nelíbí co tu říkám, tak na to nekoukejte. Máte problém? Řešte si ho mimo fórum, ne na něm, děkuji. Vzhledem k tomu, že jsem začnul další stránku, očekávám, že se konečně zklidníte a budete se chovat jako normálni lidi. Pokud ne, asi nezbyde nic jinýho, než zajít za pověřenou osobou, ať vám zavře hubu. Sorry jako, jinak to vyjádřit nelze.

 

Link to comment

hm,tak předně, tohle není tvé vlákno, založil ho někdo úplně jiný, když už se teda chytáš za slovo, když jsi psal o "svém" druhém vláknu.

 

tohle konstatování je na léky: "tohle je vlákno o úpravách tohodle motoru. Nadhodil jsem, že jakékoliv úpravy nad rámec směšných částek, je vzhledem k výkonu těmi úpravami získaný naprosto nesmyslný počin." a proto jsi 2 stránky zpět nadhodil úpravy za cca 150 tisíc ? :wallbash:

 

Jako, já s tím mám celkem mentální problém, kdyby jsi tady řešil opravdu něco co jso udělal a podobně, návrhů si dostal dost, včetně mých, takže nemůžeš říct, že jsme se ti nesnažili pomoct, ale to je těžko, všechno končí v myšlenkách.

 

Tvoje reakce je opravdu hodna konzultace, doporučuji třeba tady http://www.modralinka.cz/?page=poradna

 

Ale máš pravdu, už to tady číst nebudu, nebo mně ještě prokleješ a umře mi pes, shoří barák a zadře se mi motor ...

Link to comment

Většina toho, co jsi tady napsal, tak jsou jen pohádky. To se na mě nezlob, ale takový nesmysly, který se tady na fóru dají dočíst od tebe, to nemá obdoby. U většiny tvých příspěvků mám pocit, že jsi prostě troll a přišel jsi sem prudit lidi. Několikrát se to tu řešilo.. Zvyšování výkonu u 55 kw je prostě nesmysl... Nebo rozhodně nesmysl v tom ohledu, v jakém k tomu přistupuješ ty. Chceš se "povozit" kup si RS, chceš něco víc než RS, tak se pust do brutální přestavby 1.8t 4x4, v jedné takové jsem se svezl a byl to masakr. Chceš něco opravdu sportovního? Kup si třeba Nissan Silvia s15 a pust se do úprav a přestavby na levostrané řízení nebo nějaký starší BMW, prostě něco, co opravdu může mít sportovní ambice, ale už sem proboha nepiš takový blbosti...Z octavie prostě WRX STI neuděláš... Akorát ze sebe děláš blbce.

Link to comment

Souhlasím. Ale rád bych tady něco ujasnil, ač to někomu nemusí dojít. Nikoho tady netrolím ani sem nechodím prudit lidi. Auto je můj koníček a od diskutování záměru výměny motoru jsem se odpoutal ve chvíli, kdy mi valná většina lidí zahltila vlákno posměšnými komentáři, popichovala mě a došlo i na nadávky.

 

Nerad se o svém plánu bavím, hlavně zde, kde pochopení asi nenajdu. Rád bych tohle téma uzavřel jednou provždy, protože mě to vysiluje. A hlavně to nemá s vláknem nic společného. Děláte si ze mě srandu, možná i po právu, protože jsem nula, nic. Nikdy jsem nic nedokázal, nejsem šikovnej, nemám praxi a můj plán je prostě pro normálního člověka nerealizovatelný. Pochybuju ale, že lidé kteří mi pořád hážou klacky pod nohy se naučili všechno ze dne na den.

 

Odteď bych byl rád, jak pro své dobro, tak i ostatních, aby se to, co se dělo především na předchozí straně, víckrát neopakovalo.

 

Tohle vlákno bylo založený pro debatování nad možnostmi úprav pro tenhle motor, tak bych byl rád, kdyby se v tom duchu začalo opět diskutovat, nikoliv řešit kdo co kdy kde jak a proč řekl.

 

Link to comment
  • 5 months later...

Na Ebayi se objevil (možná je to už dlouho, jen jsem si nevšiml) mezikus/příruba na sací svody.

Prodejci uvádí že je to "vhodné" pro někoho kdo si chce svařit vlastní sací parohy.
Zde je link

 

Řekl bych, že pokud se do toho nějaký odvážlivec pustí, největší problém bude vymyslet otvory pro vstřiky a sensory (při zachování MPI).
Pro karburátorový nadšence asi super ale zdá se mi že bude lepší/levnější využít parohy z jednobodu (motor AEA - Golf 3) že bude levnější koupit karb kit z Ebaye.
Link na základní kit

 

 

 

Link to comment

Koukal jsem.
Když jsem se hrabal dál, tak všechny zahraniční polo/vw kluby melou furt něco o GT managmentu/vačce apod.
A najednou mi došlo, pokud by se na tu lištu za litr přivařil nějaké takové svody.... tak by to nebylo vůbec k zahození.
Stačí jen sehnat dárcovské svody se vstřiky a šikovnýho svářeče (samozřejmě z hliníku).

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Zdravím pánové prosím o radu s pomoc  Sehnal jsem si zrcátka z O2 face na pred face mám zrcátka el.instslaci motorek  Vyměnil jsem instalaci a motorek nějak to nechce fungovat třeba okna nereagují na vnitřní ovladač  Když na klíčku podrzim odemknout tak okna dolů jdou všechna ale když podrzim zamknout tak okno řidiče nereaguje a sklopí se zrcátko jak to prosím mám rozchodit 
    • Zdravím, podařilo se vám vyřešit tenhle problém? Mám totiž na svém autě úplně ten samý. Rezonanční zvuk od motoru při 1100 ot a netuším co by to mohlo být. Jediné co mě napadá je spojka. 
    • Zdravím, začala mi skákat závada airbagů, na diagnostice to píše tyto chyby viz. foto. Mate s tím někdo zkušenost? Diky za rady… 
×
×
  • Create New...