Jump to content

Úpravy a čipování 1.6 55Kw


Recommended Posts

Samotný snížení ničemu nepomůžeš, ale jako vcelku se všemi úpravami hlavy ano, Základ je aby se hlava pořádně nadechla. 

Jako celek mám úpravu sacích a výfukových kanálu, spalovací prostory, max. zvětšení  sedel ventilů a odlehčení ventilů, zkrácená a upravená vodítka ventilů. Možná jsem už něco zapomněl ..

Link to comment

No, někde jsem tu měl snad graf z brzdy před vačkou, to motor v sérii všude těch "inzerovaných" 61/63kW měl, takže čip samotnej akorát udělá něco se spodkem. Bez vačky je to trochu zbytečný, ale mít tu možnost tak do toho jdu jako první.

Čip od Cimbu... no, přiznám se, nechce se mi do toho. Sundavat torpédo, čachrovat s nastavením, zajíždět to.
Jednotku mám přepájenou a snad funkční, snad příští rok.

Mít možnost vyhodit z auta motor na držák a skládat ho, tak jdu do toho. Ale nejsou prostory ani čas.
Něco jako tohle:biggrin:

 image.png.db0257828030591d7189057abfbad8aa.png

(za 35tis)
(mimochodem to s kompresorem mě napadlo když jsem čekal na odbrždění, ale asi to napadlo taky někoho jinýho :loool:)

Link to comment
před 1 hodinou, Tavi napsal:

No, někde jsem tu měl snad graf z brzdy před vačkou, to motor v sérii všude těch "inzerovaných" 61/63kW měl, takže čip samotnej akorát udělá něco se spodkem. Bez vačky je to trochu zbytečný, ale mít tu možnost tak do toho jdu jako první.

Čip od Cimbu... no, přiznám se, nechce se mi do toho. Sundavat torpédo, čachrovat s nastavením, zajíždět to.
Jednotku mám přepájenou a snad funkční, snad příští rok.

Mít možnost vyhodit z auta motor na držák a skládat ho, tak jdu do toho. Ale nejsou prostory ani čas.
Něco jako tohle:biggrin:

 image.png.db0257828030591d7189057abfbad8aa.png

(za 35tis)
(mimochodem to s kompresorem mě napadlo když jsem čekal na odbrždění, ale asi to napadlo taky někoho jinýho :loool:)

Tak to už je rovnou u Okty lepší přejít na 1.8T ? 😄 Jinak samotnej čip na sériovým motoru ti kW nezvedne, ale spíš uhladí průběh a zvedne Nm .. 

Link to comment
před 5 hodinami, jedlis napsal:

Tak to už je rovnou u Okty lepší přejít na 1.8T ? 😄 Jinak samotnej čip na sériovým motoru ti kW nezvedne, ale spíš uhladí průběh a zvedne Nm .. 

Prodává to někdo na feldu, i podle bloku mi to přijde jako felina. Ohledně čipu to vím, už když jsem tam před rokem byl, tak mi bylo jasný že to co všichni inzerujou jako "nárůst" v motoru defakto už je, ale málokdo si to nechává odbrzdit předtím a potom.

Dal jsem to sem jentak že se o tom bavíme a že to na mě na internetu náhodou vyskočilo. 
Dotyčný/dotyčná prodává i svody 1.6 na feldu od Kramáře a odlehčený ventily za smysluplný ceny, můžu klidně dohodit kontakt.

1.8T... to radši TDI.
Nejsem příznivcem dehtových vapovačů co se v koloně zdraví kouřovými signály, ale TDIčko přijde jako v(d)ěčnější motor, co dokáže jet i ekonomicky. 
Nemám 1.8T v lásce, už jen proto, že ho lidi nacpali všude možně, od Lupa, přes Trabanta, po Šáde. Uznávám, dobrý motor, ale nelíbí se mi.
Když už bych se měl rozmýšlet co dál... no, to spíš nebudeme rozebírat, ale VAG by to nebyl, nespíš bych bral fávo :ph34r:
 

Link to comment
před 11 minutami, Tavi napsal:

Prodává to někdo na feldu, i podle bloku mi to přijde jako felina. Ohledně čipu to vím, už když jsem tam před rokem byl, tak mi bylo jasný že to co všichni inzerujou jako "nárůst" v motoru defakto už je, ale málokdo si to nechává odbrzdit předtím a potom.

Dal jsem to sem jentak že se o tom bavíme a že to na mě na internetu náhodou vyskočilo. 
Dotyčný/dotyčná prodává i svody 1.6 na feldu od Kramáře a odlehčený ventily za smysluplný ceny, můžu klidně dohodit kontakt.

1.8T... to radši TDI.
Nejsem příznivcem dehtových vapovačů co se v koloně zdraví kouřovými signály, ale TDIčko přijde jako v(d)ěčnější motor, co dokáže jet i ekonomicky. 
Nemám 1.8T v lásce, už jen proto, že ho lidi nacpali všude možně, od Lupa, přes Trabanta, po Šáde. Uznávám, dobrý motor, ale nelíbí se mi.
Když už bych se měl rozmýšlet co dál... no, to spíš nebudeme rozebírat, ale VAG by to nebyl, nespíš bych bral fávo :ph34r:
 

Právě že 1.8T je jeden z nejpovedenějších motorů. A když si užít, tak s benzínem. U TDi mě deptá ten hluk a vibrace do kastle, fuj .. A navíc se nehodí na krátký trasy, to ho akorát pohřbíš. Proto jsem koupil Oktu ve dvoulitru na plyn. Jednoduchý nesmrtelný motor, slušný tah odspodu ala TDi s minimální údržbou. A na jaře snad RS. 

Ano je to blok Felicie, ten do Okty nedáš, ale to už víš ..  🙂 Nevím, možná mě čeká ještě druhá varianta u feldy a to jest 4klapka + jiný písty, ale to se rozhodne právě na jaře. kdyby klaplo to RSo ..

 

 

 

Link to comment
před 41 minutami, jedlis napsal:

Právě že 1.8T je jeden z nejpovedenějších motorů. A když si užít, tak s benzínem. U TDi mě deptá ten hluk a vibrace do kastle, fuj .. A navíc se nehodí na krátký trasy, to ho akorát pohřbíš. Proto jsem koupil Oktu ve dvoulitru na plyn. Jednoduchý nesmrtelný motor, slušný tah odspodu ala TDi s minimální údržbou. A na jaře snad RS. 

Ano je to blok Felicie, ten do Okty nedáš, ale to už víš ..  🙂 Nevím, možná mě čeká ještě druhá varianta u feldy a to jest 4klapka + jiný písty, ale to se rozhodne právě na jaře. kdyby klaplo to RSo ..

Může mi to někdo pokládat za zlý, ale motorově si prostě nevyberu.
Prostě na můj vkus dostala okta z velký části motorovej odpad (po benzínové stránce) a to se vyráběla 13 let.
Čtyřkový Golfy lítaly s VRkem a 1.6 16V (FSI nezmiňuju z jistých důvodů).
Okta přežila i pátý Golfy, který jezdili dokonce už s TSI (a chvíli i s 2.0SDI). 
Jediná cesta by tak pro mě byla nafta. 66kW nebo 81kW. Nebo SDI, ale to už by auto přestalo být zájmem, ale jen prostředkem na dopravu z bodu A do bodu B - snad tím v budoucnu neurazím nějaké SDIčkaře :rolleyes:

 

Link to comment

Tak VR6 kromě zvukovýho projevu taky není lecjakej zázrak a spráská jí kdejaký 1.8T s tím, že 1.8T má další výkonnostní potenciál a lepší průměrnou spotřebu. Za mě byla blbost dávat do okty od 1.4 MPi 44 kW a i ta 1.6 55 kW je na hraně, ale hold se muselo zbavit přebytků motorů.

Link to comment

I nafta může bejt zábavná jak vidno z portfólia úprav (nejen) DP.
Spíš mám ale názor, že je nafta na práci a benzín po práci.

Do těch nejlepších motorů od VW bych klidně zařadil W8/W12 z Passata/Phaetonu.
Zvuk boží, ale nevím co bych chtěl být víc: Majitel takovýho auta, nebo mechanik toho majitele :biggrin:

Link to comment
před 7 hodinami, Tavi napsal:

I nafta může bejt zábavná jak vidno z portfólia úprav (nejen) DP.
Spíš mám ale názor, že je nafta na práci a benzín po práci.

Do těch nejlepších motorů od VW bych klidně zařadil W8/W12 z Passata/Phaetonu.
Zvuk boží, ale nevím co bych chtěl být víc: Majitel takovýho auta, nebo mechanik toho majitele :biggrin:

Naftu fakt pro zábavu ne .. Zařazuješ motory, na který by ses mohl akorát dívat a to už se odbočilo od tématu úplně..

 

 

Link to comment

byla tady připomínka o odpadových motorech v octávkách 1,samozřejmě je to vesměs pravda,další odpad jsou sedadla,to je prostě pomsta za to,že zákazník kupuje škodovku a ne vw,jediný rozumný motor byl tdi a 1.8T,jinak to sedí,ani sedadla rs nejsou žádný zázrak,totéž později dělal renault s dácií,prostě dítě musí být  horší než rodič

Link to comment

Pro mě jsou daleko zajímavější starší motory od VW, nebo paradoxně ty jednorázovky a unikáty. Zbytek je taková nuda. G40/G60, ABF, VR5/6, V8 (FSI). Motory, co mají nějaký charisma.

A kdybych měl zase přistát na zem, tak volím naftu. Spolehlivost a síla. Nebude to nikdy hvězda tuning srazů, ale na to to auto nemám.

V 3. 10. 2020 at 12:24, psovod napsal:

 

Přitom takový Seat, co montoval licencovaný Fiaty má vlastní sportovní značku a koncern mu svěřil výkonnější varianty toho božského 1.8T. U Škody to bylo maximálně GT v Řecku/Německu. Kdyby Škodovka připadla GeneralMotors, skončila by jako FSO nebo by při krizi zavřela podnik. Kdyby Renaultu, dopadla by jako Dacie, co se prodává v Rusku jako Lada.

Navrátíme se tedy zpět do směru.

 

Rozhodl jsem se upravit trochu sání, zda to něco provede nevím.

Teoreticky jsem odstranil překážku v cestě vzduchu. Jinak jsem změřil i průměr sací roury u filtrboxu, pro ty, co si chtějí natáhnout vlastní hadici k sání, ale nechtějí zahodit filtrbox.

20201004_124744.jpg

20201004_123905.jpg

20201004_123923.jpg

20201004_123944.jpg

20201004_123845.jpg

Link to comment

No, chtěl jsem to už hodně dlouho udělat, tak jsem to udělal. Přidalo to autu tak půl koně a mě kus ega.
Sání jsem od plastových drtek vyklepal, umyl, vyčistil od oleje a hlavně utěsnil to gumový hrdlo.
Poznatek z relativně klidné cesty na dálnici, MFA ukazuje průměrnou spotřebu mezi 5.1 až 6.7l/100km. Člověk za ten rok má naučeno do toho šlapat, jak jezdil bez čipu. Na čipu najeto +/- 350km.
Asi mě za chvíli čeká podzimní servis, takže jaký olej? Vím že jsme si to projeli v SZ, ale ostatní by taky třeba mohli mít zájem.
Co třeba tenhle, dobrá volba? -> https://maziva.heureka.cz/millers-oils-cfs-10w-50-5-l/#specifikace

Link to comment

Jelikož se AEE s tím svým litinovým blokem pěkně hřeje a jezdím celkem svižně, tak já dávám tento https://www.znackoveoleje.cz/Millers-Oils-NANODRIVE-CFS-10W-50-NT-5l-d1518.htm a měním po 10 tis km

před 15 minutami, Tavi napsal:

No, chtěl jsem to už hodně dlouho udělat, tak jsem to udělal. Přidalo to autu tak půl koně a mě kus ega.
Sání jsem od plastových drtek vyklepal, umyl, vyčistil od oleje a hlavně utěsnil to gumový hrdlo.
Poznatek z relativně klidné cesty na dálnici, MFA ukazuje průměrnou spotřebu mezi 5.1 až 6.7l/100km. Člověk za ten rok má naučeno do toho šlapat, jak jezdil bez čipu. Na čipu najeto +/- 350km.
Asi mě za chvíli čeká podzimní servis, takže jaký olej? Vím že jsme si to projeli v SZ, ale ostatní by taky třeba mohli mít zájem.
Co třeba tenhle, dobrá volba? -> https://maziva.heureka.cz/millers-oils-cfs-10w-50-5-l/#specifikace

Jj, tento je dost slušný 😉

Link to comment
  • 4 weeks later...
V 4. 10. 2020 at 20:53, jedlis napsal:

Jelikož se AEE s tím svým litinovým blokem pěkně hřeje a jezdím celkem svižně, tak já dávám tento https://www.znackoveoleje.cz/Millers-Oils-NANODRIVE-CFS-10W-50-NT-5l-d1518.htm a měním po 10 tis km

Jj, tento je dost slušný 😉

Tak já nakonec asi vezmu https://www.millersoils.cz/cfs-5w401
S ohledem na to jak často se olej mění a kolik toho má naběháno, bych řekl že to bude stačit. 

Link to comment

No, cena není zrovna přátelská, ale říkám si že ten motor už je upravený docela dost a nic tím nezkazím.
Teď dojezdím Castrol 5w40 ale dál už bych mu neveřil.

Ale teď mě spíš zajímají dvě otázky:
1) Co ta jejich "nano" technologie - zkušenosti někdo?
2) Mám dělat před výměnou výplach/flush, koupit vyplachovací přísadu?

Link to comment

Dej si do vyhledavace ten nano olej a uvidis, ze si ho lidi chvali. Ja uz ho mam podruhe a je dobrej. Za studena se mi zda, ze motor lip startuje a prodlouzila se i doba, nez si motor nejaky olej veme. Pouzivam od Milleru i ten flush (vyplach), nic tim urcite nepokazis. 

Jinak je opravdu zbytecny kupovat olej za 2tis a vic, kdyz i pres upravy nemas zavodni motor, ktery by dostaval poradne za usi... 

Link to comment
V 28. 10. 2020 at 16:32, Tavi napsal:

Tak já nakonec asi vezmu https://www.millersoils.cz/cfs-5w401
S ohledem na to jak často se olej mění a kolik toho má naběháno, bych řekl že to bude stačit. 

5W40 tam nedávej pokud na něj nejezdíš od samýho začátku. Motor je díky viskozitě zajetý na určitý vůle a když přejdeš na řidší, akorát ho to bude žrát a motoru přitížíš .. Co vím, neznám nikoho kdo by dával i tak 5w40 do AEE .. Jinak já dávám ten mnou výše zmíněný a max. spokojenost.

V 28. 10. 2020 at 21:07, Tavi napsal:

No, cena není zrovna přátelská, ale říkám si že ten motor už je upravený docela dost a nic tím nezkazím.
Teď dojezdím Castrol 5w40 ale dál už bych mu neveřil.

Ale teď mě spíš zajímají dvě otázky:
1) Co ta jejich "nano" technologie - zkušenosti někdo?
2) Mám dělat před výměnou výplach/flush, koupit vyplachovací přísadu?

Upravený ho budeš mít teprve až uděláš hlavu, tohle s vačkou je spíš takový znovunadechnutí ... 😄 Ale jelikož je to AEE s litinovým blokem, tak určitě Millera

Link to comment
před 3 minutami, jedlis napsal:

5W40 tam nedávej pokud na něj nejezdíš od samýho začátku. Motor je díky viskozitě zajetý na určitý vůle a když přejdeš na řidší, akorát ho to bude žrát a motoru přitížíš .. Co vím, neznám nikoho kdo by dával i tak 5w40 do AEE .. Jinak já dávám ten mnou výše zmíněný a max. spokojenost.

No, 5W40 je tam docela dlouho. Je pravda že jsem dvakrát dával STP aditivum, protože mi přišlo že klepou hydra, ale od poslední výměny jsem to nezaznamenal. 
Když projedu servisní knížku, jen jednou se tam dávalo 10W40 a to bylo někdy v roce 2001. Auto jezdilo ročně tak maximálně 1 tisíc km a to většinou dálky. Od té doby pořád 5W40.
 

před 23 hodinami, Konny napsal:

Dej si do vyhledavace ten nano olej a uvidis, ze si ho lidi chvali. Ja uz ho mam podruhe a je dobrej. Za studena se mi zda, ze motor lip startuje a prodlouzila se i doba, nez si motor nejaky olej veme. Pouzivam od Milleru i ten flush (vyplach), nic tim urcite nepokazis. 

Jinak je opravdu zbytecny kupovat olej za 2tis a vic, kdyz i pres upravy nemas zavodni motor, ktery by dostaval poradne za usi... 

Dík za radu. Chvilku jsem laboroval, ale myslím, že nakonec půjdu do toho Millers Oils CFS 5W-40. (ne NT+)
Když si porovnám ceny jinde než na stránkách M-O, stojí stejně jak ten Longlife.

Link to comment
před 1 minutou, Tavi napsal:

No, 5W40 je tam docela dlouho. Je pravda že jsem dvakrát dával STP aditivum, protože mi přišlo že klepou hydra, ale od poslední výměny jsem to nezaznamenal. 
Když projedu servisní knížku, jen jednou se tam dávalo 10W40 a to bylo někdy v roce 2001. Auto jezdilo ročně tak maximálně 1 tisíc km a to většinou dálky. Od té doby pořád 5W40.
 

Jestli si si jistý, tak budiš 😄

 

Link to comment
  • 3 weeks later...

Tak jsem se dokopal k vyzkoušení CIMBU čipu.
Jednotku jsem úspěšně přehodil, když jsem dělal zimní odbordelení pod torpédem a kontrola bordelu v prazích za zástěrkami - nic! :ohmy:
(musím přiznat, že jsem nainstaloval "zlepšovák" pro odvod dešťové vody, která se držela na řidičově straně a nechtěla stéct odpadní dirkou nad podběhem - stačil motouz v délce cca 30 cm, ten jsem zasekl pod kus držáku stěračů a druhý konec pohodil do té díry. Krásně vytáhl veškerou vodu bordel, který se tam po dešti držel. Nebo voda vyschla a já jsem si pochválil vymyšlené placebo :biggrin:)

Zpět k jednotkám:
Po základním nastavení mi přijde že drží volnoběh daleko líp jak SportMotor. Startování jde ale hůř, až na druhé/třetí otočení.
Další věc, že palubák neukazuje nesmyslně vysoký hodnoty spotřeby jako od SM - na plný knedlík je momentová spotřeba max 17l/100km, zatímco u SM se to pohybovalo kolem 26l/100km+.
Ke spotřebě - nevím proč, ale přijde mi že poslední měsíc spotřeba klesla, jak u SM tak nyní u CM. Je možné že jsem se odnaučil to drtit v levém, ale při klidné jízdě jde aktuální i průměrná stlačit pod nebo v nejhorším i k 7l/100km.*

Co je u obou jednotek/čipů společné - od 1,600ot dolů si samy přidávají plyn a auto se při brždění motorem a lehké zátěži (dojíždím červenou, na rovince, prázdné auto) hádá. To mi sériová jednotka nedělala. Poznám to jednak tak, že si to pod uvedený otáčky nešáhne a snaží se je kolem 1500ot/m udržet.
A za druhé když kouknu na palubák, tak při brždění motorem je aktuální potřeba 0l, ale pod 1,600ot začne ukazovat 3.3/3.2/3.1l/100km.
Zapůsobí ale fyzika nebo brzdy a otáčky spadnou. Je to trochu nebezpečný, nejsem zvyklý na odpor :elk:

Výkon, alespoň subjektivně lepší průběh u spodu, nahoře mi to přijde míň živý.
*Když tohle píšu, tak si zpětně uvědomuji, že jsou na autě originální plechy s menším rozměrem a velikostí, časové období snížení spotřeby odpovídá.
Nicméně se v dohledné době chci stavovat na brzdu, ať mám(e) ohledně těch výkonů klid.

Čip s lepším průběhem na papíře a osobním dojmem vítězí! :ph34r:

Link to comment

SM jsem měřil minule, přehazovat se mi to na místě nechce. Převodovka zatím v nedohlednu. Chtěl bych, aby šly rovnou i držáky (bláto) a přepákování (dle Sixty kaput). Pořád dumám nad výměnou vlnovce a lambdy, když už by auto bylo na zvedáku. A spojka.


Mám možnost koupit první díl výfuku (pod svody) komplet s vlnovcem až ke katu, nejspíše výroba TYLL/BOSAL, mám vzít?

Zbytek jde udělat i na dvorku.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Kvôli inému problému som včera vymenil cievku zapaľovania (Delphi), zapalovacie káble (MagnetiMarelli) a veko rozdeľovača s palcom (Bosch) a cítim že chvenie od klapky je menej časté a keď sa chveje, tak je o dosť jemnejšie. Súdim podľa toho že to má súvis s nejakou zo spomínaných súčiastok ale určite aj s niečim iným. Teraz to je v stave, kedy mi to už skoro nevadí. 
    • Ahojte, obraciam sa na vás s prosbou o pomoc pri nastavení rádia Columbus.    Po výmene čínskeho rádia za Columbus mi nehrá, resp. nejde zvuk. SoundSystem mám a pri kódovaní (VCDS) v Byte 01 vyskočí tabuľka, prikladám v prílohe. Ďalej som radšej nepokračoval a zrušil som to.    Aký najnovší softvér s mapami môžem nahrať na tento typ rádia a kde si ho viem dohľadať? Za akúkoľvek informáciu vopred ďakujem. Výpis chýb.doc
    • borci prisel teda nekdo na to co to muze byt?dostal se mi do ruk romster 1,9 77kw ,ze nejde nastartovat ,vymnenil jsem zasekly palivovy ventil na filtru,pretesnil a nastavil vstriky,,vymnenil tandemove cerpadlo.podavaci cerpadlo v nadrzi tlaci pekne.a auto porad nestartuje ....zkontroloval jsem roztvody a taky v poradku.diagnostika nepise nic ale auto nestartuje..prosim o radu jsem uz zoufaly
×
×
  • Create New...