duke_luke Posted April 30, 2013 Share Posted April 30, 2013 tak nakoniec zvody idem menit az teraz . nebolo kde, ako ,kedy, s kym, s cim . Teraz uz mam aj garaz, poriadny dvihak , zvaraca a mechanika k tomu. Povedali,ze sa to musi cele pekne nahodit,aby sa videlo,kde to treba pripasovat. Kedze tie ladene zvody nemaju klasicky vlnovec hned pri zvodoch ,ale su cele pevne, tak budem davat za zvody ten pletenec 50x100 , ktory som cital, ze perfektne pomaha pri odstraneni vybracii pri vyssich otackach. Cize sam som zvedavy ,ako to pomoze. Pri tych zvodoch mam aj dalsiu medzispojku s pruzinami a uhlikovou vlozkou, cize to by malo nieco utlmit ,plus zvysok dotlmi ten vlnovec. Takisto ked to bude dole, uz sa prehodi aj ta lambda z boku dohora. Neviem sa uz dockat ,aky to bude mat cele efekt . Samozrejme planujem zvody obalit aj keramickou termopaskou. Zevraj to udrzuje stalejsiu teplotu na zvodoch a tym aj rychlejsi odvod plynov zo zvodov. Tak drzte palce,nech sa to da dopasovat. Potom hodim foto, ak sa podari vsetko,ako ma Ide sa na to o 3 tyzdne. Musim este splasit termopasku za rozumne peniaze ,asi z ebay EDIT: tak ma napada, neviete mi poradit, aku velku MATKU treba navarit pre uchytenie tej lambdy hore ?? 0 Quote Link to comment
duke_luke Posted July 11, 2013 Share Posted July 11, 2013 tak len pre info. Nakoniec tie zvody by aj sedeli, ale vyfukova rura na valec ,ktory je pri alternatore, tak mala prilis tupy uhol a zavadzala alternatoru. Cize som bol sklamany, ale nevadi, reklamoval som zvody a vratili mi peniaze ,no vraj dalsie zvody uz nemali a tak som to aj nechal. Len som sa presvedcil ,ze moje liatinove zvody nie su prasknute a som spokojny. Peniazky radsej odlozim do prasiatka na ine auto 0 Quote Link to comment
Zavodnik Posted July 22, 2013 Share Posted July 22, 2013 Chlapi mám taky tento motor,jezdím na benzín nikoliv na LPG,tak se chci zeptat o kolik se zvýši spotřeba Po těchto úpravách motoru ? 0 Quote Link to comment
duke_luke Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 a co to ma spolocne s cipovanim a zvysovanim vykonu auta ? Nejako si sa netrafil do temy 0 Quote Link to comment
stefinek Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 a co to ma spolocne s cipovanim a zvysovanim vykonu auta ? Nejako si sa netrafil do temy Jejej poslal sem to jinam :/ sorry 0 Quote Link to comment
Nadoxx Posted July 28, 2014 Share Posted July 28, 2014 zdravím, chtěl bych se zeptat, zda má cenu nechat si chipovat O1 1.6 55kw r.v. 1997 na tachometru mám 235tis km najeto ale na štítku s výměnou rozvodů je číslo smazáno, ale je zde vidět na prvním místě číslo 3 tudíž mám přetočené km. Nechci, aby to mělo nějaký negativní vliv na motor. Díky :-) 0 Quote Link to comment
duke_luke Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 vykasli sa na nejake chipovanie. nic ti to s tymto motorom nepomoze. Mal som tento motor. Ak chces vacsi vykon, kup silnejsie auto. Najrychlejsie a najspolahlivejsie riesenie ako len bezducho liat peniaze do niecoho,co aj tak nepojde rychlejsie 0 Quote Link to comment
tesna Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Právě naopak, AEE je jeden z mála atmosférických motorů, kde chip funguje (a mj. proto jsem si ho kdysi vybral pro své první auto), protože sériové nastavení motoru je těžce "podladěné" - viz. maximální výkon už okolo 4.500 ot. Chip toto posune na 61kW v 5.000 - 5.500 ot. a kombinace s vačkou dokonce někde na 68kW, což už je proti sérii neskutečný rozdíl ve svezení. Otázkou ale je, jestli má smysl valit peníze do auta, které je už po všch stránkách (nájezdem, stářím) daleko za zenitem ... 0 Quote Link to comment
duke_luke Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 no ked to beries takto, ze menit vacku,potom napr dat lestene zvody, dat toto,dat tamto ,tak aj pocitis ,ale je to nerentabilne a vobec sa ti to neoplati. A davat len chip bez vacky si myslim,ze vobec nepocitis. To radsej predaj a kup 1.8t verziu ako som urobil napr ja 0 Quote Link to comment
tesna Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Proto taky moje poslední věta v minulém příspěvku ... 6 kW u tohoto motoru je poznat (11% výkonu navíc) a není to ani tak drahé (řádově 3 litry), ale vzhledem ke stáří auta jde jen o pobízení mrtvého koně, i s ohledem na výkony a ceny dnešních aut. Apropo, když budu rýpavý, tak i ty jsi v této diskuzi ještě pár příspěvků zpět se pokoušel dělat obdobné nerentabilní úpravy stejného motoru, které se tudíž obdobně nevyplatily. 0 Quote Link to comment
duke_luke Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 v pohode, ja to neberiem ako rypavost Prave preto som mu pisal,ze tadial cesta nevedie. A radsej nech tie peniaze usetri a dolozi na lepsie auto ;) 0 Quote Link to comment
Tavi Posted September 7, 2014 Share Posted September 7, 2014 Zdravím, někde se to tu řešilo ale nějak jsem se nezajímal, myslíte že by šla poštelovat (předělat za raneček) převodovka pro 6tý stupeň? Ptám se jentak z čistě ekonomického a rychlostního důvodu, 5tka je někdy málo i pro silnější auta, dnes se 5ka dělá velmi málo. 0 Quote Link to comment
Tavi Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 Update. Narazil jsem na stránky kde se to hemží díly na úpravu, nechci dělat reklamu tu je http://www.highperformanceparts.cz/ . Doma jsem si sesumíroval co by nátura jako já chtěla udělat s autem mno a vzešlo z toho menší neúplný seznam: Písty http://www.highperformanceparts.cz/kovane-pisty-je-pistons-vw-audi-seat-skoda-18t-20v-150180225ps-810mm-925%3A1.12290 Svody pro sání http://www.highperformanceparts.cz/saci-svody-dbilas-dynamic-vw-audi-seat-skoda-1016-8v.16543 Ojnice http://www.highperformanceparts.cz/kovane-ojnice-ppm-racing-skoda-fabia-octavia-1620-1620v.26510 Karburátor/y/ http://www.highperformanceparts.cz/horizontalni-karburator-weber-40-dcoe.6202 Filtr http://www.highperformanceparts.cz/sportovni-filtr-k_and_amp%3Bn-rc2330-54mm.31942 Spojka pro filtr http://www.highperformanceparts.cz/alu-silikon-spojka-samco-57mm.1254 Vodní pumpa http://www.highperformanceparts.cz/elektricka-vodni-pumpa-bosch-20-80lm.6198 Chladič http://www.highperformanceparts.cz/hlinikovy-zavodni-chladic-jap-parts-skoda-octavia-161818t19tdi%2Bsdi-96.5697 Zapalovací kábly http://www.highperformanceparts.cz/zapalovaci-kabely-pro-sport-vw-golf-23-161820-16v.32106 Brzdové hadice http://www.highperformanceparts.cz/brzdove-hadice-goodridge-skoda-octavia-161820v-798.2620 Podtrženo sečteno : Úpravy asi za 80,500,- Pro fajnšmekry jsem se i odhodlal do dusíku + specialitku na kterou jsem se ptal. Dusík kit - http://www.highperformanceparts.cz/zex-efi-wet-nitrous-system-4%2B6-valce.6015 Air-ride - pouze odhad 15-28,000,- Takže... -+ 135-150 :asie: tisíc tuning "pouze" srdce, bez úprav výfukového systému a zásahu do brzd či čerpadel paliva a bezpečnosti řidiče, kol, částečně podvozku ani serepetiček na vzhled neboť jsem nechtěl aby auto bylo na první pohled nápadé pro zloděje, závidící lidi a strážce zákona. Závěrem bych chtěl dodat, že než se do mně pustí odborníci na slovo vzatí a všeználkové co ví všechno všem: 1) Nepočítal jsem práci a čas ani kompletní Cimbu úpravu (vačka + čip). <_< 2) Ne-všechny úpravy jsou OK a chlupatí jsou na takové "detaily" hákliví a pojišťovák ještě víc. Také ne každá součástka musí ve finále padnout, pohyboval jsem se pouze na výše uvedených stránkách . 3) Ne-všechny úpravy autíčku prospívají a rapidně snižují jeho životnost pokud si to budete hulit každý den na jeho maximu, máte za chvíli co dělat s koupí nového přibližovadla. 4) Jsem relativně mladý a proto mám jisté vize se kterými ne-každý souhlasí a proto je řešení/návod/úprava individuálně na vás. 5) Cena nejméně 2x převyšuje hodnotu celého auta, a než si na to poctivý Český člověk ušetří z té almužny co nám stát servíuje, tak to chvíli potrvá pokud počítám celou (totální) úpravu se švím všudy. 6) Dávám to sem pouze že jsem zapálený člověk do vylepšování věci která mě vozí a mám jí rád a chtěl bych svým nápadem/projektem inspirovat ostatní. ;) 7.1) Počítejte že se spotřeba zvedne. :( 7.2) Poslední bod než napíšete koment jak moc jsem blázen a kráčím v oblacích, je to pouze nápad. Zrealizovatelný, ne pro každého, ne že se luskne *lusk* a součástky se sami nasadí a budou běhat jako Švýcary. Taky bych rád poděkoval že jste věnovali tomuhle komento/tématu těch deset minut a přeju hodně štěstí! za smajlíky se omlouvám ale musel jsem to nějak dodělat. 0 Quote Link to comment
Hanzl Posted October 16, 2014 Share Posted October 16, 2014 hezky sepsaný seznam, zajímalo by mě o kolik by toto bylo realně z těch 55kW zvednout vykon, ale myslim si že mnohem rozumnějši už by bylo koupit RS, nebo pokud ti jde o tu nenápadnost tak 1.8T, sundat nalepku 1.8T zezadu a zvenku to je k nerozeznání, a za mnohem menších investic by s tím bylo asi i víc parády :) 0 Quote Link to comment
TomášT Posted October 23, 2014 Author Share Posted October 23, 2014 asi tak nějak...mám sice AEE rád, ale než ho šlechtit, tak bych asi sáhnul po 1,8Turbo...tam je potenciál na další úpravy mnohem větší (účinnější chipování), navíc brzdy a další věci už jsou dimenzovány na vyšší výkon... No a policajty s tím nedráždíš, protože v základu máš 110kW a je to pořád nenápadná sériovka. 0 Quote Link to comment
Tavi Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Koupě dalšího auta je pro mě citová záležitost a přestavbu motoru...... tooo bych zase nedal na ruce. Brzdy jdou přehodit jednoduše, a i s chlazením problém nebude. 0 Quote Link to comment
Tavi Posted July 8, 2016 Share Posted July 8, 2016 Tak, za dva roky a co se změnilo. Asi bych doporučil úpravu sání kterou tu někdo dělal tutoriál (moje varianta funguje ale... ecobudget). Vykuchat klapku sání teplého vzduchu (vyhoblovat zbytečnej plast ven) a hadici píchnout za světlo. Nárůst krouťáku oproti základu, zvukovej projev. Ale otázek není nikdy dost... Pořád koukám na leštěný svody ale za 14k bych se na to vyprdnul když na eBayi maj za 3-6k. Dělá je tu vůbec někdo? Dá se standardní jednotka odladit podomácku s VAGem? Na YT a kdemožně na fórech jsem se dočetl o přehození věcí z Gt(i) Pola - vstřiky, vačka, jak moc je to reálný? Aby toho nebylo málo, jak je to s tím testováním auto do rv.2000 přes VAG? 0 Quote Link to comment
Tavi Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Další nápad který mi probleskl hlavou - vstřikování vody/směs do ostřikovačů. Asi si ťukáte na hlavu ale teoretický postup by měl být relativně jednoduchý: Sehnat nádobku na ostřikovače s duálním čerpadlem (5.3L) + kabeláž a asi relé(?), sehnat páčku na ostřik světel, sehnat hadici a trysku. Navrat filtrbox nad klapkou, upevnit tam trysku, připojit na pumpu a všechno pozapojovat. Při ideální funkci systému by tryska rozprášila mix do sání, tam se vypaří, pára vletí do válců, ochladí a teoreticky i pročistí stěny válce a písty = lepší průběh otáček a možné zlepšení výkonu/krouťáku. Bylo by asi fajn nějak pošéfovat hladinu vstřikované směsi, aby se nespálilo čerpadlo když voda náhodou dojde. Navrtávání filtrboxu by se dalo obejít i přesunutí filtru - vyhodit sériové kolo, dát místo šnorchlu kužel a do kuželu vrazit trysku. Odhaduji investice tak... 2-3tis, jediného čeho se bojím je že čerpadlo nebude dost silný aby směs rozprášilo. Co tomu říkáte? 0 Quote Link to comment
autickar Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 No nemusi to byt hlupost iba treba to vyskusat aby sme sa nebavili len o tej teoretickej stranke ;) 0 Quote Link to comment
KaJe Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Tak vodu do sání již zkoušel můj táta na škodofkách s dvojitým karbecem ovládaným podtlakek, kdy se právě na ten podtlak dávala rozdvojka a přes injekční jehlu se nasávala voda z nádržky. Jezdilo to prý velmi slušně, žralo to 1 litr vody na 100 km, ale byl veliký problém s korozí dílů v motoru prý včetně spalovacího prostoru, kdy se to pak používalo jen na dlouhé trasy a na posledních 50 km se odpojilo, aby se motor pročistil. Takže myšlenka dobrá, ale nechápu tě s tou páčkou na ostřik světel, z čeho by to měla být páčka a na co? To jako že by si to vstřikoval jen krátkodobě? 0 Quote Link to comment
Tavi Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Mno plán jsem posadil na Octu co nemá ostřikování světel (mojí), kde by se páčka vyměnila za páčku s ostřikováním světel, co by fungovala jako ovladač vstřikování aby to běželo, jen když řidič chce (třeba vysoký otáčky, prudká akcelerace, nebo když je hodně teplej den). :D Nasadils mi brouka do hlavy, protože ať hledám, jak hledám, tak páčku s ostřikem světel nemůžu najít, jen s ostřikem zadního okna. Asi špatně nastudovaný manuál od auta, ale princip je stejný - Stisknutím/Posunutím páčky do polohy kde by se sepl druhý okruh čerpadla, ostřikovat klapku po takovou dobu, než by to řidič vypnul. Sání je plastový, tam krom senzorů není co zkazit, hlava válců... tam bude asi největší problém karbon než rez. 0 Quote Link to comment
Fireee Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 no, když to tady čtu, tam se celkem dobře bavím kolik má to tvoje auto teď kW ? by jsi na brzdě ... ? 0 Quote Link to comment
Tavi Posted September 14, 2016 Share Posted September 14, 2016 Na brzdě jsem ještě nebyl, v plánu to ale je. Pročpak se bavíš? Snažím se přijít jak z toho motoru vytáhnout něco víc, dát lidem nápad jak z jejich motoru vymáčknout maximum, bez zásahů do motoru samotného. Zázrak to není, nemám ho rád ale jednoduchá úprava, za málo peněz co se zhodnotí při běžném provozu i větších úpravách (do kterých nepůjdu ze zjevných důvodů, ačkoliv jsem se zde před časem do toho zapálil). Pořád lepší peníze vyhodit za pár poníků v motoru, než za falešný výdechy a předkožku na haubnu. 0 Quote Link to comment
Fireee Posted September 15, 2016 Share Posted September 15, 2016 Bavím se proto, že jsi nenapsal, co jsi z toho seznamu za 135 - 150 tisíc zrealizoval .... nebo zůstalo jen u myšlenky ? 0 Quote Link to comment
Tavi Posted September 16, 2016 Share Posted September 16, 2016 Z toho seznamu nic, v té době jsem z motoru chtěl dostat co nejvíc. Je to těžký železo, osm ventilů, špatně průchodná hlava, tuning díly na to nejsou, zvuk jako proudový letadlo, výkon nula. Proto jsem se rozhodl pro výměnu/swap motoru, komplet sakumpikum. Vyjde to levnějc, budu z toho mít radost a nebudu se muset zaobírat s opipkáváním vykopávky co Škodovce VW vnutil jako za trest. Momentálně je na pořadu dne co nejvíc ulehčit tomu motoru život a dostat z něj co nejvíc za levno, podomácku. 0 Quote Link to comment
Fireee Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 aha ...swap motoru .... za levno po domácku .... tak hodně štěstí ... 0 Quote Link to comment
Tavi Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 A jéje, další slovíčkář a expert v jedné osobě. Za levno úpravy na tohle motoru. Swap vyjde na bajvoko 150-200tis což je slušná cenovka za kompletní zástavbu motoru co dokáže předběhnout i vymodlenou 1.8T ze který si tady každý dělá do kalhot. Offtopic, bavíme se o AEE a jeho úpravách. 0 Quote Link to comment
Fireee Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Aha, takže jednou větou řekneš, že nemáš prachy a druhou větu tady děláš ramena na swap za 200 litrů ? Hele kámo, vyhledej odborného lékaře ... možná ti pomůže ... za 200 litrů koupíš slušnou O2 RS .... ten tvůj swap skončí asi ve stejných vzdušných zámcích jako úpravy za 150 litrů co jsi zmiňoval před dvěma lety, proto jsem psal, že se slušně bavím, když to čtu, ale to jsi zjevně nepochopil a naopak jsi tu poslal dlaší nálož hoven se swapem motoru za 200 litrů ... ale aby to nebylo úplně off topic co tady píšu, tak pokud vím, se základní úpravou SW bez zásahu do motoru se dostaneš z továrních 55 kW na nějakých cca 62kW, což je asi o 10 koní víc, takže totálně out a nemá cenu to ani řešit ... 0 Quote Link to comment
Tavi Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Děkuji za velice objektivní a rozhodně ne-offtopic názor jak upravit tento motor. 0 Quote Link to comment
squirrelcze Posted September 18, 2016 Share Posted September 18, 2016 Píšeš tu o tom motoru jako o vykopávce za trest. S tím si dovolím nesouhlasit. Závoďák to sice není, ale s drobnýma úpravama se s ním dá jezdit v pohodě a s dobrou spotřebou. Projel jsem s ním kus světa a nikdy mě nikde nenechal, stačí se trošku starat, občas zkontrolovat čidla a je to držák. Místo nekonečných, nikam nevedoucích příspěvků jdi radši makat a třeba se jednou po pár letech opravdu dočkáme nějaké úpravy od tebe. Howgh 0 Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.