Jump to content

Úpravy a čipování 1.6 55Kw


Recommended Posts

tak nakoniec zvody idem menit az teraz :lol: . nebolo kde, ako ,kedy, s kym, s cim :rolleyes: . Teraz uz mam aj garaz, poriadny dvihak , zvaraca a mechanika k tomu. Povedali,ze sa to musi cele pekne nahodit,aby sa videlo,kde to treba pripasovat. Kedze tie ladene zvody nemaju klasicky vlnovec hned pri zvodoch ,ale su cele pevne, tak budem davat za zvody ten pletenec 50x100 , ktory som cital, ze perfektne pomaha pri odstraneni vybracii pri vyssich otackach. Cize sam som zvedavy ,ako to pomoze. Pri tych zvodoch mam aj dalsiu medzispojku s pruzinami a uhlikovou vlozkou, cize to by malo nieco utlmit ,plus zvysok dotlmi ten vlnovec.

 

Takisto ked to bude dole, uz sa prehodi aj ta lambda z boku dohora. Neviem sa uz dockat ,aky to bude mat cele efekt . Samozrejme planujem zvody obalit aj keramickou termopaskou. Zevraj to udrzuje stalejsiu teplotu na zvodoch a tym aj rychlejsi odvod plynov zo zvodov.

 

Tak drzte palce,nech sa to da dopasovat. Potom hodim foto, ak sa podari vsetko,ako ma :pivo: Ide sa na to o 3 tyzdne. Musim este splasit termopasku za rozumne peniaze ,asi z ebay :palec:

 

EDIT: tak ma napada, neviete mi poradit, aku velku MATKU treba navarit pre uchytenie tej lambdy hore ??

Link to comment
  • 2 months later...

tak len pre info. Nakoniec tie zvody by aj sedeli, ale vyfukova rura na valec ,ktory je pri alternatore, tak mala prilis tupy uhol a zavadzala alternatoru. Cize som bol sklamany, ale nevadi, reklamoval som zvody a vratili mi peniaze ,no vraj dalsie zvody uz nemali a tak som to aj nechal. Len som sa presvedcil ,ze moje liatinove zvody nie su prasknute a som spokojny.

Peniazky radsej odlozim do prasiatka na ine auto :palec:

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
  • 4 months later...

zdravím, chtěl bych se zeptat, zda má cenu nechat si chipovat O1 1.6 55kw r.v. 1997

na tachometru mám 235tis km najeto ale na štítku s výměnou rozvodů je číslo smazáno, ale je zde vidět na prvním místě číslo 3 tudíž mám přetočené km. Nechci, aby to mělo nějaký negativní vliv na motor.

Díky :-)

Link to comment

Právě naopak, AEE je jeden z mála atmosférických motorů, kde chip funguje (a mj. proto jsem si ho kdysi vybral pro své první auto), protože sériové nastavení motoru je těžce "podladěné" - viz. maximální výkon už okolo 4.500 ot.

 

Chip toto posune na 61kW v 5.000 - 5.500 ot. a kombinace s vačkou dokonce někde na 68kW, což už je proti sérii neskutečný rozdíl ve svezení.

 

Otázkou ale je, jestli má smysl valit peníze do auta, které je už po všch stránkách (nájezdem, stářím) daleko za zenitem ...

Link to comment

no ked to beries takto, ze menit vacku,potom napr dat lestene zvody, dat toto,dat tamto ,tak aj pocitis ,ale je to nerentabilne a vobec sa ti to neoplati. A davat len chip bez vacky si myslim,ze vobec nepocitis. To radsej predaj a kup 1.8t verziu ako som urobil napr ja :smich:

Link to comment

Proto taky moje poslední věta v minulém příspěvku ...

 

6 kW u tohoto motoru je poznat (11% výkonu navíc) a není to ani tak drahé (řádově 3 litry), ale vzhledem ke stáří auta jde jen o pobízení mrtvého koně, i s ohledem na výkony a ceny dnešních aut.

 

Apropo, když budu rýpavý, tak i ty jsi v této diskuzi ještě pár příspěvků zpět se pokoušel dělat obdobné nerentabilní úpravy stejného motoru, které se tudíž obdobně nevyplatily.

Link to comment
  • 1 month later...

Zdravím, někde se to tu řešilo ale nějak jsem se nezajímal, myslíte že by šla poštelovat (předělat za raneček) převodovka pro 6tý stupeň?

Ptám se jentak z čistě ekonomického a rychlostního důvodu, 5tka je někdy málo i pro silnější auta, dnes se 5ka dělá velmi málo.

 

 

Link to comment
  • 1 month later...

Update.

 

Narazil jsem na stránky kde se to hemží díly na úpravu, nechci dělat reklamu tu je http://www.highperformanceparts.cz/ .

 

Doma jsem si sesumíroval co by nátura jako já chtěla udělat s autem mno a vzešlo z toho menší neúplný seznam:

 

Písty http://www.highperformanceparts.cz/kovane-pisty-je-pistons-vw-audi-seat-skoda-18t-20v-150180225ps-810mm-925%3A1.12290

Svody pro sání http://www.highperformanceparts.cz/saci-svody-dbilas-dynamic-vw-audi-seat-skoda-1016-8v.16543

Ojnice http://www.highperformanceparts.cz/kovane-ojnice-ppm-racing-skoda-fabia-octavia-1620-1620v.26510

Karburátor/y/ http://www.highperformanceparts.cz/horizontalni-karburator-weber-40-dcoe.6202

Filtr http://www.highperformanceparts.cz/sportovni-filtr-k_and_amp%3Bn-rc2330-54mm.31942

Spojka pro filtr http://www.highperformanceparts.cz/alu-silikon-spojka-samco-57mm.1254

Vodní pumpa http://www.highperformanceparts.cz/elektricka-vodni-pumpa-bosch-20-80lm.6198

Chladič http://www.highperformanceparts.cz/hlinikovy-zavodni-chladic-jap-parts-skoda-octavia-161818t19tdi%2Bsdi-96.5697

Zapalovací kábly http://www.highperformanceparts.cz/zapalovaci-kabely-pro-sport-vw-golf-23-161820-16v.32106

Brzdové hadice http://www.highperformanceparts.cz/brzdove-hadice-goodridge-skoda-octavia-161820v-798.2620

 

Podtrženo sečteno : Úpravy asi za 80,500,-

 

Pro fajnšmekry jsem se i odhodlal do dusíku + specialitku na kterou jsem se ptal.

 

Dusík kit - http://www.highperformanceparts.cz/zex-efi-wet-nitrous-system-4%2B6-valce.6015

 

Air-ride - pouze odhad 15-28,000,-

 

Takže... -+ 135-150 :asie: tisíc tuning "pouze" srdce, bez úprav výfukového systému a zásahu do brzd či čerpadel paliva a bezpečnosti řidiče, kol, částečně podvozku ani serepetiček na vzhled neboť jsem nechtěl aby auto bylo na první pohled nápadé pro zloděje, závidící lidi a strážce zákona.

 

Závěrem bych chtěl dodat, :angry: že než se do mně pustí odborníci na slovo vzatí a všeználkové co ví všechno všem:

 

1) Nepočítal jsem práci a čas ani kompletní Cimbu úpravu (vačka + čip). <_<

2) Ne-všechny úpravy jsou OK a chlupatí jsou na takové "detaily" hákliví a pojišťovák ještě víc. :rolleyes: Také ne každá součástka musí ve finále padnout, pohyboval jsem se pouze na výše uvedených stránkách :pest: .

3) Ne-všechny úpravy autíčku prospívají a rapidně snižují jeho životnost pokud si to budete hulit každý den na jeho maximu, máte za chvíli co dělat s koupí nového přibližovadla.

4) Jsem relativně mladý a proto mám jisté vize se kterými ne-každý souhlasí a proto je řešení/návod/úprava individuálně na vás.

5) Cena nejméně 2x převyšuje hodnotu celého auta, a než si na to poctivý Český člověk ušetří z té almužny co nám stát servíuje, tak to chvíli potrvá pokud počítám celou (totální) úpravu se švím všudy.

6) Dávám to sem pouze že jsem zapálený člověk do vylepšování věci která mě vozí a mám jí rád a chtěl bych svým nápadem/projektem inspirovat ostatní. ;)

7.1) Počítejte že se spotřeba zvedne. :(

7.2) Poslední bod než napíšete koment jak moc jsem blázen a kráčím v oblacích, je to pouze nápad. Zrealizovatelný, ne pro každého, ne že se luskne *lusk* a součástky se sami nasadí a budou běhat jako Švýcary. Taky bych rád poděkoval že jste věnovali tomuhle komento/tématu těch deset minut a přeju hodně štěstí! :beer:

 

 

 

za smajlíky se omlouvám ale musel jsem to nějak dodělat.

Link to comment

hezky sepsaný seznam, zajímalo by mě o kolik by toto bylo realně z těch 55kW zvednout vykon, ale myslim si že mnohem rozumnějši už by bylo koupit RS, nebo pokud ti jde o tu nenápadnost tak 1.8T, sundat nalepku 1.8T zezadu a zvenku to je k nerozeznání, a za mnohem menších investic by s tím bylo asi i víc parády :)

Link to comment

asi tak nějak...mám sice AEE rád, ale než ho šlechtit, tak bych asi sáhnul po 1,8Turbo...tam je potenciál na další úpravy mnohem větší (účinnější chipování), navíc brzdy a další věci už jsou dimenzovány na vyšší výkon...

 

No a policajty s tím nedráždíš, protože v základu máš 110kW a je to pořád nenápadná sériovka.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 1 year later...

Tak, za dva roky a co se změnilo. Asi bych doporučil úpravu sání kterou tu někdo dělal tutoriál (moje varianta funguje ale... ecobudget). Vykuchat klapku sání teplého vzduchu (vyhoblovat zbytečnej plast ven) a hadici píchnout za světlo. Nárůst krouťáku oproti základu, zvukovej projev. Ale otázek není nikdy dost...

 

Pořád koukám na leštěný svody ale za 14k bych se na to vyprdnul když na eBayi maj za 3-6k. Dělá je tu vůbec někdo?

Dá se standardní jednotka odladit podomácku s VAGem?

Na YT a kdemožně na fórech jsem se dočetl o přehození věcí z Gt(i) Pola - vstřiky, vačka, jak moc je to reálný?

Aby toho nebylo málo, jak je to s tím testováním auto do rv.2000 přes VAG?

Link to comment
  • 2 months later...

Další nápad který mi probleskl hlavou - vstřikování vody/směs do ostřikovačů.

Asi si ťukáte na hlavu ale teoretický postup by měl být relativně jednoduchý:

Sehnat nádobku na ostřikovače s duálním čerpadlem (5.3L) + kabeláž a asi relé(?), sehnat páčku na ostřik světel, sehnat hadici a trysku.

Navrat filtrbox nad klapkou, upevnit tam trysku, připojit na pumpu a všechno pozapojovat.

 

Při ideální funkci systému by tryska rozprášila mix do sání, tam se vypaří, pára vletí do válců, ochladí a teoreticky i pročistí stěny válce a písty = lepší průběh otáček a možné zlepšení výkonu/krouťáku. Bylo by asi fajn nějak pošéfovat hladinu vstřikované směsi, aby se nespálilo čerpadlo když voda náhodou dojde.

 

Navrtávání filtrboxu by se dalo obejít i přesunutí filtru - vyhodit sériové kolo, dát místo šnorchlu kužel a do kuželu vrazit trysku.

Odhaduji investice tak... 2-3tis, jediného čeho se bojím je že čerpadlo nebude dost silný aby směs rozprášilo. :wacko:

 

Co tomu říkáte?

 

 

Link to comment

Tak vodu do sání již zkoušel můj táta na škodofkách s dvojitým karbecem ovládaným podtlakek, kdy se právě na ten podtlak dávala rozdvojka a přes injekční jehlu se nasávala voda z nádržky. Jezdilo to prý velmi slušně, žralo to 1 litr vody na 100 km, ale byl veliký problém s korozí dílů v motoru prý včetně spalovacího prostoru, kdy se to pak používalo jen na dlouhé trasy a na posledních 50 km se odpojilo, aby se motor pročistil. Takže myšlenka dobrá, ale nechápu tě s tou páčkou na ostřik světel, z čeho by to měla být páčka a na co? To jako že by si to vstřikoval jen krátkodobě?

Link to comment

Mno plán jsem posadil na Octu co nemá ostřikování světel (mojí), kde by se páčka vyměnila za páčku s ostřikováním světel, co by fungovala jako ovladač vstřikování aby to běželo, jen když řidič chce (třeba vysoký otáčky, prudká akcelerace, nebo když je hodně teplej den).

 

:D Nasadils mi brouka do hlavy, protože ať hledám, jak hledám, tak páčku s ostřikem světel nemůžu najít, jen s ostřikem zadního okna.

Asi špatně nastudovaný manuál od auta, ale princip je stejný - Stisknutím/Posunutím páčky do polohy kde by se sepl druhý okruh čerpadla, ostřikovat klapku po takovou dobu, než by to řidič vypnul.

 

Sání je plastový, tam krom senzorů není co zkazit, hlava válců... tam bude asi největší problém karbon než rez.

 

Link to comment

Na brzdě jsem ještě nebyl, v plánu to ale je.

Pročpak se bavíš? Snažím se přijít jak z toho motoru vytáhnout něco víc, dát lidem nápad jak z jejich motoru vymáčknout maximum, bez zásahů do motoru samotného. Zázrak to není, nemám ho rád ale jednoduchá úprava, za málo peněz co se zhodnotí při běžném provozu i větších úpravách (do kterých nepůjdu ze zjevných důvodů, ačkoliv jsem se zde před časem do toho zapálil).

Pořád lepší peníze vyhodit za pár poníků v motoru, než za falešný výdechy a předkožku na haubnu.

Link to comment

Z toho seznamu nic, v té době jsem z motoru chtěl dostat co nejvíc. Je to těžký železo, osm ventilů, špatně průchodná hlava, tuning díly na to nejsou, zvuk jako proudový letadlo, výkon nula. Proto jsem se rozhodl pro výměnu/swap motoru, komplet sakumpikum. Vyjde to levnějc, budu z toho mít radost a nebudu se muset zaobírat s opipkáváním vykopávky co Škodovce VW vnutil jako za trest.

Momentálně je na pořadu dne co nejvíc ulehčit tomu motoru život a dostat z něj co nejvíc za levno, podomácku.

Link to comment

A jéje, další slovíčkář a expert v jedné osobě.

Za levno úpravy na tohle motoru.

Swap vyjde na bajvoko 150-200tis což je slušná cenovka za kompletní zástavbu motoru co dokáže předběhnout i vymodlenou 1.8T ze který si tady každý dělá do kalhot.

 

Offtopic, bavíme se o AEE a jeho úpravách.

Link to comment

Aha, takže jednou větou řekneš, že nemáš prachy a druhou větu tady děláš ramena na swap za 200 litrů ? Hele kámo, vyhledej odborného lékaře ... možná ti pomůže ... za 200 litrů koupíš slušnou O2 RS .... ten tvůj swap skončí asi ve stejných vzdušných zámcích jako úpravy za 150 litrů co jsi zmiňoval před dvěma lety, proto jsem psal, že se slušně bavím, když to čtu, ale to jsi zjevně nepochopil a naopak jsi tu poslal dlaší nálož hoven se swapem motoru za 200 litrů ... ale aby to nebylo úplně off topic co tady píšu, tak pokud vím, se základní úpravou SW bez zásahu do motoru se dostaneš z továrních 55 kW na nějakých cca 62kW, což je asi o 10 koní víc, takže totálně out a nemá cenu to ani řešit ...

Link to comment

Píšeš tu o tom motoru jako o vykopávce za trest. S tím si dovolím nesouhlasit. Závoďák to sice není, ale s drobnýma úpravama se s ním dá jezdit v pohodě a s dobrou spotřebou. Projel jsem s ním kus světa a nikdy mě nikde nenechal, stačí se trošku starat, občas zkontrolovat čidla a je to držák. Místo nekonečných, nikam nevedoucích příspěvků jdi radši makat a třeba se jednou po pár letech opravdu dočkáme nějaké úpravy od tebe. Howgh

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...