Jump to content

tlumice a vse kolem nich


Guest houmik

Recommended Posts

Ahoj, vsiml jsem si ze mam prasklou predni pruzinu, mam vybavu elegance(1.8T facelift, AUM). Chtel bych vymenit komplet vsechny tlumice i pruziny (predni i zadni). Co jsem cetl tak nekdo rika, ze se muzou pruziny a tlumice z RSa namontovat bez zadnych uprav, nekdo zase ze je treba stabilizator dat taky z RSa. Jak to tedy je?

Dale me zajima jak poznam ze tlunic je na rso ? Na skoda dily zadny rozdil v tlumicich nevidim.chtel bych tam dat origo, pripadne viteo nejake cenove dostupne nahrade za rsove tlumice a pruziny?

Dekuji

 

Odesláno z mého LG-D722 pomocí Tapatalk

Link to comment

Stabilizator nutný není, můžeš klidně zachovat ten původní. Tlumiče na RS poznáš tak, že ty přední mají právě úchyty pro stabilizátor. Jinak já bych do série asi nešel. Vyjde to na celkem dost penízků a výsledek za to podle mě až tak nestojí. I když spousta lidí tvrdí, že rs podvozek je takový kompromis mezi komfortním a lehce sportovně laděným podvozkem. Třeba já mám v plánu kupovat AP sportfahrwerke kompletní pevný podvozek. Vyjde na necelých 10 tis. a řekl bych, že určitě bude sportovnější než rs. Nejmenší snížení, se kterým se dá AP pořídit, je - 35/35 a to je podle mě ještě celkem v pohodě. Přeju šťastnou volbu ke tvé spokojenosti.

Link to comment

Co jsem četl tak celkem dost lidí je spokojeno s Ta technix (https://www.k-tuning.cz/32551/ta-technix-sportovni-podvozek-skoda-octavia-1u-30-30mm.html?utm_campaign=nakupy&utm_medium=cpc&utm_source=google&utm_term=TA-Technix+sportovn%C3%AD+podvozek+%C5%A0koda+Octavia+1U+30%2F30mm&gclid=Cj0KEQjwwoLHBRDD0beVheu3lt0BEiQAvU4CKgoekcfPjlDE5LfbVOftmHc0q8yw_qcC8zE6CFqsIEkaAq7u8P8HAQ)

 

Cenově vycházejí dobře a je to celý set, tak nejspíš půjdu do toho. Je to -30/30, takže to bude akorát :) Níž bych asi nešel vzhledem k naším silnicím a k tomu, že občas jezdím téměř lesem na chatu.

 

Jsou tam i stavitelné za cca 5500,- Kč ale ty asi nebudou kvalitní, dle toho co jsem tady četl. Takže bych vzal tento pevný. Může mi jej někdo doporučit / vyvrátit ? :)

 

Děkuji

Link to comment

Jako já jsem velký hater TA podvozků, ale až do teď jsem v podstatě nevěděl, že dělají i pevný podvozky. Docela by mě zajímalo jak ty pevný sety fungujou. 5k je víc než lákavá cena, ale bojím se, že to prostě kvalitní nebude.... Nebo kvalitní... Za 5k si ho klidně budu kupovat každý 2 roky, ale jde mi spíš o to jaký to bude mít vlastnosti. Docela bych se svezl v autě, který na tom jezdí.

Link to comment

Jo, to každopádně. Chtěl bych se zeptat, co vše budu potřebovat k demontáži ? Díval jsem se na plno návodů a videí ale ještě mi není jasné vše.

Budu to dělat poprvé příští týden přes svátky a víkend, takže pokud to rozeberu nebudu mít kde koupit nářadí/díly, tak budu v prdeli :D

Díly

Přední náprava
2x Pružina
2x Tlumič
2x Dorazová pružina (přídavná) - pokud budu dávat sportovní tlumiče/pružiny, dát tam dorazy z RSa (kratší) ?
2x Horní uložení tlumiče (můžu použít čínu ? je to guma, na tom by se nemělo nic zkazit ne ?)
2x Ložiska tlumičů (https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j0412249-lozisko-predniho-tlumice-ina-6933.html)
2x Matice předního tlumiče pérování (https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1h0412365a-matice-predniho-tlumice-perovani-de-4206.html)
2x Matice M14x1,5 (https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n90353604-matice-m14x1-5-oe-5435.html)

Ostatní díly použíju staré, nebo měl bych ještě něco vyměnit ? Šrouby chci každopádně měnit, protože s tím mám nejhorší zkušenosti :(

To by mělo být vše, ne ? Akorát ještě v dílenské příručce jsem se dočetl něco o nějaké matici na jedno použítí, to je ta matice M14x1,5 ? Jak při demontáži vrchní části tlumiče, tohle celkem nechápu, je třeba mít otevřený klíč číslo 21 a do toho tlumiče strčit imbus 7 aby se neprotáčel tlumič nebo jak ?? Za předpokladu, že spodek mám povolený a vyndám tlumič, pak pružinu chytnu stahovákem a opět sundám další matici klíčem číslo 21 ? Na videu jsem viděl jak borec tu matici sundal jen ořechem 21 bez imbusu ..

post-46612-0-46448500-1491770708_thumb.png

Zadní náprava
2x Tlumič
2x Pružina
2x Šroub zadního tlumiče M10x75 (https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n90517304-sroub-zadniho-tlumice-m10x75-oe-5346.html)

4x Šroub M10x35 (https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1z5860505m-sroub-m10x35-skoda-5345.html)

2x Matice zadního tlumiče (https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n10403701-matice-zadniho-tlumice-skoda-7094.html)
2x Matice ložiska čepu kola (https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n0111859-matice-loziska-cepu-kola-skoda-10870.html)
2x Horní uložení (uložení obsahuje i ložisko ??)
2x Dorazová pružiny - stejný dotaz jako u přední nápravy - vzít z RSa ?

Toto by bylo ohledně dílů. Jel jsem podle ETKY, snad je to vše OK.

Dálší věc, pro mě asi problémovější jsou
Nářadí

Zadní náprava

Prvně budu potřebovat otevřený klíč č.16 a na druhou stranu ořech číslo 16 na račně pro sundání spodní části tlumiče ? Poté přídavný hever, kterým si podložím spodek, aby mi nevystřelila pružina.

Vrchní uložení tlumiče - dva šrouby - jaký tam je ořech ?

Sundám tlumič a budu potřebovat sikovky, těmi si chytnu vrch tlumiče a sundám samojistící matici otevřeným klíčem - jak velkým klíčem ?

 

Přední náprava

Na sundání těhlice budu potřebovat imbus č.7 ? Dále ořech číslo 30 na sundání matice poloosy ? Otevřený klíč č. 19 na sundání čepu ? Otevřený klíč č. 18 a ořech na račně č.18 na sundání spodní části tlumiče ? Otevřený klíč číslo 21 + imbus 7mm na sundání vrchní části tlumiče ?

 

A samozřejmě stahovák pružin.

 

Mohl by prosím někdo mrknotu na to co jsem tady vysmolil a doplnit info které potřebuju nebo kde se mýlím ? Udělám pak nějaký pěkný podrobný návod i se všemi kódy dílů pokud se mi vše podaří v pořádku :)

 

Ještě jedna věc, pokud by někdo mohl sehnat a udělat dobrou cenu na komplet, který jsem napsal výše - tzn. sportovní tlumiče + pružiny (-30/-30) a k tomu ta různá uložení, matice, šroubky (to bych ještě poslal všechna čísla dílů, případně odkazy na skoda-dily), tak se prosím ozvěte :)

 

@Laetry: odkud jsi ?

 

Zatím děkuji všem :)

 

EDIT: Budou stačit tlumiče/péra, které jsou dimenzována na toto zatížení - Maximální zatížení (přední / zadní náprava): 1.020kg / 1.025kg. ? Ano stačí (zjištěnio z velkého TP).

Link to comment

Levá přední strana taky hotová. Akorát jsem měl problém s čepem na rameni, nešel sundat, nakonec jsem ho po půl hodině sundávání sundal.

Vyndal jsem celé to podložení, kde jsou tři šroubky, při montáži se mi stal ale problém - zlomil se mi jeden ze tří šroubků vevnitř. Závit je čistě na tomto - https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1j0407175b-plechova-zarazka-ramene-eu-4126.html ? Čili řezným kotoučem to můžu opatrně odřezat ? Vlastně by měly stačit ty vrchní matičky (matička, jen jeden je zlomený vevnitř, ale drží .. ).

 

Dále mi praskal manžeta poloosy, teda, už byla lehce naprasklá ale mám ji teď na dva kusy... Nebyla možnost včera odpoledne koupit tak jsem to tak nechal. Od předku kola, kde je manžeta prasknutá je cítit spálená guma a při jízdě rovně jde slyšet lehoučké cvakání/šustění, když zatočím volantem, už necvaká. Cvaká to v závislosti na rychlosti.

 

Přidávám ilustrační foto - červeně jsem zakroužkoval matici kterou myslím. Zvrchu tam právěže mám kus šroubu v závitu té matici nahoře, ovšem dole nemám hlavičku, šroub se mi prostě v polovině zlomil a vypadnul ven, nahoře akorát leze z matičky polovina šroubu. Můžu tedy matičku odřezat ? Tím by se mi to mělo povolit ? Když si představím ten šroub, tak jediný závit, kde drží je ta matice ? Nebo v díře v rameni je taky závit ??

post-46612-0-97642800-1492352501_thumb.png

Link to comment

Poučení - pokud budete instalovat stavitelný podvozek - zkontrolujte si, jestli vám pružina nezasahuje a netře o pnematiku.. Pružiny jsem dal výše a už to netře.

 

post-46612-0-36882700-1492504540_thumb.jpgpost-46612-0-51206000-1492504546_thumb.jpgpost-46612-0-39613100-1492504552_thumb.jpg

 

Naštěstí to odskákal protektor, tak mě to až tak nebolí :D A toto byla ta spálená guma a cvakání :)

 

Jinak jsem tedy zvolil stavitelný Ta-Technix, známý jej má taky a nemůže si stěžovat. Mě osobně jízdní vlastnosti na autě zlepšily (ještě aby ne, všechny tlumiče se nevracely, jedna pružina prasklá, ostatní nejspíš už unavené...).

 

Chtěl jsem sice pevný, ale dostal jsem luxusní cenu, tak jsem vzal ten stavitelný. Pokud do dvou let bude s nimi problém, poohlídnu se pak určitě po jiné značce.

 

Každopádně, jak říkám, auto sedí mnohem mnohem lépe.

Link to comment
  • 1 year later...

Zdravím pánové, 

nechci zakládat nové téma, tak to nacpu sem. Dnes jsem do octy naložil cca 150kg zboží a všiml jsem si, že mi levá zadní strana strašně sedla až téměř ke kolu. Při jízdě, když se auto zhouplo nebo když jsem přejížděl přes retardér, tak to i dřelo o kolo. Pravá zadní strana taky sedla pod tíhou, ale né tolik. Co by to mohlo být? Tlumič? Oba zadní tlumiče byly měněné vloni v červnu (před cca 20 000km) a před třemi týdny byly měněné i zadní pružiny (jedna byla prasklá).

Dík za odpověd

 

20180729_103007.jpg

20180729_103000.jpg

Link to comment

Podle mě máš KO tlumiče, není možný, aby při 150kg zátěži auto tolik sedlo (to jsou 2 pasažéři sedící vzadu). Ještě mě napadá, nedal jsi tam nějaký měkký pružiny? Takto mi octa sedne, když mám vzadu min. 200kg a to mám ještě původní podvozek, který má najeto 280tis km!!!

Link to comment

Pružiny mi měnili před třemi týdny v servise. Ve faktuře je napsaná jen "zadní pružina" ale řekli mi, že tam dali Kayaba. Posílám ještě fotku pravé strany, ta je na tom trochu lépe a ještě jednu fotku té levé strany focená o něco později... 

20180729_101812.jpg

20180729_102920.jpg

Link to comment

jo tak s kyb mám zkušenosti. Dělají se dvě, jedna obyčejná a jedna pro těžší provoz. Tu obyčejnou jsem dal na své kombi také a zadek byl níže ,než předek (také kyb ) a hodně měkké,takže jsem koupil ty pro těžší provoz a tam teprve odpovídal průměr drátu a délka s originální pružinou. Ty normální kyb tam prostě nepasujou ,ale ty zesílené zase asi více zvednou zadek oproti původním cca o 1cm,i když je otázka, jak byly jako nové ty originály,protože za ty roky se projevila určitě únava pružin.Teď to mohu naložit a auto sedne minimálně.....

Link to comment

Takže pánové dnes proběhla reklamace pružin. Vyměnili mi je za zesílené Kayaba RH5544, tak jak psal jk79. Auto teď sice vypadá krapet "nakopnuté", je to výše než předtím, ale myslím, že si to časem sedne. Tak snad už bude vše v cajku, jak to naložím...

Kaje, ještě dodatečně.

Myslím, že s rozložením nákladu nebyl problém. Vozím to takto cca co měsíc, vždy stejné krabice váhově od 140-200kg. Tentokrát to bylo 100kg v kufru a 50kg na zadních sedačkách. Na starých pružinách nebyl jediný problém a to ani před třemi týdny, kdy jsem vezl 160kg a pružina už byla prasklá (to jsem o tom ještě nevěděl).  

Link to comment
  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Zdar chlapi, máte někdo zkušenost s tlumiči KYB Excel-G na Octomilku I? Mám 210 najeto a chci dát nové tlumiče i pružiny, takže řeším jaké tam strčím. Kyb, nebo třeba Monroe, Sachs, Meile? Sachs se mi líbí ale Super ouring není k sehnání ve verzi plynokapalina a samotnou kapalinu nechci a zase Advantage není možné sehnat na zadek - chci na obou nápravách stejnou kategorii.

Link to comment
  • olisoft changed the title to tlumice a vse kolem nich

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Dobrý den, jdu za váma s otázkou. Mám Škodu Octavia 2 combi. 1,9 TDI 77kw rok 2008, s nájezdem 48 tis. Km. V zimě nejeta. Jakou může mít v dnešní době cenu. Díky za info Petr Vajnar 
    • Ahoj, a jak je to s tou komfortkou AH..? Motordiag ji nedá... A jde dojezd oken případně přes vag..?
    • Tak vyřešeno, problém byl v příliš dotáhlé ruční brzdě. Po výměně všeho stále hřaloleve zadní kolo tak jsem povolil o dva zuby ručku a je klid. To mě nenapadlo zkoušela se jestli chodí na doraz a zda brzdí pak se šlo cestou zatáhnout na jeden zub a pokračovalo se dál tak se povolila trošku a je klid ..
×
×
  • Create New...