Jump to content

Mikrospínač a vše kolem něj


Vinca

Recommended Posts

Ahoj

Prosím co dává napětí centrálnímu motorku 5 dveří?? Mám opravenou kliku 5 dveří,nový mikrospínač a mechanismus vše krásně chodí,ale 5 dveřmi pouze centrálně zamknu,ale neotevřu. Mikrospínač nový(oroginal VW) ,cvaká .Vidím problém v kabeláži od něho,asi přerušen drát,který dává signál na otevírání. Jde mi o to jestli je to jen ten kousek co vede do konektoru,který je propojen s motorkem,jestli ten mikrospínač přímo spíná napětí,nebo dává jen signál nějaké řídící jednotce.Od předních dveří vše funguje.Jde mi jenom o kufr,nemám dálkové a když jdu do auta většinou nakládám kočárek a nechci pořád běhat dopředu abych si otevřel kufr,protože jinak klíčem musím přetlačit motorek a jde to docela ztuha.

Link to comment

Ahoj, asi mas KO mikrospinac, ktery je nahore u vlozky na klic (je dvojity). Mam ho taky KO, funguje mi v nem jen jeden mikrospinac na odemknuti, na zamikani nefunguje. 

Kamarad ma doma 2 zamky a v kazdem je tento mikrospinac KO. Horsi je, ze se neda jako novy sehnat. Jedine koupit cely novy mechanizmus a to je zase slusny ranec penez. U pouziteho mechanizmu bude pravdepodobne mikrospinac KO. 

Pokud mas mechanizmus fungl novy, tak bude problem v kabelazi. 

IMG_20200807_210541.jpg.fa3e4e732ceebba0c0308a0c6680880a.jpgIMG_20200807_210552.jpg.440a4fac7756c83ea0266cebd1214510.jpgIMG_20200807_210256.jpg.5df5154ec933fe78af7e0e295fe01b8b.jpg

Link to comment

nemám je nový jak jsem psal,a se starým to fungovalo úplně stejně,tím to není. on cvakne ale nedojde buď napětí,nebo signál na odemčení. Na zavření vše funguje a od  předních dveří se zámek zavře i odemkne ,tudíš funguje i motorek centrálu. Zkusím to přemostit až na konec průchodky dveří a uvidím. Spínač se dá sehnat za 400kč original   zde poslední kus ,jeden jsem koupil já 

 

https://www.cbdily.cz/produkt/mikrospinac-skoda-original-11337108

 

 

Link to comment

Me taky zamek funguje jak ma (kdyz mi zrovna neblbne kabelaz u 5. dveri), ale kdyz dam klic do zamku u kufru, tak kufr i cele auto odemknu, ale uz nezamknu, protoze je KO ten horni mikrospinac, ktery neda signal na zamknuti. 

V odkazu je jiny mikrospinac, nez co je na fotkach... V odkazu je OE cislo 8D5 953 229 a na mikrospinaci je 1J0 962 103, takze to asi nebude ten stejny... 

Link to comment
před 13 minutami, Konny napsal:

Me taky zamek funguje jak ma (kdyz mi zrovna neblbne kabelaz u 5. dveri), ale kdyz dam klic do zamku u kufru, tak kufr i cele auto odemknu, ale uz nezamknu, protoze je KO ten horni mikrospinac, ktery neda signal na zamknuti. 

V odkazu je jiny mikrospinac, nez co je na fotkach... V odkazu je OE cislo 8D5 953 229 a na mikrospinaci je 1J0 962 103, takze to asi nebude ten stejny... 

ten co uvádíš ty je ale dole přímo v zámku,ten ti signalizuje na přístrojovce odemknuté dveře,ten nedává signál k otevření a zavření dveří,to dává ten v klice má 2 spínače zároveň ten co jsem dával já. No přemostil jsem to až ke kolenu  a nic,problém bude jinde podle mne,ale kde ?

 

já přesně naopak,zamknu,ale neodemknu

Link to comment
Před hodinou, Konny napsal:

Ne ne, ten co jsem dal na fotkach, je uplne nahore, jak je vlozka na klic. Je to foceny z neho zamku, na v sobe 2 mikrospinace, ktere davaji signal od klice! 

tak já tam měl jiný,protože já kupoval stejný co tam byl z originalu a v etce je také ten můj ,ale lifback má trošku jiný zámek,není úplně stejný v tom bude rozdíl 🙂

Link to comment

ne od toho mokrospinace,ten dává signál dal a zpet se vrací povel k motorku. Někde bude chyba ale nevím kam to vede dál ,nebo do čeho vedou ty dráty od mikrospinace,protože vedou až za 5 dveře dovnitř. mám socku se švihadlama,tam není podle mne komfortní jednotka

Link to comment
  • 2 months later...

Vidím, že řešíte mikrospínač 5. dveří. Tak zkusím jestli neporadíte (pročetl jsem pracně vlákno, ale moc jsem neuspěl, to málo nebylo přesvědčivé):

1/ Mikrospínač 5. dveří co hlásí na palubce otevření a ovládá světlo v kufru je stejný jako v ostatních dveřích?

2/ Jde tento spínač proměřit jen po sundání tapecu (přístup k přívodním drátkům), nebo nutno další demontáž? Je zvnějšku zámku nebo ukryt uvnitř?

3/ Musí se pro výměnu tohoto spínače vymontovat zámek? Je nějaký odkaz na postup? S motorkem stěrače není potřeba nijak montovat?

 

Dík předem za odpovědi .

/Octavia 1 1.9tdi combi, 1U5/

Edited by borlan
Link to comment

Dík za nasměrování, jsem blbej, už jsem to vlákno před časem četl a teď ve zbrklosti nevzpomenul. Ale ani tam není popsaná případná výměna tohoto spínače (demontáž zámku nutná?) a jestli je to ten samý jako u ostatních dveří. Jen jsem někde zachytil stručnou info, že na auto jich budu potřebovat 5, z toho by se dalo soudit, že budou stejné - může někdo potvrdit?

Link to comment
  • 3 months later...

Je nějaký rozdíl v zámcích 3B1 a 6X1? Chci objednávat, ale nevím které číslo brát (barva/konektor?).
Jeden zámek mi kvůli mikrospínači vypadl a dovnitř dveří se jentak nepodívám.

Rok 97, centrál, klasika výbava bez dálky. Díky :palec:

Link to comment
  • 3 years later...

Zdravím Vás kolegové, přidám něco do mlýna: Mám Octavia 1 combi 1U5 a už asi půl roku mi vynechává otvírání 5tých dveří. Ze začátku to vynechalo jen občas, teď už je to skoro pravidlem a dveře otevřu tam na 1 z 10 pokusů. Měl jsem to rozebrané, je to bohužel jen elektronické otvírání, zlatá mechanika. Kolíbka zámku je spojení s mikrosínačem, ten aktivuje motorek, ten tahá přes táhlo za zámek. V zámku je ještě rozpínací mikrospínač, který kontroluje uzavření 5tých dveří a případně signalizuje na palubce. Ten spínací mikrospínač v kolíbce jsem proměřil, spíná jak má, možná hapruje motorek, musí se mu dát chíli oddech, aby zavrčel znovu. Zámek jsem vyčistil a promazal aby nezatěžoval motorek. Nemáte někdo zkušenost co z těch 3 věcí by mohla být příčina? Netušíte jestli se dají 5té dvěře otevřít nějak nouzově? Protože jestli mi to klekne úplně, už ty dveře bez sundaného tapecu neotevřu. Díky a ať Vám ty auta nezlobí!

Link to comment

Přesně jak píše Garrett, respektive to musí mít každé auto vyrobené po roce 0 ( kvůli bezpečnostním požadavkům, nepamatuju si přesně rok).
V sedanu/hatchbacku je u nakládací hrany kufru plastový kryt, do kterého jde (sice těsně) sáhnout zespodu rukou, vyklopit krytku zámku a zámek se otevře posunutím žluté/oranžové západky na boku.
image.png.7c28bbc2288cd1a6201f16465a692147.png

- viz malinký výstupek napravo zámku na fotce.
Zkontroluj si okolí mechanismu pod tapecírungem, jestli neuvidíš bílé stopy vody-kondenzátu nebo známky rzi.
Na hatchbacku mě nejvíc pozlobilo mechanické táhlo, které přenáší tah na západku zámku. Projevilo se to stlačením a zapadnutím madla, respektive jeho uváznutím v poloze otevřeno.
Stačilo to prostříkat WD40/plastickým mazivem, promačkat, mazat znovu a už nezlobí.

Edited by Tavi
Link to comment

Kolegové díky za rady jak nouzově otevřít kufr. Malinko jsem pokročil. Prolezl jsem všechny konektory (v levé zadní kapse, další napojení přes konektor je v pátých dveřích, vše OK, propískáno multimetrem. Mikrospínač spolehlivě spíná, ale nereaguje relé v řídící jednotce a tím pádem mi nejde 12V na konektor motorku. Takže momentálně sháním ty 2 relé na PCB na obrázku, nebo celou řídící jednotku. Byl jsem upozorněn, že by to měla být stejná HW i SW revize, takže v mém případě H02 / S002. Neválí se Vám to prosím někomu doma nevyužité? Přidávám obrázky.

2 relé na PCB.jpg

verze ŘJ.jpg

řídící jednotka.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...