Jump to content

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Recommended Posts

Je to facelift 2010. Měl jsem ji 2 roky ale to auto bylo spíš trápení. Stalo to dost peněz. Staral jsem se o to jak jsem mohl. Už na to zájemce mám tak to sem dávat nebudu. Pořídil jsem Octavia 3 RS 230. Doufám ze sem si tím nenasral do bot jako s tou 1.8..

Link to comment
V 10. 3. 2025 at 11:00, GiBi napsal:

Ahoj Luke,

konektor k tomu magnetu N205 jsem odpojil a projev (zvuk) motoru se nezměnil vůbec (viz video). Stále stejný chod. Teplota motorového oleje byla cca 48°C. Odpojený konektor je celý mastný od oleje.  UPDATE: nejsem teď u auta, ale jak se tak dívám na to video, nebyl ten konektor nasazen náhodou obráceně?

 

A něco málo hodnot z diagnostiky (nezahřátý motor).."Nastavení vačkového hřídele" litá z 37,5° na 38° KH.  "Úhel zapalování" má také proměnlivou hodnotu v čase.

Zjištění tlaku oleje v motoru ještě nebylo provedeno.

IMG_20250310_105448.jpg

IMG_20250310_110057~2.jpg

IMG_20250310_110155~2.jpg

Ahoj,

magnet N205 byl vyměněn za nový a originální v servise. Chyba v ŘJ se již neobjevila znovu po předešlém vymazání přes diagnostiku.

V následujících dnech se bude hledat příčina "rachtání" zahřátého motoru při nízkých otáčkách. 

 

 

Link to comment
  • 2 weeks later...
V 6. 4. 2025 at 10:24, GiBi napsal:

Ahoj,

magnet N205 byl vyměněn za nový a originální v servise. Chyba v ŘJ se již neobjevila znovu po předešlém vymazání přes diagnostiku.

V následujících dnech se bude hledat příčina "rachtání" zahřátého motoru při nízkých otáčkách. 

 

 

Tento příspěvek vystihuje přesně symptomy chování i zvuku motoru v mém případě:

 

Screenshot_20250415-104854~2.png

Link to comment
před 3 hodinami, Dan.P napsal:

Ahoj já měl podobný problém a u mě se to vyřešilo výměnou rozvodů + poškozených dílů.

 

Ahoj.

šťastný to chlapec.

 

Vyměněno:

- rozvody, upevňovací šroub kliky, těsnění, olejový filtr, motorový olej, vodící rolka, drážkový řemen, elektromagnet N205, držák pro uložení vačkových hřídelí (původní už neměl sítko a byl vydřený kolem ventilů), elektromagnetický ventil časování vačkové hřídele.

 

Chrastivý hlasitý zvuk v nízkých otáčkách (hlavně při přidávání plynu) při zahřátém motoru stále přetrvává.

Mechanik zjistil vůli mezi vačkovou hřídelí sání a jejím "ozubeným kolem" (omluvte můj neodborný popis dílu).

Link to comment
  • 4 weeks later...
V 15. 4. 2025 at 23:11, GiBi napsal:

 

Ahoj.

šťastný to chlapec.

 

Vyměněno:

- rozvody, upevňovací šroub kliky, těsnění, olejový filtr, motorový olej, vodící rolka, drážkový řemen, elektromagnet N205, držák pro uložení vačkových hřídelí (původní už neměl sítko a byl vydřený kolem ventilů), elektromagnetický ventil časování vačkové hřídele.

 

Chrastivý hlasitý zvuk v nízkých otáčkách (hlavně při přidávání plynu) při zahřátém motoru stále přetrvává.

Mechanik zjistil vůli mezi vačkovou hřídelí sání a jejím "ozubeným kolem" (omluvte můj neodborný popis dílu).

 

Ahoj,

původní obě vačkové hřídele jsou venku z motoru.. mění se za nové neorigo 😕

IMG_20250505_153520.jpg

IMG_20250505_153432.jpg

IMG_20250505_153315.jpg

Link to comment

Ahoj tak to je pech kamaráde. To bude asi drahá sranda, nebo aspon origo jsou za raketu. Můžeš napsat od jakého výrobce ty vačky budou? Když už do toho budeš investovat takový peníze a auto si chceš nechat, tak bych asi úplně nešetřil každou korunu a nekoupil nějaký bláto.. každopádně mám doma úplně novou origo ložiskovou stěnu a k tomu i novej řídící ventil vačky. Válí se mi to tady k prdu, nemůžu se toho zbavit. Nechal bych ti to za nějaký rozumný peníz. Mám i úplně novej olejovej filtr Mann. 

Messenger_creation_F487CE25-739D-473D-B8E9-18D8B5C43940.jpeg

Messenger_creation_C801981A-3143-4255-8D82-4BDCC306DDE5.jpeg

Messenger_creation_8CD6CAA7-16E6-4819-BF3F-6FA03CD2A53A.jpeg

Messenger_creation_3F2E9446-CBD2-4E06-A86C-22610C2FBC37.jpeg

Messenger_creation_4C77E6D6-6696-40CE-9033-4DBA0BE879E2.jpeg

Messenger_creation_640B6C6A-D57E-4AC9-AC5B-BCFE5CD147EC.jpeg

Messenger_creation_172922C8-C124-424F-9EA1-2A0CF32690D6.jpeg

Link to comment
V 9. 5. 2025 at 5:52, Luke napsal:

Ahoj tak to je pech kamaráde. To bude asi drahá sranda, nebo aspon origo jsou za raketu. Můžeš napsat od jakého výrobce ty vačky budou? Když už do toho budeš investovat takový peníze a auto si chceš nechat, tak bych asi úplně nešetřil každou korunu a nekoupil nějaký bláto.. každopádně mám doma úplně novou origo ložiskovou stěnu a k tomu i novej řídící ventil vačky. Válí se mi to tady k prdu, nemůžu se toho zbavit. Nechal bych ti to za nějaký rozumný peníz. Mám i úplně novej olejovej filtr Mann. 

Messenger_creation_F487CE25-739D-473D-B8E9-18D8B5C43940.jpeg

Messenger_creation_C801981A-3143-4255-8D82-4BDCC306DDE5.jpeg

Messenger_creation_8CD6CAA7-16E6-4819-BF3F-6FA03CD2A53A.jpeg

Messenger_creation_3F2E9446-CBD2-4E06-A86C-22610C2FBC37.jpeg

Messenger_creation_4C77E6D6-6696-40CE-9033-4DBA0BE879E2.jpeg

Messenger_creation_640B6C6A-D57E-4AC9-AC5B-BCFE5CD147EC.jpeg

Messenger_creation_172922C8-C124-424F-9EA1-2A0CF32690D6.jpeg

Čau Luke,

 

joo, vědět to o něco dříve, tak to od tebe kupují hned. Takto byla zakoupena sada s 2ks vaček včetně opravné sady rozvodů, kde tyto díky již jsou...ani, sice ne originální.

Jak už jsi poznamenal, bude to řacha...poslední věc, co do toho auta investují. Teď už ten motor raději zadřu já sám osobně (často přes 6tis ot/min) než ho prodat 😃

Link to comment
V 8. 5. 2025 at 19:32, GiBi napsal:

 

Ahoj,

původní obě vačkové hřídele jsou venku z motoru.. mění se za nové neorigo 😕

IMG_20250505_153520.jpg

IMG_20250505_153432.jpg

IMG_20250505_153315.jpg

Čaute,

 auto již mám zpět doma ze servisu. Byla identifikována vůle na vačkové hřídelí sání, což způsobovalo chrastivé zvuky v nízkých otáčkách motoru. 

  Po vzájemné domluvě byly vyměněny obě váčky (sání i výfuk), držák vaček, ventil, "boční kryt, těsnění a všechny díly kolem rozvodů (znova). Na díly padlo cca 30tis Kč (bez práce).

  Nyní je zvukový projev motoru tichý a klidný, zlepšil se průběh motoru - hladší chod, snížila se průměrná spotřeba benzínu zpět pod cca 7,5l/100km. Po dvou letech řachtání a psych. teroru se opět rozplývám nad jízdou. Akorát začíná o sobě dávat vědět turbo pískáním 😃

Link to comment

Ahoj potřeboval bych radu co to může dělat nebo jestli je to normální zvukový projev 1.8tsi cdaa. Už při koupi to dělalo a po výměně rozvodů taky. Při akceleraci začne auto vydávat zvuky jako,když jede závodní speciál je to takový kňouravý vysoký tón nebo jako mixér nebo jak když se rozbíhá něco elektrického .Jde to slyšet dost.Při vyřazení nebo sešlápnutí spojky to přestane.

Link to comment
před 13 hodinami, Dan.P napsal:

Ahoj potřeboval bych radu co to může dělat nebo jestli je to normální zvukový projev 1.8tsi cdaa. Už při koupi to dělalo a po výměně rozvodů taky. Při akceleraci začne auto vydávat zvuky jako,když jede závodní speciál je to takový kňouravý vysoký tón nebo jako mixér nebo jak když se rozbíhá něco elektrického .Jde to slyšet dost.Při vyřazení nebo sešlápnutí spojky to přestane.

Ahoj Dane,

po nedávné výměně rozvodů (CDAA) začal prolínat "pisklavý" zvuk od motorového prostoru do kabiny. Zvuk bych přirovnal třeba k aku šroubováku 😃 Jde to slyšet i při klesajících otáčkách motoru (zařazený rychlostní stupeň, bez akcelerace) kolem 1800ot/min. 

S tím vyřazenim nebo sešlápnutou spojkou to ještě vyzkouším, zda to máme stejné.

Odpovědi několika lidí se různí: jeden říká, že je "chytnute" turbo (zmenšená velikost lopatek turba a tak profukuje); hodně pevný rozvodový řetěz; některá z vyměněných řemenic.

Link to comment
  • 1 month later...

Ahoj všem. 1.8tsi cdaa 2009.Potřebuji radu co by mohl na rozvodech mechanik pokazit,které měnil před 6 měsíci.Auto jede pěkně olej nežere,ale co je špatně: Auto,když jsem dostal po rozvodech tak jsem koukal doma na diagnostiku a měl 0.6 napínák no vykašlal jsem se na to.Najel jsem cca na ně 8000km a už je napínák na -2,49 o víkendu kouknu průzorem jak na tom je. A pak budu řešit reklamaci,snad pochodím.

Pak mám nový zvuk při studeném startu začne něco přerušovaně ( jako když vysavačem trubkou uděláte na něčem podltak i ten zvuk je skoro stejný Hmm ,nic, hm, po jízdě třeba 5 km už to nedělá) a jde to někde v místě alternátoru,olejový filtr a rozvodů.Ten filtr jsme dával nový originál škoda před tím jsem měl Mann.Nebo možná vodní pumpa i když je na druhý straně,ale dost se to rozhléhá. Tady u toho zkusím vyměnit alternátor,napínací kladka Ina a řemen originál.A ještě dám nové cívky Zn.Beru a kouknu na svíčky,ale ty tam jsou cca 10 tis km tak jsem zvědav jak budou vypadat .

A pak jeden zvuk motoru,který mě pořád otravuje na jiném fóru to nazval kňouravý zvuk a ten mám i já. A byl jak před rozvodná tak i po nich stejný. Při jízdě se zařazeným kvaltem i bez plynu to kňourá.Když sešlápnu spojku nebo dám neutrál tak je ticho. Tady bych to odhadoval na nějaká ložiska ve spojce a převodovce.Možná i olej by chtěl dát nový do převodovky má to najeto 235 tis.

Link to comment

No škoda,že jsem tenkrát nedal přednost to udělat u tvého kamaráda.Bál jsem se,že 300km nedám. No dával tam jak říkal od firmy ENGINETEAM jen jsem vyloženě trval ať dá napínáku a řetězu novou verzi.Tak jsem zvědav co tam najdu.A pak co mi řeknou,už to slyším,že možná práci budu mít zdarma,ale materiál si zaplatím znova.A nebo taky nic. A pak už asi po přemýšlím kam to dát jinam asi u tebe v Brně nebo Garnyho.No to musím ještě pořešit ,ale teďka už vím,že to nebude na počkání a musím počkat min 2 dny než zaschnout tmely.

Link to comment

4x4 nemám,ale i kdyby tam dvouhmota byla,tak se nesype jak u tdi,je to tak ne?Chci vyměnit spojku,najeto 115 tis poctivých,ale skáče se s tím jen po městě, takže má našlapano jak při 300 tkm.Lamela opotřebená není podle mě, zabírá v pulce pedálu, ale dost naprudko,po 15 letech vyschl tuk na drážkovým hrideli a je asi načatý ložisko.

 

 

ložisko 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • 8k km do 3000? Tak to je dobrej trest. No mě říkal jezdit 2000 -2500 otáček, nepodtáčet, nehrotit, přijet po 5k km nechat si vyměnit olej. Ale taky nevidím na škodu, proč si nevyměnit olej hned po 1k km sám a pak při těch 5k km u nich. Ok budu to tedy dodržovat. Poslední otázka, chtěl jsem to pak chipnout (někdy v budoucnu až se to zajede). Takže předpokládám, že dřív jak 15k km asi ne,co? 🙂
    • Tady máš shrunuté nejčastějíší varianty řešení od AI: Podle analýzy zdrojů a popsané závady u Škody Octavia I se nejčastěji řeší vysoký klidový odběr (30 mA namísto doporučených 15 mA) následujícími způsoby: 1. Kontrola a úprava konektorů klimatizace Hlavní příčina: Oxidace nebo znečištění konektorů v systému klimatizace, zejména u tlakového čidla (umístěného na chladicí trubce vpravo dole) nebo konektoru elektromagnetické spojky kompresor. Řešení: Demontovat spodní kryt motorového prostoru pro přístup ke konektorům. Vyčistit kontakty konektorů od koroze a nečistot, ošetřit kontaktním sprejem. Po úpravě konektor obalit silikonem proti vlhkosti. 2. Výměna nebo repase řídicí jednotky Climatronic Pokud čištění konektorů nepomůže, problém způsobuje vadná řídicí jednotka klimatizace (Climatronic). Mechanik správně identifikoval, že odpojení této jednotky sníží odběr na normál. Postup: Ověřit kompatibilitu nové/reparované jednotky s vozem. Repase stávající jednotky je ekonomicky výhodnější než koupě nové. 3. Kontrola kabeláže a zemnění Méně častá závada je vadná kostra. Zaměřte se na: Poškozené izolace kabelů v okolí Climatronicu. Korodované zemnící body (zejména u senzoru teploty výparníku G263). Test: Multimetrem změřte průsak proudu v obvodu pojistky č. 16. 4. Ověření časové prodlevy Některé řídicí jednotky (včetně Climatronicu) mohou po vypnutí vozu odebírat vyšší proud až 30 minut před přechodem do hibernace. Akce: Změřte odběr až po 30–60 minutách od zamčení vozu. Pokud klesne pod 15 mA, jednotka je v pořádku. Shrnutí doporučení Začněte vyčištěním konektorů klimatizace, což řeší >60 % podobných závad. Pokud problém přetrvává: Otestujte odběr s časovou prodlevou 30–60 minut. Při trvalém vysokém odběru vyměňte/repasujte Climatronic. Ještě před výměnou jednotky zkontrolujte kabeláž a zemnění. Nákup nového Climatronicu je až poslední krok, ale u popsaných příznaků často účinný. Pro jistotu nechte diagnostikovat i kompresor klimatizace – jeho závada může jednotku zatěžovat .
    • Ahoj, prosím o radu. Když měřím odběr na vozidle v uklidněném režimu naměřím něco kolem 30mA (15mA by mělo být OK). Auto jsem měl u mechanika a ten přišel na to, že po vypojení pojistky č.16 (elektromagnetická spojka klimatizace) nebo po odpojení KLIMATRONIKU hodnoty spadnou na požadovaných 15 mA. To jestli se to vyřeší koupením nového KLIMATRONIKU mi nedokázal odpovědět. V současné době po vypnutí motoru vždy musím tedy vytáhnou pojistku č.16.  Zajímá mě Váš názor nebo jestli jste se někdo s něčím takovým nesetkal, abych KLIMATRONIK nekupoval zbytečně. Diky moc za rady a zkušenosti 😄 
×
×
  • Create New...