Jump to content

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Recommended Posts

No ty krávo, tak to je masakr, že se vyměnilo tolik věcí a nikdo se nepodíval na stěnu. Už jen ta samotná vačka stojí balík. Jinak dík za ty grafy, zase jsem o něco chytřejší 👍 u mě se zdá, že auto má taky jiný zvuk po zahřátí ale zadny problém mi to nehází. Ta stena se mi válí doma protoze se mi nepodarila vyměnit(preventivně) ale kdyz to teď čtu, tak by ta výměna určitě nebyla na škodu 😆

Link to comment
před 11 minutami, roman95 napsal:

No právě proto jsem se rozhodl reagovat když jsem na to narazil, ať z toho není další majlant a nešťastný majitel náhodou 😄 když se to dá zjistit jednodušeji než metodou pokus omyl, tak snad ti to pomůže bylo by to supr... 🙂 

V Autocomu to půjde také najít když se ví co hledat měly by tam ty hodnoty být, každopádně pak dej vědět jak to dopadlo, případně kdyby jsi náhodou byl z ol. kraje mohl bych na to mrknout ale nejlepší je aby to vyřešil jeden servis když už na tom dělal co si budem, držím palce 

Vážím si lidí s takovým postojem k dané situaci, děkuji moc. 

  Kraj Moravskoslezský:) Osobně bych přijet do Olomouckého kraje mohl, ale netuším, jestli by tu cestu Shark (O2) zvládl bez větší úhony.     Určitě se vzniklá situace bude řešit s daným servisem, kde jsem jim vysloveně říkal o dunivém/dieslovém chodu motoru v nízkých otačkách, aby se na to zaměřili.

Během dneška chci kouknout na hodnoty v diagnostice.

Ano, budu vás tady informovat.

Link to comment

Ahoj potřeboval bych radu. Na kontrolkách(vyp.motor) se sekavě po cm po otáčely vrtule a po chvilce se Sahara roztočila na plné pecky. Koupil jsem novou saharu a při demontáži jsem zjistil,že jeden drát je vedený mimo zásuvku na přímo napojený drátek na drátek obtočený izolačkou.Bohužel jsem neměl nový PIN konektor tak jsem musel novou saharu napojit stejně.(Piny už mám objednaný). Větráky už neskáčou a při zapnutí klimy se roztočí. Ale před výměnou sahary mi občas vyhodilo chybu Ecp,ABS. Napětí ukazovalo na diagnostice 11.6 tak jsem kupoval novou autobaterií.Hnedka jsem jí tam dal a vyměnil saharu vymazal chyby i nové jako je svorka 30 a zase jsem koukal na napětí nové baterie a měla pod 10. Vemu jí domu na nabití a ukazuje nabíječka,před nabíjením 12.8 a ta stará 12.6. Co mě trápí je to,že třeba při blikání nebo při držení tlačítka okna světla slabě oslabí.Studený start volnoběh jsou teďka ustálené otáčky na 840 a spotřeba 1.1-1.2. Při jízdě a ohřátí na 90 a zastavení lítá napětí od 11 do 13.6 a už je spotřeba 0.7.Před výměnou jsem měl 720 ustálený otáček a 0.7 spotřebu na volnoběh Jinak jsem ještě objevil startér má rozbitou zásuvku a konektor tam nedržel( musel jsem to stáhnout fazetou , aby nevypadl. Nevíte kolik má uchycení startér na cdaa 2009 já napočítal dva,ale nejsem si jistý( prodávají i se 3 uchycení) tak,abych neobjednal špatný. Jinak jsem ještě měnil se Saharou větrací ventil( vyzkouším ho dát zpět) jestli to nemá vliv na ty otáčky. A ještě dotaz mám ještě jednu baterii,ale ta má 74 a startovací 640 je vhodná do tohoto motoru.

IMG_20250216_141027036.jpg

IMG_20250309_112224151.jpg

IMG_20250206_092031762.jpg

IMG_20250309_073217685.jpg

IMG_20250308_163238555.jpg

Edited by Dan.P
Link to comment
V 9. 3. 2025 at 12:07, Luke napsal:

Tak to je hodně zvlášť projev. Když zkusíš vytáhnout konektor z toho magnetu který ti měnili, tak se zvuk změní nebo ne?

Ahoj Luke,

konektor k tomu magnetu N205 jsem odpojil a projev (zvuk) motoru se nezměnil vůbec (viz video). Stále stejný chod. Teplota motorového oleje byla cca 48°C. Odpojený konektor je celý mastný od oleje.  UPDATE: nejsem teď u auta, ale jak se tak dívám na to video, nebyl ten konektor nasazen náhodou obráceně?

 

A něco málo hodnot z diagnostiky (nezahřátý motor).."Nastavení vačkového hřídele" litá z 37,5° na 38° KH.  "Úhel zapalování" má také proměnlivou hodnotu v čase.

Zjištění tlaku oleje v motoru ještě nebylo provedeno.

IMG_20250310_105448.jpg

IMG_20250310_110057~2.jpg

IMG_20250310_110155~2.jpg

Edited by GiBi
Link to comment

Zkus zvyšovat otáčky a kuknout na polohu vačky v době kdy to má nejvíc rachtavý zvuk, ten graf co sem tady dával je kolem 1200 otáček kdy ten motor rachtal nejvíce a zapisoval chybu, pak jsem to zkoušel za jízdy a bylo to podobné, konektor od oleje bych pochopil na starém magnetu teče to často, nový by měl být suchý, ale třeba to tam zůstalo v konektoru, zdá se mi že tam byl opačně taky 😄 

Edited by roman95
Link to comment
před 27 minutami, Dan.P napsal:

Taky ho mám tak. A obráceně otočit nejde.Ale menší silou jde vysunout ,protože nelze zacvaknout. Tak snad se nevysune při jízdě.

IMG_20250310_155224667.jpg

Ahoj Dane,

Díky za potvrzení. Předpokládám, že samotný konektor kabeláže je také od oleje po jeho vysunutí z elektromagnetu, že?

Link to comment

Taky sem ho měnil a taky myslím že opačně tam nejde. Taky mi bylo divný že nejde zacvaknout, protože ten původní co tam byl zacvaknout šel pokud se nepletu. Dával jsem tam tenkrát tuším že značku INA. Je tam víc než rok a ani nejmenší náznak že by se mu chtělo vypadnout. Pokud jde o ten zvukový projev motoru. Zní to jako by to šlo z místa toho nastavovače. Já sám bych zkusil ten magnet vyndat a zkontrolovat. Píšeš že ho měnili ale i tak bych to udělal. Má v sobě takový kolíček který se musí volně pohybovat. Jakoby kloktat a cvakat když s ním zatřepeš. Když ho budeš mít venku, tak je rovnou vidět i na ten řídící ventil co je ve vačce. Ten má v sobě uprostřed takový váleček který musí jít zamacknout a musí se vrátit zpět. Může se klidně stát že se zasekne a nehýbe se. Pak bych změřil tlak oleje. Pokud by bylo vše ok, tak pak už bych to řešil se servisem kde to dělali. Radši zkontrolovat rozvody jestli je to dobře  načasované a napinak snad vyměnili? Prohlídnout tu stěnu, sítko a uložení jestli to není vydreny a možná bych nechal zkontrolovat i ten samotný nastavovač.

Edited by Luke
Link to comment

Koukal jsem na TSi co mam na dílně a fakt je to takhle, olej tam být nesmí 🙂 

Pokud bys měl možnost někoho z vcds bylo by to nejlepší at vidíš tu pozici vačky když to zrovna má měnit, na volnoběh je hodnota stejná tak zkusit měnit otáčky a koukat na hodnoty nebo graf, případně jak píše Luke rozdělat to a zkontrolovat 🙂 

Link to comment
před 51 minutami, Dan.P napsal:

Taky ho mám tak. A obráceně otočit nejde.Ale menší silou jde vysunout ,protože nelze zacvaknout. Tak snad se nevysune při jízdě.

IMG_20250310_155224667.jpg

...to spíše prdne tento plastový spoj při dynamičtější jízdě viz foto 🙂

IMG_20250102_150916.jpg

Link to comment

To je hadice z PCV ventilu (odlučovač oleje) slouží to k odvětrávání víka motoru. To určitě nepraskne ale v tom ventilu se ráda trhá membrána. Taky už mám tuhle výměnu za sebou😄

Link to comment
před 7 minutami, Luke napsal:

To je hadice z PCV ventilu (odlučovač oleje) slouží to k odvětrávání víka motoru. To určitě nepraskne ale v tom ventilu se ráda trhá membrána. Taky už mám tuhle výměnu za sebou😄

Nepraskla, ale vycvakla se během trochu více aktivnější jízdy 🙂

Díky za objasnění.

Link to comment

Už jste někdo měnil větrací ventil( N80)prodávají samostatně nebo ve svazku.Když vyměním celý svazek tak se tam nedostanu leda,že bych demontoval sání je to tak? A když vyměním jen samotný tak zas tam tu hadičku nějak zatavenou. Pomůže,když jí něčím nahřeju.Půjde pak stáhnou? 

IMG_20250305_155625563.jpg

Screenshot_20250311-220359.png

Link to comment

Hrozně rád bych nějak poradil ale vůbec netuším 🤷‍♂️  jediný co mě napadá je, že tam ta trubka nejspíš bude zatavená jak si psal. Nahřát to a zkusit sundat. Otazka je, jak by tam pak držela když ji vrátíš. Jestli by nebylo lepší vyměnit to celý, pokud mezi tím není velký velký cenový rozdíl.

Link to comment

Na internetu jsou video návody, kde jí stříhají a pak různě lepí smršťovacími páskami apod. Ale je otázka, jak moc je taková oprava ok, když těch ventilů je na celém vedení víc.

Někde na youtube snad bylo i video, kdy to sundal celé bez demontáže sání a vstřiků, ale posundával vse okolo, lezl k tomu horem spodem..

Link to comment

No právě taky jsem koukal,že to ucvaknul. Bude to takový nepěkný ,ale co už.Musím to vyměnit měl jsem prasklou tu silnější hadičku( originál za nějakých 800 kč) a po výměně to hlásí,že tento ventil je špatný( necvaká ) Rovnou budu měnit i filtr s aktivním uhlím. No ještě mě čeká asi výměna alternátoru.Máte někdo radu jakou tam dát značku a jaký výkon mají různé 12V na 120A ,140A nebo 14V na 120A ,140A.  A ještě jaký startér bych tam měl dát.Děkuji

Edited by Dan.P
Link to comment
před 2 hodinami, Dan.P napsal:

No právě taky jsem koukal,že to ucvaknul. Bude to takový nepěkný ,ale co už.Musím to vyměnit měl jsem prasklou tu silnější hadičku( originál za nějakých 800 kč) a po výměně to hlásí,že tento ventil je špatný( necvaká ) Rovnou budu měnit i filtr s aktivním uhlím. No ještě mě čeká asi výměna alternátoru.Máte někdo radu jakou tam dát značku a jaký výkon mají různé 12V na 120A ,140A nebo 14V na 120A ,140A.  A ještě jaký startér bych tam měl dát.Děkuji

Ahoj Dane,

třeba Tě tyto informace nasměruji na správnou cestu...

alternátor dobíjení akumulátoru, určeno pro vozidla s motory 1.8TSI 112kW/118kW (CDAA, CDAB, BZB)

Screenshot_20250312-190008~2.png

Link to comment

Ahoj díky.Tak nakonec jsem v pátek dal auto do servisu. Řekl jsem mu o problému s napájením a když už by měnil alternátor tak ať tam vymění určitě startér.Ten byl špatný zlomená zásuvka. Vzal svojí diagnostiku chvilku sondovala co a jak. Auto jsem dnes převzal. Vyměnil startér.Zjistil z oxidovaný drát na boxu pojistek-očištění. A oprava konektoru do startéru(těsnění a ještě něco). Teďka už to prý dává 14.4. ještě jsem neměl možnost ověřit zítra si zapnu svojí diag. No ještě jsem mu říkal o problému s tlakem chyba vag 000665-regulace plnicího tlaku P0299-000 regulačního rozsahu nedosaženo. Koukal na to a že se je špatné turbodmychadlo. Jakou značku bych tam měl dát,popřípadě nějaké rady co s tím ?

Link to comment

Ahoj.Tak dnes jsem pustil konečně do výměny ventilu vypínacího,který jsem měl už koupený půl roku.A trefa do černého byl špatný.Teďka auto žádný cukání a tahá to jak sviňa.Změna ve výkonu jak kdybych byl po čipu.

IMG_20250322_192951762.jpg

IMG_20250322_193012352.jpg

Link to comment

Pravé kolo dolů+podběh+hadice k turbu a je to v rohu nahoře nad tím otvorem jak se kontroluje napínák řetězu.A já to povoloval imbusem(holým bez těch plastových ochran).Přístup stísněný a budeš ho muset pořád vyndavat a nandavat(pootočením tak o čtvrt otáčky)Někde na YouTube je i video jak to dělá.Koupil jsem ten ventil ve výprodeji viz foto a měla by to být novější verze.Někde jsem četl,že nesmrtelná😄.

Screenshot_20250322-224559.png

Link to comment

Dneska jsem měnil regulační ventil plnícího tlaku,ventil zpět. vedení výfuk.plynů,snímač venkovní teploty,snímač teploty nasávaného vzduchu,všechny multifunkční relé,filtr s aktivním uhlím+ hadice palivová nádrž a větrací ventil ten jsem tedy nakonec napojoval,abych nemusel sundávat sání. Motor to neskutečně nakopnulo jede to jako střela.Fakt si teďka jízdu užívám.Si říkám,že jak pak musí jezdit pak rs. Jen co pořád nemohu dohledat,abych koupil je spojovací hadice od regulačního ventilu je to ta co vede kolem víčka na dolévání oleje mělo by to mít číslo 06J 133 518 F viz foto,ale už určitě budou náhrady.

 

IMG_20250330_085430718.jpg

IMG_20250330_094559254.jpg

Napojení větracího ventilu

IMG_20250330_094548114.jpg

Ještě bych rád vyměnil zapalovací cívky.Má někdo zkušenosti s těma výkonnějšíma.Popřipadě jaké by jste mi doporučili.

Screenshot_20250329-220742.png

Screenshot_20250330-114231.png

Link to comment

Neporadím ale mám doma úplně novou, nepoužitou origo škoda ložiskovou stěnu která bejvá problemová, řídící ventil vačky, výrobce INA a k tomu i nový olejový filtr Mann. Auto se bude prodávat a díly už nevyužiju, tak bych to nechal za nějaký rozumný peníz. Kdyby to tady vadilo tak ať admin smaže.. díky 

Link to comment

Tak to je škoda,že budeš 1.8 tsi prodávat jak si jí měl dlouho.To je facelift.Do čeho půjdeš jestli se můžu zeptat.Nahodíš jí taky na prodej tady na fóru.Jinak ty díly momentálně nepotřebuji.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • 8k km do 3000? Tak to je dobrej trest. No mě říkal jezdit 2000 -2500 otáček, nepodtáčet, nehrotit, přijet po 5k km nechat si vyměnit olej. Ale taky nevidím na škodu, proč si nevyměnit olej hned po 1k km sám a pak při těch 5k km u nich. Ok budu to tedy dodržovat. Poslední otázka, chtěl jsem to pak chipnout (někdy v budoucnu až se to zajede). Takže předpokládám, že dřív jak 15k km asi ne,co? 🙂
    • Tady máš shrunuté nejčastějíší varianty řešení od AI: Podle analýzy zdrojů a popsané závady u Škody Octavia I se nejčastěji řeší vysoký klidový odběr (30 mA namísto doporučených 15 mA) následujícími způsoby: 1. Kontrola a úprava konektorů klimatizace Hlavní příčina: Oxidace nebo znečištění konektorů v systému klimatizace, zejména u tlakového čidla (umístěného na chladicí trubce vpravo dole) nebo konektoru elektromagnetické spojky kompresor. Řešení: Demontovat spodní kryt motorového prostoru pro přístup ke konektorům. Vyčistit kontakty konektorů od koroze a nečistot, ošetřit kontaktním sprejem. Po úpravě konektor obalit silikonem proti vlhkosti. 2. Výměna nebo repase řídicí jednotky Climatronic Pokud čištění konektorů nepomůže, problém způsobuje vadná řídicí jednotka klimatizace (Climatronic). Mechanik správně identifikoval, že odpojení této jednotky sníží odběr na normál. Postup: Ověřit kompatibilitu nové/reparované jednotky s vozem. Repase stávající jednotky je ekonomicky výhodnější než koupě nové. 3. Kontrola kabeláže a zemnění Méně častá závada je vadná kostra. Zaměřte se na: Poškozené izolace kabelů v okolí Climatronicu. Korodované zemnící body (zejména u senzoru teploty výparníku G263). Test: Multimetrem změřte průsak proudu v obvodu pojistky č. 16. 4. Ověření časové prodlevy Některé řídicí jednotky (včetně Climatronicu) mohou po vypnutí vozu odebírat vyšší proud až 30 minut před přechodem do hibernace. Akce: Změřte odběr až po 30–60 minutách od zamčení vozu. Pokud klesne pod 15 mA, jednotka je v pořádku. Shrnutí doporučení Začněte vyčištěním konektorů klimatizace, což řeší >60 % podobných závad. Pokud problém přetrvává: Otestujte odběr s časovou prodlevou 30–60 minut. Při trvalém vysokém odběru vyměňte/repasujte Climatronic. Ještě před výměnou jednotky zkontrolujte kabeláž a zemnění. Nákup nového Climatronicu je až poslední krok, ale u popsaných příznaků často účinný. Pro jistotu nechte diagnostikovat i kompresor klimatizace – jeho závada může jednotku zatěžovat .
    • Ahoj, prosím o radu. Když měřím odběr na vozidle v uklidněném režimu naměřím něco kolem 30mA (15mA by mělo být OK). Auto jsem měl u mechanika a ten přišel na to, že po vypojení pojistky č.16 (elektromagnetická spojka klimatizace) nebo po odpojení KLIMATRONIKU hodnoty spadnou na požadovaných 15 mA. To jestli se to vyřeší koupením nového KLIMATRONIKU mi nedokázal odpovědět. V současné době po vypnutí motoru vždy musím tedy vytáhnou pojistku č.16.  Zajímá mě Váš názor nebo jestli jste se někdo s něčím takovým nesetkal, abych KLIMATRONIK nekupoval zbytečně. Diky moc za rady a zkušenosti 😄 
×
×
  • Create New...