Jump to content

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Recommended Posts

Ahoj tak už jsem vyřešil konektor originál 3C0973203 dá se nahradit jiným typem.Oba dva tam jdou. Šel jsem potom,protože diagnostika mi psala 000833 / P0341-000 a na tom konektoru jsem měl holé dráty.Po přepinování dva starty Ok a už to tam je znova. Takže vyměním snímač otáček vačkového hřídele.(dám orig. VAG).Mám si na něco dát pozor při výměně.Něco pak nastavit nebo stačí jen vyměnit. Snad tomu ta výměna pomůže,ale stejnak si myslím,že to bude mít spojitost s rozvody co měnil údajně původní majitel.

IMG_20240909_151658915.jpg

Screenshot_20240927-183650.png

Screenshot_20240927-182902.png

Link to comment

Ahoj,když jsem koupil auto tak v závadách mimo jiné jsem měl 000665/ P0299-000 po výměně svíček,filtrů,oleje a smazání byl od toho klid cca 500km a nyní mi to tam skáče znova ( porucha motoru zajeď do servisu) a tahle chyba. Po přečtení fóra jsem našel,že by to mohl být ventil N249,kde přesně ho najdu a jaký je k tomu přístup jestli to zvládnu udělat na parkovišti.Jaký má tento díl číslo ?

Link to comment

Ahoj.Tak dneska jsem se pustil do výměny dílu dle chyby vcds 000833 (G40) ,P0341-000. A při vyndavání starého snímače na magnetu bylo několik špon ocelových drátu. Teďka nevím co dělat mohu normálně dál jezdit? Kde se to tam vzalo nebo odkud nevím? Tak si říkám,že jedině původní majitel něco čistil,protože to vypadá jak vlasy z ocelového kartáče.Možná čistil to sání vířivých klapek kartáčem.Ale jestli to doputovalo až k vačkám.

IMG_20241005_150103419.jpg

IMG_20241005_145933511_HDR.jpg

Link to comment

Zdravím všechny. Měl bych možná trošku hloupou otázku na někoho zkušenějšího než jsem já. Pár dní zpět mi auto po startu začalo vydávat nepříjemné zvuky. Zvuk asi nemůžu popsat líp než když napíšu že to zní úplně stejně jako když píská klínovej řemen, ale.. ať poslouchám jak chci, tak mi připadá že ten zvuk z místa řemenu proste nejde. Přijde mi že to vychází z místa pod sáním, tam kde je vodni pumpa. Vím že pumpa má ozubeny řemen a ten pískat nebude. Je možný že na ty pumpě může neco vydávat podobný zvuk? 

Edited by Luke
Link to comment

Ahoj tak dnes jsem se vrhnul na kontrolu napínače řetězu.Pozná někdo jaký tam mám typ řetězu( jestli už ten nový).Horní úvrať jsem jen odhadnul,protože na tom deklu žádnou rysku nemám.A podle drážek to mám na 3 zubu? Diagnostika mi hlásila natažení řetězu 1.80* a teďka po výměně čidla vačkové hřídele tam mám 0.00* divný!.Jinak první start byl jiný dřív stabilní zvýšené otáčky do 30 vteřin to spadlo a teďka kolísavé cukající zvýšené a pak až klid,ale trvalo to déle. A po výměně mi zas stejnak vyskočila chyba 00833/ P0341 a vyskakuje vždy při nízké rychlosti od 8 km do 15 km.A pak ješte jedna věc měrka oleje má ve spodku mezeru/ mám to řešit?IMG_20241006_151117791.jpg.2b794bd179bddc406768e7b7d14daca5.jpg

IMG_20241006_124801.jpg

IMG_20241006_124528-1.jpg

IMG_20241006_125841.jpg

Link to comment
  • 4 weeks later...

Zdar. Mám pár otázek a byl bych moc rád kdyby tady někdo znal odpověď. Když teď zaclo bejt chladno, tak jsem si všiml že se mi auto docela dlouho a špatně zahřívá. Když už se teplota dostane na 90, tak to moc dlouho nevydrží a klidně padne na 75-80 stupňů. Jasně, jako první každého napadne termostat ale moje otázka zní jestli se u O2 FL 1.8TSI CDAA dá ten termostat vyměnit samostatně? Nebo se musí celý to těleso i s pumpou? A další věc, po startu mi v motoru něco cvaká, nejspíš hydrostely. Kdybych je chtěl měnit tak se musí vyndat vačky a tím pádem shodit rozvody? 

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ahoj.Po nových rozvodech komplet vyměněno skoro vše.(Napínák,odlučovač,sání,vačky) Najel jsem na tom cca 300km a začala se objevovat na maxidotu hláška- zkontroluj hladinu oleje. Ani jsem si nikdy dříve všimnul,že by mi ukazoval otevřenou kapotu. Teďka neukazuje-objednal jsem zámek kapoty tak to bude snad tím.Pak budu muset trochu oleje odsát zdá se mi ho tam hodně-je na hraně max.A pak jsem koukal na diagnostiku a je tam špatná kvalita oleje(mechanik tam dal olej vw 504.00/507.00 5W30) asi nějaké staré zásoby teďka ho nahrazuje 0w30. Upravuje se ta kvalita nějak na vcds?

Link to comment

Tohle tam lij :))
https://www.motul.com/cz/cs/products/8100-x-cess-5w40
Já to liju na horní hranu taky mimochodem.

A chlapci, proč se řeší hladina oleje a zámek kapoty? 😄 Uniká mi něco ? 😄 
Pokud máš hladinu v pohodě, tak senzor oleje, který je ve spod vany - Taky mi občas vyhodil haus numera, někdy na mě zařval, že je vše špatně a olej byl tam, kde měl být. Pokud se mi to bude opakovat víckrát, tak koupím sám nový senzor.
 

Link to comment

pokud auto nahlásí nízkou hladinu oleje respektive její kontrolu tak tu hlášku na palubáku ruší až fakt že se otevře kapota a pokud čidlo v zámku kapoty nefunguje tak kapota je sice otevrena ale auto o tom nevi. Nepamatuju se že by OII kdy někomu hlásila moc oleje ale tak na TSI je to asi možný a předpokládám že to pak funguje stejně je třeba aby auto vědělo že byla otevřená kapota aby se ta hláška odstranila

Link to comment

Ahoj.Po otočení klíčku to hlásilo zkontroluj hladinu oleje.Maxidot neukazoval otevření kapoty.Po výměně zámku už ukazuje a hláška se už neukazuje. Jinak ten olej se mi přelévá za studena i nad max a jde to pak špatně hlídat. A ohledně toho oleje po koupi auta jsem hned přešel na 5w40 na prémiový Yacco no najel jsem na něho tak 1000 km a pak jsem musel urychleně jít na rozvody.Mechanik mi nedoporučoval tam dávat jen 5w40,ale od VW VAG 5w30.Olej je to taky kvalitní a jsou na něho dobré recenze.Je pravda,že když jsem tam dal 5w40 tak to nebylo ono(hlučné).A taky se to tu psalo,že několik majitelů přešlo zpět na 5w30.Zůstanu zatím u něho jen pak budu muset přejít na 0w30,který ho nahrazuje.No vlastně i dříve jestli budu dolévat.Ještě mám možnost dolévat 5w30 od Fanfaro což je taky prémiový olej a je alternativa toho vagu.Olej mi to nebralo před výměnou rozvodů a ani teďka výměně rozvodů po 1000 km proto raději trochu odsaju.Jinak mechanik byl šikovnej a udělal rozvody velmi dobře.Teďka tam mám skoro všechno nové a motor teďka paráda. Do budoucna si nechám ještě vyměnit vodní pumpu a pak si ještě preventivně vyměním  ventil regulačního tlaku turbodmychadla.No a původní majitel mi poslat ještě zpět nějaký peníz,protože při prodeji bylo psáno,že jsou tam nové rozvody.Ale prý za to nemůže,že to opravdu nechal dělat někde v servisu a zaplatil mu za to.Tak se divil co všechno tam bylo odfláknutý a zničené.A rozvody ty dle napínáku byly na hraně výměny.

Link to comment

Podle fotky to vypadá jako pěkně vydřená ložisková stěna i s výfukovou vačkou. Jak jsi řešil tu vačku? Nebo jsi vyměnil jen tu stěnu? Nemel jsi problém s tlakem oleje? A ten ventil je docela masakr. Asi někdo nevěděl že to má opačný závit 🤦‍♂️

Edited by Luke
Link to comment

Ahoj.Museli se dát obě vačky nové.Když už to bylo všechno dole tak mi mechanik nedoporučoval je tam nechat.Trochu to vlezlo do peněz,ale auto jsem nekupoval draho a auto vypadá hezky s nájezdem 22700km takže i když jsem jsem dal teďka 70 za opravu tak jsem někde celkově na 130 ,ale zas tam mám skoro vše nové a teďka fakt super jízda.

Link to comment

Ahoj všem, řeším takový problém na novém autě. Po PDéčkách a HDi, tedy nafťákách, jsem si pořídila zábavný benzín Octavia 2 fl 2011 1.8tsi 118kw, cdaa výše zmíněný s nájezdem 140tis. Ale i po pročtení diskuzí moc chytřejší tedy nejsem. Auto je po repasu hlavy, rozvodech, výměna vadných cívek, výměna svíček a tak. Co jsem pochopila tak kroužky se moc neřešily po prolévání žádný únik oleje. Ale i tak po prvních krátkých jízdách do 120 km jsem dolévala 2l oleje. Motor má krásný pravidelný zvuk šicího stroje, výkon ok až na to cukání. S tím jsme zkusili vyměnit snímač polohy vačkové hřídele. Jedna jízda bez cukání a jinak je to zpět. Starty no chytá hůř ale evidentně někdo tam šoupnul malou baterii 44Ah a i po dobití beze změny, do toho půl minuty mi skáče na otáčkách ve volnoběhu pak v poho. Ale stále při každém startu si vezme olej. Těžké to sledovat ale je jedno zda s autem jedu 10 nebo 50km. Jsem aktuálně na 5l oleje na cca 600 km. S jedním startem si to vezme 0,3 až 0,5l. Diagnostika ukázala chybu na 2 a 4 válci. Blbec jsem si to nevytvořila. Automechanik chce to něčím prolít (vím výsledek) ale u nikoho tady jsem takhle žravé TSI nenašla a přemýšlím zda se toho zbavit a nebo investovat do toho love. Ať už GO nebo hotový motor. Co jsem pochopila, je blbost to dělat doma na koleni. Jedna věc se neudělá pořádně a jsme na začátku. Je to krásné auto, je jak kdyby vyjelo z linky. Ale každých 50 tisíc nechci měnit motor.

Absolutně nevím co s tím. Co by jste dělali?

 

A pak že HDi vyjelo z linky už před smrtí.

Link to comment
1 hour ago, Lena said:

popřemýšlím zda se toho zbavit a nebo investovat

okamzite zbavit

neinvestovat ani korunu

dalsie auto nekupit najkazovejsi motor na svete a dat si do zmluvy nejake ujednania

raz mi jeden znamy povedal, ze do jeho vysneneho auta [irelevantne, akeho, bol to tuctovy volkswagen] uz na opravach investoval tolko penazi, ze za to mohol mat novy model

 

Edited by denial
Link to comment

Já do své 1.8 šel s tím, že eventuélně motor budu dělat.
Stála mě 120k a za 75k se udělal motor. Kastle najeto 130k při dělání motoru.

Pokud nejsi fanda TSI, či téhle kombinace, že to je malé RSo, tak prodat, zbavit se.

Jen mě mrzí, že CDAAčko dalo stín na všechny TSIčka, které jsou však od té doby absolutně super motory a je krása s nimi žít.

Link to comment

Mě ta ovce stála 130tis. Kastle najeto těch 140. Což není moc a nemá takřka ani oděrku, přijde mi škoda se jí takto zbavit. I když mě mrzelo že má malou výbavu. No ženská.

Otázka zní zda po kompletu motoru pak zvládne najet to co potřebuji. Jezdím dálky a nemůžu si dovolit stále dělat motor. 

Fanda nejsem žádné eko boom vychytávky, které cpou už přes 10 let do motorů. Bohužel je to i v mnou oblíbených dieselech. 

Nezatracuji TSI znám i jedno co má skoro půl míle na krku s origo motorem a je to i rv 2011. O auto bylo dobře postaráno. 

Jen tápu, právě aby mě to nesežralo i s botami.

Link to comment
  • 5 weeks later...

Prosím tě, co to je za diagnostiku nevím. Je to nějaká malá obyč krabička(název nevím) kterou kdysi pořídil můj táta. Potřeboval jsem smazat chyby protože jsem zkoušel měřit tlak oleje a odpojoval čidla. Na to stačí ale chápu že na nějakou přesnou diag to není. Jen pro zajímavost jsem tím zkusil načíst chyby. Myslím že jiný číslo chyby u toho nebylo napsaný, jen tohle co jsem psal výš. To servo jsem našel taky ale nic víc. Špatný servo bych snad poznal 🤔 nebo ne? Jak by se to mohlo projevovat? jinak auto jede dobře. Nic nesvítí, na řízení nic nepocituju. 

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • 8k km do 3000? Tak to je dobrej trest. No mě říkal jezdit 2000 -2500 otáček, nepodtáčet, nehrotit, přijet po 5k km nechat si vyměnit olej. Ale taky nevidím na škodu, proč si nevyměnit olej hned po 1k km sám a pak při těch 5k km u nich. Ok budu to tedy dodržovat. Poslední otázka, chtěl jsem to pak chipnout (někdy v budoucnu až se to zajede). Takže předpokládám, že dřív jak 15k km asi ne,co? 🙂
    • Tady máš shrunuté nejčastějíší varianty řešení od AI: Podle analýzy zdrojů a popsané závady u Škody Octavia I se nejčastěji řeší vysoký klidový odběr (30 mA namísto doporučených 15 mA) následujícími způsoby: 1. Kontrola a úprava konektorů klimatizace Hlavní příčina: Oxidace nebo znečištění konektorů v systému klimatizace, zejména u tlakového čidla (umístěného na chladicí trubce vpravo dole) nebo konektoru elektromagnetické spojky kompresor. Řešení: Demontovat spodní kryt motorového prostoru pro přístup ke konektorům. Vyčistit kontakty konektorů od koroze a nečistot, ošetřit kontaktním sprejem. Po úpravě konektor obalit silikonem proti vlhkosti. 2. Výměna nebo repase řídicí jednotky Climatronic Pokud čištění konektorů nepomůže, problém způsobuje vadná řídicí jednotka klimatizace (Climatronic). Mechanik správně identifikoval, že odpojení této jednotky sníží odběr na normál. Postup: Ověřit kompatibilitu nové/reparované jednotky s vozem. Repase stávající jednotky je ekonomicky výhodnější než koupě nové. 3. Kontrola kabeláže a zemnění Méně častá závada je vadná kostra. Zaměřte se na: Poškozené izolace kabelů v okolí Climatronicu. Korodované zemnící body (zejména u senzoru teploty výparníku G263). Test: Multimetrem změřte průsak proudu v obvodu pojistky č. 16. 4. Ověření časové prodlevy Některé řídicí jednotky (včetně Climatronicu) mohou po vypnutí vozu odebírat vyšší proud až 30 minut před přechodem do hibernace. Akce: Změřte odběr až po 30–60 minutách od zamčení vozu. Pokud klesne pod 15 mA, jednotka je v pořádku. Shrnutí doporučení Začněte vyčištěním konektorů klimatizace, což řeší >60 % podobných závad. Pokud problém přetrvává: Otestujte odběr s časovou prodlevou 30–60 minut. Při trvalém vysokém odběru vyměňte/repasujte Climatronic. Ještě před výměnou jednotky zkontrolujte kabeláž a zemnění. Nákup nového Climatronicu je až poslední krok, ale u popsaných příznaků často účinný. Pro jistotu nechte diagnostikovat i kompresor klimatizace – jeho závada může jednotku zatěžovat .
    • Ahoj, prosím o radu. Když měřím odběr na vozidle v uklidněném režimu naměřím něco kolem 30mA (15mA by mělo být OK). Auto jsem měl u mechanika a ten přišel na to, že po vypojení pojistky č.16 (elektromagnetická spojka klimatizace) nebo po odpojení KLIMATRONIKU hodnoty spadnou na požadovaných 15 mA. To jestli se to vyřeší koupením nového KLIMATRONIKU mi nedokázal odpovědět. V současné době po vypnutí motoru vždy musím tedy vytáhnou pojistku č.16.  Zajímá mě Váš názor nebo jestli jste se někdo s něčím takovým nesetkal, abych KLIMATRONIK nekupoval zbytečně. Diky moc za rady a zkušenosti 😄 
×
×
  • Create New...