Jump to content

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Recommended Posts

Dneska se to stalo znova odpoledne cestou do práce. Zase na volnoběh a až když je to pořádně ohřátý, to znamená olej na 90 stupňů. Během jízdy nic. Kontrolka tlak oleje a max 4000 otáček. Olej 5w40. Dostal jsem radu nalejt tam 10w60 ale to se mi moc nezdá. Jak změřím to čerpadlo a ventil? Diag nic nehlásí 🤷‍♂️  Předpokládám ze sw ridici jednotky přehrají jen v autorizáku?

Link to comment

10W-60 respektive ta část kdy je olej ohřátý s tou 60 je určitě lepší pro ten motor a spotřebu toho oleje ověřeno na předchozí generaci benzinového RS BWA-147kW. Ta 10W část tedy studená není úplně ideální na každodenní provoz v zimě. 

Link to comment

Hustejsi olej nedavej... dej 10W40 

A jenom pro upresneni, tlak oleje s vymenou pistu a krouzku nema nic spolecne... Jedine co se muze posrat je hlava... Prestavovac vacky nebo tryska ve hlave na mazani, ventil mezi hlavou a bloke... nejvetsi zlo ale dela drzak vacek a prestavovace hlinik... Ty nikdo nemeni a jsou vydrene...  

Link to comment

Nechtěl jsi napsat 5w40? Já netvrdím že písty a kroužky mají s tlakem něco společného ale před GO problém s tlakem nebyl. Před i po byl v motoru olej 5w40. Něco se muselo stát ale co🤷‍♂️ Mimochodem ta oprava byla u vás v Brně, domlouvali jsme to spolu. S majitelem servisu jsem mluvil a ten mi řekl at zkusim čidlo a případně i tu 10w60. Nechci to hned vézt až k vám ale jsem momentálně trochu bezradný protoze jsem se nedozvěděl žádné konkrétní řešení.

Link to comment

Jen bych rád uvedl svůj poslední příspěvek na pravou míru. Nejspíš jsem to špatně sepsal a špatně se vyjádřil. Možná to mohlo vypadat jako že chci na někoho vrhat špatné světlo, nebo že mě kluci z Brna nechali na holičkách. Tak to samozřejmě není, jen už mám že všeho nervy:) Jsme v kontaktu a na opravě se pracuje. Zatím zkusím sám co budu moct po domluvě s klukama a dám sem info. To jen aby si třeba někdo nemyslel něco špatného

Link to comment

Klapky doklapaly.. bohužel výměna (klapky + snímač) situaci nepomohly. Vypadá to, že motor bez originálu Škoda nejezdí.

Co mě trochu zarazilo - stejná chyba se objevila hned 3x, liší se jen tím stavem závady.. co to přesně je?

 

3 závad nalezeno.

008213 - Snímac polohy klapky v sacím potrubí/rízení proudu vzduchu

 P2015 - 000 - neplatný signál - Sporadická

 info o závadì:

 Stav závad: 00100000

 Priorita závad: 0

 Frekvence závad: 8

 Poèítadlo resetù: 255

 Kilometry: 355082 km

 Indikace èasu: 0

 Datum: 2063.14.31

 Èas: 04:37:16

 info o závadì:

 Otáèky: 3299 /min

 Výkon/klapka: 14.1 %

 Rychlost: 52.0 km/h

 Teplota: 72.0*C

 Teplota: 10.0*C

 Tlak: 920.0 mbar

 Napìtí: 14.097 V

 

008213 - Snímac polohy klapky v sacím potrubí/rízení proudu vzduchu

 P2015 - 000 - neplatný signál - Kontrolka závad ZAP

 info o závadì:

 Stav závad: 11100000

 Priorita závad: 0

 Frekvence závad: 15

 Poèítadlo resetù: 255

 Kilometry: 355180 km

 Indikace èasu: 0

 Datum: 2063.14.31

 Èas: 05:34:21

info o závadì:

 Otáèky: 2788 /min

 Výkon/klapka: 49.8 %

 Rychlost: 101.0 km/h

 Teplota: 94.0*C

 Teplota: 12.0*C

 Tlak: 950.0 mbar

 Napìtí: 14.097 V

 

008213 - Snímac polohy klapky v sacím potrubí/rízení proudu vzduchu

 P2015 - 000 - neplatný signál - Sporadická

 info o závadì:

 Stav závad: 00100000

 Priorita závad: 0

 Frekvence závad: 4

 Poèítadlo resetù: 255

 Kilometry: 355083 km

 Indikace èasu: 0

 Datum: 2063.14.31

 Èas: 04:38:19

 info o závadì:

 Otáèky: 3530 /min

 Výkon/klapka: 100.0 %

 Rychlost: 78.0 km/h

 Teplota: 75.0*C

 Teplota: 13.0*C

 Tlak: 920.0 mbar

 Napìtí: 14.097 V

Readiness: 0000 0000

 

Link to comment

Dneska byl chvilku čas podívat na tu moji plechovku. Jako první jsem zkousel napojit budík na výstup čidla redukovaného tlaku (to hnědé). Na volnoběh to tlačilo 1,9 baru, podotýkám ale že ne při úplně zahřátém autě. Předpokládám teda že tlak by byl nižší při plně ohřátém autě. Na maxidotu blikala kontrolka mazání (červená olejnička) takže tohle bych čidlo bych asi vyloučil. Potom jsem čidlo vrátil a budík napojil na výstup čidla normálního tlaku(modré) a auto běželo bez kontrolky. Až při přidání plynu se na mě rozblikala mě známá žlutá kontrolka (vykřičník s otáčkoměrem). Na 4000 otáčkách byl tlak 3,5 baru. Na volnoběh kontrolka zhasla a tlak byl zase trch 1,9 baru. Takže mám podezření buďto na čidlo normálního tlaku a nebo ten regulační ventil. V čidle redukovaného tlaku byl nějaký drobný bordýlek. To druhé čidlo má v sobě sítko. Obě čidla jsem prostříknul nějakým odmašťovákem a vrátil zpět. Auto jsem pak byl projel,olej byl na 86 stupňů a nic. Uvidim co to bude dělat dál

Link to comment

Ještě nechápu jednu věc. Na čidle redukovaného tlaku je napsáno 0,55-085 baru.  Na čidle normálního tlaku je 2,15-2,95 baru. Jak to mám chápat když minimální tlak na volnoběh je 1,2 baru a při otackach nad 3500 by měl být tlak 3-4 bary. Mohl by mi to někdo vysvetlil jak ty čidla fungují?

Link to comment

Ok. Díky za odpověď. Každopádně dneska proběhla zkušební jízda cca 120km na tři etapy. Samozřejmě sem studený motor nechal chvíli běžet jako vždycky.  Samozřejmě jsem na to nešlapal dokud to nebylo ohřátý jako vždycky. Po dojetí na místo jsem auto vždy nechal běžet 5min na volnoběh. Auto ohřáté, olej až na 94 stupňů. Vše v pořádku. Snažil jsem se udělat stejné podmínky jako když se ten tlak ozval a nic. Včera jsem z toho hnědého, redukovaného čidla vyndal malinký bordýlek, tak to třeba pomohlo. Budu jezdit a sledovat dál co se bude dít 

Link to comment
  • 2 months later...

Zdravím může mi někdo prosím poradit ? 1.8tsi bzb za studena jakmile po nastartování klesnou otáčky na 800ot začne motor vynechávat a prdí do výfuku a celý se trepe jakoby šel na 3 válce doprovází to problikávání budíku a lampiček jako by tam byl pokles napětí 🤔 jakmile přidám plyn na cca 1200ot třeba jen na 10s tak se to ustálí a běží to normálně diagnostika vyhazuje chybu zapalování na 3. Válci. 
Svíčky jsem vyměnil a přehodil cívky ale stále problém na 3. Když jsem pak koukal na svíčky tak jsou vypálené všechny stejně 🤔 po čem jít ? Ještě připomenu stalo děje se to po tom co auto stálo 4 dny v -14stupnich baterka byla vystavena a startovalo se přes kabely a od té doby to dělá toto.

Link to comment
před 10 minutami, p2p napsal:

zacal bych PCV... kontrolou nekde ti to prisava vzduch

Dneska jsem zrovna koukal na to Pcv ale neviděl jsem žádný problém co by byl pozorovatelný🤔 trubky vypadají že těsní dá se to nějak odzkoušet na autě ?
Jediné co mě napadlo bylo vytáhnout merku oleje ale nic se nezlepšilo 

Link to comment

PCV se obecně kontroluje tím, že otevřeš za chodu motoru olejové víčko, nebo na měrku oleje.

Jak se zhorší chod motoru, tak je PCV dobré. Pokud ne, tak je PCV v pohodě. Nejrychlejší kontrola. Pak se může začít lovit dál.
např. mám nové PCV a chod motoru se horší už jen při měrce. Na starém PCV fungovalo až otevření víčka oleje.

Link to comment
před 16 minutami, MorDecaY napsal:

PCV se obecně kontroluje tím, že otevřeš za chodu motoru olejové víčko, nebo na měrku oleje.

Jak se zhorší chod motoru, tak je PCV dobré. Pokud ne, tak je PCV v pohodě. Nejrychlejší kontrola. Pak se může začít lovit dál.
např. mám nové PCV a chod motoru se horší už jen při měrce. Na starém PCV fungovalo až otevření víčka oleje.

Jednou jsem to zkoušel když motor běžel zle tu merku a víčko a nic se nestalo běžel pořád zle a když se po.chvili chytil tak jsem to zkusil znovu a motor začal běžet špatné 

před 14 minutami, MorDecaY napsal:

PCV se obecně kontroluje tím, že otevřeš za chodu motoru olejové víčko, nebo na měrku oleje.

Jak se zhorší chod motoru, tak je PCV dobré. Pokud ne, tak je PCV v pohodě. Nejrychlejší kontrola. Pak se může začít lovit dál.
např. mám nové PCV a chod motoru se horší už jen při měrce. Na starém PCV fungovalo až otevření víčka oleje.

 

Link to comment
před 7 minutami, Luke napsal:

Podle toho co jsi psal na začátku mě napadlo jestli by to nemohla dělat ta baterka. Zkoušel jsi tam hodit jinou?

Nezkoušel proměřil jsem ji kdy si přes noc držela napětí a altik taky dobíjí jak má  co nějaká kostra ? Ale to by asi dělalo větší neplechu nebo nějaký podtlak ale kdo ví moc se nevyznám asi to odvezu někde 🤔

Link to comment

Neznáte nekoho kdo se vyzná v těchto motorech? V okolí Ostravy ? Auto bylo v servise vyměnili cívky nějaké hadičky a nějaký snímač na sání včetně váhy vzduchu a vstrikuz.. výsledek pořád stejný tlaky to má olej ani voda se neztrácí turbo prý taky oka 

Pořád za studena to běží blbě jakoby na 2-3 válce pak u výfuku něco jakoby cvakne (kovový zvuk) motor si přidá otáčky a pak to běží dobře 

Respektive dnes jsem jel cca 30km a rozsvítila se kontrolka motoru a auto jakoby stratilo výkon začalo zabírat někde až u 3-4000 otáčkách

Začínám být zoufalý teď nemám moz ost diagnostiky takže až příští týden 

Potřeboval bych někoho kdo se vyzná a nebude měnit X věci pokud omyl a já se nedoplatim

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • 8k km do 3000? Tak to je dobrej trest. No mě říkal jezdit 2000 -2500 otáček, nepodtáčet, nehrotit, přijet po 5k km nechat si vyměnit olej. Ale taky nevidím na škodu, proč si nevyměnit olej hned po 1k km sám a pak při těch 5k km u nich. Ok budu to tedy dodržovat. Poslední otázka, chtěl jsem to pak chipnout (někdy v budoucnu až se to zajede). Takže předpokládám, že dřív jak 15k km asi ne,co? 🙂
    • Tady máš shrunuté nejčastějíší varianty řešení od AI: Podle analýzy zdrojů a popsané závady u Škody Octavia I se nejčastěji řeší vysoký klidový odběr (30 mA namísto doporučených 15 mA) následujícími způsoby: 1. Kontrola a úprava konektorů klimatizace Hlavní příčina: Oxidace nebo znečištění konektorů v systému klimatizace, zejména u tlakového čidla (umístěného na chladicí trubce vpravo dole) nebo konektoru elektromagnetické spojky kompresor. Řešení: Demontovat spodní kryt motorového prostoru pro přístup ke konektorům. Vyčistit kontakty konektorů od koroze a nečistot, ošetřit kontaktním sprejem. Po úpravě konektor obalit silikonem proti vlhkosti. 2. Výměna nebo repase řídicí jednotky Climatronic Pokud čištění konektorů nepomůže, problém způsobuje vadná řídicí jednotka klimatizace (Climatronic). Mechanik správně identifikoval, že odpojení této jednotky sníží odběr na normál. Postup: Ověřit kompatibilitu nové/reparované jednotky s vozem. Repase stávající jednotky je ekonomicky výhodnější než koupě nové. 3. Kontrola kabeláže a zemnění Méně častá závada je vadná kostra. Zaměřte se na: Poškozené izolace kabelů v okolí Climatronicu. Korodované zemnící body (zejména u senzoru teploty výparníku G263). Test: Multimetrem změřte průsak proudu v obvodu pojistky č. 16. 4. Ověření časové prodlevy Některé řídicí jednotky (včetně Climatronicu) mohou po vypnutí vozu odebírat vyšší proud až 30 minut před přechodem do hibernace. Akce: Změřte odběr až po 30–60 minutách od zamčení vozu. Pokud klesne pod 15 mA, jednotka je v pořádku. Shrnutí doporučení Začněte vyčištěním konektorů klimatizace, což řeší >60 % podobných závad. Pokud problém přetrvává: Otestujte odběr s časovou prodlevou 30–60 minut. Při trvalém vysokém odběru vyměňte/repasujte Climatronic. Ještě před výměnou jednotky zkontrolujte kabeláž a zemnění. Nákup nového Climatronicu je až poslední krok, ale u popsaných příznaků často účinný. Pro jistotu nechte diagnostikovat i kompresor klimatizace – jeho závada může jednotku zatěžovat .
    • Ahoj, prosím o radu. Když měřím odběr na vozidle v uklidněném režimu naměřím něco kolem 30mA (15mA by mělo být OK). Auto jsem měl u mechanika a ten přišel na to, že po vypojení pojistky č.16 (elektromagnetická spojka klimatizace) nebo po odpojení KLIMATRONIKU hodnoty spadnou na požadovaných 15 mA. To jestli se to vyřeší koupením nového KLIMATRONIKU mi nedokázal odpovědět. V současné době po vypnutí motoru vždy musím tedy vytáhnou pojistku č.16.  Zajímá mě Váš názor nebo jestli jste se někdo s něčím takovým nesetkal, abych KLIMATRONIK nekupoval zbytečně. Diky moc za rady a zkušenosti 😄 
×
×
  • Create New...