Jump to content

Silentbloky ramen


Jeřáb

Recommended Posts

V 18. 3. 2021 at 23:03, KryštofKoska napsal:

Ještě jeden dotaz.. 

To se jedná o podložky na zalisování rovných/plochých silentbloků (jako třeba má felda na motoru), nebo takových těch soudkovitých (jako jsou na ramenech)? Nebo všemožně kulatých?

Link to comment
  • 1 month later...

nechal jsem namontovat silentbloky Powerflex a hodně rychle je zase nechám vyměnit, samozřejmě jsem čekal změnu částečně k horšímu,ale začaly vrzat věci které před tím nebylo slyšet, vibrace se přenášení do sedadel a nerovnosti na silnici jsou výrazně citelnější, dokonce moje manželka poznala, že je to nějaké divné, takže za mě vyhozené peníze, koncem měsíce je nechám vyndat ,poznámka  octa 1, tdi 74 kw,rok 2009, první majitel, najeto 170000 km

Edited by psovod
Link to comment

Se ani nedivim, Powerflex uz je tvrdy a dava se spis ke sportovnimu podvozku, u ktereho tu tvrdost uz moc nepoznas. 

Nejlepsi je dat SB na predni napravu z Audi TT, ty jsou plne, ale pritom je to porad guma. 

Na zadni napravu je dobre dat SB z FI RS, ty jsou taky plne. 

Link to comment

Fialovy Powerflex a takova zmena? Ja kdyz jsem je kdysi daval, tak zmena byla naopak prijemna, krasne pevne rizeni, na komfortu to znat v podstate nebylo, to az zmeny tlumicu a pruzin. Jestli je ted nedelaji tvrdsi. Nebo byly ty stary tak vyzvejkany, ze to bylo jak maslo a o to je to ted vetsi zmena 🙂

Link to comment

no jsem první majitel, o auto se starám,dostává vše co je potřeba, když jsem se u dvou mechaniků zmínil, že jsem to nechal namontovat tak si klepali na čelo, že to je tak pro mladíky na sportovní auto a ne na kombíka v naftě jako rodinné auto, no moje chyba ,až je vytáhneme někomu je věnuji

 

Edited by psovod
Link to comment

Taky se poohlížím po výměně silentbloků (viz obrázek) a došel jsem k závěru že polyuretan, ačkoliv odolnější a relativně levná náhrada, je pro tohle auto nesmysl.
Mám žlutý PowerFlex na spodním držáku převodovky a je to 50/50.
Sportovnější a jistější pocit, ale do středu auta se přenáší vibrace. Navíc mám KO horní uložení, takže všechno visí právě na tý kosti. Není to jako pneumatický kladivo, ale znatelný to oproti sériové gumě (tehdy již blátu) lehce znát. 
Ty ramena být tebou si nechám sundat a zkusit je hodit na prodej, než silentbloky rvát ven.
Určitě se najde nějaký závodník s Golfem/Leonem, co by to chtěl mít plug and play. Problém co koupit za nový...
Má někdo zkušenost?
sd.png.865ff7784f14a9467b21250bdc09f80f.png

Link to comment
  • 2 years later...

Zdravím pánové.

Koupil jsem Rapida, který má zadní nápravu z Octavia 1. Jde mi o silentbloky zad. nápravy. Chtěl bych tam dát silbl. z FRS1 6Q0 501 541 E, na místo těch žvýkaček, které tam teď jsou. Vy, kteří jste už zadek předělávali. Napadlo někoho změřit silentblok a hlavně to oko nápravy, do kterého silbl. přijde nalisovat? Jde mi o to, že origo 6R0 501 541 A má podle popisku průměr 72 mm. Fábiácký má 71 mm. Spoustu lidí píše, že to pasuje... Ono totiž, když je náprava na autě osazená v držácích, nejde se tam posuvkou dostat!

 

Link to comment
před 10 minutami, milan II napsal:

Zdravím pánové.

Koupil jsem Rapida, který má zadní nápravu z Octavia 1. Jde mi o silentbloky zad. nápravy. Chtěl bych tam dát silbl. z FRS1 6Q0 501 541 E, na místo těch žvýkaček, které tam teď jsou. Vy, kteří jste už zadek předělávali. Napadlo někoho změřit silentblok a hlavně to oko nápravy, do kterého silbl. přijde nalisovat? Jde mi o to, že origo 6R0 501 541 A má podle popisku průměr 72 mm. Fábiácký má 71 mm. Spoustu lidí píše, že to pasuje... Ono totiž, když je náprava na autě osazená v držácích, nejde se tam posuvkou dostat!

 

Sic je nemám měněné za tvrdší a nikdy jsem to nedělal, ale o téma jsem se zajímal.
Dle Škoda-Díly (není 100%)
6R0 501 541 A(1J0 501 541 C) jsou záměnné napříč Octavia 1/F1/F2/Rap
6Q0 501 541 E jsou záměnné pouze F1/F2

Dle ETKY se v Rapidu vyskytuje silentblok 6R0.
Dle ETKY se v Octavia 1/F1 vyskytuje silentblok 6Q0/1J0.

Z toho bych logicky usuzoval, že tam ty silentbloky vložit jdou.
Dovolím si odkaz na jiné forum, zde bych doporučil lustrovat téma, je to tam rozebrané docela podrobně (i mimo vlákno s podobným tématem).
Nevím jak moc smyslnuplná rada je silentblok obrušovat či ochladit/hodit do mrazáku a rychle nalisovat, ale zrovna jsem takto dělal ložiska na motorce (byť kovové) a povedlo se.

Snad se připojí někdo znalejší a potvrdí/vyvrátí to co říkám.
Každopádně  hodně štěstí a pokud se vydaří, poděl se s výsledkem! :smile:

Link to comment

Ja jsem daval do origo napravy z Octavia 1 SB z F1 RS (sada i se sroubama Meyle) a vse sedlo jak prdel na hrnec. Rekl bych, ze naprava Rapid bude v uchyceni stejna jako u Octavia 1 nebo F1 😉

https://www.ln-autodily.cz/nabidka/meyle-sada-na-opravy-telo-napravy-meyle-original-kit-better-solution-for-you-leva-prava-zadni-strana-100-710-0008s_12722677/osobni/skoda-fabia-i-6y2-1-9-tdi-rs_17456/napravnice-ulozeni_100212/

Link to comment
před 22 minutami, Konny napsal:

Ja jsem daval do origo napravy z Octavia 1 SB z F1 RS (sada i se sroubama Meyle) a vse sedlo jak prdel na hrnec. Rekl bych, ze naprava Rapid bude v uchyceni stejna jako u Octavia 1 nebo F1 😉

https://www.ln-autodily.cz/nabidka/meyle-sada-na-opravy-telo-napravy-meyle-original-kit-better-solution-for-you-leva-prava-zadni-strana-100-710-0008s_12722677/osobni/skoda-fabia-i-6y2-1-9-tdi-rs_17456/napravnice-ulozeni_100212/

Když už jsme u toho, dělals to sám, nebo servis?
Byl jsem koncem léta řešit komplet podvozek, (ramena, tlumiče, pružiny) a právě silentbloky mi vzadu nechtěli v servisu dělat s tím, že se šrouby ani nehly a když by ruply tak by museli zasahovat do karoserie (řezat/vařit).

Asi chtěli shazovat celou nápravu... :blink: ale koukám, ETKA říká šroub/matka M12 (číslo 9):

image.png.f00a2d0497c158519ff38e7ae8b1a627.png

Link to comment

Taky jsem laboroval že dám silentbloky z F1 rs , napsaný že to jde někde bylo , ale nic jsem k tomu nedohledal . Takže jsem koupil Febi 31722 a tuk 31942 . 

Nevím jak u Ra ale u O (Tavi možná proto ji chtěli sundat celou) se musí na pravé straně  po povolení uříznout hlava šroubu, jeho vytažení brání nádrž. 

Link to comment

Co myslíš, že jak to budu dělat já. Taky si celou nápravu sundám. Proto že jí budu lakovat + nový štíty brzd, ložiska a lakování brzdičů. Praskl bych vzteky, nasadit jí nazpět rezavou.  Servisáci jsou líní jako vši. Ten šroub č. 9 se vymění tak jako tak a hotovo. Jaký pak svařování? 

DSC02631.JPG

DSC_0213.JPG

DSC02623.JPG

Edited by milan II
Link to comment

Stejně je to divný, že někomu zavazela nádrž a nešel vytáhnout šroub č. 19 s držáku. Kdysi jsem přehazoval ze své bývalé Octavia 1 1.8  20V 92kw kotoučovou nápravu na druhou Octavia 1 na místo bubnovky. Dával jsem si nápravu z ORS , která měla brzdy 256 mm. U obou aut jsem povolil právě jen ty dlouhý šrouby a bez problému je vyndal. Přehodil nápravy mezi sebou. Držáky jsem nechával na karoserii!

Link to comment

  

před 25 minutami, milan II napsal:

Jaký pak svařování? 

Asi mysleli ty držáky v karosérii. Dle tvrzení níže to tak vypadá. Buď se jim to dělat nechtělo, nebo měli špatnou zkušenost. Ten servisák byl do té doby rovný a upřímný, říct mu ať to prostě udělá, tak to udělá, ale nehrotil jsem to. Řekli jsme si, že se k tomu dá vždycky vrátit (kdybych chtěl) a když se jezdilo doteď, bude jezdit i nadále.

před 29 minutami, Patrik77 napsal:

Nevím jak u Ra ale u O (Tavi možná proto ji chtěli sundat celou) se musí na pravé straně  po povolení uříznout hlava šroubu, jeho vytažení brání nádrž. 

Dle ETKY je montáž šroubu jak říkáš, ale co kdyby se otočil? Asi tuším, že kdyby se šroub povolil, vykutálí se pryč a náprava s ním, dle origo řešení se alespoň zasekne o nádrž. Moc velká prasárna a hazard?

 

před 10 minutami, milan II napsal:

U obou aut jsem povolil právě jen ty dlouhý šrouby a bez problému je vyndal. Přehodil nápravy mezi sebou. Držáky jsem nechával na karoserii!

Šroub jsi vytáhl směrem do středu auta (k nádrži) nebo ven (ke kolu)?
Rapid by měl mít stejnou nádrž jako Octavia 1.. tudíž.. kde je zakopaný pes?

Link to comment

Podle DP se ty držáky nechávaji na kastli , vyndá se je jen šroub přes silentblok.  

Jà musel pravý šroub řezat , možná je to nádraží dle motorizace.  Já 1.9td

Jo a taky to chce brzdový trubky/ trubkohadice na nápravu .

Ukroutil jsem je , bylo to řádně zarvaný do hadičky náprava/kastle .

Link to comment
V 20. 11. 2023 at 20:43, milan II napsal:

Zdravím pánové.

Koupil jsem Rapida, který má zadní nápravu z Octavia 1. Jde mi o silentbloky zad. nápravy. Chtěl bych tam dát silbl. z FRS1 6Q0 501 541 E, na místo těch žvýkaček, které tam teď jsou. Vy, kteří jste už zadek předělávali. Napadlo někoho změřit silentblok a hlavně to oko nápravy, do kterého silbl. přijde nalisovat? Jde mi o to, že origo 6R0 501 541 A má podle popisku průměr 72 mm. Fábiácký má 71 mm. Spoustu lidí píše, že to pasuje... Ono totiž, když je náprava na autě osazená v držácích, nejde se tam posuvkou dostat!

 

Jeeee, cau chlape! Tebe jsem tu nevidel ani nepamatuju, mas se? Koukam porad podvozky hezci nez z vyroby, zlaty ruce 🙂 Na octe mam porad Tvoje tehlice a vlastne i H&R pruziny mam od Tebe, jestli se nemylim 🙂

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...