Hoffec 4 Posted April 11 Share Posted April 11 Přesně jak se mi snažil jemně naznačit uživatel Henndry. Začne to tím, že chceš vyměnit písty - myšlenka je OK - písty v sadě stojí 10k. A jakmile to rozděláš, tak si budeš chtít vyměnit ložiska na ojnicích, budeš chtít vyměnit olejové trysky chlazení pístů, dát nové rozvody, veškerá gufera, asi vyměníš i vodní pumpu a přeci to nezaděláš bez repasování hlavy? 😄 nakonec zjistíš, že jen v materiálu jsi utopil 50k+ a to na to ještě nikdo ani nesáhl. Ani nemluvim o tom, že když máš motor venku, tak budeš chtít udělat spojku včetně dvouhmoty... Jako sám nevím, kolikrát se pomodlím, než otočím poprvý po opravě klíčkem... 1 Quote Link to post
Hoffec 4 Posted May 29 Share Posted May 29 Zdar všem, pokračování příběhu GO 1.8 TSI. První fáze proběhla úspěšně, auto nastartovalo, najeto nyní asi 80km. Akorát z toho lezou podivné zvuky, zní to jako velmi velmi tichý ropák. Jen na volnoběh, v autě při jízdě žádné nepatřičné zvuky slyšet nejsou. Z toho co se nedělalo mě napadají akorát zdvihátka pod vačkou. Druhá fáze je 10t km bez spotřeby oleje... 0 Quote Link to post
Henndry 0 Posted May 29 Share Posted May 29 (edited) Preju vsem majitelum 1.8 TSI aby je jejich motor naplnoval stestim. Ja jsem sveho Superba poslal do sveta a vymenil ho za Superba III 2018 kombi TDI 140KW LaK. 4x4. A presouvam se do dane sekce. Stale sleduji i tuto sekci a kdyz budu vedet tak pomuzu i zde. Diky vsem za rady co jsem zde dostal a preji mnoho ststnych kilometru! Jeste se zde zeptam. Proc kupujete auta s motory CDAA? Kdyz je temer jiste ze kazdy ma vadu motoru? Vim, ze kdyz zacnou byt problemy se spotrebou oleje tak se to resilo pistni sadou z BZB a bylo po problemu. Ale urcite doporucuji se motorum CDAA/CDAB vyhnout obloukem. Tech je na inzerci vetsina a lakaji levnou cenou ale pryc od nich. Zajimava nabidka je auto s motorem BZB. Novejsi nad 2012 uz jsou zase radove drazsi takze kdyz Octavia II/SII tak max rok 2008. Nebo vice nez 2012 myslim. Edited May 29 by Henndry 0 Quote Link to post
Hoffec 4 Posted May 29 Share Posted May 29 Tak gratuluji k novému vozu, také děkuji za původní upozornění, které se opravdu trochu naplnilo 😄 opravdu mě to nadšení v průběhu opravy začalo přecházet. Z mé zkušenosti bych potvrdil i to, se těmto motorům obloukem vyhnout. Oprava nikdy nevyjde levně a pokud člověk platí i práci, tak už z toho vychází ekonomicky nesmysl. Henndry, přeju hodně štastných kilometrů se supíkem, který je i mým vysněným autem, ale ekonomika jde zatím proti mě 😄 1 Quote Link to post
Henndry 0 Posted May 29 Share Posted May 29 Diky moc. Ja jsem predal jen to co jsem sam zjistil... Na servis v 1. Rade doporucuji Garnyho z Prahy. Je to kouzelnik dokaze opravdu kouzlit 😉 Ted jsem nasel dalsiho "kouzelnika" z meho okoli jelikoz jezdit prez pul republiky neni zrovna ideal tak kdyby jste mel nekdo poruchu na aute a jste od CL a okoli tak napiste. Nektere veci si proste clovek sam neudela i kdyby se rozkrajel a precetl 10x forum 🙂 0 Quote Link to post
Hoffec 4 Posted May 29 Share Posted May 29 Ahoj všem znovu. Motor zatím jezdí, nicméně ve volnoběžných otáčkách má, podle mě, ne úplně v pořádku zvuk. Přikládám video na YT. Podle poslechu tyčkou jde zvuk od rozvodů, pocitově bych typoval přestavovač vačky. Měl jste někdo něco podobného? Po montáži rozvodů při protáčení motoru se vždy po otáčce vačky a jejím přeskočení ozvalo ťuknutí právě v přestavovači. Nic velkého, ale bylo vidět, že si to tam poskočí. Jinak motor se projevuje při jízdě řekl bych standardně bez pazvuků apod. Budu rád za každou radu. Děkuji 0 Quote Link to post
rayx 10 Posted May 30 Share Posted May 30 (edited) Jestli je volnej přestavovač na těch "lopatkách", je to nový díl ... Jestli jen lopatky samodomo, nebo celek sací vačice je otázka možností. https://www.youtube.com/watch?v=TrFiN5vRIxY Určitě bych ale měřil tlak mazání, aby byl podle předpisu, a nespoléhal jen na to, že čidlo nízkého tlaku je na volnoběh sepnutý 😉 Edited May 30 by rayx 0 Quote Link to post
Hoffec 4 Posted May 30 Share Posted May 30 Díky za to video. Já s jistotou nevím, jestli je ten přestavovač volný, každopádně rozdělané jsem to neměl. Tlaky jsou normální. Volnoběh 2 bary, nad 3700 ot/min se to přepne a je tam něco kolem 3,5 baru. Možná je v prčicích i ten ventil, ale po přepnutí ventilu přes diagnostiku se vačka otočí, začne to víc prdět, při vypnutí se zas otočí zpět. Pravdou je, že v těch prsíčkách na vačkách chyběla větší část toho filtříku a ta část se nenašla, takže malá šance, že sedí někde v tom přestavovači tady asi je. Nicméně za tím sítkem je ještě ventil a potom kanál k přestavači, který vede přes ten děravej váleček do ventilu přestavovače. 0 Quote Link to post
rayx 10 Posted May 30 Share Posted May 30 Volnoběh 2 bary, při jaké teplotě motoru? Sítko může být kdekoli, do přestavovače by ale nemělo kudy projít. Podle posledních postupů je povolená montáž ložiskové stěny bez tohoto sítka, redukční ventil v přívodním kanálku pro variátor ale musí být OK. To "dieslování", jde o uložení těch lopatek, lopatky se opotřebovávaj a tím přestává být přesný natáčení. Při rozebírání bacha na souosost celku variátoru, bez demontáže celé sací vačkové hřídele bych to ani nezkoušel. Gen3 motorů EA888 dostala modifikaci variátoru, ale tam ze děje zase něco jinýho, výsledek ošoupání plastovýho těsnění nebo dokonce popraskání materiálu má stejný výsledek, TSI zní jak řádný TDI ... 0 Quote Link to post
Hoffec 4 Posted May 30 Share Posted May 30 Měřeno na zahřátém motoru, respektive mám dojem, že na studeném to drželo na volnoběh stejně 2 bary jako na teplém a tu vyšší hodnotu odečítala paní a to byl motor určitě teplý. Hele jde o to, že jestli to jen blbě zní a jde jen o přestavovač, tak to klidně i nechám být. Mě osobně teď jde jen o to, aby ten motor nelehnul... Teď budu na 500km měřit tlaky válců, tak u toho oměřím i kompletní tlak oleje. Přišlo mi, že po zahřátí motoru se ten zvuk zesílí, za studena to slyšet je, ale ne tolik. Úplně na začátku byl slyšet i rozvodový řeťez, ale to si docela sedlo. Na začátku byla hodnota odchylky vačky a kliky 0,13° a včera už tam bylo 0,39° tak doufám, že to už moc nikam nepoleze... 0 Quote Link to post
Hoffec 4 Posted May 31 Share Posted May 31 A dneska ráno (lehké mrazíky) po nastartování krásně tiše vyšíval. Stejně jako moje starší FSI. Po příjezdu do práce 30km už to znělo jako diesel, ale zase mi přišlo, že méně, než včera. 0 Quote Link to post
Dalik 0 Posted June 8 Share Posted June 8 Zdravím, Objevíl se problém, s nově koupenou octavii 1,8tsi po nájezdu cca 2000km. Historii auta plně neznám, vzhledem k tomu mě rozvody čekají za měsíc. Ale nejdřívě bych chtěl vyřešit toto. Najeto 230k. Nevím zda to může mít souvislost, ale ze suchého motoru začel kapat olej nekdě ze spodu. Zatím není přesně nalezeno. Motor se začel klepat při volnoběhu; vynechavá. Co se týče PCV ventilu nepřisavá z té dírky, ale nevím jak přesněji otestovat. Při oddělaní víčka oleje se motor klepe znatelně více, při povytahnutí měrky možná minimalní rozdíl. Palivo jsem zkoušel natankovat jinde N98 - nepomohlo. Zapalovací cívky jsem zkoušel navzájem přeházet - bez výsledku. Svíčky jsou čisté bez karbonu a i vyzkoušel jsem jiné. Výpis z vag: 8 závad nalezeno. 000768 - zjisteno vynechavani zapalovani - nepravidelne / vicenasobne P0300 - 000 - - Sporadická info o závadě: Stav závad: 00100000 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 3 Počítadlo resetů: 255 Kilometry: 240080 km Indikace času: 0 Datum: 2000.00.00 Čas: 18:22:33 info o závadě: Otáčky: 782 /min Výkon/klapka: 16.9 % Rychlost: 0.0 km/h Teplota: 59.0*C Teplota: 31.0*C Tlak: 970.0 mbar Napětí: 14.224 V 000771 - valec 3 zjisteno vynechavani zazehu P0303 - 000 - - Sporadická info o závadě: Stav závad: 00100000 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 3 Počítadlo resetů: 255 Kilometry: 240080 km Indikace času: 0 Datum: 2000.00.00 Čas: 18:23:14 info o závadě: Otáčky: 788 /min Výkon/klapka: 23.1 % Rychlost: 0.0 km/h Teplota: 60.0*C Teplota: 31.0*C Tlak: 970.0 mbar Napětí: 14.224 V 000770 - valec 2 zjisteno vynechavani zazehu P0302 - 000 - - Sporadická info o závadě: Stav závad: 00100000 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 3 Počítadlo resetů: 255 Kilometry: 240080 km Indikace času: 0 Datum: 2000.00.00 Čas: 18:23:14 info o závadě: Otáčky: 788 /min Výkon/klapka: 23.1 % Rychlost: 0.0 km/h Teplota: 60.0*C Teplota: 31.0*C Tlak: 970.0 mbar Napětí: 14.224 V 000771 - valec 3 zjisteno vynechavani zazehu P0303 - 000 - - Sporadická info o závadě: Stav závad: 00100000 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 1 Počítadlo resetů: 255 Kilometry: 239916 km Indikace času: 0 Datum: 2000.00.00 Čas: 09:50:57 info o závadě: Otáčky: 754 /min Výkon/klapka: 12.9 % Rychlost: 0.0 km/h Teplota: 82.0*C Teplota: 36.0*C Tlak: 970.0 mbar Napětí: 13.843 V 000770 - valec 2 zjisteno vynechavani zazehu P0302 - 000 - - Sporadická info o závadě: Stav závad: 00100000 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 1 Počítadlo resetů: 255 Kilometry: 239916 km Indikace času: 0 Datum: 2000.00.00 Čas: 09:50:57 info o závadě: Otáčky: 754 /min Výkon/klapka: 12.9 % Rychlost: 0.0 km/h Teplota: 82.0*C Teplota: 36.0*C Tlak: 970.0 mbar Napětí: 13.843 V 001287 - regulace behu naprazdno P0507 - 000 - otacky nad zadanou hodnotou - Sporadická info o závadě: Stav závad: 00100000 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 3 Počítadlo resetů: 255 Kilometry: 240027 km Indikace času: 0 Datum: 2000.00.00 Čas: 16:17:42 info o závadě: Otáčky: 1184 /min Výkon/klapka: 7.8 % Rychlost: 0.0 km/h Teplota: 96.0*C Teplota: 38.0*C Tlak: 970.0 mbar Napětí: 13.970 V 000369 - rada valcu 1: system odmerovani paliva P0171 - 000 - system prilis chudy - Kontrolka závad ZAP info o závadě: Stav závad: 11100000 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 1 Počítadlo resetů: 255 Kilometry: 239928 km Indikace času: 0 Datum: 2000.00.00 Čas: 12:26:31 info o závadě: Otáčky: 1239 /min Výkon/klapka: 7.8 % Rychlost: 0.0 km/h Teplota: 101.0*C Teplota: 41.0*C Tlak: 980.0 mbar Napětí: 13.716 V 000665 - regulace plniciho tlaku P0299 - 000 - regulacniho rozsahu nedosazeno info o závadě: Stav závad: 01100000 Priorita závad: 0 Frekvence závad: 1 Počítadlo resetů: 255 Kilometry: 239944 km Indikace času: 0 Datum: 2000.00.00 Čas: 12:59:28 info o závadě: Otáčky: 2900 /min Výkon/klapka: 72.1 % Rychlost: 106.0 km/h Teplota: 97.0*C Teplota: 33.0*C Tlak: 970.0 mbar Napětí: 13.716 V Podle ale záznamu v realném vynechavá všechny válce. Mohl by to dělat vůbec vše ten vadný PCV? Prosím, čím by to mohlo být? Případně nějaké rady co udělat/vyzkoušet? Díky moc 0 Quote Link to post
Dalik 0 Posted June 9 Share Posted June 9 A mohli skočit rozvody o zub? tohoto se obavám 0 Quote Link to post
Henndry 0 Posted June 9 Share Posted June 9 Jestli je to CDAA tak tam toho muze byt vice... 0 Quote Link to post
Tomas F 1 Posted June 10 Share Posted June 10 Kde přibližně to kape? Na pravé straně hlavy je našroubované čerpadlo - 3 malé šrouby se závitem přímo do hliníku. Pokud to někdo přežene a serve závit, časem selže i zbytek a začne tudy odkapávat olej - teče po svodech, na převodovku a okolo vypouštěcího ventilu vany na zem. Kapička je cca přesně vprostřed motoru. 0 Quote Link to post
Dalik 0 Posted June 12 Share Posted June 12 (edited) V 9. 6. 2022 at 20:10, Henndry napsal: Jestli je to CDAA tak tam toho muze byt vice... Je to BZP V 10. 6. 2022 at 12:56, Tomas F napsal: Kde přibližně to kape? Na pravé straně hlavy je našroubované čerpadlo - 3 malé šrouby se závitem přímo do hliníku. Pokud to někdo přežene a serve závit, časem selže i zbytek a začne tudy odkapávat olej - teče po svodech, na převodovku a okolo vypouštěcího ventilu vany na zem. Kapička je cca přesně vprostřed motoru. z čerpadla to asi nejde, měl jsem dost omezené místo dnes. Hele, potřeboval bych potvrdit/vyvrátit jestli je to PCV. video: Když to bylo ucpané prstem, motor se netřepal a chod OK. Po zapojení se zase klepal. Měl jsem PCV oddělaný a rozdělaný, včetně membrány vše na pohled ok. Jen se chci ujistit. Edited June 12 by Dalik 0 Quote Link to post
rusty333 1 Posted Monday at 06:33 AM Share Posted Monday at 06:33 AM V 8. 6. 2022 at 22:14, Dalik napsal: Zdravím, Objevíl se problém, s nově koupenou octavii 1,8tsi po nájezdu cca 2000km. Historii auta plně neznám, vzhledem k tomu mě rozvody čekají za měsíc. Ale nejdřívě bych chtěl vyřešit toto. Najeto 230k. Nevím zda to může mít souvislost, ale ze suchého motoru začel kapat olej nekdě ze spodu. Zatím není přesně nalezeno. Motor se začel klepat při volnoběhu; vynechavá. Tohle mi na BZB dělalo gufero na klice, tekl mi olej mezi převodovkou a motorem, projev motoru i chyby stejné. 0 Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.