Jump to content

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Recommended Posts

před 13 hodinami, rusty333 napsal:

ahoj,

chci se podělit o, pro mě, docela zajímavý problém se svým BZB 340tis km, který začal 2 roky zpět.

Problémy se splehlivě začnou objevovat na podzim, takže to může souviset s vlhkostí. Ale zase přes léto když vydatně prší, tak problém není.

Už si teda úplně přesně nevybavuju posloupnost problémů (velmi podobných), ale vím že 2 roky po sobě jsem odpojil a zapojil konektory k jednotce s kladným výsledkem a byl na rok klid (do dalšího podzimu)... letos jsou problémy trošku jiné, ale přesto velmi podobné 🙂



podzim 2021
auto začalo padat do nouzáku s chybou plynového pedálu a klapky. Udělal jsem nový konektor ke klapce a pedál jsem vyměnil, proměřil ale nakonec pomohlo odpojení, profouknutí a znovu zapojení konektorů k motorové jednotce jako předešlý rok. Byl rok (cca 15tis km) klid bez jediného náznaku tohoto problému. Níže můj příspěvek a reakce od členů (díky @rayx@p2p ještě jednou)

 

podzim (řijen) 2022
Se studeným motorem jsem vyjel na oběd a po pár stovkách metrů začal maxidot hlásit tlak oleje, udělal to asi 4x po sobě (auto jinak jelo normálně, nerozsvítilo se nic), tak jsem se vrátil a odstavil to na firmě na parkovišti že změřím tlak. Dostal jsem se k tomu až po týdnu, namontoval jsem si měřák tlaku a že to nastartuju. Ale nic. Startér točil ale nechytalo to. Napojil jsem diagnostiku a ta hlásila že se nelze spojit s motorovou jednotkou (všechny ostatní jednotky v pohodě). Do toho se při zapnutém zapalování náhodně spínala sahara. Po dalších třech týdnech, kdy byla odpojená baterka, jsem to zkusil nakopnout, ale situace stejná a jen točil startér. Takže jsem si řekl že udělám klasickej fígl s odpojením a vyfoukáním konektoru k motorové jednotce (což jsem už 2x úspěšně aplikoval). Po téhle procedůře to s malým zaváháním naskočilo. Jednou nebo dvakrát to chcíplo. K tomuhle mám ještě poznatek, že neúspěšné starty byly venku při teplotách pod 10°, potom jsem to natlačil do vyhřívané garáže, kde to stálo nejméně 30 minut, než jsem se dostal k motorové jednotce. Takže čistě teoreticky mohlo pomoct jen samovolné ohřátí. Vyčetl jsem 2 chyby - "FAN1 short to ground" a "P0685 ECM power relay control circuit - open circuit". Vymazal jsem je, projel jsem to a po cestě to jednou škublo, jakoby na půl vteřiny chcíplo, ale setrvačností naskočilo, doprovázelo to krátké rozsvícení kontrolek motoru a EPC. Po tomhle se tam objevila už jen ta druhá chyba P0685. Když to stálo nastartované na místě, zkoušel jsem různě hýbat a ohýbat svazky do motorové jednotky až kam jsem dosáhl, ale nic to nedělalo. Pokračoval jsem kontrolou e-boxu, který vypadá čistě, nikde nic na první pohled zaoxidované (ale pravda, neměl jsem to rozebrané úplně až na tišťák, což je možná chyba a měl jsem to udělat jako jednu z prvnách věcí). Pokračoval jsem prohozením relé R1 a R2 mezi sebou následované testovací jízdou (start na brnk) a stání na volnoběh, chyba se neprojevila. Prohodil jsem relé do původního stavu, start na brnk, projel to a nechal stát asi 10 minut na volnoběhu a chyba se neprojevila. Takže v momentě kdy se to ohřálo, tak problém odezněl. Tak jsem počkal do druhého dne (auto stojí venku), než to celé vychladne. S relé na jejich původních pozicích točí a nestartuje. S prohozenými relé točí a nestartuje a opět náhodně spíná sahara. Pokud by bylo vadné relé napájení jednotky a neměla vůbec šťávu, tak předpokládám, že by se nemohla sepnout sahara a jezdit servo škrtící klapky, které je výrazně slyšet. No abych si byl jistý, tak ještě změřím 12V na konektoru k jednotce. Pokud to bude ok, tak s přihlédnutím na předchozí problémy to tipuju na vadnou jednotku.

No snad to má hlavu a patu.
 

@p2p Platí ještě že máš náhradní jednotku? 🙂 1.8TSI BZB. Případně funguje ještě Jurečka? Nedávno jsem jel kolem areálu kde působil a moc tam z něj nezbylo.

 

Jednotku nekde mam Jura uz nefunguje... Delam TSI nekde jinde...

Link to post

No tak jsem ještě rozebral e-box a tam je krásně čisto bez oxidace. Pro jistotu jsem vyměnil obě relé v e-boxu, ale beze změny.

Pak jsem si za pár stovek sehnal druhou motorovou jednotku. Podle toho co jsem nastudoval tak s nenakódovanou by to mělo alespoň nastartovat, ale hned chcípnout. Nicméně se to chová naprosto identicky jako s původní jednotkou.

Takže se budu muset kousnout a proměřit kabeláž. To už nemůže být jinde 😕

Link to post
  • 3 weeks later...

Dobry den, jedna se o CDAA kde opakovane zapece jeden vstrekovac a motor nasledne ide na 3 valce, extremne dymi, je tam uz aj podozrenie na poskodenie valca, tak mi mechanik povedal, nech si hladam novy motor.

Nasiel som z Leona 2009, udajne bol meneny v 2013 pred koncom zaruky, lebo sa poskodil. Na veku je nalepka 2009, ta sa vraj nemenila, lebo sa menil len short motor, doklad k tomu pochopitelne neexistuje.

Leon ma teraz 200 000 km, motor sa menil pri 120 000 km, takze motor ma vraj len 80 000 km a chce zan 1500 eur aj s turbom, pochopitelne bez zaruky. Videl som ho v nastartovanom aute, vyzera, ze ide normalne. Oplati sa to, co myslite?

Link to post

Pokud to je opravdu 2013 jednotka, tak to nějaké km odjede ještě. Ale i tak ty motory časem chytnou pístní kroužky a CDAA pohádka jede dál.

Největší jistota je GOčko a pak máš hodně solidní svezení 🙂To si musíš říct sám, jestli dáš tolik peněz do káry.

Cena toho motoru, co jsi našel je cca 50% ceny generálky co se dělá... Takže jestli by vážně nebylo jistější to udělat.
 

Edited by MorDecaY
Link to post
před 21 hodinami, denial napsal:

Dobry den, jedna se o CDAA kde opakovane zapece jeden vstrekovac a motor nasledne ide na 3 valce, extremne dymi, je tam uz aj podozrenie na poskodenie valca, tak mi mechanik povedal, nech si hladam novy motor.

Nasiel som z Leona 2009, udajne bol meneny v 2013 pred koncom zaruky, lebo sa poskodil. Na veku je nalepka 2009, ta sa vraj nemenila, lebo sa menil len short motor, doklad k tomu pochopitelne neexistuje.

Leon ma teraz 200 000 km, motor sa menil pri 120 000 km, takze motor ma vraj len 80 000 km a chce zan 1500 eur aj s turbom, pochopitelne bez zaruky. Videl som ho v nastartovanom aute, vyzera, ze ide normalne. Oplati sa to, co myslite?

Muj short motor byl měněn škodovkou a datum na štítku se změnilo na datum výroby motoru. Typuju, že polomotor obsahuje vše krom agregátů. Tzn komplet motor včetně rozvodů a krytů bez turba, sání, příslušenství apod. Ukazovali mi to v autorizáku.

Link to post

Shortmotor - blok, klika, písty, ojnice, vana, čerpadlo, hlava, výko ventilů, rozvody, svíčky, vštřiky, vysokotlaké čerpadlo, čidla, vodní pumpa, řemen, víko rozvodů se štítkem označujícím kó a datum výroby atd  

od 2020 už tam pak nebyly vstříky, vysokotlaké a vodní čerpadlo a pod

pak byl ještě shortblok, ale ten se pro 1,8T tuším vůbec nedělal - blok, klika, písty, ojnice, vana, čerpadlo

 

 

V 22. 12. 2022 at 22:09, denial napsal:

Dobry den, jedna se o CDAA kde opakovane zapece jeden vstrekovac a motor nasledne ide na 3 valce, extremne dymi, je tam uz aj podozrenie na poskodenie valca, tak mi mechanik povedal, nech si hladam novy motor.

Nasiel som z Leona 2009, udajne bol meneny v 2013 pred koncom zaruky, lebo sa poskodil. Na veku je nalepka 2009, ta sa vraj nemenila, lebo sa menil len short motor, doklad k tomu pochopitelne neexistuje.

Leon ma teraz 200 000 km, motor sa menil pri 120 000 km, takze motor ma vraj len 80 000 km a chce zan 1500 eur aj s turbom, pochopitelne bez zaruky. Videl som ho v nastartovanom aute, vyzera, ze ide normalne. Oplati sa to, co myslite?

pokud nemáš jasně dohledatelný doklad o výměně motoru, tak bych do toho nešel, kdyby byl měněný v záruce, bude dle VIN záznám v elektronické podobě u dealera

Link to post

Prosim Vas, neviete, co je to kod RR4 na motore ?

Chlapik tvrdi, ze je to CDAA (auto je 2010) a menili mu motor v zaruke a teraz je na nom RR4, ale ze vraj to je stale CDAA. Bude to pasovat a nebude s tym problem na STK?

Dakujem.

 

 

CDAA Lehota.jpg

Link to post

RR4 podle me znamena ze byl vyměněn škodovkou za nový, většinou short motor. V mém voze je taky CDAA se šťítkem RR4 a dle autorizovaného servisu byl měněn na záruku...

Pasovat by měl a na STK by problém být neměl.

Link to post

Koukal jsem na net a borec tam psal přesně co se tady popisuje. Golf z roku 2009, motor na záruku opravený/repasovaný a má tam RR4. Datum sedí, máš tam 26.07.2013. Takže asi v pohodě :))

Link to post

No jasně! Můj motor má stejný datum a byly tam akorát nové ojnice s větším průměrem pístního čepu + novější písty se širším vrtaným stírákem (zapečeno stejně jako 1. genrace) a novej napínák "K" na rozvodech. O jiných modifikacích nevím...

vydržel asi 120tisíc km

IMG_4179.JPG.deec59ccdaad48fa640eed0ba750f7a9.JPG

Edited by Hoffec
Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...