Jump to content

Poruchy a problémy 1,8 TSI


Recommended Posts

V 1. 2. 2022 at 21:36, vita napsal:

Ahoj, se svým 1.8 TSI mám následující problém:

Při nastartování na volnoběh kolísají otáčky cca od 700 po 1000. Motor se třepe a výfuk lehce kouří. Diagnostika ukazuje v závadách vynechávání všech válců a netěsnost sání. Jako první jsem vyměnil PCV ventil, ale nedošlo ke zlepšení situace. Následně jsem vyměnil těsnění, a to jak pod sáním, tak pod škrtící klapou, kterou jsem také seřídil, opět bohužel bez výsledku.

koukni jestli ti neprolíná olej mezi převodovkou a motorem, mě se to chovalo podobně a měnil jsem gufero na klice, ale mě to už vyloženě dělalo olejové skvrny pod autem

Link to post

Kdyby někoho zajímalo aktuální info k mému pacientovi.

Dneska jsem dával motor na držák a trochu jsem ho rozdělal. Ukázalo se, že píst na prvním válci je upálenej, vzal s sebou válec. Hlava na první pohled vypadá, že to přežila. Rozvody byly skočený o 3 zuby, napínák byl na 6,5 zoubku. Bylo velký štěstí, že se to nepotkalo. Zbytek motoru vypadá v docela dobrém stavu, i když budu muset hledat část sítka z držáku vaček. Písty jsou v tomto motoru již nějaké novější - průměr čepu 23mm, kroužky tl. 2, 1,2, 1,2 mm ale stírací kroužek není skládaný. Na 1 válci defekt viz výše, na ostatních válcích dle toho, co si myslím já vše OK. Kroužky volné, žádné větší nánosy karbonu, válce s krásně viditelným honováním, ložiska na ojnicích OK, písty asi taky OK.

Někdo na začátku chěl nějaký fotky, tak pro srandu dávám fotku operačního sálu a fotku 1. a 2. pístu

66578016449__A12CDCF3-84DD-45DF-BD9C-298866282C4F.JPG.44d27f6a88f90138694b17ec7bcc7981.JPG

IMG_4315.JPG.b7c9e4fee08a6cd402b312b05a89a951.JPG

Edited by Hoffec
Link to post

Odnesu to někam, kde by si s tím mohli vědět rady. Pokud to bude možné, vyvložkuje se první válec a vybrousí se na standardní rozměr. Zbytek se přehonuje. Na první válec se koupí nový píst a zbytek se osadí novými kruhy. Ale ještě to nikdo neměřil, takže celá akce může padnout.

Link to post

Ahoj vespolek,

Dneska jsem se chvilku utrhl a vyndal ventily z hlavy. Pro pobavení postuju fotky provizorního přípravku pro stlačování pružin ventilů. (EDIT: Nevím jak to vložit tak aby to fotky neházelo jako text do příspěvku, tak jsem to smazal...).

Poradí někdo, jak vyčistit ventily od karbonu, aniž bych poškodil dosedací plochy? Předpokládám, že do toho stačí rejpnout jen jednou a je po ventilu, nebo musí na brus...

To samé platí o spalovacím prostoru hlavy, jak to vyčistím, aniž bych poškodil sedla?

Dík, M.

Edited by Hoffec
Link to post

Ventily běžně okartáčuji na kartáčovém kotouči na stolní brusce. Po vyjmutí stejně pokaždé ventily zabrušuji brusnou pastou, což by mělo být i v tomto případě ... .Úsady na/v hlavě taky čistím kartáčem, tentokrát stopkovým ve vrtačce - kam se dostanu, tam se dostanu ... .

Link to post

No, na hlavu jsem to dal taky, ale moc dlouho jsem to nenechal působit a hned jsem to pro jistotu utíral. Když jsem trochu stříknul na víko ventilů zevnitř, hned to reagovalo. Takže za mne na hliník opatrně a hned to utřít. S ventilama nebyl problém. 

Link to post

Dneska jsem zkoušel jít trochu do těch ventilů, ale na pracovní části jsem radši ani nešáhl. Drží to na tom jako čert. Z hliníku jde ten karbon dobře, ale z těch ventilů vůbec. Zkusim ten Carline a uvidíme. Zítra vezu blok do brusírny, tak mi držte palce, aby to nebylo moc drahý...

Link to post

Jo, to je podle me nejlepsi cesta. Zkusim se zeptat v praci jestli by jim nevadilo ze si to tam na chvili hodim 🙂

Jinak dneska blok do brusirny. 1 valec se bude vlozkovat, ostatni valce OK takze se prehonuji lehce a 1. valec se udela na stejny rozmer jako ostatni. 

Jenom pany udivilo, ze je vule mezi pistem a valcem nejakych 6-7 stovek, coz se jim zdalo moc, ale na pistu je rozmer napsany 82,435 a valec ve standardnim vrtani je 82,51. Mate nekdo info co tam skodovka zamyslela? V prirucce je jmenovity rozmer pistu 82,465 coz by odpovidalo tomu co machri v brusirne mysleli ze by tam melo byt - 3-4 stovky. 
 

Nemate nekdo moznost zmerit novy pist?

Link to post

82,435 je správný rozměr pístů, který měly řešit problém ucpávajících se drenáží stíráků trochu zvětšenou výškou pístních kroužků od toho cca května 2011... Ovšem v roce 2015-2016 byly zakázány v kombinaci s dvoudílnými neskládanými stíráky, tedy sady CP či DF, protože se jim drenáže stíráků uměly ucpat také, jen trochu později ...

Celý to jsou jen hrátky s homologací pro EU5, tím že ty nové kroužky (stíráky výšky 2mm) měly stírat a tedy odvádět více oleje ze stěn válců než ty nejvíc průserový komplety BS (píst 82,465 ale stírákem výšky jen 1,5mm), museli nižší třecí ztráty nahnat jinde a tedy zmenšením průměru pístů ... Pro oturbený benzín ale se všemi riziky dlouhodobého provozu.

Čím to chtěj vložkovat? Někdo na to dělá sadu nebo maj něco svýho nebo uni?

Edited by rayx
Link to post

Díky za info. Dobře, jsou tam 435 písty s 2mm stírákem. Za mě by tam měly teda přijít písty se skládaným stíracím kroužkem s vlnovcem. Jaký by tedy písty měly mít rozměr?

Mám dojem, že říkali, že vložku budou vyrábět, výbrus udělají podlě stávajících válců tak, aby to bylo jak z výroby. Technicky mě přesvědčili, ale já se taky nechám opít rohlíkem. Motorařině jako takové nerozumím.

Předpoklad je blok z GJL250, takže ocelová vložka z mého pohledu by mohla být "kvalitnější". Můžu se zeptat, ale předpokládám, že by to měli dělat alespoň z oceli s podobnou mezí kluzu? Ale to je jen čistě teoretická úvaha. Třeba nám to někdo vysvětlí, z čeho by se ty vložky měly vyrábět a jak a proč.

Edited by Hoffec
Link to post

Ahoj, jelikož mám roztavené písty a ventily na 3 válcích zvažuji taky vložky a nové písty, moc se mi nechce do starého motoru, máte s tím někdo zkušenosti případně kde to nechat udělat pořádně a kolik to tak muže stát ? 🙂 

Přikládám fotky, auto normálně jezdilo žádný problém ani kontrolka motoru a na dálnici na tempomat najednou začalo zpomalovat, dal jsem plný plyn a nic jen za chviličku začal blikat motor, tak sem ještě nějakou dobu jel cca 100kmh k benzínce kde už nenastartoval, tlaky 0 0 0 11 🙈

395D0C0F-BA9A-4853-BB5A-3D5FE2A647EA.jpeg

Edited by Romix95
Link to post

Tak koukám, že jsem na tom ještě dobře... Kolik stojí repasovaný motor asi zjistit dokážeš, pak už jen zbývá otázka jak vypadá zbytek vozu a jestli to auto máš tak rád.

Moje laická rada pro jakékoli vozy zní: Nepřejíždět v žádném případě olej nad 15k. Lepší preventivně vyměnit, než aby to vypadalo takhle. Ty kanály pokryté černotou nahání dost hrůzu.

BTW dokáže někdo tady teoreticky popsat ten děj, který tam pravděpodobně nastal? Proč jsou 3 válce KO a 4. válec OK?

Link to post

Těžko říct, co se stalo, taky jsem o tom přemýšlel. Ty písty se zřejmě upálily teplotou. Já bych si skoro tipnul na špatný rozprach paliva. Odpovídala by tomu i delší jízda po dálnici.

Link to post

Jelikož to upálilo i svíčky na těch 3 válcích a vstřiky po vytažení mokré a na 4ce suchý tak je mi jasné že tečou, proto se to asi stalo... paradoxně to nedělalo vůbec nic a ještě 2 dny před tím byly tlaky všude 11 barů a dával sem tam nové svíčky... jenže do té doby auto jezdilo jen "kolem komína" bývalým majitelem, já ho koupil lehce ťuknuté opravil ho koupil dálniční známku a je po něm hned po první dálniční jízdě 😄 vlastně jsem najel cca 300 km od opravy celkově 😄 

Budu mít druhý motor který rovnou udělám a dám ho tam, vyjde to asi lépe než vložkování a hlava je taky docela KO... samozřejmě už jsem objednal všechny 4 vstřiky... budu informovat jak to dopadlo, je škoda ji dát pryč hlavně s motorem KO se prodá leda za pár korun ikdyž je pěkná.

Jinak motor je celkem čistý, na té fotce je to dost tmavý ale hlava a vana pěkně čisté bez usazenin. 🙂 

A ještě pro info, auto má 256 najeto a motor byl v cca 140k/2012 měněn za nový... nevím teda jestli potkan nebo spotřeba oleje, v té době to bylo ještě firemní...

 

Edited by Romix95
Link to post

"motor byl v cca 140k/2012 měněn za nový"

To jen potvrzuje, že ten motor vydrží i po modifikaci of škody tak těch cca 100k - můj vydržel po výměně asi 140k a to zřejmě jen díky LPG, které tolik nekarbonuje...

Jinak ty bys to zřejmě nevložkoval, udělal by se výbrus a daly by se tam výbrusové písty a výbrus stojí 500-1000 za válec. Typuju, že ten blok bys tímto opravil do 4k. Ojnice budeš mít možná s čepy 23mm a výbrusové písty stojí ca 3k za kus...

Na jiném motoru dost možná budeš muset tohle všechno taky udělat...

Link to post

Já si myslím že nebýt těch vstřiků tak by jezdil, ale od majitele vím že spotřeba oleje už tam byla… ale je už slušná vůle na turbu a v hadicích bylo dosti oleje takže možná to žralo víc turbo než motor, těžko říct 🙂 

No já moc nevěřím že by stačil výbrus, jsou tam hrozný rýhy, ale asi to zkusím hodit na kontrolu co na to řekne motorář a uvidím jestli půjdu do druhého motoru nebo ne, když už je venku tak to zkusím nechat posoudit 🙂 i hlavu, tam jsou ventily výfukový KO hlavně.. 

Edited by Romix95
Link to post
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

 Tak aktualizace stavu opravy motoru.

Blok válců je opraven. Došlo k vyvložkování prvního válce (litinová vložka) a jeho výbrus na původní rozměr. Dále byl srovnán vršek bloku. Všechny válce byly znovu vyhonovány. (i s umytím cena 3730,-)

Byly sehnány písty (dle infa originální - ale říkejme prostě písty). Po převážení zjištěno, že jeden píst je o 8g lehčí než ostatní. Došlo k odlehčení třech ostatních pístů a to odlehčením pístních čepů kónicky ze stran na vnitřím průměru. Nyní písty v kompletu s čepy sváženy na méně, než jeden gram.

Nyní začnu shánět náhardní díly na opravu, nechá se asi udělat hlava, i když už jsem na ní začal, ale pro jistotu to asi někomu přenechám, ať se mi dobře spí. Vstřikovače paliva půjdou na vyčištění a kontrolu.

Kdyby někoho zajímaly fotky, klidně sem něco nahodím, ale vždycky to hrozně zaprasí vlákno.

BTW auto uživatele Remix95 je na bazoši na prodej, tak kdyby se někdo nudil, může si ho udělat 😄

Link to post

Zdravím, tak mě nejspíš dostihl stejný osud jako jiné majitele tsi 😉 Octa FL 1.8tsi CDAA 2009 - začal jí chutnat olej 😞

olej měním poctivě každých 10tkm ale po poslední výměně se rozsvítila kontrolka oleje tak jsem dolil litr, ujel cca 1200 km a kontrolka zase sviti.. v servisu žádný únik nenašli a doporučili samozřejmě GO motoru - nejspíš kroužky. hrubý odhad 55tis+ 

předchozí majitel tvrdil že motor byl měněn proto jsem věřil že se tomuto problému vyhnu.. 

první majitel byla PČR někde jsem tu četl že to má nějakou souvislost ?

má to cenu opravovat ? tolik se mi za to dávat moc nechce.. 

Link to post

 Jestli to má pro tebe cenu musíš vědět ty. Blbý je, že když ten  motor rozděláš, tak se na to začnou nabalovat další věci a leze to do peněz. Vypadá to, že když chceš mít jistotu, tak máš dvě možnosti komu to dát. Viz toto vlákno.

Link to post

Ono taky záleží kdy byl měněn.. ty nejspíš opravdu bezproblémové skládané kroužky se začaly používat až snad s koncem produkce této generace (ne-li až po ní).

A jestli opravovat - jak je na tom zbytek auta? Nerezne, nevrže  má aspoň nějakou výbavu..? 

Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Příspěvky

    • Dobrý den, cca poslední 2 měsíce se nám děje, že po odemčení auta dálkou se občas, zatím ne vždy, neodemknou dveře řidiče, a to ani po opětovném zamčení a odemčení. Zabere až otevření klíčkem. Všiml jsem si, že občas to v těch dveřích po zamčení ještě jednou cvakne, dveře jsou ale zamčené. Našel jsem zde návod na vyčištění motoru zámku nebo mám nejdřív zkusit jen vyměnit baterii v ovladači?
    • Dneska nalakovat Škodu 120 ve slušné lakovně je 120tis +.  Bohužel lakovat umí málokdo. Loni jsem psal, jak mi zkazili lak v autorizáku na Superbu. Poučen z neúspěchu jsem nechal přelakovat přední od kamínků oťukanou kapotu v neznačkové a le řekl bych hodně dobré lakovně. Bohužel výsledek dopadl tristně. Nikde stopy po kamínkách, perfektní finální povrch, nic nezníčili, ale bohužel barvu pod lak dali zřejmě  jen na dvoutřetiny kapoty, takže zejména v tmavu  je vidět kur** přechod  na kapotě. Bohužel přebíral jsem za plného světla a ještě kapky deště a všiml si toho až druhý den ... .  Moje oprava nárazníku rozstřikem není poznatelná. Bohužel kapotu bez nečistot doma nastříkat neumím, musí se přebrousit a rozleštit, takže zrovna u svého auta jsem si to netroufnul, ale už vím, že měl, výsledek by nebyl horší ... .
    • Jak budou fungovat dečky z látkových sedaček v kožených sedačkách? Můžu tu kůži zničit, nebo naopak ty látkové dečky nemají dost výkonu, aby tu kůži prohřály?
×
×
  • Create New...