Jump to content

Úpravy a čipování 1.6 55Kw


Recommended Posts

Tak je to psáno i v dílenské příručce (pro Felicii 1.6) ale předtím se to nedělo. Když člověk jede a najednou se mu začne auto hádat, to není dvakrát bezpečný, zvlášť když dojíždí na světelnou křižovatku a dobržďuje. Takhle bych se nejednomu podíval do kufru, kdybych to nečekal.

Link to comment

Oboje špatně odladěný? To se mi nechce věřit. I u sériový i jen s vačkou jsem udělal základní nastavení a takhle to nedělalo.
Možná to chce najet pár set km a jednotku naučit aby nepřidávala, ale stejně se mi to nechce věřit.
Možná je chyba jinde, ale výměnou ŘJ za čip to začalo. Z motorový brzdy se zatím neozvali, asi kvůli Covidu.

Link to comment

Mě na palubáku, když brzdím motorem se ukazuje pouze 0 a to dokud to zas nepřišlápnu. Na volnoběh což je v klidu u ME 980 ot je spotřeba 0,9L/h.

U Cimbu je známo, že jsou starty na houby - jde ale vyladit natočením rozdělovače ale zas na úkor výkonu.. Když to kdysi tehdejší člen říkal Jandovy (Cimbu), že mu auto i na křižovátkách při dojezdu chcípá, tak Janda oponoval tím, že to je přece u závoďáku normální. Prostě hovadina a špatně udělanej soft ..

Link to comment

Okta (starší budíky) neukazujou aktuální spotřebu v L/h, takže to si nedokážu ověřit.
Mě měl motor tendenci chcípat s vačkou bez čipu, občas i s vyšlápnutou spojkou zhasnul (teda jen jednou ale parkrát už už se mu chtělo).
Přijde mi, že lidi co v těch autech jsou 90% svýho života o tom něco musí vědět a nemůžou jentak vypouštět zmetky do světa.
Nechci šířit kecy v kleci, ale sumíroval jsem si co jsem kde slyšel a jakou jsem měl kde zkušenost.

SportMotor - super přívětivý chování, vysvětlil mi, pobavili jsme se, práce za slušný peníze, ale dal mi zbastlený jednotky.
Paradoxně se vůči Jandovi moc nevymezoval, spíš vůbec. Vím, že říkal něco ve smyslu, že oba dva jsou kopie. Jestli SM nebo Cimbu je Dbillas, to si už nevzpomenu a ptát se ho znova nechci. Software ucházející, ale čekal jsem víc. Čip (u těhle motorů) je pro mě jen vyrovnání přechodových stavů a nic víc.
S Cimbu zkušenost nemám, takže uvidím jak se to s čipem vyvrbí, též nečekám zázrak, ukáže dyno.
Naopak třeba Sixta, od kterého jsem bral převodovku, tak komunikace email/telefon šílená, ale osobně úplně super, poradil, byl slušnej. Kouknul na to auto a hned věděl která bije, odkud je a kdo ho prodával. Nebylo to za hubičku, vyprdnul/zapomněl na mě s přepákováním, ale vzhledem k tomu, že mu tam co pět minut někdo dělá, že by chtěl zrepasovat DSG a podobný kraviny, asi se mu nedivím.
Opačný spektrum zkušeností je ŠkodaMotor, kterýmu nemůžu přijít na jméno. Na výstavě v PVA totálně přívětivej, ale pak komunikace ohledně jednotek hrůza hrůz, že se Velkým Popovicím vyhýbám jak čert kříže. Chápu že maník jako já se starou plečkou není terno, ale takhle mě přechcat, to čekám spíš od čórek co posílají zmrvený náhradní díly, ne od motorsportovního "vývojáře" a jakoby-renovátora historických vozidel.
 

Link to comment

Že auto má snahu chcípat u nízkých otáček s ostrou vačkou, např při dojezdu ke křižovatkám apod bez upravený jednotky je normální. Prostě to dává vůči vačce slabší dávku paliva v nesprávnej moment, ale aby auto chcípalo a habrovalo i s upravenou jednotkou vůči vačce je jen díky nekvalitnímu softu.

Já fandím jen Motor Excelu případně p, Šmatovi od Motordesing, Ostatní překupníci a chytráci mě nezajímají.

Link to comment

Tak jsem neměl moc času auto prohánět, přijde mi to spíš naopak, že když dojíždím, má tendenci si přidávat než chcípat (jak SM tak Cimbu), viz výše.
Je možný že by soft byl pro Feldu 1.6 a Oktu 1.6 jinej? :huh: Zajímalo by mě, jestli je rozdíl mezi softem "s vačkou" a softem "bez".
Protože SM jsem kupoval jakože s vačkou a Cimbu přes internet jen jednotka a čip.


O MotorDesignu jsem ještě neslyšel, minimálně stránky nemá v tuhle chvíli v provozu.
Motor Excel je pro mě pořád velký otazník, telefon mi nebral a na emaily neodpovídal, stránky stoletý.  

Link to comment
před 7 hodinami, Tavi napsal:

Zrovna na SP-EL dali možnost odlehčených ventilů pro 1.6.

 

Tak si je kup, stejně je dělá tvůj oblíbenec Škodamotor alias Berný .. 😄 Já je odlehčený mám spolu i s udělanou hlavou a upraveným sáním ale od ME 

V 24. 11. 2020 at 21:16, Tavi napsal:

Tak jsem neměl moc času auto prohánět, přijde mi to spíš naopak, že když dojíždím, má tendenci si přidávat než chcípat (jak SM tak Cimbu), viz výše.
Je možný že by soft byl pro Feldu 1.6 a Oktu 1.6 jinej? :huh: Zajímalo by mě, jestli je rozdíl mezi softem "s vačkou" a softem "bez".
Protože SM jsem kupoval jakože s vačkou a Cimbu přes internet jen jednotka a čip.


O MotorDesignu jsem ještě neslyšel, minimálně stránky nemá v tuhle chvíli v provozu.
Motor Excel je pro mě pořád velký otazník, telefon mi nebral a na emaily neodpovídal, stránky stoletý.  

Rozdíl v softu pro vačku i bez vačky není žádnej.. Tohle není turbomotor, aby se to muselo vždycky se změnou komponenty dolazovat.. Tenhle soft (ME), ale bude to asi podobný i ustatních softů zvedá výkon automaticky s každou úpravou motoru - vačka/hlava/sání/výfuk. Motordesing alias pan Šmat, sice už má stranky KO, ale kontakt se na něj dá sehnat pořád a soft mít bude. V Excelu mi telefon brali, a když ne, tak prostě nestíhali. Já jsem tam ale i volal kamarádovi co, tam děla přímo. Pro tebe otázník, pro mě jasná volba .. Ale chápu, každej si tím musí projít .. 😄 

Link to comment

Tak když jsem jim volal do ME, tak nejspíš nestíhali. Navíc mi bylo tehdy od "oblíbence" řečeno že je ME defakto kaput, což mi bylo divný a rázem se vyjasnilo že je to blbost. 

Na úpravy tenhle rok asi už nezbývá čas, budu rád když stihnu motorovou brzdu.

A Šmat dělá taky úpravy jako ME, nebo jen Soft?

Napadlo mě, kdybych sehnal repasovanou hlavu na 1.6, že bych jim to tam hodil ať jí upraví a jestli dokážou, ať pak i rovnou přehodí a starou mi vrátí - jestli nemají vlastní zásobu.

Ale to jsou výhledově prachy co bych investoval do zpuchřelých puků a podvozku který se jeví víc urgentní :rolleyes:

 

Link to comment
V 30. 11. 2020 at 9:40, Tavi napsal:

Tak když jsem jim volal do ME, tak nejspíš nestíhali. Navíc mi bylo tehdy od "oblíbence" řečeno že je ME defakto kaput, což mi bylo divný a rázem se vyjasnilo že je to blbost. 

Na úpravy tenhle rok asi už nezbývá čas, budu rád když stihnu motorovou brzdu.

A Šmat dělá taky úpravy jako ME, nebo jen Soft?

Napadlo mě, kdybych sehnal repasovanou hlavu na 1.6, že bych jim to tam hodil ať jí upraví a jestli dokážou, ať pak i rovnou přehodí a starou mi vrátí - jestli nemají vlastní zásobu.

Ale to jsou výhledově prachy co bych investoval do zpuchřelých puků a podvozku který se jeví víc urgentní :rolleyes:

 

Jasný. Šmat dělá už jen softy. Plnotučnej motorář je právě p. Čepek (Motor Excel)

před 19 hodinami, Tavi napsal:

No, a teď přidali i možnost vyřazení rozdělovače a snímač na kliku.
Mít samostatnou jednotku, tak do toho asi jdu. :happy:

Tohle je docela krok dobrým směrem, ale dělá to třeba i Vrba Motorsport u závodních škodováckých motorů - Favorit/Fabia. Každopádně by mě zajímalo, čím se nahradí rozdělovač, respektive kam povedou kabely od svíček. U právě škodováckých motorů se dává zapalovací lišta z 1.3/1.4 MPi ...

Link to comment

Vrby jsem se ptal, jestli nemají něco na 1.6, ale odpověď byla záporná, že se věnují právě (především) OHV. Jeho práce je fakt suprová.
Občas hází videa z přejezdu kde tomu dá plnej knedlík, pěknej zvuk, ale to bych musel mít v Oktě 1.4 44kW.
To tunit, by byla asi naprostá ztráta času, ikdyž rád bych se tím jednou projel.

Místo rozdělovače je (hliníková) záslepka s těsněním, jako u toho motoru za třicet litrů co jsem tady postnul asi měsíc dozadu :biggrin:
Já osobně bych záslepku obohatil halovým snímačem, jako levnější a kompaktnější alternativu kola na kliku.
Je to z deště pod okap, ale pro nenáročnýho tunera, třeba na amatérskou rally, co nechce rozvrtávat auto, úplně super věcička.

Příští rok uvidím a zkusím se pozeptat uvedených pánů.
 

Link to comment
před 2 minutami, Tavi napsal:

Vrby jsem se ptal, jestli nemají něco na 1.6, ale odpověď byla záporná, že se věnují právě (především) OHV. Jeho práce je fakt suprová.
Občas hází videa z přejezdu kde tomu dá plnej knedlík, pěknej zvuk, ale to bych musel mít v Oktě 1.4 44kW.
To tunit, by byla asi naprostá ztráta času, ikdyž rád bych se tím jednou projel.

Místo rozdělovače je (hliníková) záslepka s těsněním, jako u toho motoru za třicet litrů co jsem tady postnul asi měsíc dozadu :biggrin:
Já osobně bych záslepku obohatil halovým snímačem, jako levnější a kompaktnější alternativu kola na kliku.
Je to z deště pod okap, ale pro nenáročnýho tunera, třeba na amatérskou rally, co nechce rozvrtávat auto, úplně super věcička.

Příští rok uvidím a zkusím se pozeptat uvedených pánů.
 

Jj, sice nemá moc rád 1.6, ale nakonec by to udělal taky 🙂 

Link to comment

Tak jsem se stavoval na motorové brzdě. Opět to vzali s a bez sání. Oba dva výsledky byly ale nižší jak čipu u SportMotoru.
Mezi výměnnou jsem stihnul zbastlit rozdělovač, tudíž je možné, že se výsledky mohli lišit víc, než jsem chtěl.

Cimbu:
Bez trubky sání - 96,9hp / 72,3kW při 5695ot/min a 141,1Nm při 3430ot/min
S trubkou sání  -  95,6hp / 71,3kW při 5690ot/min a 143,1Nm při 3460ot/min

SportMotor:
Bez trubky sání - 99,5hp / 74,2kW při 5650ot/min a 146,6Nm při 4155ot/min
S trubkou sání -   97,6hp / 72,8kW při 5800ot/min a 143,6Nm při 4245ot/min

*Grafy musím ještě nějak zpracovat, ale když se na ně koukám, tak SportMotor má takové dva 'hrby' točivého momentu při cca 3400ot a 4200ot.
Cimbu taktéž, ale pouze s krátkým sáním. 
Rozdíl mezi Cimbu a SM je 2 až 2,6 koně (1.5kW až 2kW) ve prospěch SM, a 0.5 až 5,5Nm, taktéž ve prospěch SM.

Moje poznatky/pocity:
Rozdíl (ve výkonu) jsem nepoznal, ale dle doložených grafů* je SportMotor daleko živější odspodu a v základu lepší.
Cimbu  klidnější průběh (ačkoliv nižší) výkonu ke konci křivky výkonu a krouťáku.
Naopak nemá náběh krouťáku a výkonu okolo a do 2tis. A to už jsem poznal. Rozjíždění, při mírném nebo žádném plynu je horší.
A na závěr - nestalo se mi, že by mi auto jakkoliv chcíplo nebo protestovalo. Jedinou chybu co jsem zaznamenal, je poněkud pomalejší padání otáček, pokud člověk vytočí motor (při rozjezdu) tak otáčky zůstanou viset na cca 3-4tis ot/m a pomalu spadnou.
Děje se to pouze při předchozí zátěži, na volnoběh je vše jak má být. Klapka? Onen rozdělovač? Záměr pro závodníky?
Každopádně se to při normální jízdě neděje a nevadí to.
Na menších zimákách mi auto navíc přijde pružnější. Uvažuju že nově nabyté liťáky R17 s funglovými gumami pošlu do světa.

Špatné starty jsem vyhodnotil jako baterku, neboť jsem čekal asi deset minut s zaplým rádiem a auto chytlo až na potřetí. Plus při prudké akceleraci jde slyšet, jak alternátor 'piští'. Je tam už tak minimálně pět let a nedostávalo a nedostává se jí péče. Po zimě půjde nová (a teď kterou? :biggrin: )

Link to comment

Parada, ze jsi to nechal zmerit. Budes tedy jezdit na SM? 

S mensimi koly octa jede lip, to je jasny, preci jen se hybe mensi hmota nez u vetsich kol. Ja taky citim rozdil R15 vs R17, ale ten rozdil je maly, navic mam misto 256mm brzd namontovane 288mm a to uz je taky nejaka vaha. Ja ale neresim akceleraci, ale vzhled a bezpecnost, ty maly brzdy jsou proste na octu slaby... 

Link to comment

Kecal jsem, letní jsou R16, ale když se dá ostře rejd, tak kola (pneumatiky) o něco škrábou.
Na pneumatikách není nic vidět, takže to bude nejspíš plastový podběh.
Je možný že mám moc široký kola (jiný než předepsaný ET), je možný že mám tlumiče v háji. Prostě už to řešit nechci.
Dám plechy nebo série a jediný co budu řešit je kvalitní obutí. 
Po zimě nahodím SM, těch pár koní mě nezabije.
A nakonec kola které jsem pořídil - Hoedus Aero ze Scaly :loool:
Ale na obhajobu - auto s těma kolama krásně sedělo.

Link to comment

Scala, Kamiq a Fabka (taky Rapid) má tuším rozteč 5x100 a stejnou díra (57,1mm?). U SportMotoru (kde mi tehdá zandaval tu vačku) nechtěl věřit že to tam padne :palec:
...asi jediná věc co se mi na dnešních Škodovkách líbí (krom sedadel), jsou ty aerodynamický kola...

Nejde mi o velikost, spíš o váhu, což mi u "lehkých" kol přijde trochu pitomý, ale zase ty auta mají turba, 100+ koní a hromadu krouťáku (relativně vůči stávající motorizaci).
Ty kola mají ET 38 a (jeden) váží 9,5kg, bez pneu. Když si řeknu, že pneu váží 9,5kg, tak to je 19kg dohromady. 
Snad se dohrabu na zvážení jednoho plecháče (byť R15), ale pořád mi přijde že to s nima nebylo nic moc.
Nebo je možný že jsem žil v opojení, že čip udělá víc než skutečně udělal. Co jsem ale hodně ocenil je přilnavost v zatáčkách a jistota s jakou tam auto jde. Mám sice podvozek na výhoz, ale tam kde jsem se předtím na protektorech bál, tak jsem se už nebál.
Ještě uvidím co s těma kolama :smile:

Link to comment

Vim, ze Rapid a Fabka maji 5x100, ale u jinych novych aut jsem ocekaval roztec 5x112... Dobre to vedet. 

Zkus zvarit kolo celkove a to jak R15, tak i R16. Ja mam jen litaky a R15 vazi 15kg a R17 ma 18kg, coz pry na R17 neni vobec spatna vaha. Kamarad ma taky R17 a to kolo ma aspon 20kg!!

Pokud tam nebude velky vahovy rozdil, tak si ty litaky nech, popr. se pak podivej kde ti drou, ale podle me by ti nikde nemely drit... 

Link to comment

Felda - Sparco Asseto Gara 6.5x15 + pneu 195/45/15 celkem 11 kg.

 

Jinak každý kilogram zátěže na kole navíc = 7 kg nákladu navíc. Čili když na každým kole přibyde 1 kg (4x1kg)= 28kg nákladu/posádky navíc, což je znát na akceleraci, pružným zrychlení i brždění.

Link to comment
  • 5 months later...

Tak zase já.

Pneu a kola drží jako přibitý a jsem vcelku spokojený. Ne úplně, ale vcelku ano :loool:

Mezitím jsem narazil na tuto šikovnou stránku odkaz: >zde< :pivo:
Vlastně kvůli ní to celé píšu. V článku se píše o návštěvě u Motor Excel a porovnání páru vaček od Kent Performance Camshaft. Nedalo mi to a zkusil jsem jim (KPC) napsat, protože jejich katalog na tenhle motor neobsahuje ani píp. Dostal jsem předpokládanou odpověď:
kent.png.9c639c042bd47907bedfbb9c709f21a3.png

- Již nevyrábí/nemají.

Tudíž jedinými (zahraničními) firmami, o kterých mám přehled že v současnosti (r.2021) stále mají nabídku dílů (primárně vaček) na tento motor je:
1) Německý Schrick (strana 21) a Dbilas
2) Bristký PiperCams (a jejich vybrané vačkové kity na G40), který paradoxně sídlí též v Kentu :rolleyes:.

To jen takový výsledek mého úmorného pátrání po informacích, třeba pro (budoucí) tunery a nadšence.
Já další úpravy asi plánovat nehodlám, spíš naopak. Asi už jsem dospěl... nebo co :facka:

Link to comment
před 22 minutami, Konny napsal:

Me by spis zajimalo, jak to vypada s prevodovkou? 

Převodovka zatím nic. Je již v plánu v blízké budoucnosti, tedy v řádu dní-týdnů.
Měl jsem to domluvené, nevyšlo to kvůli Covidu.Teď je situace klidnější a do měsíce by to mělo být vyřízené, i s menším preventivním servisem všech částí, ke kterým se člověk jinak nedostane (spojka, silentbloky, hadice, táhla). Štve mě to, že to nešlo dřív. Takže tak :wallbash:

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
  • Příspěvky

    • Kvôli inému problému som včera vymenil cievku zapaľovania (Delphi), zapalovacie káble (MagnetiMarelli) a veko rozdeľovača s palcom (Bosch) a cítim že chvenie od klapky je menej časté a keď sa chveje, tak je o dosť jemnejšie. Súdim podľa toho že to má súvis s nejakou zo spomínaných súčiastok ale určite aj s niečim iným. Teraz to je v stave, kedy mi to už skoro nevadí. 
    • Ahojte, obraciam sa na vás s prosbou o pomoc pri nastavení rádia Columbus.    Po výmene čínskeho rádia za Columbus mi nehrá, resp. nejde zvuk. SoundSystem mám a pri kódovaní (VCDS) v Byte 01 vyskočí tabuľka, prikladám v prílohe. Ďalej som radšej nepokračoval a zrušil som to.    Aký najnovší softvér s mapami môžem nahrať na tento typ rádia a kde si ho viem dohľadať? Za akúkoľvek informáciu vopred ďakujem. Výpis chýb.doc
    • borci prisel teda nekdo na to co to muze byt?dostal se mi do ruk romster 1,9 77kw ,ze nejde nastartovat ,vymnenil jsem zasekly palivovy ventil na filtru,pretesnil a nastavil vstriky,,vymnenil tandemove cerpadlo.podavaci cerpadlo v nadrzi tlaci pekne.a auto porad nestartuje ....zkontroloval jsem roztvody a taky v poradku.diagnostika nepise nic ale auto nestartuje..prosim o radu jsem uz zoufaly
×
×
  • Create New...